Page 4 of 5

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Monday 23/09/2019 13:25
by m.h.t.
Convocada una gran concentració de protesta contra la nova ordenança d'emissions i la ZBE.

Afecta als usuaris de cotxes i motos de mitjana edat i clàssics. Al·leguen que la normativa només classifica per antiguitat del vehicle i no per emissions reals. I tenen raó.

Acusen la nova mesura de consumista i classista, ja que convida a adquirir-ne un cotxe nou i perjudica a qui no te calers.

A més, perjudica a transportistes i autònoms amb càrrega, on la furgoneta o camió és un estri de treball, o bé el necessiten per dur material.

https://www.facebook.com/events/416564112546843

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Monday 23/09/2019 22:17
by Renfe445
Creia que farien excepció als clàssics i als vehicles de treball.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Monday 23/09/2019 22:40
by premixero
si los clasicos estan exentos pero los de trabajo solo los oficiales

ZBE mal dissenyada?

Posted: Sunday 06/10/2019 11:46
by Guigui
Zona de Baixes Emissions (ZBE): lluita contra la contaminació o atac al vehicle privat?

En vigor a partir del 2020, se centra exclusivament en els vehicles privats i deixa exempts segments molt contaminants, com ara els autobusos municipals

https://www.vilaweb.cat/noticies/zona-b ... le-privat/

Els clàssics no estan exemptes

Posted: Tuesday 08/10/2019 16:56
by Fran-Ikarus
premixero wrote: Monday 23/09/2019 22:40 si los clasicos estan exentos pero los de trabajo solo los oficiales
A data d'avui no hi ha cap exempció per a vehicles clàssics, entesos de cap de les maneres (ni "per edat", ni per estar matriculats com a Vehicles Històrics)

Repeteixo: cap.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Saturday 03/10/2020 12:33
by Fran-Ikarus
D'ahir, al programa "Obrint fil" de TVE (no estic segur de que permeti obrir-la si no s'està connectat a Facebook, disculpeu):
https://www.facebook.com/motoristes.bcn ... 7336705413

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Sunday 18/10/2020 12:40
by wefer
Espero que l'Ajuntament, després de tota la que ha liat i la gent que ha perjudicat, ens donarà dades inequívoques de l'enorme impacte beneficiós que està tenint en la contaminació de la ciutat aquesta mesura, descomptant l'impacte de la pandèmia.

Ara deixo d'escriure que ja no m'aguanto les ganes de riure... per no plorar.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk


Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Friday 21/05/2021 17:04
by Fran-Ikarus
Això que diu no és pas cert. La normativa no deia res d'un únic vehicle autoritzat per propietari. El problema era que el sistema informàtic no ho implementava així.

I, tanmateix, van aprovar el canvi el 7 de gener, i avisen el 21 de maig...


Benvolgut/da,

El passat dia 7 de gener es va publicar al BOPB (Butlletí oficial de la Província de Barcelona) el nou Reglament del registre metropolità de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats a les Zones de Baixes Emissions, aprovat pel Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

En aquest Reglament s’han ampliat els requisits per a les autoritzacions de vehicles contaminants que accedeixin esporàdicament a les ZBE, autoritzacions diàries. Els requisits ara són:

1. El sol·licitant de la inscripció ha de ser la persona física o jurídica titular del vehicle.

2. No s’estableixen limitacions i, per tant, un mateix sol·licitant pot donar d’alta diversos vehicles, sempre que en sigui el titular. Les autoritzacions no es poden transferir entre vehicles.

Per aquest motiu li notifiquem que procedirem a donar d’alta el vehicle amb matrícula B-XXXX-XX, que ara consta de baixa per no reunir els requisits necessaris segons el Reglament vigent en aquell moment.

Li recordem que pot sol·licitar fins a 10 autoritzacions diàries de circulació per vehicle en el període d’un any (a comptar des de la data d’alta al registre del vehicle), amb un cost per autorització de 3€ per als turismes i motocicletes i de 5€ per a les furgonetes. Les autoritzacions diàries es poden sol·licitar i pagar a través de l’àrea d’usuari del registre, a qualsevol oficina de Correus amb un cost de gestió afegit, o bé presencialment a l’OAC de l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb cita prèvia.

