Page 4 of 20
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 07/06/2010 7:24
by Santfeliuenc
Hola,
pcongre wrote:Crec que el que busques és això:
http://www.bcn.cat/guia/bcnpicc.html
Inblueathome, desembre'07, fòrum PTP wrote:A la pàgina de l'Ajuntament de Barcelona (
http://www.bcn.cat), a l'apartat de Plànol BCN, a dalt hi ha un link que diue "plànol d'informació urbanística", i allà, depenent de quina zona de la ciutat, pots veure per on passen els túnels de Metro. Per exemple, posa Marina 200 [en el teu cas, Tetuan 1], plànol de Comerç alimentari, escala 1/2000 i en qualitat PDF i clica a "Dibuixar Plànol", i et surt un document PDF on pots veure unes línies discontínues que van pel Carrer Marina i van cap a Gran Via. Allò és el túnel de Metro.
Salut!
Sí, era esto, gracias
Saludos,
Sergio
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Tuesday 08/06/2010 16:09
by pcongre
BCN2008 wrote:Esquemes de vies de les cotxeres en trobaràs a la nostra wiki.
Moltíssimes gràcies, BCN2008!
Algú ho podria acabar de completar proporcionant-nos els esquemes de les cotxeres de Sta. Eulàlia, Sagrera i Vilapiscina, sisplau?
Moltes gràcies per endavant!
PD: pujo aquí els esquemes de vies de TMB que us deia que no sabia identificar. Estàn amb més bona qualitat, a veure si algú els sap reconèixer així:
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Wednesday 09/06/2010 7:11
by El LLOP
foto nº1: L9 no se concretament on
foto nº2: esquema L3 i cotxeres sant Genís
foto nº3: tram L2 Encants-Pep Ventura
foto nº4: tram L2 Encants-Pep Ventura
foto nº5: L11 i un tram de L4
foto nº6: pantalla esquerre igual que foto nº5
pantalla dreta: Can Cuiàs L11- Verdaguer L4
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Saturday 19/06/2010 11:30
by calisay
SI US PLAU FIQUE ELS LINKS SENCERS!! AQUEST NO RESOLEN BE...GRACIES!!
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Saturday 19/06/2010 16:41
by metring
El problema no és de "links sencers", perquè sí que ho estan, el que passa és que quan es publiquen, surten "resumits" (comprova-ho tu mateix, clicant a "citar", i quan vagis a editar, els veuràs sencers), per tal que hi càpiguen al missatge, sinó de que els enllaços estan obsolets.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 12:24
by pcongre
Perdoneu el retard contestant!
Però gràcies a vosaltres i el treball de l'autor dels mapes, heus aquí la primera versió perquè la critiqueu!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr2.pdf
Els comentaris en fúcsia al mapa són punts en què tenim dubtes o ens falta informació.
I, específicament, els punts bàsics que ens falten per millorar són:
- encreuaments entre línies : no estem segurs del nivell de les diferents línies respecte les altres.
- falten moltes agulles, també cues de maniobra i cotxeres senceres: el més útil seria si ens poguéssiu dir el punt de les agulles amb la major precisió possible (la posició respecte l'estació més propera i el sentit de l'agulla)
- els tramvies, funiculars i les extensions de l'L9&10 les afegirà l'autor d'aquí poc
- el que volgueu afegir
- agrair-vos de nou el vostre ajut :-)
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 12:54
by BCN2008
Bé, començo a dir el que hi trobo a faltar:
-Sagrera L1 i L5 tenen andana central, les dues laterals es podrien posar com a eliminades.
-Marina té andana central, encara que hi ha el mur al mig.
-Falta una via entre les dues generals a la sortida de Canyelles, tal com es veu a la
FOTO. El mateix a la sortida de Trinitat Nova L3:
FOTO.
-A la darrera pàgina d'
aquest PDF tens l'esquema de vies del triangle ferroviari.
-Les andanes d'Arc de Triomf estan entre les vies, com si fossin andanes centrals, pero amb l'estació de Renfe entre les dues andanes.
-A Vilapiscina la 3a via de l'estació no conecta amb les generals a la sortida direcció Cornellà Centre.
-Gaudí no va ser mai inaugurada, per tant, no es va tancar mai.
-Correos està tancada des d'els anys 70. Només tenia la via direcció La Pau, i aquesta via tenia una andana a cada costat, la del costat esquerre va ser destruida per fer passar la via direcció Trinitat Nova.
