http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=200359#p200359gracienc wrote:> "El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies"
aquest segon titular es mereixeria un TÒPIC PROPI en el fòrum:
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... alies.html
"Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat ..."
FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fil sobre el tema
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Comença la reacció contra les retallades de servei a FGC
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrils.html
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrils.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cal esperar la reacció real
Reacció política que era d'esperar, com a alcaldes afectats. Més aviat, voldria veure la reacció de qui agafa el servei de debò i de qui sap veure-hi de manera objectiva, al marge d'ideologies i picabaralles polítiques.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Cal esperar la reacció real
En el cas d'Esparreguera es tracta d'un alcalde del mateix partit que governa a la Generalitat i per tant no és a priori suposable un acte d'oportunisme polític.Guigui wrote:Reacció política que era d'esperar, com a alcaldes afectats. Més aviat, voldria veure la reacció de qui agafa el servei de debò i de qui sap veure-hi de manera objectiva, al marge d'ideologies i picabaralles polítiques.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Interessos reals, no fer el paperot
En aquest cas, no és oportunisme de partit, sinó oportunisme pel càrrec. És el que li toca fer, per a defensar els suposats interessos del seu municipi. En política, fer el paperot és de les coses més previsibles.
En canvi, a mi m'interessaria saber si els usuaris en queden realment afectats, si l'alternativa proposada no els suposa un trasbals i si és realment més econòmica.
En canvi, a mi m'interessaria saber si els usuaris en queden realment afectats, si l'alternativa proposada no els suposa un trasbals i si és realment més econòmica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Em reitero en el que he dit en un altre moment, per molt que es tracti d'una obra mal plantejada, cal pensar-s'ho molt si realment suprimir el servei és la solució.
El problema d'aquest servei és l'emplaçament de l'estació superior allunyat del nucli urbà, malgrat que hi arriba un autobús urbà i que el servei es presta mantenint l'autobús que uneix les mateixes poblacions que ja de per si tampoc porta una gran quantitat de viatgers.
Per cert en algun lloc he sentit que es podria utilitzar la part aprofitable de la instal·lació al Pirineu.
El problema d'aquest servei és l'emplaçament de l'estació superior allunyat del nucli urbà, malgrat que hi arriba un autobús urbà i que el servei es presta mantenint l'autobús que uneix les mateixes poblacions que ja de per si tampoc porta una gran quantitat de viatgers.
Per cert en algun lloc he sentit que es podria utilitzar la part aprofitable de la instal·lació al Pirineu.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Això de mantenir dos serveis deficitaris fent el mateix recorregut....josep_serre wrote:Em reitero en el que he dit en un altre moment, per molt que es tracti d'una obra mal plantejada, cal pensar-s'ho molt si realment suprimir el servei és la solució.
