Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies). Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Han passat tres dies amb la carretera tallada i tot segueix igual. Sembla que vivim en una república bananera. Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
ACN
Barcelona 08 JUN L 2024 10:27 Actualitzada 08 JUN L 2024 10:29
El govern francès ha anunciat la reobertura del coll de Banyuls i tres passos fronterers més com el coll de Manrella, la ruta de la Vinyola i el camí d'Aja, situats entre l'Alt Empordà i la Cerdanya. "El Ministeri de l'Interior ha comunicat la reobertura administrativa de quatre punts de passatge autoritzats (PPA) entre França i Espanya", ha informat en un comunicat la Prefectura dels Pirineus Orientals, a dos dies de les eleccions europees. "Les quatre carreteres es reobriran molt aviat, tan bon punt es puguin fer les operacions de retirada dels obstacles físics col·locats a les vies", ha precisat l'organisme. Aquestes quatre carreteres estaven tallades des del gener del 2021 per "combatre la immigració il·legal i l'amenaça terrorista".
Diversos col·lectius catalans i nord-catalans –entre els quals Esborrem la frontera- havien protagonitzat protestes en els darrers mesos per reclamar la reobertura dels passos. Al coll de Banyuls s'havien produït fins a mitja dotzena d'accions com la retirada simbòlica de les pedres de grans dimensions que barraven el pas, amb l'ajuda d'una excavadora. En poques hores, la Prefectura dels Pirineus Orientals tornava a tancar el coll, que es corona a 355 metres d'alçada i connecta Espolla (Alt Empordà) amb Banyuls de la Marenda (Rosselló). "D'acord amb els articles 25 i 27 del codi de fronteres de Schengen, França mantindrà els controls a les seves fronteres interiors per un nou període de sis mesos fins al 31 d'octubre del 2024", ha afegit el Ministeri de l'Interior francès.
"En el context d'activació del pla 'Vigipirate' i de l'alt nivell de pressió migratòria a les fronteres, la cooperació policial entre França i Espanya es reforçarà encara més en el marc d'aquesta reobertura", ha conclòs la Prefectura dels Pirineus Orientals.
Regió-7, 13 de juny de 2024 wrote:
Opinió | Una mica de tot
Miquel Spa Cap cartell d’Europa
En una cantonada de la plaça Querolana de la Tor un cartell antic indica amb una fletxa «Puigcerdà, cinc quilòmetres». Quan se surt del nucli urbà ja s’entreveu la carena del puig on s’assenta la capital cerdana. El passeig fins a la vila no fa pensar que es tracti d’un punt estratègic per a res. Cap cartell de França. Cap cartell d’Espanya. Aquesta setmana el passeig també es pot fer en vehicle. Finalment, l’estat francès ha reobert el Camí de la Vinyola. Després de quatre anys amb la carretera barrada, els veïns de Puigcerdà i la Tor de Querol poden transitar d’un poble a l’altre per la via més coherent. Dues poblacions que són a tocar, però que la burocràcia i la política volen fer veure que formen part de mons diferents. De vegades la realitat sobre el terreny no coincideix amb la imaginada o volguda pels estrategs de la política. Hi ha termes que tenen sentit lluny de la seva realitat. Sento dir que l’Alta Cerdanya és la Catalunya Nord. Com ho són el Rosselló, el Capcir, el Conflent o el Vallespir. Però a la Cerdanya el concepte Catalunya Nord és tan llunyà i abstracte com ho és Europa. Per un puigcerdanès, la Guingueta d’Ix no és més que el poble del costat. De la mateixa manera que Guils per un veí de la Tor de Querol. No hi ha cap línia que separi res. Al contrari, hi ha amics, en molts casos parents, indrets i establiments de confiança. Per un cerdà el Camí de la Vinyola no és un pas fronterer. És el passadís de casa entre la sala d’estar i el rebedor. Les disputes pel control del trànsit, la immigració o el contraban, són aspectes aliens a la realitat local. De la mateixa manera, Alta i Baixa Cerdanya tampoc no són més que maneres d’identificar sobre el text. Tant, que a la suposada Alta Cerdanya, en diuen Alta Cerdanya a l’entorn de Font Romeu i Baixa Cerdanya, a l’entorn de la Guingueta d’Ix i Estavar. Però a Font-Romeu, Ix , Estavar i Puigcerdà saben que de la Cerdanya del dia a dia tan sols n’hi ha una. Els conceptes de França, Espanya i fins i tot Catalunya queden lluny de la realitat de la frontera física. Als establiments del carrer de la frontera de Puigcerdà, la principal i visible, els clients hi entren indistintament venint de la dreta o l’esquerra del pont. I hi són atesos en una llengua que mai no és estrangera. Els grans cartells blaus per marcar territori són cosa d’algú de fora i pel Camí de la Vinyola cap n’anuncia res. Cap cartell de França. Cap cartell d’Espanya. Cap cartell d’Europa.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.