Re: Tren del ciment
Posted: Tuesday 01/03/2011 9:24
Després de veure això: http://www.youtube.com/watch?v=Ut0sAkyxMtU
437.001 wrote:[...]El sr. col.leccionista d´Ejea podria estar a favor de cedir la 13 i permetre la seva restauració?[...]
Insisteixo, cal que funcioni bàsicament a vapor. Tot i que amb els temps que corren haurem de conformar-nos a veure'l continuar funcionant.REGIÓ-7 wrote: http://www.regio7.cat/bergueda/2012/01/ ... 85453.html
El Tren del Ciment, un somni de la Pobla i Castellar que perd pistonada i és deficitari
Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments de la Pobla i Castellar de n'Hug, així com el Consell Comarcal, perquè ajudin a executar un pla per reflotar aquest equipament
Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d'euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n'Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l'1 de juliol de l'any 2005, després d'una interminable llista d'atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l'aeri d'Olesa.
Informació a fons a l'edició impresa
Insisteixo novament, que hi posin vapor... L'atractiu es multiplicaria i els ingressos, tant per al ferrocarril com per a la comarca, també.Regió-7 wrote: http://www.regio7.cat/bergueda/2012/01/ ... 85656.html
El Tren del Ciment, un somni que perd pistonada
Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments
DOLORS CLOTET Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d´euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n´Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l´1 de juliol de l´any 2005, després d´una interminable llista d´atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l´aeri d´Olesa.
«No entra en els nostres plans tancar-lo». Així ho ha assegurat a Regió7 Enric Ticó, president de FGC. Però en un context de dura crisi com l´actual, el Govern «no ens podem permetre el luxe de continuar perdent diners en aquest servei ». L´any 2011, el Tren del Ciment va generar pèrdues per valor de 98.101 euros, una mica menys dels 104.700 dels que preveien els seus gestors. Tot i haver-se registrat menys pèrdues de les que comptaven, es tracta d´unes xifres deficitàries que no són acceptables. El tren va tenir uns ingressos de 72.900 euros i en canvi unes despeses de 171.000 euros. Ticó ha assenyalat a aquest diari que «és molt difícil disminuir despeses», perquè el que hi ha ara, tres treballadors, és el mínim imprescindible per poder prestar el servei.
Per això l´executiu ha encomanat al seus tècnics que dissenyin fórmules per treure més rendiment d´un recurs que té la sort de ser molt més que un simple atractiu turístic: és una aposta estratègica per al reequilibri territorial de l´alt Berguedà. Per això, FGC és sensible al que suposa aquest equipament per a la zona: «volem reflotar el Tren del Ciment», ha assegurat Enric Ticó. Per fer-ho, han demanat el suport econòmic de la Diputació. I també que els ajuntaments per on transcorre el trajecte ferroviari, la Pobla de Lillet i Castellar de n´Hug, s´hi impliquin. «No els demanen diners», ha detallat Ticó. El que se´ls ha plantejat és que aportin idees perquè el Tren del Ciment generi més ingressos, perquè sigui més conegut i l´utilitzin més persones. A més, Enric Ticó ha assenyalat la necessitat que els consistoris esmentats també s´involucrin en el seguiment i l´execució d´aquest pla. Aquest treball també hauria d´apuntar les causes de la davallada del nombre de viatgers, que el 2011 va ser de 18.006, el 26% menys amb relació a l´any 2010. També és la xifra més baixa de viatgers que ha registrat mai el tren.
Tot i la difícil situació, Enric Ticó ha llançat un missatge de confiança en aquest equipament per part de l´executiu català: «no ens rendim». El president de FGC ha dit que cal saber treure el suc del fet que el Tren del Ciment sigui «l´únic exemplar de tren industrial de Catalunya, hem de saber-ho vendre millor». Sigui com sigui, el Tren del Ciment obrirà portes el 31 de març i fins al 4 de novembre. I la previsió és que mantingui congelats els preus dels bitllets.
