Page 4 of 58
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 20/08/2015 23:22
by UT440_132M
marc_bcn_2 wrote:Us porto una proposta d'ampliació de la xarxa de ferrocarril (en cas de que només tinguessim un ample de via). He intentat abarcar la major quantitat de territori, en zones amb una mínima demanda. Espero que us agradi i els vostres comentaris
Enllaç: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Jo hi afegiria un Eix Transversal Ferroviari, tindria força demanda en trajectes intermedis, no tanta de punta a punta. Per exemple, el tram Manresa - Vic, seria un dels que més passatge demandaria, només cal veure com va l'Eix Bus de ple moltes vegades. Aquesta línia podria fer-se com de rodalia, passant per les poblacions intermitges, com Sant Fruitós, Moià o Tona. Seguint el corredor de la N-141c i la 710/1 de Castellà. Es podria fer un servei directe entre capitals de comarca, i un de rodalia, que serveixi la resta de poblacions.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 20/08/2015 23:33
by Carlos González
Renfe445 wrote:La verdad es que me gustaría que tantas líneas de autobús como sean posibles se puedan convertir en "stadtbahns".
No quiero sonar ignorante, pero yo prefiero que los buses hagan el trabajo sucio, piensa que muchas de las líneas que hay de buses en Barcelona son importantes para el recorrido y la gente que se monta en este caso las líneas Tusgsal y las de Baix Llobregat, por eso lo de tren-tram no lo veo en Barcelona, el autobús es uno de los transportes públicos más comunes en cualquier área metropolitana o ciudad o pueblo grande, y ya algunos buses son electricos como la L96 por ejemplo.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Friday 21/08/2015 12:57
by Don Ramón
bigcoaster wrote:Carlos González wrote:Es per saber-ho, això del tren-tram quines aventatges té i si serviria, jo no el conec gaire i volia saber si això dels trens-trams és un bon transport????
És un tram que per la ciutat funciona totalment com un tramvia (radis de corba, distància entre parades, trens, tot igual) i quan surt de la ciutat guanya velocitat (80 km/h) i funciona com a tren normal fins arribar a la següent ciutat i tornar a funcionar com a tram. Les avantatges i desavantatges ja te'ls pots imaginar.
80? Llegan sin problema a 100 o 120km/h.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Friday 21/08/2015 15:20
by bigcoaster
Don Ramón wrote:bigcoaster wrote:[...]quan surt de la ciutat guanya velocitat (80 km/h) [...]
80? Llegan sin problema a 100 o 120km/h.
No ho sabia segur i prefereixo quedar-me curt que inventar. Gràcies per la puntualització.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Friday 21/08/2015 15:26
by Don Ramón
bigcoaster wrote:Don Ramón wrote:bigcoaster wrote:[...]quan surt de la ciutat guanya velocitat (80 km/h) [...]
80? Llegan sin problema a 100 o 120km/h.
No ho sabia segur i prefereixo quedar-me curt que inventar. Gràcies per la puntualització.
Y como dato curioso, Alsthom fabrica un tram-tren que tiene opción de llevar un lavabo.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Friday 21/08/2015 22:41
by Carlos González
Personalment, el tram-tren no li veig a Barcelona, si es vol fer un tram-tren aquí, la millor opció per mi és per la segona àrea metropolitana amb més població de Catalunya, al Camp de Tarragona.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Friday 21/08/2015 23:01
by Don Ramón
Estoy de acuerdo. Yo creo que una aplicación interesante puede ser para líneas interurbanas de nueva construcción que no sean muy largas, de tráfico ligero y con bastantes poblaciones abastecidas. En el área de Barcelona solo viene a mente el tram-tren del que alguna vez se habló para las líneas de Manresa a Sallent y Súria. Aparte de eso, la densidad de población hace necesario tranvías casi contínuamente urbanos.
Donde sí podrían ser interesantes es en las otras capitales, por ejemplo para una línea Girona-Olot, Girona-Sant Feliú G.(-Palafrugell), o en Tarragona para una línea Tarragona-Perafort-Camp de Tarragona (obviamente), Tarragona-Reus, Tarragona-Cambrils-L'Hospitalet (conversión desde la línea convencional, yo personalmente preferiría que se quede la línea convencional donde está y con más apeaderos, pero un tram-tren también es una buena opción).
