Page 4 of 16
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 18/01/2019 22:28
by Sky
El giny de l'esquerra és també una pantalla?
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Sunday 20/01/2019 19:17
by uriol108
suposo que serà com aquest giny que es va presentar al MWC del 2017 ?
https://www.instagram.com/p/BRGCuVsgMtq ... hare_sheet
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Monday 21/01/2019 13:10
by 121 POBLE SEC
Alguien sabe cuando entrara en fucionamiento la T-Mobilitat
Posada en funcionament
Posted: Monday 21/01/2019 14:26
by Guigui
Si preguntes per la data oficial, a aquest mateix fil trobaràs la resposta. Si preguntes per la data real, a hores d'ara, ningú no ho sap.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 25/01/2019 15:38
by uriol108
Presentat i aprovat avui al Parlament :
Aprovat: 119 vots a favor (Cs, JxCat, ERC, PSC-Units i CatECP) i 6
abstencions (CUP i PPC)
13) Implantar al llarg de l'any 2019 i 2020 la T-Mobilitat, i aplicar a partir de
2021 el nou sistema tarifari amb el consens de les administracions competents en
aquesta matèria, en el marc de la Llei 21/2015, de finançament del sistema de
transport públic de Catalunya, garantint el control públic del sistema i incloent les
bonificacions socials i per recurrències escaients.
https://www.parlament.cat/document/actu ... 296383.pdf
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 25/01/2019 16:55
by premixero
pasito a pasito
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Saturday 26/01/2019 14:00
by França451
premixero wrote:pasito a pasito
Esto va a ser el H10, versión 2:
Primero nos dejan ir de Montgat/Cerdanyola a Castellbisbal. Y luego pondrán que un viaje iniciado en un determinado punto tiene un radio de cubrimiento de 10 km para que se tarifique como 1 zona: en mi pueblo de Montgat a Castellbisbal hay bastantes más kilómetros que eso. Es como el H10 de NXB: primero te lo ponemos por Av. Madrid, la gente se beneficia y luego te lo quitamos, y se arma la gorda. Ya veréis "a los beneficiados por Tarifa Plana zona 1" la gracia que les va a hacer cuando se les diga: ahora por tu validación de 1 zona puedes moverte un máximo de 10 km. Eso en Tarifa Plana se traduce en "si estoy en Sant Adrià, sólo puedo llegar hasta Esplúgues o Cornellá.
Ya veréis qué divertido va a ser cuando ahora que nos hemos acostumbrado a llegar hasta Sant Cugat nos metan lo de los 10 km y
nos claven cuatro zonas por trayectos que ahora se hacen con dos.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Sunday 27/01/2019 10:38
by uriol108
Convocatòria
Comissió de Territori
Dia:
Dimecres, 30 de gener de 2019
Hora:
15:00h
Lloc:
Sala 1
Caràcter de la sessió:
Sessió ordinària
Ordre del dia
1
Sessió informativa de la Comissió de Territori amb el conseller de Territori i Sostenibilitat sobre l'endarreriment en la posada en marxa de la T-Mobilitat (Tram. 355-00033/12)
Comissió de Territori
Sessió informativa.
https://www.parlament.cat/web/actualita ... 0083712010
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Wednesday 30/01/2019 15:03
by uriol108
Sessió informativa de la Comissió de Territori amb el conseller de Territori i Sostenibilitat sobre l'endarreriment en la posada en marxa de la T-Mobilitat (Tram. 355-00033/12)
Comissió de Territori
Sessió informativa.
Emissió en dkirecte desde el web del Parlament de Catalunya :
https://www.parlament.cat/web/canal-par ... ml?p_cp0=2
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Thursday 31/01/2019 10:40
by davroca5
Dades a tenir en compte!
Tarificació:
El nou sistema tarifari que comportarà la T-Mobilitat calcularà el preu del viatge per trams de 5 km –calculats en línia recta de punt a punt– i així s'eliminarà el sistema de zones actual. També hi haurà zones de tarifa única, com ja passa des d'aquest any als 36 municipis de l'AMB. Hi haurà descomptes com més trajectes es facin (gràcies a un algoritme que s'està ultimant) i també bonificacions "ambientals i socials", ha avançat el conseller. Globalment, ha assegurat, els preus de la nova tarifa "es mantindran o baixaran" respecte als actuals.
Canvi de maquinària i primeres fases de funcionament:
Calvet ha aprofitat la intervenció per donar alguns detalls de com funcionarà la T-Mobilitat. Hi haurà un període de convivència entre els dos sistemes, el vell i el nou, i això obligarà a fer una substitució "massiva" el segon semestre d'aquest any dels 3.400 dispositius de la xarxa d'autobusos (els anomenats pupitres). Ja està enllestida l'aplicació de mòbil que ha de permetre la validació del trajecte, així com una segona aplicació per poder recarregar per internet el títol físic de viatges.
