Page 4 of 12

Posted: Thursday 11/05/2006 9:23
by sequera
YA TENEMOS HORARIOS PARA LOS ALBIA, DESDE LA ESTACIÓ DE FRANÇA
Paradas del Tren - ( Nº 01658 )



Estación Hora de Llegada Hora de Salida
79400 BARCELONA-ESTACIO DE FRANCA 15:00
71801 BARCELONA-SANTS 15:30
60000 MADRID-PUERTA DE ATOCHA 19:55

Posted: Friday 12/05/2006 14:36
by Trenscat
De http://www.telenoticies.cat
L'AVE que connecta Lleida i Madrid augmenta als 250 km/h la velocitat tres anys després d'inaugurar-se

Els trens AVE que cobreixen el trajecte Lleida-Madrid ja són més ràpids. I és que han incrementat la velocitat dels 200 als 250 quilòmetres per hora, quan ja fa tres anys que es va inaugurar. De moment, però, es tracta d'un viatge promocional i no serà fins divendres que ve quan s'implanti al servei comercial. L'augment de velocitat ha estat possible després de solucionar els problemes de senyalització que hi havia a la línia. D'aquesta manera, el trajecte es reduirà en 20 minuts. Tot i això, els tècnics encara no han fixat una data perquè l'AVE circuli a 300 quilòmetres per hora, tal com estava previst en un inici.

L'increment de la velocitat permetrà reduir en vint minuts el viatge. De moment, es tracta d'un viatge promocional i no serà fins divendres que ve quan s'implanti al servei comercial.L'AVE de Madrid a Lleida ha incrementat la velocitat dels 200 als 250 quilòmetres per hora, tot i que no serà fins d'aquí a una setmana que s'implanti al servei comercial. Això ha estat possible, com ja va explicar ara fa dues setmanes la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, perquè s'han pogut solucionar els problemes de senyalització que hi havia a la línia l'ERTMS.

Així doncs, quan ja fa tres anys de la seva inauguració, el ministeri ha validat la senyalització de la línia. Ho ha fet després de rebre un informe del Centre d'Estudis i Experimentació d'Obres Públiques (CEDEX) que recomanava l'ús de la línia i que certificava que l'AVE i el sistema funcionaven correctament. De fet, Foment ha fet 400.000 quilòmetres de prova per corroborar-ho.

Amb tot, encara no s'ha fixat una data perquè els trens circulin a 300 quilòmetres hora. En aquest sentit, la ministra va assenyalar fa dues setmanes que "els tècnics decidirien quin és el moment de tornar a elevar la velocitat". "Estem atents a la resposta que dóna el sistema i com funciona. Ara el posarem a velocitat comercial i quan pensem que és el moment oportú, com ha passat ara, en vista de tots els informes tècnics, prendrem la decisió", ha dit.

En qualsevol cas, l'increment de la velocitat a 250 quilòmetres hora permetrà reduir en vint minuts el viatge entre la capital del Segrià i Madrid.

Posted: Friday 12/05/2006 16:52
by entfe001
Interessant.

Circulacions Alvia de Barcelona EdF a Madrid: 7.00, 9.00, 13.00, 15.00*, 16.00, 18.00, 19.00*.

Circulacions Alvia de Madrid a Barcelona: 7.30, 10.00, 11.30, 15.20*, 16.30, 17.30, 19.20*.

*Trens sense parades intermitges entre Barcelona i Madrid.

Segons el buscador d'horaris, es mantenen els mateixos preus que amb els trens Altaria.

Posted: Friday 12/05/2006 17:16
by aarongilp
Cal dir, però , que aquestes circulacions són a partir del dia 28, quan desapareixen definitivament els Altaria a Madrid, a excepció del Altaria 1138 / 1619 "Triana", que per raons obvies no es pot substituir per un Alvia (a més que no hi ha unitats suficients).

Ara bé, m'han vingut un parell de dubtes arrel d'aquesta substitució tan ràpida. La primera és a on aniran a parar les locomotores adscrites al gràfic Madrid - Lleida. Ara per ara només se'n necessitaran 1 o 2.

La segona, en canvi, té a veure amb els trens de la sèrie 130. Algú té alguna lleugera idea de com anomenarà renfe als serveis prestats pels nous trens? Ja sé que és molt probable que no se sàpiga fins la setmana abans de la posada en servei, com ha passat amb els Alvia, però per si un cas, deixo la pregunta a l'aire.

