Page 4 of 18

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Monday 15/12/2014 13:42
by UT440_132M
He preguntat al Facebook de FGC sobre quin dia les UT111 realitzarien el seu últim servei comercial, aquesta és la resposta a la meva pregunta.
Jo wrote:Quin dia serà l'última circulació de les UT111?
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya wrote: Quan disposem d'aquesta informació, n'informarem també a través de Facebook. Gràcies!
En resum, ni ells saben quin dia les retiraran. Veig a venir un cas com el dels 1000/1100, apartats d'un dia per l'altre, i sense comunicar-ho.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Monday 15/12/2014 13:49
by UT440_132M
He preguntat si era cert que divendres seria l'últim dia de les 111, m'han contestat això:
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya wrote: Tenim previst fer properament un acte de presentació de les noves unitats de la sèrie 114, però aquest acte és independent del comiat oficial dels trens de la sèrie 111 que serà a principis de l'any 2015. Gràcies!
Molt màrqueting i molta 113 i 114, però no tenen nassos d'anunciar quin dia retiraran les UT111.
:cop

almenys donen detalls...

Posted: Monday 15/12/2014 14:39
by metro3001
Bon dia...
Al menys estan dient que fins a principis del 2015 seguiran circulant...
Podrem pasar el nadal anant en copito... :D :reve :plas

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Tuesday 16/12/2014 18:43
by Renfe451
Mirem pel cantó positiu, almenys les 111 es quedaran per aquest Nadal, i que per aquells aficionats que amb les vacances tenen més temps d'anar fer fotografies, és una gran notícia. Però malauradament, no m'està agradant la gestió d'FGC en aquest tema de la retirada, no diuen absolutament res de res, si no és el dissabte 20 és a principis del 2015, i venint d'FGC, espero que de nou estiguin compromesos amb el "material històric" i espero que fagin un comiat com es mereixen. En cas de que passés com els 1000/1100, caurien molt baix i la seva reputació se'n aniria en orris. També és cert que amb les seves desaparegudes germanes de via estreta (les 211), tampoc no els van fer cap comiat especial. Esperem que ho fagin... :roll:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Tuesday 16/12/2014 19:55
by Don Ramón
A mi me parece muy lamentable toda este culebrón que se ha tenido que montar porque esa gente no son capaces de saber (o comunicar) lo que van a hacer con sus propios malditos trenes a un par o tres meses vista, ¡ya no digo un año!
Es una demostración de absoluta diletancia, al menos de cara al público (lo cual ya es bastante doloroso), por parte de una empresa a la cual yo y seguro mucha más gente tenemos en alta estima por el tradicionalmente buen servicio en la Barcelona-Vallès, y por haber sido en su día la salvación de la Llobregat-Anoia. Y vale que siempre ha habido defectos y cosas que se podían mejorar, pero solo hay que comparar como estan las líneas de FGC, y las de ADIF.

Estos días, si os digo la verdad, se me cae un mito.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 9:10
by metro3001
Bon dia a tots.
Desde el profund desconeixement, no crec que sigui molt fàcil posar una data pel final comercial de les UT 111.
Pel que tinc entès, les 114 de moment, estant donant una mica de problemes per excés de potència...
És suposa, que fins que el substitut no estigui plenament operatiu i en condicions, no s hauria de fer el relleu.
Per tant, donem un vot de confiança a la gent de fgc, i deixem los fer la seva feina.
A més, no crec que els hi costi gaire fer pública la data de retirada dels copitos un cop ho tinguin clar.
És la meva opinió...
Per altra banda, ells mateixos, s han compromès a dir la data d ultimes circulacions dels copitos i si es farà algun tipus de comiat, evidentment, quan ho sàpiguen...
Jo de moment esperaria els esdeveniments, i un cop comencin a circular les 114, serà hora de començar a fer travesses... :D

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 11:17
by Miquel
Excés de potència? Si no deixen de ser 113 però amb un cotxe menys no?

A tot això, han arribat ja totes les 114 per a poder substituir totes les 111? :?

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 13:29
by oriolp13
Miquel wrote:Excés de potència? Si no deixen de ser 113 però amb un cotxe menys no?

A tot això, han arribat ja totes les 114 per a poder substituir totes les 111? :?
Si tenen la mateixa potència que les 113, però amb un cotxe menys, està clar que tindran un excés de potència si no es limita aquesta.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 13:49
by Renfe451
Miquel wrote:A tot això, han arribat ja totes les 114 per a poder substituir totes les 111? :?
Crec que ja han arribat totes les 114 que estaven previstes. Sobre la causa del excès de potència que parla en metro3001, està contrastada? Es una font verídica al 100%? Perquè per les imatges que he anat veient (tant en fotos com en vídeos) d'aquestes unitats en proves, no sembla que tinguin masses problemes, a més, se suposa que per tenir un cotxe menys, haurien de tenir la mateixa potència que les 113 i les 112.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 14:35
by Don Ramón
Pero las 113, igual que las 112, no eran tres coches motores y uno sin motor? Tal vez le sacaron el coche motor intermedio, dejando dos motores y uno sin, igual que las 111.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 14:40
by ferroviario_catalan
Esta claro que si los motores de las 113 y las 114 son los mismos, NO irán sobradas de potencia, pues las 112 y 113, 3 de sus 4 coches son motores, es decir, 3 vagones tiran de uno, por otro lado las 114 que tienen 3 coches solo, 2 coches tiran por uno. En tal caso que el problema sea potencia, irían escasas.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 14:51
by metro3001
Hola a tots.
El problema del excés de potència, es tradueix en patinatge....
Al tenir un cotxe menys, han de modificar la potència que donen els motors.
Tot això dit per un company que treballa a fgc...