Per a més informació pot contactar amb nosaltres trucant al telèfon 930 333 555 de dilluns a divendres laborables, de 8.00 a 20.00 hores.

Cordialment.

Informe demolidor

Posted: Sunday 20/06/2021 23:19
by Guigui
Us enllaço un article que fa un balanç absolutament demolidor del primer any de la ZBE i de la política de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona. Fa pensar... però molt em temo que als qui realment haurien de fer-ho, els rellisca dins el seu dogmatisme inepte.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Monday 21/06/2021 10:12
by bigcoaster
Ja es veia que la ZBE no tindria efectes reals més enllà de forçar la renovació del parc de vehicles més antic. Era i és una mesura que acontenta als fabricants d'automòbils, ni que no ho semblés.

SI es vol reduir contaminació, o es redueix la capacitat física, o peatge per entrar a la ZBE.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Wednesday 23/06/2021 1:33
by UT440_132M
bigcoaster wrote: Monday 21/06/2021 10:12 Ja es veia que la ZBE no tindria efectes reals més enllà de forçar la renovació del parc de vehicles més antic. Era i és una mesura que acontenta als fabricants d'automòbils, ni que no ho semblés.

SI es vol reduir contaminació, o es redueix la capacitat física, o peatge per entrar a la ZBE.
Estic d'acord que era una mesura per afavorir les vendes d'automòbils, i més ara amb l'electrificació, les marques ens volen vendre amb calçador aquesta nova mobilitat elèctrica, per evitar sancions de la UE per incompliment de les quotes d'emissions establertes.

Però tampoc es la solució. Un vaixell mercant o un creuer contamina molt més, que no se quants milers de vehicles. Ni parlem dels avions. Però sempre hem de pagar els ciutadans d'apeu.

I no m'oposo al fet de limitar l'entrada dels automòbils a les grans ciutats.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Wednesday 23/06/2021 11:53
by Elefant
No es cap misteri que la majoria dels cotxes son per gent que ve des-del extrarradi, llavors siguem realistes, la gran majoria d'aquesta gent no deixarà el cotxe perque la circulació a BCN sigui menys pràctica, o perque hi hagi un peatge, ni fins i tot si cal renovar el vehicle.

La mobolitat extrarradi-BCN ha crescut brutalment en els últims 30 anys, però en canvi el transport públic no ha vist unes millores proporcionals, mentre que en canvi a BCN ciutat el transport urbà es quasi de primer nivell mundial. A les administracions no s'ha superat encara la mentalitat dels anys 80 d'una mobilitat fonamentalment interna a BCN, ignorant l'augment masiu dels "commuters", gent que viu al extrarradi i treballa a BCN. Per aquesta gent el transport públic senzillament en molts casos no es atractiu, o està saturat. I no parlo només de gent que viu a cases unifamiliars a can pixa del centre urbà del respectiu poble. Ho dic des-de la meva experiència personal havent tingut el "plaer" de viure uns anys a Rubí (i Rubí que té tren d'FGC encara es un poble privilegiat!). Pèro, et fots 15 minuts per agafar el tren, 30 minuts per arribar a Provença, si tens sort potser agafes seient i sino d'empeus, i a Barcelona uns altres 15-20 minuts per arribar a on vols, a peu o agafant el Metro. Un hora o més de trajecte total. Amb cotxe 30 minuts, potser 40, de porta a porta. Ben be la meitat. I sense anar en llauna de sardines. Només un exemple i ni tan sols el pitjor, els que viviu al extrarradi ho sabreu.

