Page 4 of 6

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Wednesday 24/10/2018 9:13
by 122-042-132
wefer wrote:
Fran-Ikarus wrote:...què opineu? Haurien aguantat prou bé els 1100 fins a l'actualitat
Amb el manteniment adequat un tren pot aguantar 100 anys o el que calgui. Altra cosa és fins quan val la pena gastar cada vegada més en manteniment si continues tenint trens amb tecnologia obsoleta.
Dit això, està clar que molt manteniment has de fer perquè et surti a compte comprar trens nous perquè no són precisament barats.
D'altra banda, donat que la sèrie 1000 ja estava equipada amb aire condicionat i les últimes tecnologies de conducció, per al passatge la millora que han suposat els trens (ja no tant) nous ha estat pràcticament inexistent.

Resumint: evidentment que haguessin pogut aguantar en bones condicions i hagués estat més barat. Però vivim en un país de milionaris i aquí no es mira la cartera!
Completament d'acord!

Salut!

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Wednesday 24/10/2018 9:48
by metring
Fran-Ikarus wrote:Estan parlant dels M-R-M preservats, o bé del M-M utilitzat per a proves de càrrega i coses d'aquelles?
De l'M-M

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 07/05/2021 8:16
by Fran-Ikarus
(Ho copio en diversos temes perquè penso que és interessant, per aquells membres que els segueixin per separat)

Com es pot veure, a l'M-M de les proves de càrrega li queden 3 telediaris (o s'ha de dir "3 telenotícies", en català?). Depenent de quan s'adjudiqui el contracte de desballestament i sumant-hi 4 setmanes, de la tardor no passaran:

https://twitter.com/SigerSystem/status/ ... 5542971395

https://twitter.com/transportcat/status ... 7295629314

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 07/05/2021 10:04
by França451
Sin ánimo de ofender, lo de "exigir dimissions", habría que hacérselo mirar. Chanel la història del amianto bien que se chilló y se montó ruido, cuando todos sabíamos que està sería la excusa para cargarse l'as unidades antigues. Y toros sabíamos que caerían todas. La excusa és el amianto, por ESO no mantenen ninguna. ESO de dijo en círculos de aficionades, y entre obras Rosas de mencionó como sospechosos de amianto, el tramvia blau, la 100, la 400, l'as 1100 y tothom les unitats en servei antigas. Sabem que aquest passarìa i que l'amiant serìa la causa de la condemna. Si hubiesen fet menys ruido con este tema tal vés se hauria salvat algú. Ara cap. Fet la llei, feta la trampa. Qui és més culpable??? Qui desballesta O qui en la seva ignorància aposta un plan qui diu "netejar", es a dir "desamiantar" per en realitat vol dir "eliminar" veladament? Un cumple ordres, l'altre és enganyat per qui no es el dit tota la veritat, per... Jo cal tenir la culpa per no investigar cap si qualsevol cosa em "huele a cremat"?

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 07/05/2021 10:36
by Fran-Ikarus
Els M-M estaven sentenciats (a llarg termini) des del moment en que es va distingir entre preservats (M-R-M) i "emmagatzemats per a proves" (M-M)

El termini ha durat 10 anys (els que té aquest tema). Fins llavors, ens podíem fer les il·lusions que volguessim amb l'hipotètic 1100 de 5 cotxes, però no es corresponien a la realitat "catalogada". Què hi farem...

