Page 4 of 16

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 21:37
by metring
victorcasta wrote: Wednesday 09/10/2019 20:20
metring wrote: Wednesday 09/10/2019 19:04
victorcasta wrote: Wednesday 09/10/2019 10:49 Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Doncs s’ha publicat el contracte signat al Perfil de contractant de TMB. https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2
Merci! A les hores, ja està dat i beneït i els podem posar al títol!

Re: Nova numeració de sèrie

Posted: Wednesday 09/10/2019 22:38
by Miquel
Renfe445 wrote: Wednesday 09/10/2019 21:36 Home, els nous trens tècnicament serien similars als 9000… així que per què no fer una sèrie 9300 i 9400?
El primer 9000 és del 2006, el primer 7000 serà del 2021. Han passat molts anys com per a que siguin trens "tècnicament similars". A nivell d'interiorisme no crec que hi hagi gaires canvis respecte un 9000 (per desgràcia), però la resta segurament siguin diferents. I si et llegeixes el plec que van publicar fa un temps, hi havia força novetats respecte els trens actuals.

De fet, FMB ja va demanar un parell de nous trens de la sèrie 9000 per L4. que haurien d'estar al caure ja (igual que els nous 5000 i 6000). Si haguessin volgut, haurien pogut ampliar les sèries ja existents.

I vaja, la numeració era la esperada, veurem què fan quan trobin amiant als 2000 i 2100 i tinguin excusa per trinxar-los, havent de demanar trens nous aprofitant l'oportunitat. :bleah

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 11/10/2019 12:29
by metring
Donada la controvèrsia que porta la retirada dels 3000 i 4000, vaig preguntar al cap de premsa de TMB sobre la qüestió, i si únicament ha estat la troballa d'amiant en alguns trens, el motiu, i el cas és que no:

Oriol Pàmies wrote:Com hem anat informant, l’objectiu principal de renovar els trens 3000 i 4000 és elevar la fiabilitat i la qualitat del servei de les línies 1 i 3 amb un material mòbil que tingui la tecnologia més actual, de baix consum, equipat amb sensors, etc. El 8 de febrer, en el moment de comunicar l’obertura de la licitació, vam escriure: “En la part final de la seva vida útil, augmenten les necessitats de manteniment dels trens i els costos associats, mentre que disminueix la seva disponibilitat per al servei diari, cosa que en el metro de Barcelona dificulta el compliment de l’oferta programada en moments com els actuals, en què la voluntat de millorar freqüències fa que pràcticament no quedin trens de reserva a l’hora punta.”

És a dir, allargar la vida dels 3000 i 4000 comportaria suportar més avaries, disposar de menys trens per al servei efectiu i assumir costos més alts de manteniment, en comparació amb els trens moderns. Això amb independència dels diferents materials amb contingut d’amiant que s’han detectat en aquestes unitats i que estan relacionats al web monogràfic http://www.metrorespon-amiant.cat/, a l’apartat Documents.

De fet, la substitució dels 3000 i 4000 es va començar a planificar el 2017, i la presència dels materials amb contingut d’amiant, en especial la pintura bituminosa, molt difícil d’eliminar, el que va fer és accelerar un procés que ja estava en marxa.

I això no vol dir que haver tancat l’operació de substitució faci innecessari el desamiantatge d’aquests trens: igualment se’ls està retirant, substituint o encapsulant els components identificats, de manera controlada i segura, perquè se’n pugui normalitzar el manteniment durant els anys que encara hauran de circular. L’objectiu és disposar del màxim nombre de trens per al servei per donar una oferta de qualitat en tot moment.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 11/10/2019 14:19
by 122-042-132
Barcelona compra 42 trens d’alta eficiència per al metro amb el suport del BEI, l’ICO i l’ICF

TMB Noticies

El banc de la UE facilitarà fins a 205 milions d’euros a TMB sota el Pla Juncker per promoure l’acció pel clima. Els bancs públics del govern espanyol i la Generalitat aporten dos crèdits més, de 54 i 50 milions, respectivament, per retirar el material mòbil més antic de la xarxa

L’operació per renovar els 42 trens més antics del metro de Barcelona s’ha tancat avui una vegada signats els contractes de subministrament dels combois a l’operador local TMB i el seu finançament per part del Banc Europeu d’Inversions (BEI), l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), l’Institut Català de Finances (ICF) i diverses entitats privades. L’operació està valorada globalment en 268 milions d’euros.

