Rodalies R8
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Hola,
Crec que seria força interesant que la R7 arrives fins l' Estació de França, pasant per Sant Andreu Comptal i Clot. Clot ofereix millors enllaços amb la Xarxa de Rodalies i Metro que Sant Andreu Arenal, i recordem que a l' entorn de l' estacio de França hi ha un munt de veins i centres universitaris molt malament comunicats.
El que no se es si la configuració de vies entre Moncada i Barcelona permet aquesta circulació.
Crec que seria força interesant que la R7 arrives fins l' Estació de França, pasant per Sant Andreu Comptal i Clot. Clot ofereix millors enllaços amb la Xarxa de Rodalies i Metro que Sant Andreu Arenal, i recordem que a l' entorn de l' estacio de França hi ha un munt de veins i centres universitaris molt malament comunicats.
El que no se es si la configuració de vies entre Moncada i Barcelona permet aquesta circulació.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Veig que ningú a fet cap comentari respecte Santa Perpètua :S Crec que és el mínim que podien fer, construir l'estació tal i com està previst en el pla de rodalies... Qui hagi anat per la zona sabrà que les andanes hi són... Estic realment indignat que a cap lloc s'hagi fet ressò d'això...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Alguna cosa sí s'ha esmentat, al menys en aquest fòrum.
Per cert, adjuntada enquesta, amb l'opció inclosa de Santa Perpètua.
Per cert, adjuntada enquesta, amb l'opció inclosa de Santa Perpètua.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cisallament
Permetre, ho permet (ramal de les Aigües), però això implicaria un doble cisallament, i prou sabem l'afecte que hi té Renfomentadif.iluro wrote:El que no se es si la configuració de vies entre Moncada i Barcelona permet aquesta circulació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
El que crec si es posible actualment amb 1 cisallament de vies a nivell a la Llagosta, i nomes en un sentit es un tren (similar al que pasa ara a Cerdanyola poble):
- Sants - Passeig de Gracia - Sant Andreu Comtal - La Llagosta Mercaderies- (Santa Perpetua)- (Baricentro) - UAB - Martorell.
Una opcion seria reestructura la R2 de la següent manera:
- El R2 Vilanova - Estació de França es convertisin en R7 Vilanova- Sants - Passeig de Gracia - Sant Andreu Comtal - La Llagosta Mercaderies- (Santa Perpetua)- (Baricentro) - UAB - Martorell.
Sino vaig errat ara els tren del Papiol Mollet poden entrar a La Llagosta mercaderies sense la inversió de marxa. Sino es posible ja, ho sera en breu
- Sants - Passeig de Gracia - Sant Andreu Comtal - La Llagosta Mercaderies- (Santa Perpetua)- (Baricentro) - UAB - Martorell.
Una opcion seria reestructura la R2 de la següent manera:
- El R2 Vilanova - Estació de França es convertisin en R7 Vilanova- Sants - Passeig de Gracia - Sant Andreu Comtal - La Llagosta Mercaderies- (Santa Perpetua)- (Baricentro) - UAB - Martorell.
Sino vaig errat ara els tren del Papiol Mollet poden entrar a La Llagosta mercaderies sense la inversió de marxa. Sino es posible ja, ho sera en breu
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Volta
Però la volta que donarien faria el trajecte poc atractiu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Bé, jo a l´enquesta, he votat altres, perquè se m´ha acudit aquesta proposta.
Jo faria el següent (a veure què us sembla):
-R1 reprendria la R4 sud entre Molins i Sant Vicenç de Calders.
Terminals dels trens a Mataró: Molins de Rei i Martorell.
Terminals dels trens a Arenys i Calella: Martorell.
Terminals dels trens a Blanes i Maçanet: Sant Vicenç de Calders.
-R4 reprendria la R8 entre El Papiol i Granollers.
Terminals dels trens a Terrassa: Cerdanyola Universitat.
