Page 4 of 30
Al·lucino
Posted: Monday 21/04/2008 17:47
by Guigui
Va ser una tasca complexa perforar el túnel, però no ho ha estat menys fer les estacions. El projecte de la de Roquetes, recalca Jubany, construïda a 50 metres a la mateixa volta del túnel i amb accés només per dos pous amb quatre ascensors cada un i sense escales mecàniques, ha canviat diversos cops per la dificultat, a causa de la densitat d'edificis, de trobar espai a la superfície per encaixar-hi les boques. L'andana és inusualment llarga, 200 metres, per adaptar-la a l'única ubicació possible de les entrades.
Per molt que intenti trobar-hi una altra explicació, no me'n surto. És a dir, m'estic quedant amb la impressió de que han redactat un projecte, n'han declarat la viabilitat i l'han començat a executar tot just per adonar-se de que hi ha unes condicions en superfície, a la vista de tothom, ara i abans, que han fet alterar els plans quan ja s'estava construint el túnel.
Si realment és així, ja no m'estranya res: retards acumulats, esfondraments, tremolors de terra, projectes alterats que no els reconeix ni la mare que els va parir, etc. I, evidentment, ningú n'és responsable ni ningú pensa en canviar les coses. A aquest ritme, no ens queixarem de Madrid, ens queixarem de Kinshasa.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Monday 21/04/2008 17:57
by victorcasta
Sempre cal agafar amb pinces les informacions dels periodistes... que segons el mateix article la L2 encara acaba a La Pau i la L4 a Pep Ventura.
Fiabilitat d'informacions periodístiques
Posted: Monday 21/04/2008 18:17
by Guigui
victorcasta wrote:Sempre cal agafar amb pinces les informacions dels periodistes... que segons el mateix article la L2 encara acaba a La Pau i la L4 a Pep Ventura.
Una cosa és que una majoria de periodistes no tingui ni idea de la xarxa de TP, donant per bo qualsevol tríptic que hagin arreplegat dels anys 80, i una altra és la informació amb les coses que passen. Tot i que també intento anar amb peus de plom, no podem oblidar que és una informació sensible per al diari que ho publica, ja que és un torpede més contra la línia de flotació del propi partit.
En resum, que a aquestes alçades ha deixat d'estranyar-me la profunda ignorància periodística en temes de tota mena, però també l'absoluta deixadesa per part del poder públic en l'execució d'obres d'infraestructures.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Monday 21/04/2008 18:28
by Miquel
És cert que l'andana de Roquetes tindrà 200 metres, aixó és una barbaritat.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Monday 21/04/2008 18:31
by victorcasta
Miquel wrote:És cert que l'andana de Roquetes tindrà 200 metres, aixó és una barbaritat.
Sí, està pensat perquè hi capigui un AVE sencer.
O potser ara TMB està pensant en posar dobles composicions i encara sobrarien 40 metres!
Per què?
Posted: Monday 21/04/2008 18:33
by Guigui
Miquel wrote:És cert que l'andana de Roquetes tindrà 200 metres, aixó és una barbaritat.
I què costava ajustar-la a la sortida?
I altra pregunta, però off-topic: Quina llargada té una composició de l'FMB?
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Monday 21/04/2008 18:36
by Miquel
Crec que té entre 85 i 90 metres.
Re: Per què?
Posted: Monday 21/04/2008 18:36
by victorcasta
Guigui wrote:Miquel wrote:És cert que l'andana de Roquetes tindrà 200 metres, aixó és una barbaritat.
I què costava ajustar-la a la sortida?
I altra pregunta, però off-topic: Quina llargada té una composició de l'FMB?
Un 5000/6000 fa 87 metres.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Monday 21/04/2008 20:49
by pol
A cas no es lo més normal fer una andana de 200 metres, nomes per les sortides. SI en fas una en ciutat vella faries una andana de uns 500 metres, per que la sortida quedi en un carre imporant no?
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 22/04/2008 12:53
by Platanito
O una andana de 1,5 km i ens estalviem tres parades...
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 22/04/2008 13:11
by Peter
Platanito wrote:O una andana de 1,5 km i ens estalviem tres parades...
Així la L-11 tindria gairebé totes les parades en una mateixa andana. Amb els 15 minuts de freqüència en hores vall et donaria temps d'anar a peu per l'andana.
Andanes-bici
Posted: Tuesday 22/04/2008 13:24
by Guigui
Peter wrote:Així la L-11 tindria gairebé totes les parades en una mateixa andana. Amb els 15 minuts de freqüència en hores vall et donaria temps d'anar a peu per l'andana.
Pel mateix preu, que hi posin un sistema de bicing. La gent arribaria abans.
Compte, que s'acosta una tempesta d'Ajax Expel!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 01/05/2008 13:28
by EUKibo
El factor publicitat l'haurien d'explotar més.
És quelcom que no afecta a l'usuari i es treuen molts calers.
