Page 4 of 5
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 13/08/2010 21:11
by Proastiakos
victorcasta wrote:Ferry1ac1 wrote:victorcasta wrote:No es pot fer servei comercial amb passatgers en mode especial (manual i sense ATP), ni a L9 ni a cap altra, però a L9 encara menys perquè no hi ha semàfors.
A la L1 si que es pot!
A la L1 hi ha Tren-Stop.
Però Tren-Stop no és mode de conducció. Per tant, hi han linies que sense ATP es pot circular amb mode especial.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Friday 13/08/2010 22:45
by metring
BCN2008 wrote:Més del Facebook de TMB:
La L9 ja arriba a Can Peixauet, deixant sense servei només el tram entre aquesta estació i Bon Pastor. Un servei especial de bus cobreix aquest tram. Entre La Sagrera i Bon Pastor i entre Can Peixauet i Can Zam el metro funciona ja amb tota normalitat. Disculpeu les molèsties!
Ara només queda el tram de la bifurcació...
I qui no té Facebook, com s'informa? Haurien de pensar també en qui no vol apuntar-se a xarxes socials.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 13/08/2010 23:13
by victorcasta
Proastiakos wrote:victorcasta wrote:A la L1 hi ha Tren-Stop.
Però Tren-Stop no és mode de conducció. Per tant, hi han linies que sense ATP es pot circular amb mode especial.
En cap moment he volgut fer entendre que el Tren Stop és un mode de conducció. Simplement volia dir que per circular en mode especial amb passatge cal fer-ho sota algun sistema de protecció.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Saturday 14/08/2010 0:05
by metring
No us sona del principi del funcionament de la L9, que per una avaria, van haver de conduir manualment?:
http://transport.cat/posting.php?mode=q ... 2&p=158040
BCN2008 wrote:MZA_1600 wrote:Si es que esta prohibit portar gossos, aquesta normal se la salten bastants cops; més d'un cop he vist gent portant gossos al metro.
Ja ho se que se la salten bastants cops. De fet, jo he vist alguna vegada el típic "indeseable" (per anomenar-los d'alguna manera) fumant, amb el gos, i segurament sense haver validat el billet.
Per cert, i canviant de tema, sembla ser que a l'skyscrapercity, un usuari ha viscut la incidencia de la L9, i ho explica
aqui.
Edito: llegiu això:
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... er-ho.html
El PTOP assegura que es pot activar el control manual dels metros de l'L9 i l'L10 però han preferit no fer-ho
Els tècnics de Siemens, la companyia responsable de la fallada informàtica, no troben l'origen de l'avaria
Nadal ha qualificat d'”indecents” les declaracions de CiU sobre que s'havien inaugurat les línies massa aviat
13/08/10 16:09 - Barcelona - Redacció
“Podem activar el funcionament manual dels combois de l'L9 i de l'L10 però hem preferit no fer-ho”.
D'aquesta manera ha justificat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques , Joaquim Nadal a Els matins de TV3, la gestió de l'avaria a les línies 9 i 10 del metro de Barcelona.
Segons Nadal, els metros, contrariament al que s'ha dit, disposen d'un mecanisme manual per fer-los funcionar, i “la prova d'això és que en un primer moment es van retirar els trens avariats de la via de forma manual”. Però “hem preferit no fer-ho, ja que sent període de vacances hi ha menys afluència de públic i això ens permet solucionar el problema tècnic que no s'ha presentat fina ara i que amb”, ha aclarit Nadal.
Amb tot, Nadal reconeix que els tècnics de Siemens, la companyia responsable de la fallada informàtica, no troben l'origen de l'avaria. En aquest sentit, el conseller ha citat els tècnics de Siemens d'aquí i de Paris aquest migdia al seu despatx.
Respecte les crítiques de CiU que va fer Josep Rull sobre si s'havien inaugurat massa aviat les línies, Nadal ha volgut recordar que el mateix “Rull es trobava amb cara de molta satisfacció el dia de les inauguracions. “Entrar en una picabaralla que barreja eleccions i automatismes de metro em sembla indecent”, ha dit Joaquim Nadal.