Terminals dels trens a Manresa: Granollers-Centre.
L´Hospitalet quedaria per als R4 de l´hora punta a Terrassa i algun Mataró, tota la R3, i els regionals a Lleida via Manresa.
Crec que serviria per donar un servei millor.
Llavors, i només llavors, BCN es podria permetre de tenir la R7 escurçada entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola-Universitat, i a més, Cerdanyola-Universitat es potenciaria amb més destinacions directes i més trens, Sant Cugat i Rubí es beneficiarien de més freqüència de pas i cap a més destinacions, i de pas donariem millor servei al Baix Llobregat.
Què en penseu?
Se m´acut que potser faltéssin trens, però... quant val un Civia de cinc cotxes?
Si és massa agosarada, torno a la meva postura de R7 en forma de llaç Granollers-Rubí-Molins-BCN-Montcada-Rubí-Martorell amb freqüència de pas cada 30 minuts.
Post-data:
No cal ni dir que cal obrir Santa Perpètua-Can Folguera tan aviat com sigui possible!
De fet, trobo trist que la línia s´obri amb l´estació a mig fer, quan integraria un nucli dels importants que ara no tenen rodalies.
Baricentro... no ho sé, que parli algun expert i digui què se´n pot fer...
Jo faria el següent (a veure què us sembla):
-R1 reprendria la R4 sud entre Molins i Sant Vicenç de Calders.
Terminals dels trens a Mataró: Molins de Rei i Martorell.
Terminals dels trens a Arenys i Calella: Martorell.
Terminals dels trens a Blanes i Maçanet: Sant Vicenç de Calders.
-R4 reprendria la R8 entre El Papiol i Granollers.
Terminals dels trens a Terrassa: Cerdanyola Universitat.
Terminals dels trens a Manresa: Granollers-Centre.
L´Hospitalet quedaria per als R4 de l´hora punta a Terrassa i algun Mataró, tota la R3, i els regionals a Lleida via Manresa.
Crec que serviria per donar un servei millor.
Llavors, i només llavors, BCN es podria permetre de tenir la R7 escurçada entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola-Universitat, i a més, Cerdanyola-Universitat es potenciaria amb més destinacions directes i més trens, Sant Cugat i Rubí es beneficiarien de més freqüència de pas i cap a més destinacions, i de pas donariem millor servei al Baix Llobregat.
Què en penseu?
Se m´acut que potser faltéssin trens, però... quant val un Civia de cinc cotxes?
Si és massa agosarada, torno a la meva postura de R7 en forma de llaç Granollers-Rubí-Molins-BCN-Montcada-Rubí-Martorell amb freqüència de pas cada 30 minuts.
Post-data:
No cal ni dir que cal obrir Santa Perpètua-Can Folguera tan aviat com sigui possible!
De fet, trobo trist que la línia s´obri amb l´estació a mig fer, quan integraria un nucli dels importants que ara no tenen rodalies.
Baricentro... no ho sé, que parli algun expert i digui què se´n pot fer...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Si es vol Santa Perpètua-Can Folguera en 1 mes esta llesta:
- L'andana construida.
- Una estació provisional en un modul prefabricat com la de obras de la Llagosta. Si es vol ni es posa estació, no seria la primera estacio de rodalies sense personal ni venda de bitllets.
- L'acess a l'andana direccio sud. Nomes fa falta posar uns esglaons entre el parquing de l'entrada a la Granja Soldevila i l'andana.
- L'acces a l'andana direccio nord. Faria falta asfaltar un cami de terra. fins el Passeig de la Florida
Googlemaps, imatges encara de les obres
- Faroles
No hi ha pas inferior. Pero es pot aprofitar el del passeig de la Florida que esta just on acaba l'andana provisionalment.
Nomes fa falta voluntat.
- L'andana construida.
- Una estació provisional en un modul prefabricat com la de obras de la Llagosta. Si es vol ni es posa estació, no seria la primera estacio de rodalies sense personal ni venda de bitllets.