Posted: Sunday 14/05/2006 0:53
by wefer
De l'AVUI:
------------------------------
El TGV arribarà als 250 km/h a partir de divendres vinent
Després de dos anys i mig augmenta velocitat i freqüència
Renfe substitueix els Altaria per combois Alvia, que retallen el temps de viatge Nou servei directe Barcelona-Madrid


Joan Tort

El TGV Lleida-Madrid comença a ser el que havia de ser fa dos anys i mig. Foment, Adif i Renfe sembla que han aconseguit resoldre problemes i, tot i els retards, la setmana vinent es farà un pas més en la millora de la línia i de la seva explotació. D'una banda, a partir del 19 de maig, divendres vinent, els trens S-102, anomenats ànecs pel frontal allargat de la locomotora, podran circular a 250 km/h en tot el recorregut. De l'altra, a partir del dia 17, es substituiran els actuals Talgo Altaria, que presten serveis entre Madrid i Barcelona, pels nous Alvia, més moderns, ràpids i confortables. La principal conseqüència és que el mateix viatge es farà en menys temps i, de moment, pel mateix preu.

Els 16 ànecs, fabricats per Talgo-Bombardier, van superar ahir sense problemes un viatge de prova amb periodistes entre Madrid i Lleida, circulant en molts trams a 250 km/h o, fins i tot, superant una mica aquest límit. Això suposa que de 2,40 hores de viatge es passa a les 2,20 hores, un quart d'hora menys entre Madrid i Saragossa i cinc minuts menys entre Lleida i la capital aragonesa, que es farà en 50 minuts.

Abelardo Carrillo, director general d'Alta Velocitat i Llarga Distància de Renfe, va explicar que després de 500.000 quilòmetres de proves i 100.000 sense avaries ni errors, s'ha pogut aplicar a l'explotació comercial el nou sistema europeu ERTMS de seguretat i senyalització, un software d'última generació que permet un control permanent de les vies i la comunicació entre control i locomotores.

Sistema homologat
Aquest sistema, impulsat per la UE, s'està homologant per tot Europa i permetrà eliminar la disparitat de sistemes que ara impedeix viatges internacionals. El corredor Lleida-Madrid és el més llarg d'Europa que ja disposa a ple rendiment de l'ERTMS en la seva primera fase, és a dir, que permet aquest límit de 250 km/h. Abans que acabi l'any, tot i que el gestor d'infraestructures ADIF no vol concretar dates, arribarà als 280 km/h i a finals del 2007, quan el TGV arribi a Barcelona, es pretén que circuli a 300 km/h.

Ample europeu
Pel que fa al canvi dels Alvia pels Altaria, aquest canvi suposarà que a partir de la setmana vinent hi haurà un estalvi de 20 minuts entre Lleida i Barcelona i Madrid i Barcelona. Aquests nous combois poden circular per l'ample europeu d'alta velocitat i l'ample ibèric convencional sense canviar de locomotora i s'estalvien els 20 minuts de canvi de via que es fa a Lleida. Els Alvia circularan a 200 km/h perquè encara no tenen homologat el ERTMS, però es pretén que arribin a 250 km/h i, per tant, es retallarien 20 minuts més entre Barcelona i Madrid, segons Renfe. Així, el recorregut de 4,40 hores d'ara es farà en 4,20 hores a partir de la setmana vinent i en 4 hores més endavant.

Una altra novetat és que es crea un trajecte nou i directe entre Madrid i Barcelona sense cap altra parada, el futur "pont ferroviari" que ha de competir amb l'aeri. El tren directe tindrà un servei diari per sentit a partir del 17 de maig, a més d'un altre els divendres i un més els diumenges.

Durant tres mesos, Renfe no canviarà les tarifes del TGV, tot i que Carrillo ja va advertir ahir que els preus pujaran en funció de les prestacions i que, per tant, a més velocitat i comoditat, bitllet més car.

Posted: Sunday 14/05/2006 1:12
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
L'AVE ja vola a 250

• El Madrid-Lleida mostra en un viatge de prova que el conflictiu sistema de control funciona a la fi com un rellotge
• Renfe apujarà el preu del bitllet d'aquí a tres mesos