El subministrament dels 42 trens, de cinc cotxes cadascun, va ser adjudicat per concurs públic a Alstom, que lliurarà els dos primers trens el 2020 i la resta en el termini de dos anys i mig. Es construiran a la seva factoria de Santa Perpètua de Mogoda, d’acord amb els criteris de sostenibilitat que TMB ha requerit: estructura lleugera, baix consum energètic, altes taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment.

Per fer possible aquesta adquisició de material mòbil, gràcies a la qual es retiraran totes les sèries 3000 i 4000, TMB ha concertat diverses operacions de crèdit a molt llarg termini amb entitats públiques i privades, amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona.

El BEI finançarà la major part de la renovació d’aquests trens, destinats a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona, ja que ha facilitat fins a 205 milions d’euros a TMB. Aquests fons permetran substituir les 42 composicions, que fa prop de 35 anys que circulen, per trens nous que comptaran amb les últimes tecnologies per millorar la seguretat, els temps d’espera i el confort del servei. També augmentarà la capacitat dels vagons, que arribarà als 1.100 passatgers per als que circulen per la L1 i als 900 per als de la L3.

El suport del BEI contribuirà a promoure l’acció a favor del clima tot reforçant la qualitat del transport públic per fomentar-ne l’ús enfront del privat i reduir, així, les emissions contaminants a Barcelona. A més, els vehicles nous consumiran fins a un 20% menys d’energia i seran més silenciosos. El banc de la UE atorga aquests fons gràcies al suport del Pla d’Inversions per a Europa.

Per completar l’operació, TMB ha obtingut el finançament de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), entitat pública del Ministeri d’Economia i Empresa, per un import de 54 milions d’euros, i de l’Institut Català de Finances (ICF), entitat financera pública propietat de la Generalitat de Catalunya, per 50 milions d’euros. També han concedit préstecs, de 6,4 milions d’euros cadascun, Bankinter i Liberbank.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Wednesday 20/11/2019 19:12
by m.h.t.
Presentació del projecte de 42 trens d'alta eficiència i tecnologia avançada d'Alstom

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 5450023720
N’hi haurà 18 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a la L1.

Per potenciar l’accessibilitat, a més dels avisadors lluminosos i sonors ja coneguts, les portes i els passadissos seran més amples, els quatre espais per a persones amb mobilitat reduïda estaran sensoritzats i les portes més pròximes tindran obertura automàtica en totes les estacions. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en la flota, perquè contrastin amb el blanc dels laterals.

Se’ls aplicarà el manteniment predictiu, a partir de l’anàlisi de les nombroses dades que els sensors registren, per avançar-se a les fallades. Per reduir els temps d’aturada en cas d’avaria, molts elements seran de tipus modular, per poder-los reemplaçar ràpidament al taller.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ostenibles

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 22/11/2019 22:03
by M1171-M1172-M1169...
Amb el bé que van els 3000 i 4000! Quins trens més lletjos, i a més recordo que algú va dir que els 9000 estaven causant molts problemes a la infraestructura, i això que la L2 és la nova (del segle XX). Qui sap què ens donaran (i quantes batalles caldran per evitar l'extinció dels 3000 i 4000).
Sandy

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 22/11/2019 22:10
by Renfe445
M1171-M1172-M1169... wrote: Friday 22/11/2019 22:03 Amb el bé que van els 3000 i 4000! Quins trens més lletjos, i a més recordo que algú va dir que els 9000 estaven causant molts problemes a la infraestructura, i això que la L2 és la nova (del segle XX). Qui sap què ens donaran (i quantes batalles caldran per evitar l'extinció dels 3000 i 4000).
Sandy
Home, veient com han acabat tots els trens que ja no estan en servei, dubto que es faci una excepció ara.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Saturday 23/11/2019 11:47
by M1171-M1172-M1169...
Malauradament això és el que em temo que passarà, i seguim sense veure el 1100, a més el 300 qui sap quan se'l torna a veure. Això sí, a gaudir del poc que ens queda de 3000 i 4000!
Sandy

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Wednesday 09/09/2020 18:55
by metring
Peaso primícia ens han fet arribar per Twitter!!!!!