^^ Aquests nous terminis sí que comencen a ser creïbles, atès que ja ha començat el muntatge de contactless a TMB i FGC. Foto que m'han passat avui de Sarrià:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Thursday 31/01/2019 11:50
by m.h.t.
Calvet culpa l'empresa adjudicatària del retard de la T-Mobilitat
L'ATM demanarà una indemnització a SOC Mobilitat i li obre set expedients de penalització per incompliment del calendari
[...] Les administracions que formen l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) –Generalitat, Ajuntament de Barcelona i AMB–
han obert fins a set expedients de penalització a la companyia, dos dels quals ja són ferms i els altres s'estan tramitant. A més, ha afegit Calvet,
s'han enviat fins a 36 avisos oficials advertint d'endarreriments detectats al llarg dels mesos previs a l'anunci que la posada en marxa de la T-Mobilitat, prevista per a l'1 de gener d'aquest any, s'ajornava dos anys més.
Malgrat aquestes declaracions,
l'endarreriment acumulat sí que ha comportat que l'ATM ja hagi pagat 12 milions a l'empresa SOC Mobilitat per l'endarreriment en la posada en marxa del nou sistema, segons ha reconegut Calvet.
El sobrecost global del projecte T-Mobilitat puja en total a 24 milions perquè també s'hi han de sumar 12 milions més de serveis i productes que s'han afegit al contracte inicial. [...]
https://www.ara.cat/societat/Calvet-res ... 83048.html
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Thursday 31/01/2019 13:58
by uriol108
Ja han penjat el video de la comissio de treball al web del PArlament de Catalunya, per si el voleu veure :
https://www.parlament.cat/web/canal-par ... p3=8296322
el seguent video correspon a la intervencio del il·lustre conseller de terriotori damia calvet :
https://www.parlament.cat/web/canal-par ... p3=8296322
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Wednesday 13/02/2019 16:40
by uriol108
Hola, algú sap, perquè als FGCs han posat (estan posant) noves MAEs amb superfície de pagament sense contacte, (igual que les antigues) però no ho habiliten ? Seria molt més còmode poder pagar amb el mòvil sense necessitat de treure la tarja de la cartera ! També a FGC fa anys que hi ha VALIDADORES contactless per al personal DE la EMPRESA; perquè no treuen títols PROPIS d'FGC amb Contactless ?
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 01/03/2019 0:37
by davroca5
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 15/03/2019 17:11
by davroca5
Avistadaes noves contactless, una a una validadora de sortida al vestíbul principal de Provença (el de l'enllaç al metro), i l'altre al bus 232 de Transports Ciutat Comtal-Authosa.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 15/03/2019 21:28
by França451
Dado lo que he leído de que se tarificará por tramos de 5 km, en vez de los 10 iniciales (ojo, cinco km ni siquiera es la distancia de Collblanc a La Pau) y que "las tarifas bajarán" fijo que te clavan el equivalente a 4 zonacas por un trayecto tipo Sabadell Centre-Castelldefels, que viene a ser lo mismo, señores, que ir del Prat de Llobregat a Aeroport con billete sencillo de Renfe. Claro, como hay zonas como la 4D que sólo es el pueblo de Collbató y a la mínima que sale paga dos zonas, han cogido ese ejemplo para que nadie salga perjudicado, y han dicho: hale, en un radio de 5 km una zona, a la que salgas del radio pagas dos.
Me gustaría ver la cara de los de Santa Coloma de Gramenet, que sólo para ir a Torre Baró o Canyelles, que está al otro lado del río sobrepasa los 5 km y le clavan el precio equivalente a segunda zona...
Por cierto, los que conozcan Madrid, ya saben el engaño que hicieron allí con el Metro. Hasta un trayecto de 7 estaciones, tarifa mínima, a partir de la octava 10 céntimos adicionales por estación, hasta 15 estaciones, tarifa máxima. Así echaron a la incompetente (por llamarla de alguna forma) de la Desesperanza Aguirre, esa fue una de las razones (y dad gracias a que no la defino como la definieron en andén 2 por hacer "esta bromita". Eso sí, los que han venido detrás no han cambiado el sistema de tarificación. Pues esto va a ser como el Metro de Madrid pero a lo bestia. Vamos, que para ir de Manresa a Barcelona te sale más a cuenta incluso ir por la C16 con la clavada de peaje que te meten. Si por cada 5 km te clavan subida de precio, calculen, que Manresa está por lo menos a 60 km de Barcelona... eso son doce veces el precio inicial. Si partimos de 2 euros por ejemplo como precio de salida, aún valiendo un euro adicional cada 5 km extra, el total a Manresa del viajecito te sale por 13 euracos sólo ida. Vamos, igualito que pagar las seis zonas actuales con FGC, que vale 6,70 €.
