Page 4 of 4
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Posted: Thursday 26/07/2018 23:43
by iFercat
Lo tranquila que esta barcelona sense taxis, lo que s'hauria de fer es reduir el nombre de llicencies de taxis, hi ha masa sobrepoblacio que no fan mes que saturar barcelona, tenir problemes amb tothom (cotxes, busos, motos) foten el que volen i com volen, una campaña de control de la guardia urbana fa falta tambe perque els taxis no es pasin totes les normes per el forro.
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Posted: Friday 27/07/2018 12:48
by Sky
iFercat wrote:Lo tranquila que esta barcelona sense taxis, lo que s'hauria de fer es reduir el nombre de llicencies de taxis, hi ha masa sobrepoblacio que no fan mes que saturar barcelona, tenir problemes amb tothom (cotxes, busos, motos) foten el que volen i com volen, una campaña de control de la guardia urbana fa falta tambe perque els taxis no es pasin totes les normes per el forro.
No pots reduir el nombre de llicències si permets que aquestes es puguin vendre o traspassar de pares a fills.
Realment no se m'ocorre cap solució ideal per sortir de l'actual sistema (suposant que abolir-lo fos la millor alternativa):
1. Recompra de llicències a preu de mercat. El taxista no perd patrimoni però l'administració ha de gastar una gran quantitat de diners del contribuent envers un col·lectiu que sembla que cada cop és menys popular. Greuges comparatius amb aquelles persones que van fer una mala inversió sense que sortís el Govern a rescatar-los.
2. Recompra de llicències a preu inferior de mercat. Lògicament dependria de com d'inferior fos aquest preu i si els taxistes s'hi avinguessin.
3. Decretar que les llicències vigents esdevenen personals i intransferibles. Tots els taxistes perden de la nit al dia desenes de milers d'euros al no poder vendre la seva llicència ni deixar-la en herència. Ni m'imagino la seva reacció i dubto que cap ciutat ho volgués comprovar en carn pròpia.
4. Carregar-se a poc a poc el sector permetent la "competència deslleial" dels Uber, Cabify i similars. Ja hem vist el que passa.
També veig una combinació d'1 o 2 amb 3. Fer que l'administració fos l'únic comprador permès quan el taxista volgués traspassar la llicència i així extingir lentament el sistema vigent.
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Posted: Friday 27/07/2018 13:26
by albe6
Renovar-se o morir.
A llarg termini, Tesla té plans perquè tots els seus cotxes puguin fer de taxi autònom mentre el seu amo no el necessiti (definint l'horari via app mòbil).
A EEUU el Model 3 s'està venent molt bé, i a principis 2019 arriba aquí... veurem
Serà com ara Uber o Cabify però sense conductor
Analitzar perquè la gent prefereix un Uber o Cabify enlloc d'un taxi de tota la vida
- Preu
- Valor afegit
Potser ja seria hora de preguntar-se perquè la gent es canvia. Prohibir la competència perquè tornin no és la solució.
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Posted: Sunday 29/07/2018 20:18
by Renfe451
Des del divendres, els taxis de Barcelona estan en vaga indefinida. I aquest cap de setmana s'han anat sumant les aturades en altres ciutats com València, Sevilla, Palma de Mallorca, Madrid... i en pot ser que Màlaga s'afegeixi també.
Davant d'aquesta situació de paràlisi indefinida en el sector del taxi i sense saber quan pot acabar les protestes, Renfe ha reaccionat i reforça el servei a les línies de rodalies que van del centre ciutat-aeroport als nuclis de Barcelona i Madrid (Màlaga l'hauran de reforçar també si s'adhereix a la vaga, ja que la seva línia principal té parada a l'aeroport). En el cas de Barcelona, Renfe augmenta un 25% les places en els trens de l'R2 Nord, el que suposa 9.000 places més.
També TMB ha adoptat sol·lucions d'urgència per paliar els efectes: el metro ha vist reforçat el seu servei i funcionen amb freqüències de dia laborable. Pel que m'han comentat, la L9 Sud està registrant moltíssim passatge i s'han registrat cues per comprar els bitllets. La línia de bus 46, també ha estat reforçada amb la introducció de més torns i cotxes. I a l'Aerobús estan que no donen abast, cues i ple absolut.
A tot això, Foment intenta moure fitxa i demà es reuniran amb les organitzacions sindicals per intentar de trobar una sol·lució i aturar aquest tsunami de vaga de taxis que s'està escampant com la pólvora arreu de l'Estat espanyol.