MANUEL VILASERÓ
MADRID

Ara sí. L'AVE Madrid-Lleida va demostrar ahir que per fi és un tren modern, europeu i d'alta velocitat. Va volar fins i tot més ràpid que els previstos 250 km/h (va arribar a 253) i va complir de sobres l'horari establert. Va arribar a Saragossa amb 10 minuts d'antelació i a Lleida amb cinc. No es va aturar ni una sola vegada fora de les estacions establertes. Gairebé tot el recorregut va vorejar els 250. Inaudit per a una línia que durant tres anys ha protagonitzat els episodis més esperpèntics de les infraestructures espanyoles.
El viatge era només una prova oberta als mitjans de comunicació. Divendres que ve, dia 19, els passatgers podran començar a jutjar per si mateixos amb l'inici del servei comercial. Lleida queda ara a tan sols dues hores i 20 minuts de Madrid i Saragossa, a una hora i 30 minuts. La velocitat mitjana és 204 km/h, molt a prop de la del seu homòleg de Sevilla (210).
Encara que els donarà una breu treva, Renfe acabarà cobrant la millora als usuaris. "Els preus s'adaptaran a la nova velocitat d'aquí a tres mesos", va assenyalar el director general d'Alta Velocitat, Abelardo Carrillo, sense concretar la quantia exacta d'aquest augment. Sols va apuntar que seguirà sent proporcionalment més barat que el Madrid-Sevilla, perquè aquest arriba a velocitats punta de 300 km/h.
Si algun problema té el tren és el mateix que alguns clients ja van posar en relleu quan va arrencar l'octubre de l'any 2003 a 200 km/h. L'ànec de Talgo-Bombardier es balanceja excessivament i això pot provocar un lleuger mareig a les persones més sensibles. L'oscil.lació és més evident en alguns punts, com quan travessa per la zona de Pina de Ebro, on els problemes d'estabilitat del subsòl provoquen petits desplaçaments de la via.
Els diferents portaveus i experts de Renfe i Adif (l'ens públic que ha construït la línia) van coincidir a treure importància a la qüestió, però van discrepar sobre el seu origen. Alguns apunten que les vies encara no s'han assentat completament i altres van assegurar que quan el tren vagi a les velocitats per a les quals ha estat dissenyat aconseguirà la màxima estabilitat. El temps ho dirà, i ho dirà ben aviat.
En els pròxims mesos, Renfe vol fer uns altres salts graduals en la velocitat per posar el tren primer a 280 km/h i posteriorment a 300, la velocitat a què ha de circular quan arribi a Barcelona l'any 2007, segons marca el calendari oficial.

El pròxim repte, 280
Els executius de Renfe no hi cabien ahir de satisfacció. N'hi ha per a això i per a molt més. S'han necessitat dos anys i 400.000 quilòmetres de proves per aconseguir que funcioni el sistema de senyalització ERTMS que ha permès superar el llindar dels 200 km/h. Un sistema revolucionari que va decidir instal.lar l'anterior Govern del PP per distingir-se del col.locat a l'AVE Madrid-Sevilla pel PSOE, però que no s'havia experimentat encara enlloc.
Tan escarmentats estaven els tècnics pels fiascos anteriors que el nou tren no s'ha presentat en societat "fins que ha recorregut 100.000 quilòmetres sense una sola incidència, fins que s'ha comprovat que la seva fiabilitat és total", va relatar Carrillo.
El director d'innovació tecnològica d'Adif, Antonio Berrios, va presumir i va considerar "una fita tecnològica" la posada en marxa per primera vegada d'una línia de 474 quilòmetres de longitud amb el sistema ERTMS.

Posted: Sunday 14/05/2006 1:41
by wefer
De El Punt:
-------------------------------
El TGV no superarà els 300 km/h

No es faran proves perquè la línia de gran velocitat arribi als 350 km/h tal com havia promès el govern del PP

PAULA MERCADÉ. Barcelona

Com ja havia avançat la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, el proper 19 de maig els trens de gran velocitat que fan el trajecte Lleida-Madrid arribaran als 250 quilòmetres per hora. Serà a partir d’a quest moment que els tècnics de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) començaran a fer proves perquè els combois d’aquesta línia puguin accelerar una mica més i arribar fins als 300 quilòmetres per hora. S’assolirà aquesta velocitat coincidint amb l’arribada del TGV a Barcelona el 2007, i es complirà així un altre dels compromisos adquirits per la ministra. De moment, però, no està previst pitjar més l’accelerador de la gran velocitat per arribar als 350 quilòmetres per hora tal com havia assegurat el govern estatal del PP.

Els combois de gran velocitat que fan el trajecte Lleida-Madrid acceleren progressivament. Quan va començar a funcionar aquesta línia, ara fa tres anys, anaven a 200 quilòmetres per hora –amb dificultats en alguns trams–. A partir del divendres 19 de maig, incrementaran la velocitat fins a assolir els 250 quilòmetres per hora, ja que entra en funcionament un nou sistema de senyalització, l’ERTMS (sistema europeu de gestió de trànsit), compartit entre tots els països de la Unió Europea. Amb aquest increment de la velocitat, el trajecte es reduirà vint minuts –quinze minuts en el tram Madrid–Saragossa i cinc minuts en el tram Saragossa–Lleida–. Per això es passarà de dues hores i 40 minuts a dues hores i 20 minuts.

Els tècnics de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) continuaran pitjant l’accelerador del TGV els propers mesos fins a arribar als 300 quilòmetres per hora en incorporar nous protocols previstos dins el sistema ERTMS. Els usuaris, però, no podran gaudir d’aquesta millora fins l’any vinent, quan s’hagin realitzat totes les proves corresponents, segons han informat fonts de l’empresa Renfe Operadora. El TGV tornaria a incrementar la seva velocitat, fins als 300 quilòmetres hora, coincidint amb la seva arribada a Barcelona, programada per al 2007. Un cop assolit aquest sostre, els tècnics de l’Adif trauran el peu de l’accelerador.