Vaig anar a conèixer-lo a finals de l'any passat. Llavors ja em va donar la sensació de què la cosa no rutllava massa. La meva sensació és de què allò es gestionava com una oficina administrativa més i que els treballadors s'ho prenien com si fos una feina qualsevol. Faltava passió pel que es feia. Potser si qui ho gestionés fos una associació es podrien fer més coses, que alhora generessin més ingressos.genissimon wrote:Avui surt publicat a la web l'article sencer:
Insisteixo novament, que hi posin vapor... L'atractiu es multiplicaria i els ingressos, tant per al ferrocarril com per a la comarca, també.Regió-7 wrote: http://www.regio7.cat/bergueda/2012/01/ ... 85656.html
El Tren del Ciment, un somni que perd pistonada
Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments
DOLORS CLOTET Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d´euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n´Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l´1 de juliol de l´any 2005, després d´una interminable llista d´atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l´aeri d´Olesa.
«No entra en els nostres plans tancar-lo». Així ho ha assegurat a Regió7 Enric Ticó, president de FGC. Però en un context de dura crisi com l´actual, el Govern «no ens podem permetre el luxe de continuar perdent diners en aquest servei ». L´any 2011, el Tren del Ciment va generar pèrdues per valor de 98.101 euros, una mica menys dels 104.700 dels que preveien els seus gestors. Tot i haver-se registrat menys pèrdues de les que comptaven, es tracta d´unes xifres deficitàries que no són acceptables. El tren va tenir uns ingressos de 72.900 euros i en canvi unes despeses de 171.000 euros. Ticó ha assenyalat a aquest diari que «és molt difícil disminuir despeses», perquè el que hi ha ara, tres treballadors, és el mínim imprescindible per poder prestar el servei.
Per això l´executiu ha encomanat al seus tècnics que dissenyin fórmules per treure més rendiment d´un recurs que té la sort de ser molt més que un simple atractiu turístic: és una aposta estratègica per al reequilibri territorial de l´alt Berguedà. Per això, FGC és sensible al que suposa aquest equipament per a la zona: «volem reflotar el Tren del Ciment», ha assegurat Enric Ticó. Per fer-ho, han demanat el suport econòmic de la Diputació. I també que els ajuntaments per on transcorre el trajecte ferroviari, la Pobla de Lillet i Castellar de n´Hug, s´hi impliquin. «No els demanen diners», ha detallat Ticó. El que se´ls ha plantejat és que aportin idees perquè el Tren del Ciment generi més ingressos, perquè sigui més conegut i l´utilitzin més persones. A més, Enric Ticó ha assenyalat la necessitat que els consistoris esmentats també s´involucrin en el seguiment i l´execució d´aquest pla. Aquest treball també hauria d´apuntar les causes de la davallada del nombre de viatgers, que el 2011 va ser de 18.006, el 26% menys amb relació a l´any 2010. També és la xifra més baixa de viatgers que ha registrat mai el tren.
Tot i la difícil situació, Enric Ticó ha llançat un missatge de confiança en aquest equipament per part de l´executiu català: «no ens rendim». El president de FGC ha dit que cal saber treure el suc del fet que el Tren del Ciment sigui «l´únic exemplar de tren industrial de Catalunya, hem de saber-ho vendre millor». Sigui com sigui, el Tren del Ciment obrirà portes el 31 de març i fins al 4 de novembre. I la previsió és que mantingui congelats els preus dels bitllets.
Salut !!
Regió-7, 19 de maig de 2016 wrote: La Generalitat busca suports per tal de sufragar el dèficit del Tren del Ciment
El Govern negocia amb la Diputació per intentar cobrir 50.000 euros anuals de pèrdues del servei
[...]
Regió-7, 19 de maig de 2016 wrote: Ferrocarrils promociona el carrilet i els atractius turístics de l'alt Llobregat
[...]
Regió-7, 25 d'octubre de 2016 wrote: El Tren del Ciment ja supera ara el nombre usuaris que va tenir durant tot el 2015
El ferrocarril del Llobregat ha estat utilitzat per 20.688 persones i no tanca fins al novembre
[...]
Regió-7, 5 d'abril de 2017 wrote: El Tren del Ciment de l'alt Llobregat arrenca la nova temporada aquest dissabte
[...]