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 07/05/2021 11:42
by metring
França451 wrote: Friday 07/05/2021 10:04 Sin ánimo de ofender, lo de "exigir dimissions", habría que hacérselo mirar. Chanel la història del amianto bien que se chilló y se montó ruido, cuando todos sabíamos que està sería la excusa para cargarse l'as unidades antigues. Y toros sabíamos que caerían todas. La excusa és el amianto, por ESO no mantenen ninguna. ESO de dijo en círculos de aficionades, y entre obras Rosas de mencionó como sospechosos de amianto, el tramvia blau, la 100, la 400, l'as 1100 y tothom les unitats en servei antigas. Sabem que aquest passarìa i que l'amiant serìa la causa de la condemna. Si hubiesen fet menys ruido con este tema tal vés se hauria salvat algú. Ara cap. Fet la llei, feta la trampa. Qui és més culpable??? Qui desballesta O qui en la seva ignorància aposta un plan qui diu "netejar", es a dir "desamiantar" per en realitat vol dir "eliminar" veladament? Un cumple ordres, l'altre és enganyat per qui no es el dit tota la veritat, per... Jo cal tenir la culpa per no investigar cap si qualsevol cosa em "huele a cremat"?
Lo de "hacérselo mirar" te lo puedes ahorrar, lo podemos decir con toda la legitimidad del mundo. Lo que han hecho con el patrimonio no tiene nombre. ¿Para qué tienen un Consell Assessor de Patrimoni Històric, si se han cargado el grupo sin ni siquiera hacer un comunicado a los miembros de distintas asociaciones y aficionados?? ¿A quién le han consultado para ver qué trenes tienen que preservar y cuáles no? Ahora todo lo manegarán entre ellos, y así tenemos la cosa, y a 3 años sólo del centenario del metro! ¿Es suficiente con haber juntado los cuadros cerámicos en Sagrada Família? ¿Con haber recuperado azulejos de la época del Gran Metro? Yo te respondo, NO. El material histórico ferroviario está de pena, grafiteado, sin protección. Y encima, no va quedar ni un solo 3000-4000. Así que la próxima vez que cuestiones una expresión como que hay que exigir dimisiones, cuenta hasta 100.

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 07/05/2021 22:06
by Miquel
Fran-Ikarus wrote: Friday 07/05/2021 10:36 Els M-M estaven sentenciats (a llarg termini) des del moment en que es va distingir entre preservats (M-R-M) i "emmagatzemats per a proves" (M-M)

El termini ha durat 10 anys (els que té aquest tema). Fins llavors, ens podíem fer les il·lusions que volguessim amb l'hipotètic 1100 de 5 cotxes, però no es corresponien a la realitat "catalogada". Què hi farem...
Aviam, això ho sabem tots, però penso que caldria evitar que aquests dos cotxes passin per la pinça sigui com sigui. No van conservar cap 1000. El doble de 1100 porta anys a Vall d'Hebron, entenc que amb l'ampliació de trens a L5 pugui molestar, però realment no tenen 40 metres lliures a Triangle?

Tenint el tren amb 5 cotxes, fins i tot es podria pensar en quan el posin al dia (o restaruar-los ja amb el temps que ha passat), aplicar a doble i triple esquemes diferents (l'original i el danone per exemple).

En fi, no se, estem parlant de 2 cotxes, no 2 composicions senceres!

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Saturday 08/05/2021 10:25
by Fran-Ikarus
Sí, si hi estem totalment d'acord en la intenció. El que vull dir és que, quan una situació es consolida, i està totalment consolidat durant més de 10 anys que l'M-R-M té l'estàtus de "vehicle preservat" (en quines condicions i estat es troba ja és un altre tema) i en canvi l'M-M té un estàtus diferent, "no protegit", quan es donen situacions noves (verbigràcia l'amiant) els gestors corresponents, que potser en part ja no són els mateixos de fa 10-15 anys, prenen decisions que ens agradaran o no, però es basen en aquell estàtus consolidat.

Tant de bo la cosa faci un gir inesperat durant les properes setmanes, però si el pla és preservar també només sengles composicions M-R-M per les sèries 3000 i 4000 (ara que encara n'existeix el 100%), això dificulta bastant que adoptin un altre punt de vista per les 1100, per molt entranyables i històriques que puguin ser.

I, deixant de banda aquesta hipòtesi jo diria que remota de la preservació de la composició quíntuple, si s'arriba al probable desballestament de l'M-M vull pensar que ho faran d'una manera diferent, és a dir, "desmuntatge", emmagatzemant totes les peces de recanvi possibles, tant mecàniques com de carrosseria. Seria molt fort veure desaparéixer, per exemple, tots aquests vidres (molt en particular els corbats del tester), i que d'aquí uns anys es trenquessin els de la composició M-R-M.