De moment no es plantegen sobrepassar la barrera dels 300 quilòmetres per hora, com ho fan altres línies europees de gran velocitat i com en el seu moment s’havia compromès el govern espanyol del PP. Fins i tot, l’actual ministra de Foment, Magdalena Álvarez, es va atrevir a aventurar fa dos mesos, en una trobada amb periodistes, que es passarien els 300 quilòmetres per hora. Però, de moment, el ministeri d’Álvarez no preveu arribar a aquesta cota en un futur immediat.

Terminis ajustats i estacions a mig fer
Els dirigents de l’Adif mantenen com a bo l’últim calendari previst per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez: TGV a Sants el 2007, i a la frontera francesa el 2009. Ha estat l’últim termini des que es va fixar inicialment el 2004 com a data d’arribada del TGV a Barcelona, i segons Jordi Prat l’estat actual de les obres en curs i dels projectes en tramitació els fa pensar que es podrà complir el termini.

Actualment, tot el tram entre Lleida i Barcelona ja està en obres, amb la previsió que a final d’aquest any es pugui posar en marxa el tram entre Lleida i Tarragona. Entre Tarragona i Barcelona, actualment ja està col·locada la via fins a Olèrdola (Alt Penedès), la plataforma que aguanta les vies ja està a les portes de Martorell (Baix Llobregat) i els moviments de terra, excavacions, construcció de ponts i altres obres prèvies ja estan en marxa a la resta del recorregut, fins a l’estació de Sants. «No temin ara per ara res que ens faci dubtar que el calendari de la ministra es compleixi», va dir ahir Jordi Prat als periodistes.

Més complicat és el calendari previst per al tram entre Sants i la frontera francesa, el 2009, però l’Adif el manté. Cal ser, però, molt optimistes: les obres haurien de començar d’aquí a un any –encara cal fer el període d’al·legacions, l’estudi d’impacte ambiental, el projecte executiu i l’adjudicació a constructores– i desenvolupar-se llavors en dos anys i mig sense cap entrebanc. Només així s’arribaria, justet, a final del 2009. I això només en el tram de Barcelona, el més complex, això sí, perquè és subterrani al centre i per haver de reordenar en la sortida de la ciutat la xarxa ferroviària existent sense suspendre el servei.

LES ESTACIONS, MÉS TARD
L’Adif calcula que l’estació de Sants estarà preparada per al TGV el 2007, tot i que algunes de les instal·lacions noves, les destinades a comerços i oficines dintre del projecte d’ampliació de l’estació, pot ser que encara estiguin en obres el dia que arribi el primer TGV de Madrid.

El mateix passarà a la Sagrera. El 2009 hauran d’estar a punt les vies, però l’edifici de l’estació, del qual no hi ha de moment res més que el projecte bàsic, no estarà enllestit aquell any. Tot i això, va assegurar Prat, sí que hi haurà l’estructura suficient perquè els trens hi puguin fer parada. De la Sagrera sortiran els que vagin cap a Lleida, i de Sants, els que vagin cap a Girona.

Posted: Sunday 14/05/2006 10:35
by aarongilp
No m'he llegit l'article sencer (em fa pal), però em sembla que no se li ha de donar massa crèdit. Recordeu el que va passar quan la "menestra" va dir que l'AVE mai aniria a més de 250 km/h? Tothom se la va creure i al final sembla que serà una bajanada més. Doncs crec que en aquest cas és el mateix. No s'anirà a 330/350 en un plaç immediat, però suposo que en un any o dos com a molt es passarà la barrera dels 300. Sino, no entenc els esforços que s'han fet per dissenyar una bona linia, ni l'implementació de l'ERTMS (cal recordar que un dels motius per posar-lo era que l'LZB no permet velocitats superiors als 300km/h)...en fi, que espero que sigui una altra tonteria de la menestra Álvarez perque del contrari, es tractaria d'un cas greu de mentida politica...

Exacto

Posted: Sunday 14/05/2006 10:55
by Santfeliuenc
Hola,
aarongilp wrote:No m'he llegit l'article sencer (em fa pal), però em sembla que no se li ha de donar massa crèdit. Recordeu el que va passar quan la "menestra" va dir que l'AVE mai aniria a més de 250 km/h? Tothom se la va creure i al final sembla que serà una bajanada més. Doncs crec que en aquest cas és el mateix. No s'anirà a 330/350 en un plaç immediat, però suposo que en un any o dos com a molt es passarà la barrera dels 300. Sino, no entenc els esforços que s'han fet per dissenyar una bona linia, ni l'implementació de l'ERTMS (cal recordar que un dels motius per posar-lo era que l'LZB no permet velocitats superiors als 300km/h)...en fi, que espero que sigui una altra tonteria de la menestra Álvarez perque del contrari, es tractaria d'un cas greu de mentida politica...
Exacto.

