Page 4 of 5

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Monday 23/07/2018 15:38
by Renfe445
Lo que yo me pregunto es si los 115 son Stadler Tango, como los nuevos tranvías de Stuttgart o el trenet de Bochum (U35), pero con la carrocería modificada para cumplir con lo que pide FGC.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Tuesday 24/07/2018 13:58
by ferran6420
Renfe445 wrote:Lo que yo me pregunto es si los 115 son Stadler Tango, como los nuevos tranvías de Stuttgart o el trenet de Bochum (U35), pero con la carrocería modificada para cumplir con lo que pide FGC.
Los 115 de FGC serán Stadler Metro: https://www.stadlerrail.com/es/productos/detail/metro/

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Tuesday 24/07/2018 14:14
by Renfe445
ferran6420 wrote:Los 115 de FGC serán Stadler Metro: https://www.stadlerrail.com/es/productos/detail/metro/
En la página web dice que tiene especificaciones parecidas a los trenes tipo IK de la BVG (Berlín).

Pero, anda, si ya lo dije! :x :D :)
Renfe445 wrote:Stadler está que se sale! :)

A lo mejor serán como los trenes IK del Berliner U-Bahn... :D

Re: Alstom i CAF impugnen l'adjudicació

Posted: Thursday 08/11/2018 10:15
by m.h.t.
Alstom y CAF pelearán a la Generalitat ante los tribunales un contrato de 128 millones

Impugnan ante el TSJC la adjudicación a la multinacional suiza Stadler el gran concurso de los ferrocarriles catalanes


El Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) tendrá la última palabra en el gran concurso de los ferrocarriles catalanes. Alstom y Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) han presentado un recurso que ha sido admitido a trámite por la Sala Quinta de lo Contencioso Administrativo respecto a la adjudicación que se hizo el 22 de diciembre de 2017. El contrato valorado en 128 millones de euros se adjudicó a la multinacional suiza Stadler en esa jornada.

Este grupo partía como favorito para construir 15 trenes con sus correspondientes piezas de recambio (es decir, el mantenimiento) que darían servicio en la nueva Línea Barcelona-Vallès de los FGC. Como se habían ampliado las estaciones tanto en el ramal que va hacia Sabadell como el que llega a Terrassa, las dos cocapitales del Vallès Occidental, la empresa del Gobierno catalán necesitaba más convoyes para cubrir las nuevas necesidades de la línea.

Centros productivos

La firma helvética con factoría en la localidad valenciana de Albuixech consiguió la mejor puntuación en el concurso público. Superó a sus rivales por el apartado técnico, ya que la oferta económica no era la más ventajosa. Aceptar un encargo anterior de FGC casi a precio de derribo fue clave para la resolución de este contrato, según fuentes cercanas a la compañía.

Stadler construyó por tan sólo 9,6 millones a finales de 2015 los trenes que circulaban por la línea Lleida-La Pobla de Segur. El modelo que se desarrolló en ese momento fue el que consiguió decantar la balanza a su favor en la licitación que concluyó en plena vigencia del 155.

Alstom en Santa Perpètua

La resolución de la mesa de adjudicación de FGC levantó polvareda. [...] Stadler les superó por la parte técnica y Patentes Talgo en la económica. Dos empresas con una relación limitada con el ferroviario catalán

Recurso ante el TCCSP

La primera decisión que tomó la cúpula de Alstom en España fue recurrir al Tribunal Catalán de Contratos del Sector Público (TCCSP). [...] Con todo, rechazó anular la adjudicación por estos fallos. “Estos aspectos no fueron cuestionados por ninguna de las empresas licitadoras, aceptando la redacción de los pliegues y de esta configuración”, indican las conclusiones del tribunal a las que ha tenido acceso Crónica Global.

https://cronicaglobal.elespanol.com/bus ... 8_102.html

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Thursday 08/11/2018 12:08
by mfuentesll2
Fa un temps vaig conèixer un enginyer d'Alstom, i quan va sortir el tema dels nous trens d'FGC se'l veia bastant mosca...

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Thursday 08/11/2018 17:56
by Miquel
No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114 :x

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Friday 09/11/2018 21:52
by bigcoaster
Miquel wrote:No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114 :x
A que et refereixes amb "com han sortit les 113/114"?