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Saturday 08/05/2021 10:29
by Fran-Ikarus
Per cert, recordem quina és la composició M-R-M preservada.
El LLOP wrote: Sunday 09/09/2007 6:47 Històric
- 1171-1169-R1418
Els del "patíbul" són els 1170 i 1172, és a dir, encara més "sagnant" desballestar-los, perquè són la resta de la composició tal i com ha circulat sempre, i no pas cotxes "desperdigats".

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Saturday 08/05/2021 12:11
by Miquel
Fran-Ikarus wrote: Saturday 08/05/2021 10:25 Sí, si hi estem totalment d'acord en la intenció. El que vull dir és que, quan una situació es consolida, i està totalment consolidat durant més de 10 anys que l'M-R-M té l'estàtus de "vehicle preservat" (en quines condicions i estat es troba ja és un altre tema) i en canvi l'M-M té un estàtus diferent, "no protegit", quan es donen situacions noves (verbigràcia l'amiant) els gestors corresponents, que potser en part ja no són els mateixos de fa 10-15 anys, prenen decisions que ens agradaran o no, però es basen en aquell estàtus consolidat.

Tant de bo la cosa faci un gir inesperat durant les properes setmanes, però si el pla és preservar també només sengles composicions M-R-M per les sèries 3000 i 4000 (ara que encara n'existeix el 100%), això dificulta bastant que adoptin un altre punt de vista per les 1100, per molt entranyables i històriques que puguin ser.

I, deixant de banda aquesta hipòtesi jo diria que remota de la preservació de la composició quíntuple, si s'arriba al probable desballestament de l'M-M vull pensar que ho faran d'una manera diferent, és a dir, "desmuntatge", emmagatzemant totes les peces de recanvi possibles, tant mecàniques com de carrosseria. Seria molt fort veure desaparéixer, per exemple, tots aquests vidres (molt en particular els corbats del tester), i que d'aquí uns anys es trenquessin els de la composició M-R-M.
Sincerament, vist l'historial dubto que donat el cas, agafessin recanvis. De fet, en van guardar el seu dia de la resta de 1100 abans de portar-los a OCSAL?

Si tinguessin vista, en comptes de trinxar-lo, com que el doble podria servir de donant de peces al triple per tenir-lo funcional, i a aquest fer-li una restauració estètica. En fi, que si el trinxen perdem més que guanyem, i ja que el tren ha arribat fins aquestes dates, no estaria de més pensar amb criteri de futur.

Però es com tot amb el tema de patrimoni. Cerquem coses d'èpoques passades i ens posem les mans al cap per no trobar cap resta, i mentrestant les coses d'ara les eliminem. :x

Per cert, el doble no va ser el que va anar a parar al viaducte de Zona Franca per a fer proves de pes?

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Thursday 13/05/2021 16:37
by Fran-Ikarus
Miquel wrote: Saturday 08/05/2021 12:11 Per cert, el doble no va ser el que va anar a parar al viaducte de Zona Franca per a fer proves de pes?
Ho és, ho és.

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 08/10/2021 9:01
by M1171-M1172-M1169...
Si es manté el 1100 complet (M1171-M1172–M1169-R1418-M1170) podria estar a la L4 i tenir un tren més disponible per la L4, que en necessita. Desballestar per desballestar és escandalós, però ja ho hem vist en les anteriors retirades de trens vells.
Sandy