Además, ahí no dice que no se irá a más de 300 km/h nunca más en la vida, sino que dice que tras el COMPROMISO que adquirió la Ministra y Fomento de llegar a BCN en el 2007 a 300 km/h, después no se darán prisa ni se apresurarán a superar esa barrera, pero no dice que no se vaya a hacer nunca más, ni tampoco que no se pueda, porque de hecho se puede hacer ya y ahora mismo lo de superar esos 300 km/h y en pruebas estoy seguro de que han ido a esa velocidad.

Lo que pasa también es que ahora que tienen el sistema medio funcionando y correctamente después de tantas pruebas se están dando cuenta de que igual quienes lo instalaron estaban en lo cierto y aunque ha tardado más tiempo de lo previsto y ello les ha posibilitado el reirse de ellos y mofarse del sistema y ponerlos a parir... a lo mejor resulta que tras ¿ineptitudes? varias (supongo y espero que no sean retrasos debidos a politiqueos diversos e intereses varios) parece que el sistema permitiría cumpliar la promesa realizada... sí, sí, NO en el tiempo prometido ni de la forma prometida... pero parece que se puede ir a esa velocidad, el sistema funciona y solamente falta que los trenes se pongan a operar a esa velocidad.

Solamente espero que si un Madrid - Barcelona se puede hacer a 350 km/h en AVE, no lo vayan a dejar tan solo en 300 porque los otros dijeron 350 y ellos yan dicho solamente 300 y entonces para que queden mal los otros y que estos queden bien quienes quedaríamos perjudicados y quienes nos veríamos ultrajados por cuestiones políticas seríamos otra vez los ciudadanos de Cataluña. Que no os extrañe que porque el PSOE dice que a 300 y porque el PP dijo una vez que irían a 350 ahora vayan los del PSOE y no quieran meterle más candela al tren para que los otros queden mal.

A mi me importa una leche que queden bien o mal unos u otros, lo que quiero es poder ir a 350 por hora que se puede, que el sistema que ya funciona lo permite, si no hoy, si en el futuro, y que no empecemos a mamonear ahora para que si tú quedes bien o para que si yo no quede mal. Sólo faltaría que pudiendo ir a una velocidad tengamos que vernos frenados porque Zetapé quiere hacer quedar mal al otro, que ya tendría narices la cosa. Como espero que tanto en Cataluña como en cualquier sitio las obras no se retrasen a propósito para hacer quedar mal al anterior inquilino de la institución que sea y así decir que todo era una chapuza, que no valía nada y que lo que prometieron no se cumple porque eran tontos cuando lo único que igual se ha hecho es paralizarlo y frenarlo todo para que se vea un retraso injustificado. No me gustaría pensarlo.

Porque mucho con los socabones del AVE en Aragón pero ya no se habla de ellos y no se ha variado el trazado, ¿qué pasa? ¿ahora ya estan bien? porque si estaba mal la línea tendrían que haberlo arreglado, que ahora no vale echarle la culpa a otro si algún día allí pasase una desgracia, ¿dónde están ahora todas esas deficiencias? ¿las han arreglado ya o solamente era por frenar la construcción para que no se cumplieran los plazos? a mi la verdad es que me importa una leche quién esté o no esté en el poder y quién corte o no la cinta y se haga la foto, ahora bien, lo que sí que me importa es que como las cosas se hacen con mi dinero, que se hagan y se acaben y se cumpla lo prometido. Y si prometen 350 por hora, que lo cumplan, y no porque ahora estén unos que no se llegue a esos 350 por hora aun siendo posible simplemente para hacer quedar mal a los otros y que tengamos que esperar a que vuelvan los otros para que se ponga a 350 por hora cuando antes ya se podía.

Lo mismo que si estos ahora empiezan a construir algo, no me gustaría nada y me parecería igual de rastrero que los otros cuando llegasen lo paralizasen y frenasen diciendo que todo está mal y es una chapuza cuando no lo es, solamente para hacerlos quedar mal. Desde luego cuántas sospechas me entran a la vista de cómo está el patio de que estas cosas se hacen y que nos putean a cada momento a los ciudadanos entre unos y otros... cuántas sospechas... ¡qué asco de políticos!

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 14/05/2006 11:04
by aarongilp
De cualquier forma, es indignante que los políticos hagan y deshagan a su gusto solo 'para quedar bien'. Eso sí, una cosa que me ha venido a la cabeza es que el gobierno que consiga llevar los trenes a 350 tendrá un gran éxito a nivel europeo y a lo mejor mundial al ser el primer país en llevarlos tán rápido. No creo que quieran dejar escapar esta posibilidad y es otro síntoma de que la menestra delira cada vez más. Con esto quiero decir que la notícia por si sola no tiene ningún crédito, así que por una vez confiaré en quien me diga que el AVE irá a 350.

