Page 4 of 6
Re: Línia 2 de metro
Posted: Monday 28/07/2008 17:33
by BRILL 18
El LLOP wrote:em sembla que al tram Horta- Sagera no s'hi va possar mai tercer carril. Sempre va tenir catenària flexible fins que molts anys més tard es va canviar per la catenària rígida. Els trens de la sèrie 600 anaven amb pantògraf, igual que els 300 i els 1000 quan van arrivar. No tinc notícia que s'instalés el tercer carril ni he vist cap foto antiga on surti.
Sento no donarte la rao, es va colocar tercer carril malgrat no va entrar mai en servei, es informacio de primera ma ja que fins l'any 1988 agafava el metro cada dia a Vilapicina, que de fet es la "meva estacio de metro" ja que vivia el Turo de la Peira fins que amb caig casar
Re: Línia 2 de metro
Posted: Tuesday 29/07/2008 0:28
by Mr. Baricentro
El famós protector taronja estaba a Paral·lel L2 durant una bona temporada, a l'andana direcció Paral·lel(valga la redundáncia...). Al final, no m'enrecordo cuant, el váren treure.
Re: Línia 2 de metro
Posted: Tuesday 29/07/2008 10:04
by Mortadel·lo
trossos de tercer carril taronja n'hi havia per tota la L4 i la L3 quan anaven per tercer carril, devien tenir un bon stock...
Re: Línia 2 de metro
Posted: Tuesday 29/07/2008 23:32
by JaMiRo!
Mortadel·lo wrote:trossos de tercer carril taronja n'hi havia per tota la L4 i la L3 quan anaven per tercer carril, devien tenir un bon stock...
Gràcies per treure'm de sobre un trauma infantil, pensaba que confonia el groc amb el taronja (per això de que jo també veia trams de tercer carril taronja per doquier a la L4).
Re: Línia 2 de metro
Posted: Tuesday 29/07/2008 23:55
by sortrens
A l'estació Paral.lel (L2) quan no era de la L2 la catenària anava per sota o per dalt. I les línies L3 i L3B quines eran les que anaven per dalt o per baix?
Presa de corrent a la L3 i L3B
Posted: Thursday 31/07/2008 19:23
by Guigui
sortrens wrote:I les línies L3 i L3B quines eran les que anaven per dalt o per baix?
L3 catenària flexible, L3B tercer carril.
Re: La L2 del metro
Posted: Sunday 16/11/2008 23:48
by metring
Re: La L2 del metro
Posted: Sunday 21/12/2008 20:39
by metring
Aquí, la notícia que va aparèixer a La Vanguardia, l'endemà de la inauguració de l'antiga L2:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf
Re: Línia 2 de metro
Posted: Wednesday 24/12/2008 12:05
by davidbarna
delirium2.jpg
Tinc alguna informació sobre la famosa obra de teatre que es va representar a l'Estació de Sant Antoni (línia 2). L'obra en qüestió fou "Delirium Tremens" i s'estrenà el desembre del 1977. Era una obra de teatre alternatiu creada per Iago Pericot i Sergi Mateu. La Vanguardia li va dedicar un petit reportatge.
Fent una mica de cerca he pogut generar una petita teoria sobre què va passar amb la línia 2 perquè es triguessin dues dècades entre la finalització dels túnels i la posada en funcionament. La cosa va anar més o menys així:
- Al principi no hi havia diners per posar vies i trens (el mateix va passar al tram de la L4 fins a Roquetes, obert al 1982, tot i que ja estava construït des de mitjans dels 70).
- Després es va afegir el greuge comparatiu amb el metro de Madrid (estatalitzat l'any 1978).
- Posteriorment entra la Generalitat en escena, i se n'adona que la solució de la Sagrada Família és un nyap.
- La Generalitat busca una solució per al nyap de la Sagrada Família, però llavors hi ha altres prioritats.
- Apareix la idea de perllongar la línia fins a Montjuïc, el que accelera la cerca d'una solució.
La resta són llegendes urbanes, i es refereixen a problemes puntuals que van existir durant la seva construcció (les muralles a les rondes o el descobriment inesperat d'una riera prop de la Monumental).
