19-XII-2010 TGV a Figueres
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Ja som a Barcelona de tornada.
Nosaltres hem anat amb el primer tren del matí, i hem baixat amb l'últim de la nit, la qual cosa ens ha permès visitar Perpinyà tranquil·lament i aprofitar que estaven les botigues obertes per Nadal per buidar una mica les targetes de crèdit comprant regals francesos.
La qüestió: a la tornada el tren que venia de París i acabava a Figueres-Vilafant havia de passar a les 20:25 per Perpinyà. Doncs ha vingut amb uns 25 minuts de retard. Encara sort, perquè el TGV que venia de Brussel·les s'anunciava amb 4 hores de retard, fins que finalment l'han posat com a "retard indefinit". Curiosament, els altres trens anaven tots puntuals.
Una vegada hem pujat al TGV i ha arrencat, hem anat a una velocitat molt lenta durant molta estona, cosa que ens ha fet arribar tard a Figueres-Vilafant amb un retard acumulat superior als 30 minuts. Per sort, el tren de Renfe s'ha esperat a l'arribada del tren francès i hem acabat arribant a Sants-Estació amb "només" 15 minuts de retard.
Dir que mentre a l'anada l'ocupació del tren era una mica superior al 50%, bàsicament periodistes, repsonsables de les companyies i sobretot afeccionats al ferrocarril, l'ocupació del tren de tornada era d'un 25% essent optimistes. Això sí, la majoria de gent que hem vist anava amb maletes, la qual cosa significa que eren viatgers "reals" que indiquen que la connexió internacional tindrà un cert èxit. Per cert, a Girona, a la tornada, han pujat l'impressionant xifra d'aproximadament 5 persones.
Unes quantes fotos de l'esdeveniment:
Nosaltres hem anat amb el primer tren del matí, i hem baixat amb l'últim de la nit, la qual cosa ens ha permès visitar Perpinyà tranquil·lament i aprofitar que estaven les botigues obertes per Nadal per buidar una mica les targetes de crèdit comprant regals francesos.
La qüestió: a la tornada el tren que venia de París i acabava a Figueres-Vilafant havia de passar a les 20:25 per Perpinyà. Doncs ha vingut amb uns 25 minuts de retard. Encara sort, perquè el TGV que venia de Brussel·les s'anunciava amb 4 hores de retard, fins que finalment l'han posat com a "retard indefinit". Curiosament, els altres trens anaven tots puntuals.
Una vegada hem pujat al TGV i ha arrencat, hem anat a una velocitat molt lenta durant molta estona, cosa que ens ha fet arribar tard a Figueres-Vilafant amb un retard acumulat superior als 30 minuts. Per sort, el tren de Renfe s'ha esperat a l'arribada del tren francès i hem acabat arribant a Sants-Estació amb "només" 15 minuts de retard.
Dir que mentre a l'anada l'ocupació del tren era una mica superior al 50%, bàsicament periodistes, repsonsables de les companyies i sobretot afeccionats al ferrocarril, l'ocupació del tren de tornada era d'un 25% essent optimistes. Això sí, la majoria de gent que hem vist anava amb maletes, la qual cosa significa que eren viatgers "reals" que indiquen que la connexió internacional tindrà un cert èxit. Per cert, a Girona, a la tornada, han pujat l'impressionant xifra d'aproximadament 5 persones.
Unes quantes fotos de l'esdeveniment:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Retards de tipus divers
Ara els queda Figueres, qüestió pendent de fa més d'un quart de segle, si ens atenim a l'evolució que ha experimentat l'estat espanyol.Pere wrote:Després del dia d'avui, només em queda felicitar a la SNCF per com ha "catalanitzat" l'estació de Perpinyà, mai fins ara vist.
La causa dels retards sembla que era el temporal de neu al centre i nord de França.wefer wrote:La qüestió: a la tornada el tren que venia de París i acabava a Figueres-Vilafant havia de passar a les 20:25 per Perpinyà. Doncs ha vingut amb uns 25 minuts de retard. Encara sort, perquè el TGV que venia de Brussel·les s'anunciava amb 4 hores de retard, fins que finalment l'han posat com a "retard indefinit". Curiosament, els altres trens anaven tots puntuals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Per cert, i imparcialment, dir que ahir a en wefer i altres persones els van entrevistar de dues televisions, i van parlar de la línia, de les possibilitats, dels problemes, etc. ,de forma impecable, i no ha aparegut a cap mitjà. En canvi, han publicat únicament declaracions sense solta ni volta ni cap informació rellevant sobre la línia, si. Ara veiem què interessa als mitjans televisius... Evidentment, la crítica és cap a les televisions, no cap a la gent, pel que només els interessa posar.