Y Sergio, el titular "El TGV no superarà els 300 km/h" creo que no dice nada de que ahora no vaya a superarlos...parece como...definitivo.

Si

Posted: Sunday 14/05/2006 11:06
by Santfeliuenc
Hola,
Y Sergio, el titular "El TGV no superarà els 300 km/h" creo que no dice nada de que ahora no vaya a superarlos...parece como...definitivo.
Correcto, un titular sensacionalista y desafortunado, porque cuando lees luego la noticia no significa eso para nada. Ese titular, para quien no se lea lo demás, crea confusión y le lleva a pensar que no se alcanzarán nunca, cuando es falso.

Tristemente tenemos los políticos y la prensa que nos merecemos.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 14/05/2006 11:11
by aarongilp
Me parece que la unica prensa no sensacionalista en esta sociedad es... nuestra propia mente, pues no puede traicionarnos (o sí). Siempre se quiere convencer a quien nos oye / lee que nosotros tenemos la verdad absoluta, aunque sea a base de mentiras... triste, muy triste.

Los trenes en pruebas están circulando a más velocidad

Posted: Sunday 14/05/2006 13:51
by Santfeliuenc
Hola,

Fíjate: los trenes en pruebas circulan a mayor velocidad...
La Vanguardia - Edición Digital

El AVE se pone gallito

Trenes en pruebas en el corredor Madrid-Lleida alcanzan los 300 km/ h
Madrid y Barcelona estarán a menos de cuatro horas y media de viaje a partir del próximo miércoles


JAVIER RICOU - 13/05/2006
Lleida

La línea del AVE Madrid-Lleida ha empezado a levantar el vuelo y los trenes en pruebas están circulando ya por ese corredor a más de 300 km/ h. Sin embargo, esta velocidad se reduce a los 253 km/ h para los convoyes con pasajeros, que es la máxima que marcó ayer la aguja del cuentakilómetros de un tren fletado por Renfe para pasear a periodistas.

A partir del viernes, las composiciones de la serie S102, los patos,acelerarán hasta 250 km/ h - ahora no pasan de 200-, con lo que el viaje entre Lleida y Madrid, de dos horas y 40 minutos, se reducirá en más de 20 minutos. Paso a paso y poco a poco, tal como anunció Antonio Berrio, director de innovación tecnológica de Adif, los trenes irán aumentando su velocidad hasta alcanzar, "en un corto plazo", los 280 y llegar a 300 cuando este corredor conecte con Barcelona.

El paso de los 200 a los 250 kilómetros por hora no va a afectar de forma inmediata al bolsillo de los pasajeros, ya que la subida del precio del billete para adecuarlo a esta aceleración de los trenes está prevista para dentro de tres meses, tal como anunció ayer Abelardo Carrillo, director de alta velocidad de Renfe. El incremento de las tarifas podría coincidir con un nuevo aumento de la velocidad hasta los 280 m/ h. De hecho, uno de los trenes que realiza a diario pruebas, sin pasajeros, está circulando ya en este trazado de alta velocidad a más de 300 km/ h. Renfe y Adif quieren asegurarse, sin embargo, de que el sistema de seguridad instalado en esa vía, el ERTMS, funciona a la perfección antes de permitir esta velocidad en los convoyes comerciales.

Hasta fijarse los 250 kilómetros por hora, los trenes en pruebas han recorrido más de 400.000 kilómetros por esa vía "y en los últimos 100.000 no se ha detectado ni un solo fallo ni avería con el sistema de seguridad", afirmó Carrillo. Pero han tenido que pasar dos años y medio hasta que este corredor ha podido empezar a levantar el vuelo. Desde su inauguración, por el anterior Gobierno del PP, la infraestructura ha presentado serias deficiencias que han obligado al Ministerio de Fomento a gastar 100 millones de euros más para subsanarlas. El principal problema estaba precisamente con el sistema de seguridad ERMTS- estándar en Europa-, que no funcionaba correctamente e impedía a los trenes pasar de los 200 kilómetros por hora.

La aceleración de los trenes hasta los 250 kilómetros apenas es percibida desde los vagones por el pasajero y queda aún muy lejos de los 350 kilómetros prometidos por el ex ministro de Fomento Francisco Álvarez-Cascos. De lo que se trata es de ir arañando poco a poco minutos en una infraestructura ferroviaria que, si funcionase como estaba previsto, sería un serio competidor para el puente aéreo Barcelona-Madrid.