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 18:01
by Don Ramón
ferroviario_catalan wrote:Esta claro que si los motores de las 113 y las 114 son los mismos, NO irán sobradas de potencia, pues las 112 y 113, 3 de sus 4 coches son motores, es decir, 3 vagones tiran de uno, por otro lado las 114 que tienen 3 coches solo, 2 coches tiran por uno. En tal caso que el problema sea potencia, irían escasas.
Pero las 111 también eran 2 coches motores tirando del remolque intermedio, por eso digo que lo que de salida me vendría a mente es que las 114 también siguieran este esquema.

Todo eso solo es especulación, claro, las 111 eran una serie propia ya diseñada para dos motores tirando de un remolque, idem las 112 con tres motores tirando de un remolque.
metro3001 wrote:Hola a tots.
El problema del excés de potència, es tradueix en patinatge....
Al tenir un cotxe menys, han de modificar la potència que donen els motors.
Tot això dit per un company que treballa a fgc...
Entonces, según te entiendo, las 114 son como las 113 quitando el coche sin motor? Es decir, los tres coches motorizados?

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 22:07
by ferroviario_catalan
Las 114 son 2 coches motores y uno remolque.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 22:10
by ferroviario_catalan
Y por lo que comenta el compañero metro3001, los motores de las 114 deben ser más potentes que los de las 113, no? Si no no encaja que patinen...

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 22:12
by nestor
Don Ramón wrote:
ferroviario_catalan wrote:Esta claro que si los motores de las 113 y las 114 son los mismos, NO irán sobradas de potencia, pues las 112 y 113, 3 de sus 4 coches son motores, es decir, 3 vagones tiran de uno, por otro lado las 114 que tienen 3 coches solo, 2 coches tiran por uno. En tal caso que el problema sea potencia, irían escasas.
Pero las 111 también eran 2 coches motores tirando del remolque intermedio, por eso digo que lo que de salida me vendría a mente es que las 114 también siguieran este esquema.

Todo eso solo es especulación, claro, las 111 eran una serie propia ya diseñada para dos motores tirando de un remolque, idem las 112 con tres motores tirando de un remolque.
metro3001 wrote:Hola a tots.
El problema del excés de potència, es tradueix en patinatge....
Al tenir un cotxe menys, han de modificar la potència que donen els motors.
Tot això dit per un company que treballa a fgc...
Entonces, según te entiendo, las 114 son como las 113 quitando el coche sin motor? Es decir, los tres coches motorizados?
Os estáis haciendo un buen lío... que os hace suponer que las 111 y las 113 tengan la misma potencia? Hay muchos años de diferencia entre ambas y la tecnología ha cambiado mucho.
Las 111 tienen una potencia nominal de aproximadamente 1MW segun listadotren, en cambio las 113 tienen 2.7MW de potencia nominal! Casi el TRIPLE!
Asi que me da que por falta de potencia no va a ser. Y sobre exceso de potencia, no creo que sea necesario "redimensionar" los motores, ya que las 113 y 114 llevan control de tracción electrónico completamente programable, asi que en todo caso, una reprogramación del sistema de tracción, pero dudo que se les haga modificaciones mecánicas.

Lliscament i potència

Posted: Wednesday 17/12/2014 23:17
by Javi M
Jo estic amb Nestor en què us heu fet un bon embolic. Punt per punt:

1- Com diu en Nestor, avui absolutament tots els trens porten control de tracció que evita que les rodes llisquin (ve a ser com l'ABS dels cotxes, però en lloc de per a frenades, per a arrencades). Per tant la solució passa per tocar quatre paràmetres del sistema i prou, sense realitzar cap canvi mecànic ni del sistema elèctric. Ni de broma "limitaran" la potència dels motors com si es tractés d'una moto de 49cc que ha d'anar a passar la ITV.

2- No té sentit dir que a més potència, més lliscament. Si no imagineu-vos els trens d'alta velocitat, que dissipen de l'ordre de 9MW. La possibilitat de lliscar augmenta amb la relació de potència aplicada a cada eix tractor. Un tren amb tres cotxes motors té més potència que un amb dos, però aquesta potència es distribueix també entre més eixos tractors. Per tant, aquesta la relació, i la possibilitat de lliscament, és la mateixa en ambdós casos.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Wednesday 17/12/2014 23:27
by MZA_1600
Potser exés de potència es tradueix a que les 114 consumeixen més que les 111 i les subestacions de la linia de Balmes no aguanten.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Thursday 18/12/2014 0:02
by ferroviario_catalan
Yo no soy electricista ni entiendo de ese tipo de medidas pero no creo que las nuevas unidades 114, consuman más energía que las 111, por mucha mas potencia que tengan... Haciendo comparativa de un coche, un motor gasolina 1.4 de hace 30años rinde unos 80cv y consumo medio de 10l/km... Mi coche nuevo lleva motor 1.4 gasolina, 200cv y me gastauna media de 7l/km...

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Posted: Thursday 18/12/2014 0:16
by nestor
MZA_1600 wrote:Potser exés de potència es tradueix a que les 114 consumeixen més que les 111 i les subestacions de la linia de Balmes no aguanten.
La potencia no depèn directament del consum elèctric, sino del rendiment. Si tu li dones 100W d'electricitat a un motor i et produeix 20W de treball mecànic serà pitjor que un que li dones 100W i et converteix 70W en treball. Estem en el mateix cas d'abans, la tecnologia a avançat molt. Les 111 porten equips de tracció basats en chopper amb tiristors i avui en dia les 113 funcionen amb IGBTs més eficients.