El problema d'aquest servei és l'emplaçament de l'estació superior allunyat del nucli urbà, malgrat que hi arriba un autobús urbà i que el servei es presta mantenint l'autobús que uneix les mateixes poblacions que ja de per si tampoc porta una gran quantitat de viatgers.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Crec que a Gelida, independentment de que implantin un bus que dóna més cobertura, el que caldria és crear una taxa local a pagar entre tots els habitants per mantindre el funicular en bon estat i operatiu. Forma part de la personalitat del poble i crec que és una bona idea per salvar el funi tal com va fer la Generalitat a primers vuitanta.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Demà, darrer dia de l'aeri Olesa-Esparraguera http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... i_Aeri.pdf
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Generalment, els habitants de pobles ens estimem moltíssim lo del poble... fins que ens toca gratar-nos la butxaca. Llavors ve la cançoneta típica del "Ni parlar-ne! Això ho ha de pagar [afegir aquí un ens públic]." Sovint es parla de l'Ajuntament, l'Ajuntament diu que li toca a la Diputació, la Diputació diu que li toca al Consell Comarcal, el Consell Comarcal diu que li toca a la Mancomunitat de Municipis, la Mancomunitat de Municipis diu que li toca a la Generalitat, la Generalitat diu que li toca pagar-ho a Madrid, i Madrid diu que li toca pagar-ho a Europa. Pel camí, quatre o cinc d'aquestes administracions han encarregar llurs estudis de viabilitat que han costat una mà de cèntims cadascun, i dels quals no n'hi ha dos que diguin el mateix malgrat la rotunditat absoluta del llenguatge de les seves conclusions. Mentrestant el servei és suspès, els actes vandàlics es succeeixen, i el restabliment del servei és més i més car a cada mes que passa, alhora que sembla menys probable. Al final, potser, i només potser, apareix algun polític que durant molts anys s'ha cagat en la infraestructura en qüestió, i resulta erigir-se'n en salvador tot afirmant que sempre l'ha defensada amb totes les seves forces.liniadelRipollés wrote:Crec que a Gelida, independentment de que implantin un bus que dóna més cobertura, el que caldria és crear una taxa local a pagar entre tots els habitants per mantindre el funicular en bon estat i operatiu. Forma part de la personalitat del poble i crec que és una bona idea per salvar el funi tal com va fer la Generalitat a primers vuitanta.
Ve a ser així, més o menys.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Em sembla que el plantejament que ha fet FGC és el correcte:
- Funicular de Gelida. És un símbol del municipi, però en termes pràctics ha quedat clarament desfassat a tots els nivells. Limitar-lo a usos turístics, sense necessitat de fer costoses adaptacions que a més el desfigurarien (recordeu el cas de Vallvidrera) és una mesura més que raonable. Els veïns de Gelida hi guanyen perquè tindran un autobús que podrà arribar a més llocs i que a més estarà adaptat.
- Telefèric d'Esparreguera. Strictus sensu mai s'hauria d'haver fet aquesta infraestructura. Però recordem les fortes pressions que existien fa una dècada per fer un ramal dels FGC que arribés a Esparreguera (per cert, similars a aquelles que exigien "un metro de veritat" a Ciutat Meridiana). La Conselleria va optar per una solució que a priori semblava raonable: fer una infraestructura que intentés dimensionar-se a la demanda real, tant pel que fa a la capacitat màxima com als costos de construcció i explotació. El problema de les coses que es queden a mig camí és que no acaben sent ni una cosa ni una altra. Com turísticament no té aprofitament el millor que poden fer és intentar vendre's la maquinària i les instal·lacions no immobles.
- Funicular de Gelida. És un símbol del municipi, però en termes pràctics ha quedat clarament desfassat a tots els nivells. Limitar-lo a usos turístics, sense necessitat de fer costoses adaptacions que a més el desfigurarien (recordeu el cas de Vallvidrera) és una mesura més que raonable. Els veïns de Gelida hi guanyen perquè tindran un autobús que podrà arribar a més llocs i que a més estarà adaptat.
- Telefèric d'Esparreguera. Strictus sensu mai s'hauria d'haver fet aquesta infraestructura. Però recordem les fortes pressions que existien fa una dècada per fer un ramal dels FGC que arribés a Esparreguera (per cert, similars a aquelles que exigien "un metro de veritat" a Ciutat Meridiana). La Conselleria va optar per una solució que a priori semblava raonable: fer una infraestructura que intentés dimensionar-se a la demanda real, tant pel que fa a la capacitat màxima com als costos de construcció i explotació. El problema de les coses que es queden a mig camí és que no acaben sent ni una cosa ni una altra. Com turísticament no té aprofitament el millor que poden fer és intentar vendre's la maquinària i les instal·lacions no immobles.
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
L'aeri d'Esparreguera mai s'hauria d'haber fet però ja s'ha fet. Intentar vendre la maquinaria i els bens inmobles es llançar els diners (de fons públics) de la seva amortització com a ferralla. Necessitem altres idees pels cent mil viatgers que el feien servir cada any. Gràcies.