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 28/09/2015 22:30
by Carlos González
Tinc una petita idea, seria una cosa semblat com la R4 entre Terrassa i Sabadell que fan connexió a les bifurcacions d'FGC, ara tinc una proposta per els Rodalies
Com seria una ampliació de: Manresa-Igualada-Montblanc d'Adif??
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 29/09/2015 15:59
by Renfe451
Carlos González wrote:Tinc una petita idea, seria una cosa semblat com la R4 entre Terrassa i Sabadell que fan connexió a les bifurcacions d'FGC, ara tinc una proposta per els Rodalies
Com seria una ampliació de: Manresa-Igualada-Montblanc d'Adif??
La connexió ferroviària Manresa-Igualada ja està planificada en el projecte de l'Eix Transversal ferroviari.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 29/09/2015 23:08
by Carlos González
Renfe451 wrote:
La connexió ferroviària Manresa-Igualada ja està planificada en el projecte de l'Eix Transversal ferroviari.
Però seria d'AVE, no de Rodalies, o a lo millor així queda bé no sé
Centrar el tema
Posted: Tuesday 29/09/2015 23:36
by Guigui
Si realment proposes una LAV Manresa-Montblanc, el fil adient és aquest:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=13339
Re: Centrar el tema
Posted: Tuesday 29/09/2015 23:40
by Carlos González
Més bé era una línia regional lo que proposava com pregunta
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 07/10/2015 11:53
by Lluis
EDIT. Amb la creació del nou subfòrum de propostes ferroviaries aquest i altres missatges han estat moguts. De fet, aquest missatge hauria de ser al fil de propostes per Barcelona i no al de propostes per Catalunya. Agraïria que algun administrador el retornés al fil correpsonent.
Faig una versió 2.0 de la proposta per a la millora de la circulació de Rodalies i Regionals pels túnels de Barcelona que vaig fer fa un temps*
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 00#p248734. En aquest cas, la proposta implica duplicar el túnel d'Aragó establint directament així rutes costa-costa i interior-interior.
*Degut al moviment de missatges en aquest nou fil, el link a la proposta anterior a que es fa referència en el text ha canviat . El link correcte ara mateix és http://transport.cat/viewtopic.php?f=96 ... 20#p248734.
- Vies Barcelonav2.png (35.79 KiB) Viewed 7175 times
Els serveis de Rodalies de Barcelona quedarien així:
-
R1 Vilanova-Arenys de Mar (per Aragó 1)
-
R1sud Sant Vicenç de Calders - Estació de França (per Aragó 1)
-
R1nord Blanes/Maçanet -Aeroport (per Aragó 1)
-
R2 Vilafranca-Sant Celoni (per Aragó 2)
-
R2sud Sant Vicenç de Calders - Sant Andreu Comtal (per Aragó 2)
-
R2nord Maçanet Massanes -L'Hospitalet (per Aragó 2)
-
R3 La Garriga - L'Hospitalet (per Catalunya)
-
R3nord Vic/Puigcerdà - L'Hospitalet (per Aragó 2)
-
R4 Terrassa - Martorell (per Catalunya)
-
R4nord Manresa - L'Hospitalet (per Aragó 2)
-
R7 UAB - Sant andreu Arenal/Circular(per Catalunya).
-
R8 Martorell - Granollers (pel Vallès)
- RodaliesBarcelonav2.png (63.74 KiB) Viewed 7175 times
Els serveis de Regionals quedarien així:
-
RG1 Girona - Mataró -Estació de França (Per Aragó 1)
-
RT1 Reus - Vilanova - Estació de França (per Aragó 1)
-
RT2 Cambrils - Vilafranca - Sant Andreu Comtal (per Aragó 2)
-
R11 Portbou - L'Hospitalet (per Aragó 2)
-
R12 Lleida - L'Hospitalet (per Aragó 2)
-
R13 Lleida - Estació de França (per Aragó 1)
-
R14 Lleida - Estació de França (per Aragó 1)
-
R15 Riba-Roja - Estació de França (per Aragó 1)
-
R16 Tortosa - Estació de França (per Aragó 1)
- RegionalsBarcelonav2.png (52.13 KiB) Viewed 7175 times
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 07/10/2015 12:16
by Lluis
Hola Trensmat, t'ho vaig contestar amb una mica de retard l'altre cop i potser no ho vas veure:
Lluis wrote:trensmat wrote:Como haces los mapas de las propuestas.
Hola, feia dies que no entrava al fòrum... jejej....
He fet servir Inkscape, que es un programa de disseny gràfic que te pots descarregar grauïtament de la web. De fet és el primer cop que el faig servir, però amb una mica de paciència se n'aprén.