Los pasos para acortar el viaje en tren entre estas dos capitales cada vez son, sin embargo, más decididos y, como informó La Vanguardia el pasado día 5, la próxima semana el tiempo de viaje se situará por debajo de las cuatro horas y media. A partir del miércoles empezarán a sustituirse algunos de los trenes Altaria que cubren ahora el trayecto Barcelona-Madrid por convoyes Albia que están dotados de un mecanismo que les permite cambiar, en minutos, del ancho de vía convencional al de alta velocidad. Esto reducirá el viaje entre las dos capitales y más todavía con la puesta en servicio de trenes directos, sin paradas entre principio y final. En los próximos meses se prevé que esos trenes Albia también alcancen los 250 km/ h, lo que implicará otra reducción en el tiempo del viaje de veinte minutos. Cuando esto ocurra, el trayecto entre Barcelona y Madrid en tren será de cuatro horas, en vez de las cuatro horas y cuarenta minutos de ahora.

Antonio Berrio, director de innovación tecnológica de Adif, explicó que cuando esté acabado el corredor del AVE entre Madrid y Barcelona, esta infraestructura será la más larga de toda Europa con el sistema de seguridad ERTMS de nivel 1, que permite a los trenes superar los 300 kilómetros por hora. "Esto supone - subrayó- todo un hito tecnológico en el ferrocarril europeo". El sistema ERTMS para líneas de alta velocidad será de aplicación en todos los países de la UE porque los trenes podrán seguir utilizándolo una vez traspasadas las fronteras de España.
¿Ves? si te lees un artículo medio serio, al final resulta que igual sí que sobrepasamos los 300 km/h y que seguramente se llegue un buen día a los 350 km/h. No va a ser ahora mismo, pero con el tiempo, las pruebas y como la posibilidad existe por el sistema que hay instalado... pues como se puede, se hará.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 14/05/2006 14:12
by entfe001
Pel que tinc entès, perquè un tren i/o una via s'homologui com a apte per a circular a una velocitat màxima determinada ha d'ésser capaç de circular a una velocitat un 10% major sense problemes, és a dir, que per a la homologació a 250 km/h els trens hauran hagut de córrer a 275 km/h en les proves.

Posted: Sunday 14/05/2006 14:23
by aarongilp
Aquesta prova de fer correr un tren al 110% de la seva capacitat, que jo sàpiga, només es fa amb els trens. Les infraestructures no fa falta 'provar-les' en aquest sentit perquè sobre el paper ja aconsegueixen els requisits.

De fet, l'AVE102 (Ànec) ha hagut d'anar en proves a 385km/h (el prototipus) i els de sèrie a 363 km/h. L'Alvia ha arribat als 291 en alguna prova, pel que sé.

I referint-me al article de LVG, si, podem dir que el rigor periodístic d'aquest article 'sona' millor que el de l'anterior, el de El Punt. Però clar, en el segon article no es cita per res a la menestra, mentre que en el primer si...

Posted: Wednesday 17/05/2006 11:46
by trainman
TRIGA QUATRE HORES I QUART
El ‘miniAVE’ directe a Madrid s’estrena avui a mig omplir
Artur Zanón. 17.05.2006
El trajecte es redueix mitja hora i s’escurça fins les 4.15 h. Els trens Alvia només circularan a 200 km/h, tot i que podran assolir els 270.Continúan artículo y comentarios
El primer tren directe entre Barcelona i Madrid sortirà avui de l’estació de Sants amb el 50% del passatge ple, segons dades d’ahir a la tarda.

A l’espera de l’arribada de l’AVE l’any que ve, els nous trens, denominats Alvia, reduiran el temps d’aquest trajecte a 4.15 hores (33 minuts menys).


El viatge val 63 euros per trajecte en classe turistaLes unitats S-120 d’aquest miniAVE ofereixen 283 places, mantenen el preu (63 euros per trajecte en classe turista i 97,41 en preferent), però no milloren la velocitat.

En el futur circularan a 250 km/h (amb puntes a 270). Ara, però, no passaran dels 200 fins que no hagin passat els mateixos controls de seguretat que han impedit fins divendres que l’AVE de Lleida no assoleixi els 250 km/h.

Canvi d’ample ràpid

Els Alvia, que acabaran substituint tots els Altaria amb l’excepció del Triana, de Cadis, redueixen a pocs segons el canvi d’ample a l’estació Lleida-Pirineus; ara, amb els Altaria, es perden fins a 20 minuts en aquesta operació.


No para a Saragossa, Tarragona i CalatayudA tot això cal afegir el temps estalviat a les estacions de Saragossa o les de Tarragona i Catalayud, on ja no paren. En conjunt, són més de quatre hores de viatge, que encara no suposaran una competència seriosa al pont aeri i que molts veuen com l’avançament de l’AVE que arribarà a Barcelona el 2007.

Hi haurà un Alvia per cada sentit de dilluns a dijous (15.30 h. des de Barcelona, i 15.20 h. des de Madrid); divendres i diumenges n’hi haurà dos, i dissabtes, cap. L’oferta s’afegeix a l’actual: en total, 6-9 sortides diàries.