Que s'ha fet en els ultims anys, en les últimes dècades per oferir una alternativa real al cotxe? Més línies de Metro que no et serveixen de res al Vallès o al Baix Llobregat. En un segle no s'ha fet cap ni una nova línia de tren o quadruplicació, només les extensions de Terrassa i Sabadell, pero els trens segueixen sent lents i van més plens que mai. A la LL-A han quasi desaparegut els semidirectes perque volien fer el seu Metro del Llobregat chupiguay, pero ningú té ganes d'agafar el Metro i trigar un hora parant a cada poble. I l'extensió de l'L8 tampoc no farà el servei des-del extrarradi molt més convenient. Al final han estat tan adormits amb tot el tema que han hagut de fotre un munt de busos duplicant línies de tren pero fer alguna cosa, pèro es un got d'aigua per un incendi. Mentrestant, ja esten planificant nous soterraments a tot arreu. I Barcelona sense pebrots o sense ganes de dir les coses com son, que enllà fan soterraments, i Barcelona ho paga amb cotxes, tràfic i contaminació.

Caldria d'una punyetera vegada un projecte SERIÓS per l mobilitat suburbana enlloc de que tothom s'estigués mirant el mèlic, cadascú fent la seva i al final tot son parches. Un projecte acordat i coordinat entre administracions, amb dates i finançament definit, i a on també es digui clarament que no es faran pijades de soterraments o Metros locals com a El Prat. Un projecte esglaonat a on cada fase ofereixi una utilitat, i vagin sumant conjuntament.

Mentre això no passi ja poden posar-se com vulguin, el problema dels cotxes a Barcelona no millorarà per moltes restriccions i tases que hi posin. I la veritat, jo no li retreuré a ningú que agafi el cotxe, perque amb la situació com està jo també hagués agafat el cotxe si n'hagués tingut un a Rubí, i ho dic com el primer que li fa fàstic la ciutat plena de tràfic, fums i soroll, perque no es pot esperar de la gent que vagin per la vida flagel•lant-se d'aquella forma com jo havia de fer. Igual que ara, pèro, diré que vivint el triple de lluny de Zuric del que vivia de Barcelona, no se m'acudiria mai comprar-me un cotxe per anar-hi, perque senzillament no cal ni per temps ni per comoditat.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Wednesday 23/06/2021 13:23
by GigioGigo
Elefant wrote: Wednesday 23/06/2021 11:53 No es cap misteri que la majoria dels cotxes son per gent que ve des-del extrarradi, llavors siguem realistes, la gran majoria d'aquesta gent no deixarà el cotxe perque la circulació a BCN sigui menys pràctica, o perque hi hagi un peatge, ni fins i tot si cal renovar el vehicle.

La mobolitat extrarradi-BCN ha crescut brutalment en els últims 30 anys, però en canvi el transport públic no ha vist unes millores proporcionals, mentre que en canvi a BCN ciutat el transport urbà es quasi de primer nivell mundial. A les administracions no s'ha superat encara la mentalitat dels anys 80 d'una mobilitat fonamentalment interna a BCN, ignorant l'augment masiu dels "commuters", gent que viu al extrarradi i treballa a BCN. Per aquesta gent el transport públic senzillament en molts casos no es atractiu, o està saturat. I no parlo només de gent que viu a cases unifamiliars a can pixa del centre urbà del respectiu poble. Ho dic des-de la meva experiència personal havent tingut el "plaer" de viure uns anys a Rubí (i Rubí que té tren d'FGC encara es un poble privilegiat!). Pèro, et fots 15 minuts per agafar el tren, 30 minuts per arribar a Provença, si tens sort potser agafes seient i sino d'empeus, i a Barcelona uns altres 15-20 minuts per arribar a on vols, a peu o agafant el Metro. Un hora o més de trajecte total. Amb cotxe 30 minuts, potser 40, de porta a porta. Ben be la meitat. I sense anar en llauna de sardines. Només un exemple i ni tan sols el pitjor, els que viviu al extrarradi ho sabreu.

