Això del "govern dels millors" no devia anar per la correcció lingüística.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 6:50
by jordiver
Han de fer alguna cosa perquè no pot ser que en poc temps i en el mateix lloc hi hagin hagut dos col·lisions... Crec que cal millorar la senyalització.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Entre tanto, el tren 28913 procedente de Mollins del Rey y destino Mataró, rebasa la señal permisiva
1095 en indicación de parada, y ocupa el circuito de vía que ya estaba ocupado por el tren 37507.
Sense comentaris....
La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
La Generalitat adverteix: l'accident del Clot pot tornar a passar
El segon accident en pocs mesos al Clot dispara les alarmes. El director general de Transports reclama més inversions a l'Adif per augmentar la capacitat dels túnels d'accés ferroviari a Barcelona, que és ara mateix "un coll d'ampolla"
| Actualitzada el 20/01/2012 09:33
El que ha passat al Clot ja va passar fa nou mesos i pot tornar a passar. Aquest, si més no, és el missatge que es desprèn de les paraules del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que en declaracions a Catalunya Ràdio ha dit que no està a les seves mans ni en les seves competències evitar un altre accident ferroviari com el d'aquest dijous a l'estació barcelonina.
Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible".
Pel que fa a les causes de l'accident, Font no s'ha volgut pronunciar a l'espera dels informes que han demanat a Renfe i Adif.
Fa nou mesos l'accident va ser culpa d'un "error humà". Sí ha admès que el d'aquest dijous era molt semblant a aquell.
El "coll d'ampolla" ferroviari
L'arrel del problema són els accessos a Barcelona, que Font ha definit com a "coll d'ampolla" al límit de la capacitat. Els túnels del Passeig de Gràcia i de Plaça Catalunya admeten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impossible de passar amb les infraestructures actuals. En aquest sentit, Font ha denunciat que hi hagut "una manca d'inversions durant molts anys", i ha apostat pel fet que a la resta de l'Estat no hi ha cap altre túnel urbà tan saturat com el de Barcelona.
Per tot plegat, els informes reclamats a Renfe i Adif han de servir per tenir "tota la informació" sobre la situació de les infraestructures i "més arguments per convèncer el govern de l'Estat de la necessitat d'invertir".
Font també ha parlat de l'execució del Pla de Rodalies, les dificultats del qual s'han incrementat en un moment d'estretor econòmica com l'actual. Però amb tot el director general de Transports creu que s'ha de poder "arribar a un acord" amb l'Estat sobre les prioritats d'inversió, que passen per "la seguretat" i "l'augment de la capacitat en aquells punts que es pugui".
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 11:54
by mikado
A modo personal me parece no tener dos dedos de frente decir que él no puede garantizar la seguridad. Quizás directamente No, pero sí a través de los medios que debiera controlar. En el mismo texto habla de saturación en los túneles de Barcelona y aún así pretenden cargarse la Estació de França?
Pongo otro link que es de lavanguardia , pero creo que como ara.cat los dos provienen de noticia de ACN
El director general de Transportes: "No está en mis manos" garantizar la seguridad en el Clot
Ricard Font dice que hay un "cuello de botella" en el acceso a Barcelona al máximo de capacidad y denuncia falta de inversión
Barcelona. (ACN) .- Lo ocurrido en el Clot ya pasó hace nueve meses y puede volver a pasar. Este, al menos, es el mensaje que se desprende de las palabras del director general de Transportes y Movilidad, Ricard Font, que en declaraciones a Catalunya Ràdio ha dicho que no está en sus manos ni en sus competencias evitar otro accidente ferroviario como el de este jueves en la estación barcelonesa.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 12:47
by metring
Amb llumeneres així, que cobren una pasta gansa per dir que "no poden fer res", per què no dimiteixen i deixen passar a algú que sí ho pugui fer? I al que diu que tanquin EdF, res, desterrat!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 12:58
by França451
Y ya veréis cómo de todo esto, van a echar la culpa al túnel de EdF a Clot Aragò. ¿por qué no protestan por el de Clot a arc de Triomf y se lo cargan? Al margen de todo esto, a mí ya me parece todo esto muy sospechoso. Sospechoso como excusa para quitarse de en medio EdF a cualquier precio tancando sus túneles, claro. En Madrid pasó un caso similar en el Directo a Burgos. El descarrilamiento del 2010 fue intencionado, y el supuesto derrumbamiento de tierra en el túnel de Somosierra que dejó atrapada una máquina de mantenimiento, (que dicho sea de paso, sigue la máquina ahí dentro y el túnel cortado con toda la tierra ahí) fueron la excusa perfecta para cargarse la línea: primero descarrilamos un tren, echamos la culpa al estado de las vías y luego cortamos la vía por el túnel más largo para que nadie pueda pasar de Burgos y aranda a la Sierra de Madrid, y vendemos al mejor precio la línea de Valladolid por Ávila, villalbaa y su p... madre... qué será lo próximo???? Provocar mochazos en el tunel a Paseo de Grácia? Echar la culpa a los ramales de edF y dejar a la estación sin accesos? Y luego, hale, proyecto urbanístico, jardines, bin gos y lo que se les ocurra a los gerifaltillos de turno.