- L'acess a l'andana direccio sud. Nomes fa falta posar uns esglaons entre el parquing de l'entrada a la Granja Soldevila i l'andana.
- L'acces a l'andana direccio nord. Faria falta asfaltar un cami de terra. fins el Passeig de la Florida
Googlemaps, imatges encara de les obres
- Faroles
No hi ha pas inferior. Pero es pot aprofitar el del passeig de la Florida que esta just on acaba l'andana provisionalment.
Nomes fa falta voluntat.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
El problema es que hi ha una clara manca de voluntat i a més a més poca pressió deuen haver fet des de sta perpetua...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Sí, és massa agosarada, perquè no té gens en compte l'actual (i sobretot, el futur) trànsit de mercaderies que suporta la línia Papiol-Mollet.437.001 wrote:Jo faria el següent (a veure què us sembla):
-R1 reprendria la R4 sud entre Molins i Sant Vicenç de Calders.
Terminals dels trens a Mataró: Molins de Rei i Martorell.
Terminals dels trens a Arenys i Calella: Martorell.
Terminals dels trens a Blanes i Maçanet: Sant Vicenç de Calders.
-R4 reprendria la R8 entre El Papiol i Granollers.
Terminals dels trens a Terrassa: Cerdanyola Universitat.
Terminals dels trens a Manresa: Granollers-Centre.
L´Hospitalet quedaria per als R4 de l´hora punta a Terrassa i algun Mataró, tota la R3, i els regionals a Lleida via Manresa.
Crec que serviria per donar un servei millor.
Llavors, i només llavors, BCN es podria permetre de tenir la R7 escurçada entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola-Universitat, i a més, Cerdanyola-Universitat es potenciaria amb més destinacions directes i més trens, Sant Cugat i Rubí es beneficiarien de més freqüència de pas i cap a més destinacions, i de pas donariem millor servei al Baix Llobregat.
Què en penseu?
Se m´acut que potser faltéssin trens, però... quant val un Civia de cinc cotxes?
Si és massa agosarada, torno a la meva postura de R7 en forma de llaç Granollers-Rubí-Molins-BCN-Montcada-Rubí-Martorell amb freqüència de pas cada 30 minuts.
Post-data:
No cal ni dir que cal obrir Santa Perpètua-Can Folguera tan aviat com sigui possible!
De fet, trobo trist que la línia s´obri amb l´estació a mig fer, quan integraria un nucli dels importants que ara no tenen rodalies.
Baricentro... no ho sé, que parli algun expert i digui què se´n pot fer...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Crec que la R8 es una bona pensada...ara tambè soc dels que penso que la R7 enlloc d'anar a SAA podria via ramal que está a Montcada arribar fins EDF...si es vol no seria tant complicat.
Desprès un servei per hora es ridicul...a mès perque no han fet per exemple Vilafranca-Sant Celoni com R8?....una manera crec que millor d'interconectar mès llocs.
Veig que aquestas alçades no han pensat allargar els Vilafranca sino tots si alguns fins Sant Vicenç...i aquets els treuria de la R4 nord i tornaria a fer que arribessin fins Badalona i fins i tot Mataró.
Desprès la nova R8 començarà mancada de dues posibles estacions...una la fantasmal Baricentro i l'altre la de Sta. Perpetua on vaig estar un dissabte a la tarda del pasat febrer...andanes estánt i ben llarges...fer un edifici prefabricat no seria molt car i com es llogic ajudaria als posibles viatgers de la zona a tenir un altre mitjà de transport.
Una millora sempre es d'agrair...però crec que falta molt..per mi s'han quedat curts amb pendre una decisions en general mès encertades...ara ja dic la nova R8 ja era que existis..pero allargan el recorregut per els extrems..sino a totes horas si a las de mès moviment, ara esperarem properas vegades a veure que pensan segir fent!