D'altra banda, les obres de perforació de l'L9 del metro a la Zona Franca, que havien estat aturades perquè la tuneladora havia topat amb un terreny pedregós, han superat l'obstacle i des de principis d'estiu s'han excavat poc menys de 300 metres. La màquina, doncs, ha arribat a la futura estació de Foc Cisell, ha assegurat Nadal, en una visita a l'obra. Nadal ha dit que les mesures d'austeritat faran que baixi el ritme de les obres de l'L9 i l'L10, però, ha afegit, “això no ha d'afectar a les dates d'acabament i de posada en servei”. Ja s'ha construït el 77% dels 50 quilòmetres previstos, i s'espera que el 2012 entri en servei el proper tram, a l'aeroport.
Ara, els treballs es reprendran “a finals d'agost o primera setmana de setembre”, segons el conseller, per a continuar “cap a Bifurcació”. És a dir, per sota del Passeig de la Zona Franca en direcció al punt de l'Hospitalet de Llobregat on aquest ramal del port s'ha de connectar amb el ramal que va al Prat i a l'aeroport.
Aquestes obres es van haver d'aturar quan la tuneladora va topar amb unes pedres que feien fins a 2 metres de diàmetre, que van trencar algunes màquines trituradores. Nadal ha mostrat aquest matí trossos d'aquestes roques i dels ferros que han esquerdat, i ha assegurat que el govern català “s'ho ha agafat amb tota la calma del món”.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Saturday 14/08/2010 10:04
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... ncias.html
Normalizado el servicio en la línea 9 del metro tras tres días de incidencias
No obstante, a petición de los técnicos, las líneas 9 y 10 avanzaran también hoy el cierre del servicio a las 12 de la noche
14/08/2010 | Actualizada a las 08:44h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- La Línea 9 (L9) del Metro de Barcelona ha recuperado esta mañana la normalidad, después de los problemas en el sistema informático que regula la conducción automática que han alterado el servicio en esta línea del metro barcelonés desde la mañana del pasado miércoles.
Según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), después de que ayer se avanzara el cierre del servicio a petición del personal técnico de Siemens, las actuaciones realizadas durante la noche han permitido que la totalidad de la Línea 9 funcione con normalidad desde las 5 de la mañana, hora de apertura de la instalación.
No obstante, a petición de los técnicos, las líneas 9 y 10 del metro barcelonés avanzaran también hoy el cierre del servicio a las 12 de la noche para poder efectuar algunas labores que han quedado pospuestas par dar prioridad a la resolución de la principal incidencia.
TMB ha pedido disculpas a los usuarios de las líneas 9 y 10 que estos días han sufrido estas incidencias en algunos tramos de su recorrido, y que la compañía ha intentado paliar con líneas de autobuses lanzadera entre las estaciones en las que el transporte quedó interrumpido.
La Línea 10 ya recuperó la normalidad ayer desde el inicio del servicio en la red metropolitana.
El pasado jueves, la Dirección General de Transporte Terrestre (DGTT) de la Generalitat abrió un expediente informativo, a través de la empresa pública Ifercat, para esclarecer las causas de estas incidencias.
Este organismo ha requerido a la multinacional Siemens que aporte datos sobre la incidencia informática que ha impedido el buen funcionamiento del servicio en las dos líneas.
Por su parte, el conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, se reunió ayer con directivos y técnicos de Siemens para instarles a la resolución definitiva del problema.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Saturday 14/08/2010 15:15
by victorcasta
Al final, aquesta nit les L9 i L10 podran donar servei amb horari ininterromput, com la resta de linies de metro i com cada dissabte.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Saturday 14/08/2010 15:38
by BCN2008
victorcasta wrote:Al final, aquesta nit les L9 i L10 podran donar servei amb horari ininterromput, com la resta de linies de metro i com cada dissabte.
I com de costum, TMB no informa a la seva web, només informa al seu Facebook...
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Saturday 14/08/2010 22:20
by metring
BCN2008 wrote:victorcasta wrote:Al final, aquesta nit les L9 i L10 podran donar servei amb horari ininterromput, com la resta de linies de metro i com cada dissabte.
I com de costum, TMB no informa a la seva web, només informa al seu Facebook...
