Regió-7, 13 de juny de 2024 wrote:
Opinió | TRIBUNA
Francesc J. Archs i Lozano
Taula de Mobilitat del Bages feta a mida
El 24 d’abril es va constituir la Taula de Mobilitat del Bages, promoguda per l’Ajuntament de Manresa i presidida pel secretari de Mobilitat i Infraestructures, Sr. Marc Sanglas. La Taula: «té com a funcions analitzar, informar i formular propostes en les matèries relacionades amb la mobilitat de la comarca». Està formada per: ajuntaments del Bages, CC.CC. del Berguedà, Moianès i Solsonès, i els Ajuntaments de Berga, Moià i Solsona. També per: Cambra Comerç de Manresa, PIMEC Catalunya Central, Montepio Conductors Manresa-Berga, CCOO Catalunya Central, UGT Bages, U Manresa, UPC Manresa, Fundació Althaia, Consell Gent Gran Bages, les associacions Catalunya Camina, Meandre, Esport Ciclista Manresà, AMTU, Plataforma transport Públic Catalunya Central i la Intercolegial». Podria semblar una bona notícia, però ...
Xarxa7 és una associació per: «obrir debat per resoldre les mancances d’infraestructures al territori, tant de carreteres com de ferrocarrils, i les seves derivades econòmiques, socials, ambientals i de model territorial», inscrita en el Departament de Justícia (núm. 74667) i que ha sol·licitat a l’Ajuntament ser inscrita en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes.
El 24 d’abril es va constituir la Taula de Mobilitat del Bages, promoguda per l’Ajuntament de Manresa i presidida pel secretari de Mobilitat i Infraestructures, Sr. Marc Sanglas. La Taula: «té com a funcions analitzar, informar i formular propostes en les matèries relacionades amb la mobilitat de la comarca». Està formada per: ajuntaments del Bages, CC.CC. del Berguedà, Moianès i Solsonès, i els Ajuntaments de Berga, Moià i Solsona. També per: Cambra Comerç de Manresa, PIMEC Catalunya Central, Montepio Conductors Manresa-Berga, CCOO Catalunya Central, UGT Bages, U Manresa, UPC Manresa, Fundació Althaia, Consell Gent Gran Bages, les associacions Catalunya Camina, Meandre, Esport Ciclista Manresà, AMTU, Plataforma transport Públic Catalunya Central i la Intercolegial». Podria semblar una bona notícia, però ...
Xarxa7 és una associació per: «obrir debat per resoldre les mancances d’infraestructures al territori, tant de carreteres com de ferrocarrils, i les seves derivades econòmiques, socials, ambientals i de model territorial», inscrita en el Departament de Justícia (núm. 74667) i que ha sol·licitat a l’Ajuntament ser inscrita en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes.
Per què? Hauran de respondre el Sr. Sanglas i l’Ajuntament de Manresa. Va ser l’Ajuntament qui no ens va incloure en la convocatòria.
I per què? Doncs perquè la nostra solució és discordant amb la de l’Ajuntament. Solució sustentada amb arguments clars, dades reals i contundents. Solució acordada per unanimitat pel Parlament de Catalunya: Fer el desdoblament 2+2 entre Manresa i Castellbell i El Vilar, projectat entre el 2012 i el 2015. Solució validada per la Ponència Ambiental, que està en condicions de ser licitada, prèvia actualització a la vigent normativa mediambiental. Les obres podrien estar acabades en tres anys. Són 43.750 els usuaris diaris de la C-55. A què esperen?
El que és del tot insuficient és el desdoblament 2+1, proposat per l’Ajuntament i la Generalitat.
Hem tornat a sol·licitar al Sr. Sanglas que Xarxa7 sigui admesa com a membre de ple dret a la Taula. Esperem un mínim de democràcia, ja veurem. És inacceptable la Taula de Mobilitat del Bages feta a mida.
Xarxa7 continuarà amb fidelitat al seu Manifest (veure
www.xarxa7.com), treballant incansablement perquè la Catalunya Interior no quedi a la cua del progrés que la seva gent necessita i té dret.