Desprès un servei per hora es ridicul...a mès perque no han fet per exemple Vilafranca-Sant Celoni com R8?....una manera crec que millor d'interconectar mès llocs.
Veig que aquestas alçades no han pensat allargar els Vilafranca sino tots si alguns fins Sant Vicenç...i aquets els treuria de la R4 nord i tornaria a fer que arribessin fins Badalona i fins i tot Mataró.
Desprès la nova R8 començarà mancada de dues posibles estacions...una la fantasmal Baricentro i l'altre la de Sta. Perpetua on vaig estar un dissabte a la tarda del pasat febrer...andanes estánt i ben llarges...fer un edifici prefabricat no seria molt car i com es llogic ajudaria als posibles viatgers de la zona a tenir un altre mitjà de transport.
Una millora sempre es d'agrair...però crec que falta molt..per mi s'han quedat curts amb pendre una decisions en general mès encertades...ara ja dic la nova R8 ja era que existis..pero allargan el recorregut per els extrems..sino a totes horas si a las de mès moviment, ara esperarem properas vegades a veure que pensan segir fent!
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
R7 entre Cerdanyola UAB i SAA: ens hem begut l'enteniment?
A sant de què l'R7 ha d'acabar a SAA?!
Ens hem begut l'enteniment?
A mi i a milers de usuaris/estudiants de la R7 ens fotran a base de bé... ¿què dimonis és això de fer transbord a Cerdanyola UAB? ¿¡hola!?
Com es nota que en aquest país les decisions importants es prenen totes des d'un despatx sense tenir ni punyetera idea de res...
S'han cobert de glòria.
Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
Ens hem begut l'enteniment?
A mi i a milers de usuaris/estudiants de la R7 ens fotran a base de bé... ¿què dimonis és això de fer transbord a Cerdanyola UAB? ¿¡hola!?
Com es nota que en aquest país les decisions importants es prenen totes des d'un despatx sense tenir ni punyetera idea de res...
S'han cobert de glòria.
Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Bona notícia. S'hauria de prioritzar la construcció de l'estació Barberà-Cerdanyola, aleshores augmentar les freqüències de l'R8 podríem eliminar la R7.
Re: R7 entre Cerdanyola UAB i SAA: ens hem begut l'entenimen
Un exemple clar de que potser la R7 no calia tocar-la, només implantar la R8 i prou.ABB_Traccion wrote:A sant de què l'R7 ha d'acabar a SAA?!
Ens hem begut l'enteniment?
A mi i a milers de usuaris/estudiants de la R7 ens fotran a base de bé... ¿què dimonis és això de fer transbord a Cerdanyola UAB? ¿¡hola!?
Com es nota que en aquest país les decisions importants es prenen totes des d'un despatx sense tenir ni punyetera idea de res...
S'han cobert de glòria.
Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
Ja hi ha un cert nombre de gent que va de BCN a Sant Cugat o Rubí amb Renfe.
Si a partir del 26 de juny han de fer transbord a Cerdanyola UAB, potser s´ho pensin.
Crec que van interrompre el creixement de passatgers de la R7 des del moment que van decidir reduir freqüències de manera arbitrària entre Cerdanyola UAB i Martorell.
No és cert que ningú pugi o baixi a Sant Cugat ni Rubí. És cert que Rubí cau lluny del centre de Rubí, però si vius a Mira-sol prop de l´Hospital, és molt pràctic per anar segons on...
Crec que potser volen matar la línia i ho trobo idiota.
A més, m´estranya que el sr.Recoder ho trobi tant normal i una millora, sent com és de Sant Cugat...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
TBF wrote:Bona notícia. S'hauria de prioritzar la construcció de l'estació Barberà-Cerdanyola, aleshores augmentar les freqüències de l'R8 podríem eliminar la R7.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: R7 entre Cerdanyola UAB i SAA: ens hem begut l'entenimen
Pel que sé hi ha motius d'infrastructura (criticables o no) que impedeixen que en aquests moments no hi pugui haver més d'un tren cada hora per sentit entre Castellbisbal i Cerdanyola Universitat, problemes que espero que tard o d'hora s'acabin solucionant i com a mínim l'R8 pugui augmentar freqüència i seguir fins a Martorell, igualment amb l'R7.ABB_Traccion wrote:A sant de què l'R7 ha d'acabar a SAA?!