No está en sus manos evitar estos accidentes, pero para cargarse vías, estaciones y trazados a su antojo, no se les caen los anillos precisamente... Y en cuanto a los informes oficiales, lo de Mollins del Rey, lo mismo: ya sabemos que los políticos que mandan sobre algo son los que menos idea tienen de ese algo, pero viendo el grado de oratoria de algunos en el Parlamento y las faltas que meten en los informes oficiales, la verdad es que su grado de formación tanto intelectual como lingüística deja mucho que desear. A veces me recuerdan al Imperio Romano, que de cierta época hacia adelante, se nombraba emperador al ser más estúpido del territorio. A veces me pregunto si no estaremos haciendo lo mismo, si es que no lo hemos hecho ya...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 12:59
by metring
Bona opinió a LV:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 13:30
by Ferry1ac1
metring wrote:
Un director general de transportes tiene la valentía o la osadía de decir que no puede garantizar la seguridad en los ferrocarriles ? Porqué no se planta en una estación y se lo dice a los usuarios y ya de paso decirles que se hagan un seguro particular y contraten un bufete para posibles indemnizaciones,etc.etc.,antes de subirse al transporte.?Y si es verdad lo que anuncia,al o a los auténticos responsables,de tamaña animalada,denúncielos,con pelos y señales y llevelos a los tribunales que corresponda,que los ciudadanos no son juguetes de experimentación ni de medios inseguros
Però si la Generalitat no té competències sobre la xarxa què ha de dir el director? Potser també hauria de garantir la seguretat en els creuers que passen pel port de Barcelona, no?
La responsabilitat d'aquest accident és en 1er lloc del conductor del civia que s'ha menjat el tren precedent i en 2on lloc d'Adif per permetre la marxa a la vista sense poder assegurar uns mínims de seguretat!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/01/2012 13:34
by Mako448
França451 wrote:Según he leído hay retrasos en líneas R3, R4, R7 y R8.
Los R1 están siendo desviados por Passeig de Gràcia.
Y se han suprimido los siguientes servicios:
-R1 Hospitalet-Matarò
-R1 Hospitalet-Calella
-R2 Castelldelefs-Granollers
Bravo!!! Así va el país!!! Como siempre, la línea más necesaria de la R2 se la cargan incomunicando la línea. Luego los de la zona sur de la provincia se quejan y EdF acabará pagando el pato. Por qué no quitan los de Blanes a Hospi en vez de los minibuques de Castefa a Granollers? O los Sant Civioni-Aeroport???? No sirven para nada, excepto el último servicio del día. Como siempre, la R2 passante, siendo el patito feo de la línea. Aunque no le afecte el accidente, se la cargan igualmente... Sin comentarios
Amb tots els respectes,peró amb aquest missatge entenc peró sembla que sigui més important que circulin els Granollers-Castelldefels que no pas que no passi cap trens a Les Franqueses-Granollers,Cardedeu,Llinars del Vallès i Palautordera,i que la freqüéncia de l'R1 sigui cada hora...
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 14:06
by Ayerbe-Zuera
Que el director general digui que els túnels de Barcelona són un coll d'ampolla, quan a aquest resultat penós s'ha arribat després de dècades de lluitar, per part de TOTS els partits, perquè ho fossin, i quan a més es volen carregar una de les poques vàlvules d'escapament que queden (EdF), mentre manifesta que, malgrat les seves retribucions, ell no hi pot fer res, em porta a la ment una imatge...
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 14:26
by metring
Quina guillotina més moderna, i és que ens hem de posar a l'ordre del dia!