L'explicació més detallada la podeu trobar a
http://quotidianitats.blogspot.com/2008 ... tasma.html
Re: Línia 2 de metro
Posted: Wednesday 24/12/2008 13:55
by davida
davidbarna wrote:
- Al principi no hi havia diners per posar vies i trens (el mateix va passar al tram de la L4 fins a Roquetes, obert al 1982, tot i que ja estava construït des de mitjans dels 70).
La prolongació a Roquestes (actual Via Julia) es va construir a finals de 70 principis del 80. Jo soc nascut al 1972, i recordo les obres de construcció del tunel de la L4 al carrer Ramon Albo just darrera de les cotxeres de Borbó, per tant tenia com a minim 5-6 anys (anys 1978).
Re: Línia 2 de metro
Posted: Wednesday 24/12/2008 16:56
by Platanito
davidbarna wrote:
Fent una mica de cerca he pogut generar una petita teoria sobre què va passar amb la línia 2 perquè es triguessin dues dècades entre la finalització dels túnels i la posada en funcionament.
Felicitats! Em sembla que realment has donat en el clau. Fico
l'enllaç a la pàgina completa, on a una altra part del text queda clar que el problema es va perpetuar perquè no es va saber com resoldre el famós nyap, que no és res més que la construcció dels dos túnels a la mateixa cota.
Ja posats, a
l'article que testimonia l'entrega del tram Poble Sec-Universitat es parla també de moltes altres obres ferroviàries de la zona, com la famosa estació nonata Norte-Vilanova, l'enllaç de Renfe Sants-Catalunya o el nou aspecte de l'estació d'Universitat de la línia 2, així com del problema amb el que posteriorment seria el sifó de Monumental.
Re: Línia 2 de metro
Posted: Sunday 04/01/2009 15:05
by Mortadel·lo
d'això...voleu dir que aneu ben fixats (i en això incloc La Vanguardia) en com estava pensada la disposició de vies a SF?
Re: Línia 2 de metro
Posted: Saturday 07/02/2009 1:31
by metring
Aquí teniu un ampli article de l'hemeroteca de La Vanguardia, a on es parla del tram Pueblo Seco (Paral·lel)- Sagrada Família.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 16-031.pdf
Off topic:Per cert, deixant de banda això, a la mateixa pàgina es parla de la "PRÓXIMA PUESTA EN SERVICIO DE LA ESTACIÓN SUBTERRÁNEA NORTE - VILANOVA", que havia de correspondre amb Marina del metro. Seguim esperant
Re: Línia 2 de metro
Posted: Saturday 07/02/2009 1:40
by metring
En aquesta plana de l'Hemeroteca
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-006.pdf apareix una carta d'un lector, proposant una sol·lució pel problema de Sagrada Família.
Re: Línia 2 de metro
Posted: Saturday 07/02/2009 16:04
by automotorserie 436
Uno de los misterios de la L2 para mi es la inversión de sentido en las entradas de la estación de las estaciones, osea que el tramo entre Pep Ventura y Sagrada Família entran por la izquierda y a partir de Monumental hasta el final entran por tu derecha...
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
Re: Línia 2 de metro
Posted: Saturday 07/02/2009 16:14
by metring
automotorserie 436 wrote:Uno de los misterios de la L2 para mi es la inversión de sentido en las entradas de la estación de las estaciones, osea que el tramo entre Pep Ventura y Sagrada Família entran por la izquierda y a partir de Monumental hasta el final entran por tu derecha...
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
En el fil
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8514 es parla del motiu pel qual es va fer això.
L2 a l'aeroport
Posted: Sunday 08/02/2009 23:53
by Guigui
automotorserie 436 wrote:En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
I així està previst.
Re: Línia 2 de metro
Posted: Sunday 15/02/2009 0:01
by metring
Acabo de trobar un complet article de la Revista de Obras Públicas sobre la L2, amb moltes dades tècniques:
http://ropdigital.ciccp.es/pdf/publico/ ... 366_01.pdf
Re: Línia 2 de metro
Posted: Tuesday 17/03/2009 13:31
by metring
Re: Línia 2 de metro
Posted: Tuesday 17/03/2009 13:48
by Lluita1714
M'extranya, que, sent del 68 aquest document, i tenint tots els noms en castellà, com es obvi, posi Diagonal, i no el nom que tenia aleshores...
Algú sap quan es va restaurar el nom de la Diagonal?
Percert, el traçat no te gaire a veure amb l'actualitat...