Sin comentarios.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 15/03/2019 21:40
by fgc113
¿De dónde te sacas que la tarifa mínima será de 2 € y que por cada tramo se cobrará 1 € más?
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Friday 15/03/2019 21:57
by França451
fgc113 wrote:¿De dónde te sacas que la tarifa mínima será de 2 € y que por cada tramo se cobrará 1 € más?
Es una suposición. No tengo ni idea de cuánto costará la tarifa mínima ni cuánto se incrementará, lo seguro es que un trayecto que actualmente se cobran seis zonas, no va a costar ni lo mismo ni más barato. Te vuelvo a poner el ejemplo de Metro de Madrid: a las estaciones adicionales a partir de siete se suman las metrocosas. Cuánto cuesta en Metro de Madrid ir desde Alcorcón a San Fernando de Henares o Alcobendas? Allí las metrocosas pagabas billete para entrar y billete para salir. En su tiempo el billete sencillo de entrada costaba 2 pavos. Para entrar en Estadio Olímpico pagas los dos euracos y para salir en San Fernando, Jarama, Henares o Coslada Central, pagabas "el suplemento", otros dos euros. Total, cuatro euros. Si el billete sencillo de Madrid de siete estaciones costaba 2 euros, en el trayecto mencionado son 4 de Metrosur más 2x0,10 x 15 más otros 4. Eso en mi pueblo nos da el resultado de 4+4=8 + 0,10x 15=1,5 + 2 de precio de salida: 11,5 euros para ir de un pueblo de zona B1 a un pueblo de zona B1 en Metro. Traduzco a Barcelona: Zona B1= segunda zona. Dile a los de Cerdanyola del Vallès (zona 2C) que para ir a la estación de R2 de Garraf (2A) pasando por Barcelona el viaje les sale por 11,5 euros. Es el mismo caso: zona 2-zona 1 y otra vez zona 2. A las malas lo contamos como aquí, son tres zonas, por tanto el billete cuesta 4 euros. Pero 11,5 es casi el triple!!!!
Si no tenim dades, no ens escalfem el cap
Posted: Friday 15/03/2019 22:01
by Guigui
França451 wrote:Es una suposición. No tengo ni idea de cuánto costará la tarifa mínima ni cuánto se incrementará [...]
Doncs ja està, no cal especular més. No ens posem a fer balls de xifres perquè sí.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Posted: Saturday 16/03/2019 0:50
by davroca5
Igual antes de hacer "suposiciones" deberíamos leer las informaciones oficiales publicadas en la web de la ATM y AMB, dónde se indica claramente que entre los 36 municipios AMB se mantendrá la tarifa unificada actual, y que será a partir del perímetro de esta zona AMB cuando se empezará a tarificar por segmentos de 5km, cuyo precio a cada segmento irá disminuyendo cuanto más lejos viajemos y que, además, el precio final dependerá también de factores individuales y sociales (uso recurrente del transporte público, edad, episodios de contaminación, etc). Por otro lado, todos los municipios tendrán una "mini" tarifa plana de 10km de radio para que los desplazamientos internos en ese municipio se tarifiquen como tarifa plana unificada y no por kilómetro.
Un model basat en la distància quilomètrica
• La tarifa es calcularà sobre els trams de 5 km del trajecte.
• La distància es determinarà en línia recta.
• El preu per tram serà decreixent a mida que la distancia sigui més llarga.
Un model que es complementa amb zones de tarifa plana
• Les zones de tarifa plana tindran la mateixa tarifa en els desplaçaments interns.
• Tots els municipis tindran una zona de tarifa plana de 10 km de radi. En els desplaçaments dins la tarifa plana de 10 km, no suma cap distància quilomètrica. Quan hi ha una zona de tarifa plana més extensa dels 10 km, la distància quilomètrica es compta a partir del perímetre de la zona. Quan no hi ha aquesta zona més extensa, la tarifa és purament quilomètrica.
• Hi haurà zones de tarifa plana més extenses: la primera s’implanta a l’AMB.
Un model que bonificarà la recurrència d’ús
• En períodes mensuals, el preu unitari per viatge anirà disminuint progressivament a mida que s’acumulin viatges.
Un model que no incrementarà preus
• No es produirà un reequilibri de preus a causa de la distancia. Alguns trajectes –els més distants entre zones– mantindran preus i els altres els disminuiran per representar distàncies menors.
Fuente:
https://www.atm.cat/gestor/uploads/2018 ... na-amb.pdf