Conyes apart, si no saben solucionar una cosa, a sobre l'han d'empitjorar? També és cosa de Madrid lo de voler tancar EdF?
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 15:37
by ROBINETE
La cuestion de todo esto es la señal de renfe un poco conflictiva que es el rojo permisivo.puedes rebasarla pero marcha a la vista y luego pasa lo que pasa.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 16:54
by MZA_1600
El problema es cómo algunos interpretan el marcha a la vista...
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 17:08
by Ferry1ac1
MZA_1600 wrote:El problema es cómo algunos interpretan el marcha a la vista...
Doncs sembla mentida que el sistema de circulació d'Adif deixi a criteri dels maquinistes com circular pel túnel més crític de Barcelona. Està clar que no fan bé les coses!
Pel que fa a l'EdF és ara que cal fer pressió. Els polítics estan al nostre servei i no nosaltres al seu. No podem deixar que les coses passin i després lamentar-nos que és culpa d'aquest o de l'altre.
Conseqüències de la destrucció del TF
Posted: Friday 20/01/2012 17:36
by 593Dromedario
Els xocs d'El Clot no haurien passat si no s'haguessin carregat el Triangle Ferroviari. Perdoneu, però algú ho havia de dir.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 18:37
by MZA_1600
Ferry1ac1 wrote:
MZA_1600 wrote:El problema es cómo algunos interpretan el marcha a la vista...
Doncs sembla mentida que el sistema de circulació d'Adif deixi a criteri dels maquinistes com circular pel túnel més crític de Barcelona. Està clar que no fan bé les coses!
Pel que fa a l'EdF és ara que cal fer pressió. Els polítics estan al nostre servei i no nosaltres al seu. No podem deixar que les coses passin i després lamentar-nos que és culpa d'aquest o de l'altre.
El Reglament General de Circulació deixa prou clar que la circulació en Marxa a la Vista és aquella en que la velocitat serà la suficient per aturar el tren en qualsevol instant, això pot ser 30 km/h o 5 km/h. El cas es que quan t'ho trobes cada dia és quan apareix la confiança i quan és més facil que la situació et traeixí, i la curva d'entrada a Clot és traidora, túnel en via unica amb poca il·luminació i poca visibilitat al ser una curva tancada, allà s'ha d'anar molt lent per no trobar-te cap sorpresa.
Re: Conseqüències de la destrucció del TF
Posted: Friday 20/01/2012 18:39
by MZA_1600
593Dromedario wrote:Els xocs d'El Clot no haurien passat si no s'haguessin carregat el Triangle Ferroviari. Perdoneu, però algú ho havia de dir.
El triangle ferroviari no té res a veure amb Clot, els Talgo havien de passar si o si per Clot per dirigir-se a Estació de França.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 22:49
by josep_serre
MZA_1600 wrote:
Ferry1ac1 wrote:
MZA_1600 wrote:El problema es cómo algunos interpretan el marcha a la vista...
Doncs sembla mentida que el sistema de circulació d'Adif deixi a criteri dels maquinistes com circular pel túnel més crític de Barcelona. Està clar que no fan bé les coses!
Pel que fa a l'EdF és ara que cal fer pressió. Els polítics estan al nostre servei i no nosaltres al seu. No podem deixar que les coses passin i després lamentar-nos que és culpa d'aquest o de l'altre.
El Reglament General de Circulació deixa prou clar que la circulació en Marxa a la Vista és aquella en que la velocitat serà la suficient per aturar el tren en qualsevol instant, això pot ser 30 km/h o 5 km/h. El cas es que quan t'ho trobes cada dia és quan apareix la confiança i quan és més facil que la situació et traeixí, i la curva d'entrada a Clot és traidora, túnel en via unica amb poca il·luminació i poca visibilitat al ser una curva tancada, allà s'ha d'anar molt lent per no trobar-te cap sorpresa.
Deixant de banda el text literal del reglament, el problema no és com s'ha dit en un missatge anterior de com s'interpreta la marxa a la vista, sinó que s'interpreti la marxa a la vista.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Posted: Friday 20/01/2012 23:32
by josep_serre
En el cas que ens ocupa i ara ja sé ben bé les circumstàncies i com sempre es conjunta un cúmul de coses, diguem-ne que és una mica més complicat que el que s'ha dit però tampoc és aquest el lloc per tractar-ho amb profunditat