Res, que si no pertanys a xarxes socials, ets un zero a l'esquerra
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Saturday 14/08/2010 22:27
by metring
victorcasta wrote:Al final, aquesta nit les L9 i L10 podran donar servei amb horari ininterromput, com la resta de linies de metro i com cada dissabte.
Doncs no, també plegaran a les 12, al menys segons
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... ncias.html
Edito: aquí
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN diuen que si
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Sunday 15/08/2010 15:10
by liniadelRipollés
Tota l'avaria sembla deguda a un problema de concordància de dades de la posició del tren. Evidentment, en un tren automàtic això porta a la parada absoluta amb un banderí vermell desplegat 2.0.
Hagués preferit la conducció manual que no pas els autobusos, però cal respectar la decisió de l'empresa de fer-ho així si ha considerat que això resol millor l'explotació futura de la línia.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Sunday 15/08/2010 19:03
by fredebcnteatre
Tant de "platos y bombos" per la super L9 que había de ser la megaostia, però la explotació i gestió de la linea s'ha fotut una bona megaostia... Hay que fastidiarse. Tants diners per fer la linea de aquesta manera en lloc de ferla més o menys normal, pues ara mira, no funciona.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Sunday 15/08/2010 22:42
by victorcasta
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Monday 16/08/2010 9:16
by Platanito
Dissabte a les set de la tarda deien insistentment per megafonia que l'horari seria el mateix que les altres línies, és a dir, que no tancarien.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Wednesday 25/08/2010 10:29
by metring
De La Vanguardia en paper d'ahir:
La avería de la L9 costó a TMB 110.000 euros
La avería en el software del sistema de conducción automática de la L9 del metro, que obligó a cerrar varios tramos de esta línea e inicialmente también de la L10-del 11 al 13 de agosto-le costó a TMB 110.000 euros. Este es el importe que figura en el informe que la compañía ha dirigido a la dirección general de Transport Terrestre de la Generalitat cara al expediente informativo que esta abrió a Siemens, responsable del automatismo que falló, y cuya elaboración se está ultimando. La factura incluye el coste de los autobuses sustitutorios, el trabajo extra de los empleados y los viajes que dejaron de validarse o comprarse. No figuran, sin embargo, los daños intangibles, como los efectos que la incidencia tuvo en la imagen de la línea, la más moderna de la red de Barcelona y cuya eficiencia se puso en cuestión.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Wednesday 25/08/2010 12:35
by traveller
metring wrote:De La Vanguardia en paper d'ahir:
La avería de la L9 costó a TMB 110.000 euros
La avería en el software del sistema de conducción automática de la L9 del metro, que obligó a cerrar varios tramos de esta línea e inicialmente también de la L10-del 11 al 13 de agosto-le costó a TMB 110.000 euros. Este es el importe que figura en el informe que la compañía ha dirigido a la dirección general de Transport Terrestre de la Generalitat cara al expediente informativo que esta abrió a Siemens, responsable del automatismo que falló, y cuya elaboración se está ultimando. La factura incluye el coste de los autobuses sustitutorios, el trabajo extra de los empleados y los viajes que dejaron de validarse o comprarse. No figuran, sin embargo, los daños intangibles, como los efectos que la incidencia tuvo en la imagen de la línea, la más moderna de la red de Barcelona y cuya eficiencia se puso en cuestión.
Com a mínim ha quedat clar que no ha sigut culpa de TMB, i espero que Siemens pagui les conseqüències.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Thursday 26/08/2010 0:02
by El LLOP
en la part que li correspon si que ha tingut culpa TMB. Es clar que en la part de culpa per la incidència no n'ha tingut pas, però cal recordar que l'objectiu del FCMB (al que pertanyen les línies 9 i 10) es transportar els viatgers mentre ho pugui fer. El fet de que donés un servei substitutori d'autobusos quan podria donar servei conduint els trens amb personal em sembla una falta de respecte al passatge, sobretot tenint en compte que TMB ha de cuidar al passatge i donar una volta de cargol al proveïdor que li ha venut una caqueta de sistema que no funciona. No s'ha de "putejar" al passatge perquè els tècnics de SIEMENS puguin treballar, sinó que els tècnics de SIEMENS haurien d'haver treballat quan no putegessin al passatge, no sé si m'enteneu. Sinó, que haguessin inaugurat la línia quan poguessin estar segurs del sistema i no per motius polítics, com sempre.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Thursday 26/08/2010 0:31
by 437.001
NO tinc opinió sobre el tema de l´avaria en sí, pero tinc el pressentiment que no hagués passat res si no haguéssin volgut ser els més fashion i haguéssin posat cabines als 9000 de la L9/10, com es va fer a la resta de 9000 de les altres línies...