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Friday 09/11/2018 22:05
by albert28
Un problema que van tenir va ser una època amb els frens, exactament quin no sé, que van haver de recuperar alguna 111 per a la L7

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Saturday 10/11/2018 14:11
by ortegote
Yo lo que no entiendo es por que FGC decia que no tenia dinero y que se transformaron las 113 en 114 para no cancelar pedido y despues salen con comprar estas 115.
Saludos.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Saturday 10/11/2018 15:27
by victorcasta
ortegote wrote:Yo lo que no entiendo es por que FGC decia que no tenia dinero y que se transformaron las 113 en 114 para no cancelar pedido y despues salen con comprar estas 115.
Saludos.
Se iban a usar fondos de Tabasa para reformar cinco 111, pero Tabasa se privatizó y ese dinero nunca llegó. Se modificó el proyecto para quitar 5 coches remolque y tener 5 unidades de 3 coches motor. A cambio, se destinó el dinero de los remolques a piezas de recambio.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Sunday 11/11/2018 11:43
by Miquel
bigcoaster wrote:
Miquel wrote:No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114 :x
A que et refereixes amb "com han sortit les 113/114"?
A banda dels incomprensibles problemes de les 114 als seus inicis. Són uns tres que tenen un interior que personalment els trobo incòmodes, res a veure amb les 111 i 112. Els seients tampoc es que siguin gaire còmodes. Hi ha la pífia (que no entenc com no s'ha resolt ja) de l'avís sonor de tancament de portes, que normalment no sona fins que el maquinista gairebé no tanca la porta, però si que s'activa abans (quan toca) el senyal lluminós d'alerta de tancament, per posar uns exemples.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Saturday 13/04/2019 11:04
by 122-042-132
Plec de prescripcions tècniques de les UTE 115. Salut!

https://docplayer.es/52410290-Primera-p ... 1-158.html

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Wednesday 10/02/2021 14:03
by metring

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Wednesday 10/02/2021 17:48
by geekest_cat
Està bé, m'agrada l'estètica exterior, també. De totes maneres, la clau serà a l'interior, a veure quines diferències hi ha respecte les 113/114.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Thursday 11/02/2021 15:18
by 122-042-132
Arribarà dins del primer trimestre del 2021, tal com estava previst. Estèticament no presenta gaires novetats respecte a les 113-114, de fet, fins i tot trobo una mica més aconseguit el disseny afuat del frontal de les 113-114.

Ara caldrà esperar a veure sí l'interiorisme presenta canvis significatius. Esperem gaudir-les ens uns mesos, un cop fetes les corresponenst proves en línia, i estiguin autoritzades pel servei. Salut!

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Thursday 11/02/2021 15:59
by Railjet OBB
No creieu que hi han masses trens a la xarxa del Vallès i en canvi a la xarxa de l'Anoia/Llobregat encara no han renovat la seva flota de trens (sense ofendre).

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Thursday 11/02/2021 17:46
by ortegote
Railjet OBB wrote: Thursday 11/02/2021 15:59 No creieu que hi han masses trens a la xarxa del Vallès i en canvi a la xarxa de l'Anoia/Llobregat encara no han renovat la seva flota de trens (sense ofendre).
No ofens per res.
A la LL A la veritat es que es van comprar trens i despres una segonda comanda, per tenir tot el parc cobert.
a la LL A tens la facilitat de que son trens de 3 cotxes i poden anar dobles a tota la xarxa a la B V tenim el handicap de rutes on nomes poden ser 3 cotxes i la resta nomes 4 cotxes, llavors si vols augmentar passatge s'han de comprar més trens per que no poden fer trens dobles.

Crec que a la LL A es va comprar bé i el necessari, no veig cap malicia.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Thursday 11/02/2021 18:51
by Miquel
122-042-132 wrote: Thursday 11/02/2021 15:18 Arribarà dins del primer trimestre del 2021, tal com estava previst. Estèticament no presenta gaires novetats respecte a les 113-114, de fet, fins i tot trobo una mica més aconseguit el disseny afuat del frontal de les 113-114.

Ara caldrà esperar a veure sí l'interiorisme presenta canvis significatius. Esperem gaudir-les ens uns mesos, un cop fetes les corresponenst proves en línia, i estiguin autoritzades pel servei. Salut!
El frontal de les 113 era una cosa força lletja. S'agraeix la millora de la línia estètica per part de Stadler la veritat!

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Friday 12/02/2021 11:50
by GigioGigo
El contrast verd-vermell és curiós... Tenen bona pinta, el frontal sembla més futurístic.

A veure l'interior, gràcies per enviar-nos la foto :)

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Posted: Saturday 13/02/2021 14:20
by Renfe445
A mi em recorda a una versió gegant dels nous trens lleugers de Bochum (Stadler Tango).
Image

De fet com la línia de Catalunya sembla una maqueta aquests trens semblen més idonis que els que han anat posant al llarg dels anys. xD