-Fernando nomes tenia una via, la que actualment és direcció Zona Universitària, i una andana que va ser destruida per poder fer passar la via direcció Trinitat Nova.
-Banc (o com li volgueu anomenar) no va ser mai oberta.
-Ciutat Meridiana té l'andana en posició correcta.
-Les estacions Llefià i La Salut de la L10 són tipus L9, amb les dues andanes superposades.
Segurament em deixi alguna cosa, però ara no puc veure més errors.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 15:38
by 122-042-132
Un gran treball "pcongre"
Dins d'observacions, unes son les mateixes que les aporatdes per en BCN 2008, jo el què us puc dir, així de primera impressió, a part d'""Una Gran Feina""
, l'estació d'Hospital Clínic és d'una sola nau, sense murs centrals, i amb dues andanes laterals.
Tinc un plànol bastant antic, però què ens pot ajudar. Us l'envio de seguida. Salut!
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 15:47
by BCN2008
I un altre error: la nau de les vies 1 i 2 de Pl. Espanya d'FGC té andanes laterals.
Per cert, una cosa que encara no havia dit: Fantàstic treball!
Edito: I també falta la bifurcació del GMB, els esquemes els pots trobar al forum d'historia.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 16:23
by 122-042-132
Un primer document datat a l'any 1981, realitzat per en Fèlix Zurita i en Jordi Casaponsa, dins d'un article publicat a la revista Carril nº 7.1 (gener 1982) i 7.2 (abril-maig 1982), dedicats al Metro de Barcelona. Salut!
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 16:38
by 122-042-132
Un segon document datat a l'any 1984, realitzat i posat al dia per mí, segons documents d'en Fèlix Zurita, en Jordi Casaponsa i en Victor Canosa (de la part dedicada al FGC), i observacions personals meves. Dins d'un article publicat a la revista Carril nº 7.1 (gener 1982), 7.2 (abril-maig 1982), i Carril nº 4 (juny 1983), dedicats al Metro de Barcelona i línies de FGC. Salut!
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 17:07
by Ecomobisostrans
·L'estació Casa de l'Aigua està enganxada als tallers de la L4, fins i tot hi ha una porta.
·L'ascensor de Ciutat Meridiana no te parada intermitja, sino que hi ha 2 ascensors, un de normal i un d'inclinat.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 20/06/2010 19:03
by Miquel
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Friday 25/06/2010 7:32
by pcongre
Moltíssimes gràcies a tots pel vostre ajut, comentaris i ànims!
Heus aquí la segona versió del mapa perquè en traieu punta:
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr3.pdf
Miquel, a Universitat, la via morta està al nivell superior o inferior? I podries comprovar que ara les cotxeres de Sant Genís estiguin bé?
Ecomobisostrans, l'estació intermitja de l'ascensor inclinat l'he trobada a la
pàgina de trenscat, vols dir que ja no hi és?
No dubteu en reiterar-nos qualsevol error que hàgiu assenyalat i encara no haguem reparat, salut!
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Friday 25/06/2010 9:20
by Miquel
pcongre wrote:Moltíssimes gràcies a tots pel vostre ajut, comentaris i ànims!
Heus aquí la segona versió del mapa perquè en traieu punta:
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr3.pdf
Miquel, a Universitat, la via morta està al nivell superior o inferior? I podries comprovar que ara les cotxeres de Sant Genís estiguin bé?
Ecomobisostrans, l'estació intermitja de l'ascensor inclinat l'he trobada a la
pàgina de trenscat, vols dir que ja no hi és?
No dubteu en reiterar-nos qualsevol error que hàgiu assenyalat i encara no haguem reparat, salut!
La via és al nivell superior.
Les cotxeres, encara no, just a l'entrada (costat Penitents) de les cotxeres es bifurca en 2 vies, i a uns 30-50 metres, una corba tancada cap avall.
A partir d'aquesta corba fas l'estructura de les vies. Casi totes les vies entren fent corba (en especial les de la zona del Taller (7, 8, 9 i 10)).
De l'estructura exacta no m'enrecordo, en especial les primeres vies, ja que amb prou feines les vaig veure bé.
