Page 4 of 11
En origen, no era urbà
Posted: Friday 17/05/2013 15:06
by Guigui
Així, el Tren de Sarrià es pot considerar un dels primers ferrocarrils urbans d'Europa.
Podem tornar a desembolicar el tema sempitern, però el Tren de Sarrià
no és un dels primers ferrocarrils urbans d'Europa perquè durant les primeres dècades, prestava un servei que avui seria de rodalia. Només cal veure les fotos de l'època, a camp obert.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Friday 17/05/2013 15:31
by metring
Informació afegida a La Vanguardia:
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... o-fgc.html
[...]
también editará dos libros conmemorativos -"probablemente tres"-, organizará actos para los empleados,
instalará una exposición en los antiguos cines de la calle Vergara (no serà que ho faran a l'antic cinema de l'Avinguda de la Llum, i que per això feien obres? El cinema Vergara se'l van carregar per les obres del centre comercial del Triangle)y se reunirán con directivos internacionales de transportes públicos para analizar los retos de futuro.[...]
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Saturday 18/05/2013 11:12
by Metropondikas
Bon dia,
Si no m´erro, la botiga de Pelai deu estar tancada des d´almenys any i mig.
Un altre lloc on poder aconseguir el llibre seria la Llibreria de la Generalitat del Palau Moja (la de la Rambla, sota els pòrtics). De vegades, he vist que venen llibres relacionats amb FGC.
Salutacions,
MANEL
Bon dia,
Em corregeixo, citant-me a mi mateix. Acabo de passar per la zona i m´ha semblat veure activitat en la botiga del carrer Pelai. M´he apropat i, tal com m´havia semblat des de la llunyania, era oberta. Hi he entrat. Hi havia una noia que m´ha explicat que la botiga és de nou oberta des de finals de l´any passat. Ara, sembla ser, és un híbrid de Barcelona Turisme i d´FGC. La noia m´ha explicat que durant la semana hi ha companyes que són d´FGC i, potser, podrien saber més respecte al que jo li preguntava que, òbviament, estava relacionat amb el 150è aniversari del Tren de Sarrià, informació impresa, edició de llibres, etc. El material que he vist avui a la botiga tenia més relació amb el turisme en general a la ciutat de Barcelona.
Salutacions,
MANEL
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Saturday 18/05/2013 12:47
by alf_
La cobertura que da El Periódico es para enmarcarla:
Titular: El tren de Sarrià, segundo metro de Europa, celebra los 150 años (te lo dedico, Guigui, ahora ya no solo es un tren urbano, sino directamente un Metro
Catalunya, país de los Metros
)
Luego:
Se estrenó un 23 de junio de 1863, casi al mismo tiempo que el metro de Londres, expuso ayer el presidente de la compañía, Enric Ticó. De este modo, el tren de Sarrià se convierte en el segundo metro que entró en funcionamiento en Europa y el primero de la zona continental.
Se trata de un tren de la serie 400, construido en los talleres de Sarrià. El trayecto será hasta Les Planes, donde se podrán visitar las máquinas automotoras Brill 18 y Brill 31 , conocidas popularmente como las granotes porque tenían un color verde grisáceo y unos grandes focos, recordó ayer Enric Ticó.
No en saben
Posted: Saturday 18/05/2013 14:57
by Guigui
Darrerament, el Periódico s'està cobrint de glòria en matèria ferroviària. Primer, que per anar en TGV a París calia fer canvi a Tolosa, i ara això.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Saturday 18/05/2013 15:23
by metring
Horaris circulacions històriques
Posted: Tuesday 04/06/2013 12:53
by Ferry1ac1
Hola!
Ja s'han penjat els horaris de les circulacions històriques d'aquest proper cap de setmana:
https://twitter.com/FGC/status/341861766025863168
Re: Horaris circulacions històriques
Posted: Tuesday 04/06/2013 13:45
by metring
Genial, què bé!!!!!! Esperava quan sortiria la informació, moltes gràcies!!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 14:15
by Fran-Ikarus
Entenc que s'hi podrà accedir amb qualsevol bitllet o títol normal -com si fos un L6, per exemple-, oi?
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 14:17
by metring
Fran-Ikarus wrote:Entenc que s'hi podrà accedir amb qualsevol bitllet o títol normal -com si fos un L6, per exemple-, oi?