Que s'ha fet en els ultims anys, en les últimes dècades per oferir una alternativa real al cotxe? Més línies de Metro que no et serveixen de res al Vallès o al Baix Llobregat. En un segle no s'ha fet cap ni una nova línia de tren o quadruplicació, només les extensions de Terrassa i Sabadell, pero els trens segueixen sent lents i van més plens que mai. A la LL-A han quasi desaparegut els semidirectes perque volien fer el seu Metro del Llobregat chupiguay, pero ningú té ganes d'agafar el Metro i trigar un hora parant a cada poble. I l'extensió de l'L8 tampoc no farà el servei des-del extrarradi molt més convenient. Al final han estat tan adormits amb tot el tema que han hagut de fotre un munt de busos duplicant línies de tren pero fer alguna cosa, pèro es un got d'aigua per un incendi. Mentrestant, ja esten planificant nous soterraments a tot arreu. I Barcelona sense pebrots o sense ganes de dir les coses com son, que enllà fan soterraments, i Barcelona ho paga amb cotxes, tràfic i contaminació.

Caldria d'una punyetera vegada un projecte SERIÓS per l mobilitat suburbana enlloc de que tothom s'estigués mirant el mèlic, cadascú fent la seva i al final tot son parches. Un projecte acordat i coordinat entre administracions, amb dates i finançament definit, i a on també es digui clarament que no es faran pijades de soterraments o Metros locals com a El Prat. Un projecte esglaonat a on cada fase ofereixi una utilitat, i vagin sumant conjuntament.

Mentre això no passi ja poden posar-se com vulguin, el problema dels cotxes a Barcelona no millorarà per moltes restriccions i tases que hi posin. I la veritat, jo no li retreuré a ningú que agafi el cotxe, perque amb la situació com està jo també hagués agafat el cotxe si n'hagués tingut un a Rubí, i ho dic com el primer que li fa fàstic la ciutat plena de tràfic, fums i soroll, perque no es pot esperar de la gent que vagin per la vida flagel•lant-se d'aquella forma com jo havia de fer. Igual que ara, pèro, diré que vivint el triple de lluny de Zuric del que vivia de Barcelona, no se m'acudiria mai comprar-me un cotxe per anar-hi, perque senzillament no cal ni per temps ni per comoditat.
Totalment d'acord. Aquest és el gran problema i ningú en parla.

Té pinta que la solució es prohibir i forçar a tothom a viure a BCN ciutat o estar-se cada dia 2-4h al transport públic...

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Wednesday 23/06/2021 13:31
by davroca5
Es que no és cert que la majoria de cotxes vinguin del extraradi (entenent extraradi com aquells municipis més enllà de la zona AMB), sinó que ho fan de municipis metropolitans que estan perfectament coberts pel transport públic, i que per descomptat no triguen 2-4h en arribar a Barcelona. És contra aquesta comoditat contra la que es vol lluitar posant més trens i autobusos i alliberant les vies d'accés a aquelles persones que realment necessiten el cotxe per accedir a Barcelona perquè -de moment- no tenen una alternativa millor.

Això és el que diu el PMMU 2019-2024:

Image

Image

Agafant els valors en groc, cada dia es fan 337.239 desplaçaments en cotxe per anar o sortir de #BCN des de l'Hospitalet, Badalona, Sta. Coloma, St. Adrià, Esplugues, Sant Joan Despí o Cerdanyola, on la cobertura i freqüència del transport públic no és dolenta. Només aquests desplaçaments en cotxe des de municipis colindants de #BCN (337.239) superen els desplaçaments en cotxe des de Mataró, Granollers, Terrassa, Sabadell, Vilanova, Martorell, Caldes i Vilafranca (274.892).