https://twitter.com/ivann_ls_/status/13 ... 25509?s=20

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Wednesday 09/09/2020 22:50
by Miquel
Sóc jo, o els seients tenen relleu a cul i esquena? :eyes

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Thursday 10/09/2020 11:32
by França451
Miquel wrote: Wednesday 09/09/2020 22:50 Sóc jo, o els seients tenen relleu a cul i esquena? :eyes
Los asientos tienen una "cobertura" de plástico con curvitas pa la espalda, el coxis y el culete y si me apuras un huequito "para que los perros apoyen el rabo" cuando alguien venga con mascota acompañada. :riure

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Thursday 10/09/2020 12:43
by Renfe445
Recordad que no es el tren real sino un mockup… es posible que haya una diferencia enorme con el tren real.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 02/10/2020 16:10
by m.h.t.
El disseny dels futurs trens 7000 del metro es posa a prova amb un model de fusta

Image

La maqueta reprodueix a escala real i amb tot detall l'interior i l'exterior d'un dels cotxes perquè passi totes les aprovacions abans de començar la fabricació en sèrie

En una nau d'un polígon industrial de Sant Boi de Llobregat s'està confeccionant la maqueta a mida real dels futurs trens 7000 de la línia 3 del metro de Barcelona. És un pas previ a l'inici de la construcció del primer tren, habitual en el procés industrial del sector, i serveix per validar els diferents aspectes del disseny de l'exterior i l'interior, des dels seients fins a les finestres, passant pel terra, les portes, els agafadors i les manetes.
Image

Image
La maqueta vol representar un dels cinc cotxes que tindran els trens 7000 i serà també referència per al disseny dels seus cosins de la sèrie 8000, d'ample ibèric, destinats a la línia 1. Dels 8000 es fabricarà únicament el model simulat de la cabina de conducció.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/diss ... l-de-fusta

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Saturday 03/10/2020 10:10
by Fran-Ikarus
Seria xulo veure l'encarregat, amb ulleres, mostatxo (ara tapat per la mascareta) i un puro(*), pujat al model a mig enllestir, cridant: "Traed maderaaaaa... Traed maderaaaaaaa..." (**)

(*) impossible amb la llei anti-tabac, evidentment
(**) tothom diu "¡Más madera, es la guerra!", però la frase que se sent realment (al doblatge en castellà) és aquesta

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Monday 05/10/2020 21:22
by metro3001
El frontal aquest..... :( :( :( :nono :nono :nono
Sembla un funicular, cony....
Espero que el retoquin una mica....

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 14/05/2021 15:44
by metring
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... ccessible/

Els nous trens de les línies 1 i 3 del metro de Barcelona seran referents de transport accessible

14/05/2021

El disseny interior dels combois 7000 i 8000, validat amb l’ajuda d’una maqueta a escala real, té en compte les necessitats d’una màxima diversitat d’usuaris

Els nous trens que circularan per les línies 1 i 3 del metro de Barcelona a partir del 2022 tindran característiques avançades d’accessibilitat per posar el transport públic massiu a l’abast de la màxima diversitat d’usuaris possible. Ho han comprovat avui la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i el regidor d’Infància, Joventut i Persones Grans i president de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), Joan Ramon Riera, en la visita a la maqueta que reprodueix a escala real i amb tot detall el disseny dels nous combois i en la qual han estat acompanyats de representants de l’ONCE, Federació ECOM, COCEMFE i Dincat.

TMB ha contractat per concurs públic el subministrament de 50 trens a Alstom, que els està fabricant a la planta de Santa Perpètua de Mogoda amb el compromís de lliurar-los entre l’estiu del 2021 i el novembre del 2022, pel que fa al contingent inicial de 42 unitats, i el 2023 pel que respecta a l’ampliació posterior de 8 unitats addicionals. N’hi haurà 26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a la L1.

Els vehicles es construeixen d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat que TMB ha requerit, entre les quals s’hi inclouen condicions d’accessibilitat per complir no sols la normativa espanyola i catalana vigents, sinó també les directrius dels països de l’entorn que inspiren el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya.