Per a aquest mapes vaig fer servir de plantilla de fons el mapa de metro de trenscat
http://www.trenscat.com/tmb/images/metro/mapa_metro.jpg, i en una altra capa vaig dibuxar a sobre l'esquema de vies i estacions (el primer mapa). I al final amb capes addicionals (per sota la capa de vies) vaig dibuixar les línies de serveis de rodalies i regionals (el segon i tercer mapa).
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 07/10/2015 12:23
by trensmat
Lluis wrote:Hola Trensmat, t'ho vaig contestar amb una mica de retard l'altre cop i potser no ho vas veure:
Lluis wrote:trensmat wrote:Como haces los mapas de las propuestas.
Hola, feia dies que no entrava al fòrum... jejej....
He fet servir Inkscape, que es un programa de disseny gràfic que te pots descarregar grauïtament de la web. De fet és el primer cop que el faig servir, però amb una mica de paciència se n'aprén.
Per a aquest mapes vaig fer servir de plantilla de fons el mapa de metro de trenscat
http://www.trenscat.com/tmb/images/metro/mapa_metro.jpg, i en una altra capa vaig dibuxar a sobre l'esquema de vies i estacions (el primer mapa). I al final amb capes addicionals (per sota la capa de vies) vaig dibuixar les línies de serveis de rodalies i regionals (el segon i tercer mapa).
No ho recordava ho sento.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 07/10/2015 16:03
by Renfe445
trensmat wrote:
Hay un error gordo en este plano. La estación del Fondo se estrenó en Febrero del 92.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 07/10/2015 16:48
by Carlos González
trensmat wrote:Tornant ha Catalunya tinc un dubte sobre L1 i unes quantes propostes per el ferrocarril català en general.
Ahir donant una volta per la Viquipèdia vaig veure un misteriós plànol de lo que tindria que ser la L1, es veu en el mapa que la L1 arribaria fins a Sant Boi o Cornella.
Aqui teniu el mapa.
La meva proposta es construir una nova estació de Metro de la L5 a Cornella Centre per allargar aquesta línia a Molins de Rei o al Camp del Espanyol, aquesta nova estació seria una mica mes mes profunda per evitar la famosa rampa que va provocar un accident de metro.
Serà millor la L5 ampliant-lo a Sant Boi, per fer enllaç a l'estació FGC.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 07/10/2015 18:26
by trensmat
Renfe445 wrote:trensmat wrote:
Hay un error gordo en este plano. La estación del Fondo se estrenó en Febrero del 92.
Pues si pero en wikipedia son así por desgracia, lo que yo no sabia es que hay un proyecto en papel para llevar la L1 hasta Sant Boi y me quedado con muchas dudas si es cierto.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 13/10/2015 17:35
by Carlos González
He portat un mes sencer per fer aquest mapa, aquest mapa ambiciós és una proposta de com pot ser la xarxa perfecte per els trens de Catalunya, tant per l'ample ibèric (Rodalies) i ample mètric (FGC), espero que us agradi el mapa i diguéu-me quins altres trams poden ser millor, els trams següents son els que penso que tindrien que ser i que seria molt demandat.
La idea és que els Rodalies sigui el tren de tota Catalunya, i els serveis ferroviàris d'FGC siguin per l'àrea metropolitana (I també d'Igualada i Manresa), que sigui com els AKN d'Hamburg que fan connexió amb algunes estacions de S-Bahn.
Enllaç:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 8hkP_QpJGo
Encara em queda, ja que també dibuixaré en el mapa les línies del metro de Barcelona, del tram convencional (TRAMBaix i Besòs) i del tren-tram (TRAMVallès i TRAMCamp)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 13/10/2015 18:43
by UT440_132M
Un parell de cosetes; una, no has incorporat una unió entre Blanes i Lloret, molt reivindicada pel territori.
Dues, no has unit Vic i Manresa, que són les dues ciutats més importants de la Catalunya Central. Deixes un hipotètic Eix Transversal a mig fer, i l'hauries de fer passar per Moià, Artés, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
Llavors, la línia de Moià a Berga, no la veig necessària, doncs és un perfil molt dur, i a més, no crec que tingués prou demanda. Amb una bona connexió amb autobús, seria suficient. Al meu parer, hauries d'enllaçar Moià amb Manresa i Vic, que és on Moià, te mes lligam, tant econòmic, com social, especialment amb Manresa.