Et falta el canvi d'agulles de l'estació de Canyelles (costat Llobregat), es com la de Trinitat Nova L3.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Friday 25/06/2010 10:46
by BRILL 18
L'agulla de Vilapicina canto Horta es just al inreves
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Friday 25/06/2010 11:17
by BCN2008
Continua estant malament situada Casa de l'Aigua. L'estació es situa just al final de les vies de la L4.
Del perllongament d'El Carmel, la primera estació és El Carmel, amb andanes laterals (està bé
) i la segona és El Coll|La Teixonera, amb andana central. També pots posar el dipòsit de Sant Genís de la L5 i la cua de maniobres de Vall d'Hebron.
Tinc aquest plànol:
Del que extrec aquest esquema de vies:
A veure si aviat podem confirmar aquest esquema.
Un altre detall: Sagrera estació no s'obrirà, però quan s'obri tindrà les andanes de la L9 tal qual les has posat, i al costat i al mateix nivell cadascuna però a la inversa, les andanes de la L4, formant una andana central a cada nivell.
EDITO: I més:
La bifurcació del GMB està bé, encara que l'estació de Passeig de Gràcia L3 té andanes laterals, l'andana central es va eliminar fa anys, igual que a Diagonal L3.
Sobra l'andana costat llobregat de Fernando.
L'estació de Plaça Espanya dels FGC continua estant malament. Les andanes posades en color de la L8 estan bé, però la nau de color negre té andana central, no laterals.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Saturday 26/06/2010 0:33
by ElDesi1994
Falta l'enllaç L5-L4 de Maragall
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 27/06/2010 2:00
by pcongre
Gràcies i més gràcies! =)
Aquí teniu una versió més, amb la inauguració d'avui inclosa!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr4.pdf
Punts en què encara ens cal ajut:
L1:
1. Algú ens pot confirmar que la configuració de vies de Torras i Bages sigui la correcta?
2. Algú sap dir l'esquema de vies o el seu nombre als tallers de La Sagrera?
3. Encara existeix la connexió L1-Renfe a prop de Pl.Catalunya?
L2:
4. Algú pot confirmar que la connexió de l'L2 a les cotxeres del Triangle Ferroviari es fa per via simple?
L3:
5. Miquel, l'autor torna a demanar si ara li ha sortit millor, St.Genís? Perdona, però no estem segurs d'haver-te entès bé =)
6. Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui?
L4&11:
7. Esquema de vies fins a cotxeres de Roquetes a Casa de l'Aigua?
8. Algú pot confirmar que l'Ascensor inclinat de Ciutat Meridiana tingui una parada intermitja?
L5:
9. Algú sap quelcom de l'esquema de vies d'estacionament a Vilapicina?
TramBaix:
10. Podríeu confirmar que estigui bé la nova configuració de vies d'Ernest Lluch? I que les vies amb què es va inaugurar la línia s'hagin suprimit?
11. Sabeu com es diuen les cotxeres del TramBaix? I el seu esquema?
TramBesòs:
12. Pot ésser que manqui alguna agulla en el tram St.Martí-Besòs T5, aproximadament?
13. Sabeu el nom de les cotxeres del TramBesòs?
BONUS 1: Pel que jo sé, Banc només tenia ("té") andana al costat Besòs, algú m'ho pot confirmar?
BONUS 2: Algú sap exactament quan van tancar Bordeta? Al mateix temps que inauguraren Santa Eulàlia, el mateix dia?
Seguiu criticant el que publiquem, que això cada vegada té millor pinta, gràcies a vosaltres!
Salut!
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Posted: Sunday 27/06/2010 10:59
by 122-042-132
Bon treball, molt bon treball. Aixó avança.
- L'estació Europa-Fira, és de nau única, sense mur central.
- En relació a les cotxeres de Sant Genís, tinc l'esquema de vies oficial, us l'envio
- Tinc un esquema de vies de tot el Metro de l'any 1992, on aclara:
---esquema de vies de les cotxeres i tallers de La Sagrera
---esquema de vies de Torres i Bages
---esquema de vies de les cotxeres de Sant Genís
---esquema de vies de les cotxeres i tallers de Vilapicina
- Banc té andana al costat Llobregat; també, oficialment quan és va construir, el nom de l'estació era "Beates", per un convent que hi havia a prop; crec que potser seria interessant fer-ne esment. El nom de Banc és un invent posterior.
- El primer nom de Santa Eulàlia era el de Bordeta-Cotxeres
- Bordeta, tancada definitivament el 23-12-1983
Salut!