Tren a l’aeroport

El servei entre Barcelona i l’aeroport es restablirà abans del juny, segons va aprovar ahir el Congrés dels Diputats, que va demanar al Govern que enguany posi nous trens de la línia del Prat per augmentar-ne les places.

Pagament d’expropiacions

Uns quaranta pagesos del Baix Llobregat, el Vallès Oriental i l’Alt Penedès es van manifestar ahir davant la seu d’Adif a Barcelona per protestar contra el retard en el pagament de les expropiacions pactades per l’obra de l’AVE.

Amb el lema L’AVE expropia ràpid però paga lentament, els agricultors van demanar una data creïble per percebre els diners acordats.

També ahir Adif va instal·lar mesuradors per controlar les vibracions de les obres per soterrar les vies de l’AVE al Gornal i prevenir possibles riscos.

http://www.20minutos.es/noticia/119854/ ... /trajecte/

A 280

Posted: Wednesday 24/05/2006 20:10
by Santfeliuenc
Hola,

Se hacen pruebas para que el AVE llegue a finales de este año a Tarragona y a 280 km/h, eso he leído.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 24/05/2006 20:46
by sequera
aarongilp wrote:Cal dir, però , que aquestes circulacions són a partir del dia 28, quan desapareixen definitivament els Altaria a Madrid, a excepció del Altaria 1138 / 1619 "Triana", que per raons obvies no es pot substituir per un Alvia (a més que no hi ha unitats suficients).

Ara bé, m'han vingut un parell de dubtes arrel d'aquesta substitució tan ràpida. La primera és a on aniran a parar les locomotores adscrites al gràfic Madrid - Lleida. Ara per ara només se'n necessitaran 1 o 2.

La segona, en canvi, té a veure amb els trens de la sèrie 130. Algú té alguna lleugera idea de com anomenarà renfe als serveis prestats pels nous trens? Ja sé que és molt probable que no se sàpiga fins la setmana abans de la posada en servei, com ha passat amb els Alvia, però per si un cas, deixo la pregunta a l'aire.
Los s.130 iran a productos "euromed" y "altaria".

Que los euromed seran s.130 está confirmado....utilizaran la lav hasta camp de tarragona , de ahí en iberico hasta castellón y de ahí a valencia en lav.

Que les llamen "altaria" pues tiene sentido. De hecho son los mismos trenes que los actuales s.vii, incluso algunas ramas ya tienen los 11 coches.

Asi que.....

Re: A 280

Posted: Wednesday 24/05/2006 20:48
by sequera
Santfeliuenc wrote:Hola,

Se hacen pruebas para que el AVE llegue a finales de este año a Tarragona y a 280 km/h, eso he leído.

Saludos,
Sergio
Hasta lleida ya se puede circular sin problemas a 300 km/h ....de hecho ya lo estan haciendo , pero sin viajeros....Es un tema politico y comercial , que todavia no esten ofreciendolos a 300km/h.

De lleida a Roda, dicen los rumores que ya estan probando la linea y que en unas semanas se pondran los s.102 a meterle caña al tramo.(en pruebas, claro ¡¡¡).

Efectivamente hasta despues del verano, cuando se inaugure la estacion de perafort, no los tendremos a los ave y alvia en servicio comercial por ahí.

Tengo ganas de ver un ALVIA haciendo el mad-bcn, por roda en 3 horas y media.

Posted: Wednesday 24/05/2006 21:27
by aarongilp
sequera wrote:
aarongilp wrote:Cal dir, però , que aquestes circulacions són a partir del dia 28, quan desapareixen definitivament els Altaria a Madrid, a excepció del Altaria 1138 / 1619 "Triana", que per raons obvies no es pot substituir per un Alvia (a més que no hi ha unitats suficients).

Ara bé, m'han vingut un parell de dubtes arrel d'aquesta substitució tan ràpida. La primera és a on aniran a parar les locomotores adscrites al gràfic Madrid - Lleida. Ara per ara només se'n necessitaran 1 o 2.

La segona, en canvi, té a veure amb els trens de la sèrie 130. Algú té alguna lleugera idea de com anomenarà renfe als serveis prestats pels nous trens? Ja sé que és molt probable que no se sàpiga fins la setmana abans de la posada en servei, com ha passat amb els Alvia, però per si un cas, deixo la pregunta a l'aire.
Los s.130 iran a productos "euromed" y "altaria".

Que los euromed seran s.130 está confirmado....utilizaran la lav hasta camp de tarragona , de ahí en iberico hasta castellón y de ahí a valencia en lav.

Que les llamen "altaria" pues tiene sentido. De hecho son los mismos trenes que los actuales s.vii, incluso algunas ramas ya tienen los 11 coches.

Asi que.....
Sempre s'havia dit que els Euromed els farien els 120 quan el CM estigués potes amunt...no ho sé...aviam com s'ho fan...