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Thursday 26/08/2010 1:07
by traveller
El LLOP wrote:en la part que li correspon si que ha tingut culpa TMB. Es clar que en la part de culpa per la incidència no n'ha tingut pas, però cal recordar que l'objectiu del FCMB (al que pertanyen les línies 9 i 10) es transportar els viatgers mentre ho pugui fer. El fet de que donés un servei substitutori d'autobusos quan podria donar servei conduint els trens amb personal em sembla una falta de respecte al passatge, sobretot tenint en compte que TMB ha de cuidar al passatge i donar una volta de cargol al proveïdor que li ha venut una porqueria de sistema que no funciona. No s'ha de "putejar" al passatge perquè els tècnics de SIEMENS puguin treballar, sinó que els tècnics de SIEMENS haurien d'haver treballat quan no putegessin al passatge, no sé si m'enteneu. Sinó, que haguessin inaugurat la línia quan poguessin estar segurs del sistema i no per motius polítics, com sempre.
Si s'espatllés l'atp a L2 o L4, on no hi ha tren stop, també s'hauria de tancar, ja que sense cap sistema de seguretat no es pot circular amb passatge. La única forma si no m'equivoco seria fent circular manualment un llançadora per via única, quedant una freqüència de 20 minuts a L10 i 30 minuts a L9: no creus que és millor un sistema d'autobusos?
Et recordo que va passar un incident similar al tram Besós Mar - La Pau (L4), es va autoritzar a anar en M+25 i va ser denunciat per tots els sindicats. La seguretat del sistema de L9/10 amb el de L2 i L4 és la mateixa. A L9/10 existeix el mode manual+ATP, l'ATO, el M+25, el mode especial... exactament igual que a L2/L4 però en comptes de tenir la senyalització instalada a la sortida de la estació, la tens a una pantalla. I per cert, el sistema de SIEMENS no està venut a TMB, a L9/10 TMB és únicament operadora...
Exceptuant aquesta incidencia, considero que definir el sistema de SIEMENS com "una porqueria de sistema que no funciona" és força agosarat.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Thursday 26/08/2010 9:33
by El LLOP
L'ATP està basat als enclavaments no al telecomandament de trànsit, per la qual cosa les probabilitats de que caiguin tots els enclavaments d'una línia es molt petita. A la L2 i L4, encara que caiguessin les comunicacions entre la línia i el CTC, es podria seguir donant servei perquè a dintre dels trens hi ha personal, cosa que ja ha passat. Això és impossible a la línia 9 (i 10) ja que si cauen les comunicacions ja no es poden controlar els trens ni hi ha personal suficient per poder-los portar tots.
Quan parlo d'un porqueria de sistema que no funciona es òbviament una opinió personal meva. Però durant aquests temps d'ampliacions i obres noves en tots els aspectes, ha passat personal pel CCM que ha treballat muntant sistemes a d'altres explotacions (fins i tot a altres parts del món) i l'opinió després de veure l'interface i el posterior funcionament, era molt semblant a la meva.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Posted: Thursday 26/08/2010 12:57
by wefer
Més enllà d'aspectes tècnics concrets, el que li queda clar a l'usuari és que és inadmissible que una avaria de software paralitzi una línia (o dues, de fet) durant diversos dies. Cal que ho hagi un sistema manual que garanteixi la seguretat i la circulació en aquests casos, que es poden tornar a donar en el futur.
Paral·lelament, sembla lògic que rodi algun cap per no haver pensat en un sistema alternatiu abans de trobar-se amb el problema. Sempre, sempre i sempre cal que hi hagi sistemes alternatius, en tot.