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Mira que m'heu tret malament , antre aquesta foto i el vídeo del Talgo l'altre dia.....
La majoria de gent que va pujar en el primer TGV que sortia de Figueres va baixar en el primer que baixava de París (ni es van moure de l'andana). Pocs vam ser els que ens vam quedar voltant tot el dia per Perpinyà. També dir que quan vam arribar a Figueres-Vilafant ja hi havia molt gent a l'andana (i no tots eren periodistes), amb la qual cosa molta gent no ha utilitzat el servei Barcelona-Girona-Figueres (de fet, a Girona tant a l'anada com a la tornada han pujat 4 gats) i tal i com ja s'ha comentat abans, la doble 449 de pujada anava quasi buida si descomptem autoritats i periodistes. Força expectació hi havia a Figueres, on molta gent des de les reixes estava observant el moviment que hi havia dins l'estació.
Us deixo amb una foto del primer TGV just arribat a Perpinyà, on s'acobla amb una altra unitat (també de dos pisos però amb motrius de TGV Atlantique/Réseau). Al fons la nova estació, que tot i estar tancada tenia les escales mecàniques, màquines d'autovenda i panells d'arribades/sortides en funcionament.
La majoria de gent que va pujar en el primer TGV que sortia de Figueres va baixar en el primer que baixava de París (ni es van moure de l'andana). Pocs vam ser els que ens vam quedar voltant tot el dia per Perpinyà. També dir que quan vam arribar a Figueres-Vilafant ja hi havia molt gent a l'andana (i no tots eren periodistes), amb la qual cosa molta gent no ha utilitzat el servei Barcelona-Girona-Figueres (de fet, a Girona tant a l'anada com a la tornada han pujat 4 gats) i tal i com ja s'ha comentat abans, la doble 449 de pujada anava quasi buida si descomptem autoritats i periodistes. Força expectació hi havia a Figueres, on molta gent des de les reixes estava observant el moviment que hi havia dins l'estació.
Us deixo amb una foto del primer TGV just arribat a Perpinyà, on s'acobla amb una altra unitat (també de dos pisos però amb motrius de TGV Atlantique/Réseau). Al fons la nova estació, que tot i estar tancada tenia les escales mecàniques, màquines d'autovenda i panells d'arribades/sortides en funcionament.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Dos vídeos, un de la "sala de premsa" de la 449, al costat del lavabo , entrevista a Félix Martín, responsable de serveis transversals de mitjana i llarga distància de Renfe
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Al primer vídeo hauries d'haver fet el que fan tots els corresponsals quan acaben la connexió, com a TV3..... Metring, FTC, 449
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
aim wrote:Al primer vídeo hauries d'haver fet el que fan tots els corresponsals quan acaben la connexió, com a TV3..... Metring, FTC, 449
I el segon també tenia toc transportil...El "Papa (Noël) mòbil"!
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Finalment, van sortir alguns trossos dels meus comentaris als telenotícies de la Sexta. El del TN del migdia va agradar-me com va quedar, no tant així el retall de la nit.
Ara bé, parlar en públic ja té aquestes coses.
Ara bé, parlar en públic ja té aquestes coses.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: Retards de tipus divers
Ja està demanat (tant per "Figueras" com per "Gérone", al nivell regional i nacional), veurem si ho corregeixen.Guigui wrote:Ara els queda Figueres, qüestió pendent de fa més d'un quart de segle, si ens atenim a l'evolució que ha experimentat l'estat espanyol.Pere wrote:Després del dia d'avui, només em queda felicitar a la SNCF per com ha "catalanitzat" l'estació de Perpinyà, mai fins ara vist.
[...]
Per cert, si algú té mà a l'Adif i vol enviar-los un suggeriment sobre l'alçada de l'andana a Figueres, no estaria malament. Hi haurà més d'un accident pujant o baixant del TGV ja que l'entrada del TGV Dúplex està més baixa que l'andana (38 i 55 cm respectivament, si no m'equivoque).
I una altre tema: heu sentit alguna cosa sobre el control d'equipatges a Figueres? Ahir vaig sortir cap al nord amb el segon TGV i algú comentava que "molta gent" s'havia quedat a terra bloquejada al control. Ens ho podem creure?
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
5 valents vam tornar via tren groc a Barcelona.
Trobem a faltar a la publicitat del nou TGV editada per Renfe i SNCF la connexió a Perpinyà amb la línia del tren groc. De fet, al plànol surten les derivacions cap a Tolosa i Bordeus (!) i cap a Lille, Londres i Brussel.les però no la línia del tren groc.