Els taxistes de Barcelona preparen mobilitzacions pel 21-D
Posted: Thursday 13/12/2018 14:58
by tarragona68
L’associació de taxistes ha sol·licitat un permís per celebrar concentracions de rebuig el pròxim 21 de desembre a Barcelona contra la moratòria per als conductors amb llicència VTC perquè s’adaptin a les normatives de les comunitats fins a arribar a la ràtio 1/30, que estableix la limitació de donar una llicència VTC per cada 30 taxis.
Amb tot el que hi haurà el 21D ara a sobre aquests també volen fer merder.
https://catalunyadiari.com/actualitat/t ... acions-21d
Re: Els taxistes de Barcelona preparen mobilitzacions pel 21
Posted: Thursday 13/12/2018 16:02
by Fran-Ikarus
Potser siguin els únics que hagin demanat permís...
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Posted: Thursday 13/12/2018 19:30
by Citaro
La calle es de todos. Celebró que luchen por sus derechos laborales
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Posted: Thursday 13/12/2018 22:02
by uriol108
Jo els animo a fer una marxa lenta des-de Alfajarín fins a Barcelona el 21D
EDITO : Trobo bé que és fomenti el compartir cotxe, pagant a mitges les despeses del trajecte, gasolina (si cal) i peatges si n'hi ha) jo faig un trajecte diari i si tinc places disponibles les comparteixo i així redueixo despeses i vaig més acompanyat acompanyada a la feina o un desplaçament llarg (que en aquest cas, i més si és de nit, és més aconsellable de fer el viatge acompanyat (sempre que no sigui una excessiva distracció per al conductor) ja que s'eviten possibles adormides, cops de cap del conductor) bla, bla car i coses similar em semblen bé, però no en el cas de que sigui un negoci lucratiu, que la persona es dediqui a fer viatges amb persones com a negoci, llavors si que calen unes llicencies i unes regulacions, igual que el taxi
Suspesa l'obligació de contractar VTC amb 1 hora d'antelació
Posted: Thursday 11/07/2019 14:03
by Fran-Ikarus
(És curiós, aquest ha estat un dels "temes de l'any" fins ara, i no se n'ha parlat, al fòrum, des del desembre, abans que comencés el període més "encès", amb la vaga de taxis, l'ocupació de la Gran Via durant dies, etc., i les mesures de regulació adoptades i ara suspeses)
El TSJC suspèn la precontractació amb una hora d'antelació dels VTC a Barcelona
També han suspès el registre electrònic de l'AMB, a través del qual les empreses VTC han de comunicar els serveis que tenen previst prestar acreditant la seva contractació prèvia
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... na-7548237
Marxa lenta de taxistes el 20 de maig
Posted: Thursday 13/05/2021 16:35
by Fran-Ikarus
https://www.20minutos.es/noticia/469426 ... de-cabify/
Los taxistas harán una marcha lenta por el centro de Barcelona el 20 de mayo contra las "irregularidades" de Cabify
ACNNOTICIA12.05.2021 - 14:22H
El colectivo también reclama la entrada en vigor de la 'app' pública y denuncia que lleva meses de retraso.
Vandalisme contra taxistes pro Uber (això sembla)
Posted: Wednesday 11/08/2021 13:44
by Guigui
Investiguen l'atac a un taxi, cremat a Badalona i amb la paraula "Uber" al capó
Continua la picabaralla entre associacions de taxistes i Uber, des que la multinacional va tornar a operar a Barcelona al març
https://www.ccma.cat/324/investiguen-la ... a/3113902/
Re: VTC: competència deslleial al taxi?
Posted: Tuesday 12/07/2022 19:38
by Fran-Ikarus
(Amb raó o sense ella, abans n'he escoltat un bocí, de les declaracions d'Álvarez, i feia una mica de vergonya alguna de les expressions utilitzades)
https://www.europapress.es/catalunya/no ... 13005.html
Álvarez (Élite Taxi) pide la dimisión de Cani Fernández (CNMC) por los Uber Files
Anuncia movilizaciones contra la ACCO y la CNMC esta semana
Any nou, VTC nous?
Posted: Sunday 01/01/2023 10:22
by Fran-Ikarus
Doncs se suposa que a partir d'avui mateix ja no veurem pels carrers els cotxes "no del tot grans" de Cabify, Uber, etc. (típics Fiat Tipo SW, Hyundai Ioniq, etc.), perquè entra en vigor la nova normativa d'VTC que exigeix cotxes, entre d'altres coses, d'un mínim de 4,90 metres de llargada
Hom parlava de la possibilitat d'afegir "apèndix" al darrere als Kia Optima i Hyundai i40, que fan 4,85 m. i 4,77 m. respectivament, però en tot cas seria per aquests models, ja que pels esmentats més amunt és totalment inviable.
Quedem, per tant, a l'espera de veure quins models d'VTC (i, sobretot, quines empreses) circulen per Barcelona a partir d'ara.