Esperem, imagino que haguessin dit ja que calien bitllets especials, tant de bo que no!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 14:40
by metring
A tot això, l'exposició de trens a Les Planes que anunciaven a la web
http://www.fgc150.cat/noticies.asp segueix en peus?
DARRERA HORA! Això se'ns havia passat!!!!!!
FGC @FGC 4h
Aquest divendres (17h) celebració 150è Aniversari Tren de Sarrià. Sortegem 5 invitacions. Interessats envieu correu a
fgc150@fgc.cat #FGC150
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:17
by metring
M'autocito: segons el Twitter de TMB, si, encara que la granota circuli:
FGC FGC 3m
I visita els automotors Brill 18 i Brill 301 a l'estació de Les Planes #FGC150 2/2 pic.twitter.com/0TsI0kGklk
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:22
by UT447Barcelona
La nova unitat 113 també estará a Les Planes?
Gràcies!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:25
by Miquel
Aviam, m'he perdut entre tanta informació.
El cap de setmana tenim el 400 fent servei a la L6, i a banda, a Les Planes hi haurà els Brill?
Se que divendres feien la presentació a Les Planes, amb un viatge amb la 113 (presentació de la sèrie) i el 400, se n'ha confirmat res?
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:30
by UT447Barcelona
Fran-Ikarus wrote:Entenc que s'hi podrà accedir amb qualsevol bitllet o títol normal -com si fos un L6, per exemple-, oi?
Al Twitter m'han respós això:
Eric, per viatjar aquest cap de setmana amb el tren de la sèrie 400, has d'utilitzar el bitllet habitual. Gràcies!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:47
by alf_
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:53
by Miquel
UT447Barcelona wrote:Fran-Ikarus wrote:Entenc que s'hi podrà accedir amb qualsevol bitllet o títol normal -com si fos un L6, per exemple-, oi?
Al Twitter m'han respós això:
Eric, per viatjar aquest cap de setmana amb el tren de la sèrie 400, has d'utilitzar el bitllet habitual. Gràcies!
mmm, caldrà estar atent a si cal validar per sortir, espero que FGC faci la vista grossa aquest cap de setmana.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 17:16
by WMD626
Escolteu, m'ho he mirat malament o aquest tren de vapor que surt al mig del "collage"
és un Tortosa-La Cava?
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 17:23
by oriolp13
Miquel wrote:UT447Barcelona wrote:Fran-Ikarus wrote:Entenc que s'hi podrà accedir amb qualsevol bitllet o títol normal -com si fos un L6, per exemple-, oi?
Al Twitter m'han respós això:
Eric, per viatjar aquest cap de setmana amb el tren de la sèrie 400, has d'utilitzar el bitllet habitual. Gràcies!
mmm, caldrà estar atent a si cal validar per sortir, espero que FGC faci la vista grossa aquest cap de setmana.
???
Ara sí que no t'entenc, Miquel. Per el que diuen, el 400 circulara com si fos un L6 més, però en aquella freqüència, enlloc de circular amb 111/112, es farà al llarg del dia amb un tren S/400. No entenc perquè FGC hauria de no fer validar per a sortir, si a final de comptes es un servei més, i així com aficionats l'agafarem per a poder anar amb ella i disfrutar, segur que hi haura gent que l'agafarà simplement per a poder desplaçar-se.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Posted: Tuesday 04/06/2013 17:48
by Miquel
oriolp13 wrote:Miquel wrote:
mmm, caldrà estar atent a si cal validar per sortir, espero que FGC faci la vista grossa aquest cap de setmana.
???
Ara sí que no t'entenc, Miquel. Per el que diuen, el 400 circulara com si fos un L6 més, però en aquella freqüència, enlloc de circular amb 111/112, es farà al llarg del dia amb un tren S/400. No entenc perquè FGC hauria de no fer validar per a sortir, si a final de comptes es un servei més, i així com aficionats l'agafarem per a poder anar amb ella i disfrutar, segur que hi haura gent que l'agafarà simplement per a poder desplaçar-se.
Entenc que si entres a Plaça Catalunya, vas fins a Reina Elisenda, i tornes sense validar altre cop, la validadora de Catalunya et dirà que no pots sortir ja que vols sortir per la mateixa estació per la que has entrat.
Per això dic que FGC hauria de fer la vista grossa, ja que si be és cert que hi haurà gent que l'agafarà per fer la ruta habitual, la resta no, i probablement hi haurà gent que voldrà marxar per on ha entrat.