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Wednesday 23/06/2021 15:43
by Elefant
Baix Llobregat Centre i Besòs d'acord, pero aqui tampoc la proporció supera el 40%, osigui que al menys la tendència es correcta. Ara, No sé exactament el que inclou "Vallès", excepte que Terrassa i Sabadell es comptabilitza per separat, però en general jo no veig quasi cap part del Vallès que realment estigui a l'alçada de les bones parts de Llobregat i Besòs (que tampoc la cobertura o qualitat de servei esta para echar cohetes a tot arreu). Potser Cerdanyola i Sant Cugat, sempre que estiguis a prop de l'estació. Perque el tema d'aportació a les estacions es també sucós, un desastre complet que mai no he vist cap població de l'extrarradi que tingués bons serveis d'aportació, doncs els busos no solen estar coordinats amb els trens, les parades sovint llunyanes i esparcides, i l'impuntualitat sistemàtica.
Després està la pregunta de com es mesura aquesta estadística, si es gent que va cap al centre, si van als polígons, si travessa la ciutat, etc.. Sempre algún ball de xifres podrá demostrar el que es vulgui, tampoc nego que segurament una part doncs sí es gent que prefereix el coyxe llavors tampoc el deixaran d'utilitzar per algún peatge o perque triguen 5 minuts més.
Li he volgut posar una mica de sentit comú a la situació, he tingut molta molta experiència en moure'm entre BCN i extrarradi, cap a Terrassa, Vallès, Baix Llobregat centre i nord, Garraf, blablabla, el que sempre em va acompanyar es la sensació de transports públics poc pràctics, temps perdut esperant connexions, freqüencies dolentes o trens plens, enfí tot allò que li treu a un les ganes d'agafar el transport públic, quan jo normalment gaudeixo molt del transport públic.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Monday 23/08/2021 19:25
by ortegote
davroca5 wrote: Wednesday 23/06/2021 13:31 Es que no és cert que la majoria de cotxes vinguin del extraradi (entenent extraradi com aquells municipis més enllà de la zona AMB), sinó que ho fan de municipis metropolitans que estan perfectament coberts pel transport públic, i que per descomptat no triguen 2-4h en arribar a Barcelona. És contra aquesta comoditat contra la que es vol lluitar posant més trens i autobusos i alliberant les vies d'accés a aquelles persones que realment necessiten el cotxe per accedir a Barcelona perquè -de moment- no tenen una alternativa millor.

Això és el que diu el PMMU 2019-2024:

Image

Image

Agafant els valors en groc, cada dia es fan 337.239 desplaçaments en cotxe per anar o sortir de #BCN des de l'Hospitalet, Badalona, Sta. Coloma, St. Adrià, Esplugues, Sant Joan Despí o Cerdanyola, on la cobertura i freqüència del transport públic no és dolenta. Només aquests desplaçaments en cotxe des de municipis colindants de #BCN (337.239) superen els desplaçaments en cotxe des de Mataró, Granollers, Terrassa, Sabadell, Vilanova, Martorell, Caldes i Vilafranca (274.892).
Como siempre se ovbia a la gente de l'Anoia y la A2 más alla de Igualada, por que sera?

A 70 km

Posted: Monday 23/08/2021 20:35
by Guigui
Pel mateix motiu que tampoc s'hi reflecteixen desplaçaments des d'Osona i del Bages. Perquè ja no es consideren metropolitans, atesa la distància cap a Barcelona.

Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Posted: Thursday 30/09/2021 10:05
by albert28
Al Gener 2022 està establert comenci la ZBE a St Joan Despí.

https://www.amb.cat/es/web/mobilitat/pr ... -projectes

I em sobta molt (i més vivint a St Joan) que no hagin exclòs la BV-2001 que uneix Cornellà <> St Joan <> St Feliu <> Molins ja que és dels pocs enllaços entre els pobles que no és via A-2/B-23.

I a més que venint de la B-23 si vols anar cap a St Boi/Cornellà (la part més propera a SJD)/A-2, si o si has d'usar la BV-2001.... Un despropòsit.

Sortides B-23 i A-2

Posted: Friday 01/10/2021 15:02
by Javi M
És a dir, que teòricament, Sant Feliu no podrà fer servir les seves sortides de la B-23 ni de l'A-2. En el primer cas per trobar-se escasos metres dins del terme municipal de Sant Joan, i en el segon, per haver de travessar per la BV-2001. Així doncs, tant si es ve de la B-23 com de l'A-2, caldrà circular gairebé 4 km més fins a la sortida de Molins, i després desfer el trajecte fins a Sant Feliu.