Jo prefereixo estalviar-me 30min de trajecte en metro per cada un dels trajectes que faig al dia encara que hagi de veure publicitat pertot arreu.
Al metro hi ha moltes parets sense propaganda i els trens gairebé mai els hi posen. Els 4000 són els únics que de tant en tant es veu propaganda.
En tot cas hi ha una cosa que em fa molta molta molta ràbia que toquin, i són les finestres dels trens.
Que posin publicitat a les estacions i als trens, però que no embrutin les finestres.
No acabo de veure gaire bé que la Generalitat d'endeuti tant.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 01/05/2008 17:58
by Miquel
També hi ha algun 3000 que en porta, i per sorpresa, farà 2 setmanes que vaig veure un 5000 amb publictat a la L-5.
On podrien posar-hi es a les validadores, tothom hi faria un cop d'ull, " excepte els que es colen ".
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 29/05/2008 10:41
by Peter
El Periódico de Catalunya
28/5/2008 LA MILLORA DEL TRANSPORT PÚBLIC
Obres Públiques està construint 51,5 quilòmetres de túnel en quatre línies
La constel.lació d'estacions de metro en obres amb el seu corresponent impacte a la superfície és conseqüència en bona part de la intensa activitat de perforació que es porta a terme sota terra per ampliar la xarxa de metro. La Conselleria d'Obres Públiques té adjudicats a l'àrea metropolitana fins a 51,5 quilòmetres de túnel amb una inversió, incloent-hi la destinada a estacions, cues de maniobres i tallers, de 4.100 milions. A aquesta xifra s'hi haurien d'afegir 3.000 milions més, per als quals el conseller Joaquim Nadal busca fórmules de finançament, dels trams central i de l'Hospitalet de la L-9 per iniciar.
El primer recorregut que ha de funcionar d'aquesta gran ampliació en marxa serà el de la L-3 entre Canyelles i Trinitat Nova. Són 1,8 quilòmetres, dues estacions i 142 milions que es preveuen obrir al setembre. L'han de seguir el 2009 els 644 metres i 37 milions de la L-2 de Pep Ventura a Badalona Centre. Entre aquest any i el 2010 s'estrenaran finalment els dos primers ramals de la L-9 fins a Sagrera Meridiana, des de Can Zam a Santa Coloma i des de Gorg a Badalona Centre. També el 2010 han d'estar els 2,5 quilòmetres de la L-5 d'Horta a Vall d'Hebron. El fiasco del Carmel ha situat la inversió en 115 milions.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 29/05/2008 15:19
by sergi
!Hola!
Me he decidido registrarme después de un tiempo de ser sólo lector.
Ante todo un cordial saludo a todos.
Por lo que respecta al tema de este hilo,decir que lo de la inauguración de Pep Ventura-Badalona centre para el 2009 ya se pueden uds. ir olvidando !
Eso era antes de que encontraran esos restos arqueólogicos de marras,o sea que ponle un añito más..(como poco).
Y una duda que me carcome (a ver si alguien me la resuelve):
Si los trenes que fabricaron para la línea 9 están ahora circulando en la 2 y la 4..¿con que material móbil van a iniciar la explotación de dicha línea?
¿Quedan más trenes 9000 por entregar?
Digo yo,que aún así tendrán que ampliar "el pedido" ¿no?
Y no tengo noticia alguna en ese sentido.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 29/05/2008 15:23
by metring
Hola, bienvenido al FTC!!
Si, parece que después de encontrar los restos...Es que Badalona, en ese aspecto, en el centro, es como Roma o Grecia, a tantos restos arqueológicos por centímetro cuadrado, lógico que pase!
En cuanto al material móvil que tendrá la L9, encargarán nuevos trenes, parece ser que de una nueva serie.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 29/05/2008 16:54
by sergi
Con lo cual,si ni siquiera los han "encargado",eso de que el primer tramo de la línea 9 ya estará funcionando en 2010 lo veo crudo !
En fin...
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 31/05/2008 18:34
by EUKibo
- para el primer tramo se han reservado unos cuantos 9000 creo.
- no sabia que TMB es planteges una nova sèrie per la L9, ens hauras de comentar d'on venen aquests rumors metring! el que si que se sabia que no se sabia si encarregarien més 9000 o farien nous "7000".
- quan obrin la L9 sencera retiraran els 9000 de la línia per homogeneitzar les sèries suposo, i aquests podrien passar tots a la L2 ampliada a l'aeroport.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 31/05/2008 20:25
by metring
EUKibo wrote:- para el primer tramo se han reservado unos cuantos 9000 creo.
- no sabia que TMB es planteges una nova sèrie per la L9, ens hauras de comentar d'on venen aquests rumors metring! el que si que se sabia que no se sabia si encarregarien més 9000 o farien nous "7000".
Doncs ara no t'ho sabria dir, sincèrament, però sé que ho he llegit en algún lloc, a saber què passa a l'hora de la veritat.