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 08/10/2021 9:02
by Fran-Ikarus
Home, en aquest fòrum hem estat molt de la broma des de la seva mateixa fundació (inclús més abans que ara), però... tu parles seriosament? :x
M1171-M1172-M1169... wrote: Friday 08/10/2021 2:17 Hem de fer el possible per salvar aquests trens, el 1100 podria retornar a la L4 i permetre tenir més trens en qualsevol moment.
(...)
(esperança inútil per tornar a veure-hi el 1100 també).
Sandy
M1171-M1172-M1169... wrote: Friday 08/10/2021 9:01 Si es manté el 1100 complet (M1171-M1172–M1169-R1418-M1170) podria estar a la L4 i tenir un tren més disponible per la L4, que en necessita. Desballestar per desballestar és escandalós, però ja ho hem vist en les anteriors retirades de trens vells.
Sandy
És impossible, però impossible-impossible-del-tot, que això passi (que posin el 1100, ja sigui complet, ja sigui en la composició preservada M-R-M) en servei normal (si ja comença a semblar una utopia veure-ho algun dia en circulació històrica...)

No només perquè els sistemes actuals de la xarxa diferiran, cada cop més, dels que necessitava el 1100, sinó perquè el sol titular "L'Ajuntament torna al servei de metro un tren obsolet dels anys 70" ho descarta d'arrel.

Una cosa era tenir-los mesclats amb els 5000 o 2100 fa 15 anys, quan començaven a retirar-los, i una altra és la realitat actual.

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 08/10/2021 9:25
by xevi
Doncs jo, si fos de TMB, mantindria els 5 cotxes, 3 per a circulacions històriques i els 2 restants per exposar al museu de manera estàtica.

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 08/10/2021 11:49
by Fran-Ikarus
xevi wrote: Friday 08/10/2021 9:25 Doncs jo, si fos de TMB, mantindria els 5 cotxes, 3 per a circulacions històriques i els 2 restants per exposar al museu de manera estàtica.
On cal signar?

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 08/10/2021 23:39
by M1171-M1172-M1169...
Fran-Ikarus wrote: Friday 08/10/2021 9:02 perquè els sistemes actuals de la xarxa diferiran, cada cop més, dels que necessitava el 1100
Jo tampoc veig gaire diferències, encara es porten els trens en ATP i crec recordar que algun sistema de comunicació es feia diferent a la L4 i que això no ha canviat. Si els experts confirmeu això no hi ha excuses per no fer servir el 1100, a més, el titular de trens obsolets surt amb trens molt més recents, que en alguns aspectes són menys avançats que el 1100 (per exemple els frens de 3000, 4000 i 2000 són de sabata, mentre que els de 1000, 1100, 2100, 500 i altres més recents són de disc), per tant no crec que sigui un problema tan gran. El contrari, Barcelona hauria d'estar orgullosa de mantenir els trens vells en servei.
Sandy

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Friday 08/10/2021 23:49
by M1171-M1172-M1169...
No sé si algú ha vist això, ho acabo de trobar.
https://www.change.org/p/tmb-evitar-el- ... rect=false
Sandy

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Thursday 28/10/2021 10:02
by Fran-Ikarus
Ha aparegut una foto recent de la composició M-R-M preservada (no de la M-M condemnada), i més graffitis ja no li cabrien...

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Thursday 28/10/2021 13:11
by M1171-M1172-M1169...
Fran-Ikarus wrote: Thursday 28/10/2021 10:02 Ha aparegut una foto recent de la composició M-R-M preservada (no de la M-M condemnada), i més graffitis ja no li cabrien...
A on ha aparegut? Crec que he vist fotos més "recents" del M-M que del M-R-M, a https://www.change.org/p/tmb-evitar-el- ... -barcelona surt el M-M i és de fa menys que la foto del Llop que va fer poc després de l'arribada a Vall d'Hebron perquè està molt més pintat.
Gràcies,
Sandy

Re: cotxes sèrie 1100.

Posted: Thursday 28/10/2021 21:05
by Dani544
És una llàstima que aquesta composició hagi acabat així, tot i que era d'esperar tenint en compte la deixadesa per part de TMB al material històric que tenen "custodiat" i la impunitat amb la qual actuen aquesta colla de delinqüents. No vull ni imaginar-me en quin estat es troben actualment el 100, 300, 400 i també els diversos tramvies i autobusos que hi han a les Catacumbes, algunes peces em temo que ja són irrecuperables. :(