El mateix passa amb l'accés a la B-23 des de la zona nord de Cornellà (Sant Ildefons) i sud d'Esplugues (Montesa, el Gall, etc.), que per arribar a la B-23 han d'endinsar-se uns pocs metres al terme municipal de Sant Joan, a través de l'Avinguda Baix Llobregat.

Per no oblidar el vial que uneix la zona del Consell Comarcal amb la BV-2001, que de facto es trova al nucli urbà de Sant Feliu encara que correspongui al terme municipal de Sant Joan. Aquesta avinguda forma part de la variant de la N-340 que es va fer per desviar el trànsit fora del nucli urbà. Caldrà tornar a circular per l'interior?

En la pràctica, no crec que s'atreveixin a col·locar càmeres a aquests vials i a multar els vehicles que hi circulin. En lloc d'aprovar mesures raonables i fer-les complir estrictament, aposto a preferiran oficialment aprovar aquesta xapusa, per a després fer la vista grossa. Això ajuda molt a que el ciutadà es pregui les coses seriosament, sí...

Re: Sortides B-23 i A-2

Posted: Friday 01/10/2021 18:13
by albert28
Javi M wrote: Friday 01/10/2021 15:02 És a dir, que teòricament, Sant Feliu no podrà fer servir les seves sortides de la B-23 ni de l'A-2. En el primer cas per trobar-se escasos metres dins del terme municipal de Sant Joan, i en el segon, per haver de travessar per la BV-2001. Així doncs, tant si es ve de la B-23 com de l'A-2, caldrà circular gairebé 4 km més fins a la sortida de Molins, i després desfer el trajecte fins a Sant Feliu.
No, si vas cap St Feliu no hi ha limitació. Seria cap a St Boi el que comentes.
Javi M wrote: Friday 01/10/2021 15:02 El mateix passa amb l'accés a la B-23 des de la zona nord de Cornellà (Sant Ildefons) i sud d'Esplugues (Montesa, el Gall, etc.), que per arribar a la B-23 han d'endinsar-se uns pocs metres al terme municipal de Sant Joan, a través de l'Avinguda Baix Llobregat.
Exacte, haurien d'anar via St Just i Esplugues.
Javi M wrote: Friday 01/10/2021 15:02 Per no oblidar el vial que uneix la zona del Consell Comarcal amb la BV-2001, que de facto es trova al nucli urbà de Sant Feliu encara que correspongui al terme municipal de Sant Joan. Aquesta avinguda forma part de la variant de la N-340 que es va fer per desviar el trànsit fora del nucli urbà. Caldrà tornar a circular per l'interior?

En la pràctica, no crec que s'atreveixin a col·locar càmeres a aquests vials i a multar els vehicles que hi circulin. En lloc d'aprovar mesures raonables i fer-les complir estrictament, aposto a preferiran oficialment aprovar aquesta xapusa, per a després fer la vista grossa. Això ajuda molt a que el ciutadà es pregui les coses seriosament, sí...
Això últim tampoc tinc cap idea de com ho controlaran.

Que s'aprovi a St Joan quan la resta de municipis adjacents no ho tinguin, tenint la A-2 i B-23 (que a sobre la creua) em sembla més un projecte de "pura imatge pública" que preocupació real de problemes de salut.

I és el que comentes, que justament es vulgui restringir aquelles vies que enllacen altres municipis sense voler entrar a St Joan. Com sempre, les idees que es plantegen sobre paper molt maques però a la realitat tot el contrari.

Enllaç a la darrera publicació del Butlletí Provincial: https://bop.diba.cat/anunci/3089148/apr ... joan-despi

Segons el Artícle 12, si, instalarien càmeres de matrícula.
Article 12.Sistema de control
El control del compliment de les disposicions de la present Ordenança es realitza
automàticament mitjançant un sistema de lectura de matrícules i la plataforma
tecnològica de l’AMB sens perjudici de les facultats que la Policia Local tingui
assignades.