L'entrada en servei d'aquesta connexió permet tot l'any fer la volta Barcelona-Barcelona via tren groc. Abans només es podia a l'estiu, i amb limitacions.
Trobem a faltar a la publicitat del nou TGV editada per Renfe i SNCF la connexió a Perpinyà amb la línia del tren groc. De fet, al plànol surten les derivacions cap a Tolosa i Bordeus (!) i cap a Lille, Londres i Brussel.les però no la línia del tren groc.
L'entrada en servei d'aquesta connexió permet tot l'any fer la volta Barcelona-Barcelona via tren groc. Abans només es podia a l'estiu, i amb limitacions.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Unes quantes fotos més per complementar les d'en wefer.
La nova estació (tancada però funcionant per dins ):
Arribada a Perpinyà del primer TGV provinent de París amb destí Figueres. Aquest va ser el que va agafar de baixada la majoria de gent que va arribar amb el primer de pujada:
El segon TGV que sortia de Figueres, deixant enrere Perpinyà s'enfila cap a París:
I un parell de Perpinyà de nit, amb la fira de Nadal:
La nova estació (tancada però funcionant per dins ):
Arribada a Perpinyà del primer TGV provinent de París amb destí Figueres. Aquest va ser el que va agafar de baixada la majoria de gent que va arribar amb el primer de pujada:
El segon TGV que sortia de Figueres, deixant enrere Perpinyà s'enfila cap a París:
I un parell de Perpinyà de nit, amb la fira de Nadal:
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
M'acabo d'adonar que a mí sí que m'han publicat una petita reflexió sobre l'ample internacional a Espanya que li vaig fer a un periodista del diari ADN : http://www.adn.es/pdf/ADN-2010-12-20-BCN.pdfmetring wrote:Per cert, i imparcialment, dir que ahir a en wefer i altres persones els van entrevistar de dues televisions, i van parlar de la línia, de les possibilitats, dels problemes, etc. ,de forma impecable, i no ha aparegut a cap mitjà. En canvi, han publicat únicament declaracions sense solta ni volta ni cap informació rellevant sobre la línia, si. Ara veiem què interessa als mitjans televisius... Evidentment, la crítica és cap a les televisions, no cap a la gent, pel que només els interessa posar.
(Part superior i dreta de la pàgina 2)
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Als diaris, potser sí que hauran publicat declaracions amb sentit, però a les teles, la majoria...
Grans, grans fotos, aim!!!!!
Grans, grans fotos, aim!!!!!
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
De tot el jo vaig parlar de trens a la periodista de TV3 res. Nomes interesaba el que habia comprat a Perpinyà.
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Va ser un dia memorable! Perpinyà estava molt bonica.
A la tornada un amic i jo anàvem al 1er cotxe amb els interventors i vam escoltar totes les converses. Un era de Navarra i parlava català quasi perfectament!
També vaig veure el Wefer (esperant per anar al lavabo) però no la Metring...
El "Media Distancia" de Renfe no va passar dels 139 km/h.
A la tornada un amic i jo anàvem al 1er cotxe amb els interventors i vam escoltar totes les converses. Un era de Navarra i parlava català quasi perfectament!
També vaig veure el Wefer (esperant per anar al lavabo) però no la Metring...
El "Media Distancia" de Renfe no va passar dels 139 km/h.
Visca el metro!!
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Estava mirant el pdf del diari ADN, i voldria fer una petita correcció: conductor no és el mateix que maquinista. Si no m'equivoco, conductor és el "jefe" del tren, el revisor. El càrrec del maquinista crec que ja és evident...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Ara que ho dius m'ho has fet recordar. Això era així, almenys en els cotxes-llit de l'extinta Companyia Internacional de Cotxes-Llit (CIWL): el personal que atenia els viatgers eren "conducteurs". N'hi anava un a cada cotxe.
Salut !!
Salut !!
Jacob.CH wrote:Estava mirant el pdf del diari ADN, i voldria fer una petita correcció: conductor no és el mateix que maquinista. Si no m'equivoco, conductor és el "jefe" del tren, el revisor. El càrrec del maquinista crec que ja és evident...
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
Avui m'han dit a la feina, a Sitges, que en una televisió local, van veure l'entrevista a en wefer el dia de la inauguració del servei. Podria ser de la XTV, però no m'han sabut dir el canal.
Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres
A la inauguració oficial, que serà el 27 de febrer, algú hi voldrà anar?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vist qui hi assisteix...
El cobrador del frac.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.