Ens hem begut l'enteniment?
A mi i a milers de usuaris/estudiants de la R7 ens fotran a base de bé... ¿què dimonis és això de fer transbord a Cerdanyola UAB? ¿¡hola!?
Com es nota que en aquest país les decisions importants es prenen totes des d'un despatx sense tenir ni punyetera idea de res...
S'han cobert de glòria.
Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
El fet de fer acabar la R7 a St. Andreu Arenal és més que justificat, com a mínim serà molt més fàcil d'una vegada gestionar en hora punta l'estació de l'Hospitalet i fer que els trens surtin puntuals (seria plantejable que en hores vall l'R7 acabés a l'Hospitalet i fer una cosa semblant a la que es fa a Reina Elisenda amb l'L6 d'FGC). No acabo d'entendre què costa el fet de fer el transbordament R4-R7 a Sant Andreu Arenal o Cerdanyola del Vallès quan en el 90% dels casos, el temps màxim d'espera al R4 de darrera és de 4-6 minuts.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Transbord
I què t'impedeix de fer transbord a Sant Andreu Arenal o, fins i tot, Montcada Bifurcació (malgrat que hi parin menys trens)?ABB_Traccion wrote:Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: R7 entre Cerdanyola UAB i SAA: ens hem begut l'entenimen
Quins motius tant misteriosos són, que no els pots dir?Pere wrote:
Pel que sé hi ha motius d'infrastructura (criticables o no) que impedeixen que en aquests moments no hi pugui haver més d'un tren cada hora per sentit entre Castellbisbal i Cerdanyola Universitat, problemes que espero que tard o d'hora s'acabin solucionant i com a mínim l'R8 pugui augmentar freqüència i seguir fins a Martorell, igualment amb l'R7.
Cosa que es pot arreglar fent acabar més trens a Molins o Martorell, o fins i tot Cerdanyola Universitat vía Molins-RubíEl fet de fer acabar la R7 a St. Andreu Arenal és més que justificat, com a mínim serà molt més fàcil d'una vegada gestionar en hora punta l'estació de l'Hospitalet i fer que els trens surtin puntuals
Crec que això no es que fos plantejable, és que és el minimíssim que es pot demanar. Per favor! Que estem parlant de la R7, no de la línia Yamanote de Tokyo.(seria plantejable que en hores vall l'R7 acabés a l'Hospitalet i fer una cosa semblant a la que es fa a Reina Elisenda amb l'L6 d'FGC).
Doncs que per començar, ja són 4-6 minuts que fas perdre al viatger, temps que pot ser que faci que el viatger ja no agafi el tren en una línia que va patir una reducció arbitrària dels horaris quan encara no estava consolidada.No acabo d'entendre què costa el fet de fer el transbordament R4-R7 a Sant Andreu Arenal o Cerdanyola del Vallès quan en el 90% dels casos, el temps màxim d'espera al R4 de darrera és de 4-6 minuts.
Que per continuar, a Sant Cugat i a Rubí els treus el tren directe a BCN (és fals que a tothom que agafa la R7 a St.Cugat o Rubí li vagi bé agafar FGC, FGC ja hi és i si ara no l´agafen, per alguna cosa serà).
I per acabar, que aquesta línia perdrà públic, Granollers i Martorell no són més grans que Sant Cugat o Rubí, i si bé és cert que hi haurà millora (tot i que Santa Perpètua es queda sense tren de moment, cosa lamentable) i la gent de Girona podrà fer transbord a Granollers-Centre (cosa que de fet encara està per veure), la gent de les dues poblacions més grans de la línia (tot i que servides també per FGC, però al cap i a la fi, ningú es planteja reduir freqüències a la R4 "perquè a Sabadell i Terrassa ja tenen a FGC") perdrà el tren directe a BCN, cosa que em sembla prou criticable perquè ara sí que hi és, i pot millorar freqüències, que jo sàpiga.
Last edited by 437.001 on Friday 20/05/2011 23:56, edited 1 time in total.
Re: Transbord
Unes crosses, potser?Guigui wrote:I què t'impedeix de fer transbord a Sant Andreu Arenal o, fins i tot, Montcada Bifurcació (malgrat que hi parin menys trens)?ABB_Traccion wrote:Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Primer de tot, aplaudeixo que per fí posin en marxa l'R8.
Dit això, exposo algunes coses a millorar:
- Tard o d'hora, aquesta línia "Martorell - Granollers Centre" s'haurà d'ampliar pels extrems. La demanda de serveis entre Martorell i Vilafranca per una banda, i entre Granollers i Sant Celoni per l'altra fa necessari que l'R8 acabi fent el trajecte "Vilafranca del Penedès - Sant Celoni".
- Caldria escurçar la freqüència de pas de cara a un futur proper. De moment, veurem com funcionen aquests primers mesos de prova cada 60'.
Respecte a l'escurçament de l'R7:
- En principi la retallada de l'R7 a "Sant Andreu Arenal - Cerdanyola-UAB" és un pas previ a convertir-la en línia circular. Si no m'equivoco, la Generalitat està estudiant aquesta opció:
R7) L'Hospitalet - Sants - Pg. Gràcia - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - L'Hospitalet [ambdós sentits]
Aquesta proposta oficial contempla L'Hospitalet com a estació de regulació. Però, proposo una altrenativa. Fer iniciar i acabar la línia a L'Estació de França:
R7) EdF - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - Sants - Pg. Gràcia - EdF [ambdós sentits]
Potser la meva proposta no és massa viable per excés de cisallaments, però evita col·lapsar vies a L'Hospitalet, conserva l'EdF al nucli de Rodalies, permet mantenir la relació EdF-Pg. Gràcia i crea la nova relació EdF-Clot.
La única cosa clara és que la R7 no quedarà així, ja que aquest recorregut és provisional.
Dit això, exposo algunes coses a millorar:
- Tard o d'hora, aquesta línia "Martorell - Granollers Centre" s'haurà d'ampliar pels extrems. La demanda de serveis entre Martorell i Vilafranca per una banda, i entre Granollers i Sant Celoni per l'altra fa necessari que l'R8 acabi fent el trajecte "Vilafranca del Penedès - Sant Celoni".
- Caldria escurçar la freqüència de pas de cara a un futur proper. De moment, veurem com funcionen aquests primers mesos de prova cada 60'.
Respecte a l'escurçament de l'R7:
- En principi la retallada de l'R7 a "Sant Andreu Arenal - Cerdanyola-UAB" és un pas previ a convertir-la en línia circular. Si no m'equivoco, la Generalitat està estudiant aquesta opció:
R7) L'Hospitalet - Sants - Pg. Gràcia - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - L'Hospitalet [ambdós sentits]
Aquesta proposta oficial contempla L'Hospitalet com a estació de regulació. Però, proposo una altrenativa. Fer iniciar i acabar la línia a L'Estació de França:
R7) EdF - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - Sants - Pg. Gràcia - EdF [ambdós sentits]
Potser la meva proposta no és massa viable per excés de cisallaments, però evita col·lapsar vies a L'Hospitalet, conserva l'EdF al nucli de Rodalies, permet mantenir la relació EdF-Pg. Gràcia i crea la nova relació EdF-Clot.
La única cosa clara és que la R7 no quedarà així, ja que aquest recorregut és provisional.
Salvem l'Estació de França!