Alarcón: “Fem recerca per garantir una mobilitat equitativa”

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha destacat que l’objectiu de TMB “és tenir un deu en accessibilitat i en experiència de viatge”, i per això s’ha utilitzat la maqueta “per experimentar, per continuar fent recerca en millores que aplicarem als nous trens” en la línia d’“aconseguir una mobilitat equitativa, que només pot garantir el transport públic”.

Joan Ramon Riera (IMPD) s’ha felicitat perquè TMB sigui “un aliat estratègic en el camí decidit per la ciutat de Barcelona cap a la consecució de l’accessibilitat universal” amb la contínua adopció de “millores que son molt substancials no sols per als col·lectius de persones amb discapacitat sinó també per al conjunt de la ciutadania”.

En nom de les entitats de discapacitats presents, Enric Botí, delegat territorial de l’ONCE, ha assegurat que “l’aliança entre l’Ajuntament de Barcelona, TMB i les entitats és el que ha fet que aquesta ciutat sigui capdavantera” en solucions d’accessibilitat per a tothom. Sobre la utilització de la maqueta per incidir en el disseny i la usabilitat dels futurs trens, ho ha considerat “un somni” i un exemple de com voldrien treballar sempre. “Incorporar l’accessibilitat des de l’inici com ha fet TMB és una bona pràctica a imitar”, ha subratllat.



Característiques diferencials

Com a principals trets diferencials, els nous trens tindran les característiques següents:

Passadissos i portes i més amples. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en tota la flota perquè contrastin amb el blanc dels laterals.
Les portes accessibles (primera porta del tren) disposen per defecte d’obertura automàtica en cada estació, sense que el passatger hagi d’accionar el polsador ni fer cap sol·licitud. També compten amb un avisador lluminós i acústic, que emetrà un so recognoscible diferenciat del so d’avís d’obertura i tancament de les portes, per facilitar-ne la localització a les persones amb discapacitat visual.
No existiran barres verticals enfrontades a les portes accessibles, cosa que evitarà un obstacle per als usuaris de cadires de rodes. En el seu lloc, es col·locaran barres de subjecció al sostre i en els paraments verticals de l’entorn per garantir la seguretat dels passatgers.
El tren disposa de vint seients reservats a persones amb mobilitat reduïda repartits en files de quatre seients per cotxe, situats al sector central. Tindran un color contrastat en relació amb la resta de seients i un disseny personalitzat de senyalització integrat en el mateix seient reservat. Cada grup de seients reservats disposa de dos polsadors de sol·licitud de parada (amb confirmació lluminosa i sonora), que enviaran un avís al conductor indicant que una persona amb mobilitat reduïda baixarà a la pròxima estació.
S’han designat espais lliures de seients amb capacitat per allotjar quatre passatgers usuaris de cadira de rodes, dos en cada cotxe extrem del tren i en les proximitats de les primeres portes. Tots els espais reservats estaran sensoritzats i disposen dels mateixos mecanismes i dispositius que els passatgers poden utilitzar en altres zones, com el botó de parada, el tirador d’emergència i l’intèrfon, situats a una altura que els posi a l’abast de les persones usuàries de cadires de rodes que ocupin l’espai reservat. Es col·locarà el símbol internacional d’accessibilitat de color groc en el sòl de l’espai reservat, amb la finalitat de reforçar-ne la senyalització i garantir l’ús preferent de l’espai.
El tren disposa de pantalles de vídeo situades sobre cadascuna de les portes, així com d’altaveus en sala, per informar de la pròxima estació de manera visual i acústica. S’ha implementat també un sistema de bucle d’inducció magnètica en el primer i últim cotxe per facilitar l’audició a les persones amb implant coclear.

Per determinar les facilitats d’accés a implantar en els nous trens, s’han tingut en compte els criteris marcats pels tècnics d’Accessibilitat Universal de TMB. Precisament la maqueta a mida real ha servit per validar els diferents aspectes del disseny de l’exterior i l’interior, des dels seients fins a les finestres, passant pel terra, les portes, els agafadors i les manetes. Amb elements de fusta, adhesius i pintura, reprodueix fidelment un cotxe motor de la sèrie 7000, tant el compartiment del passatge com la cabina de conducció, en què s’han analitzat i validat l’ergonomia i la seguretat des del punt de vista laboral. En aquest sentit, una novetat serà l’habilitació d’una porta independent per a l’entrada i sortida de l’empleat responsable del tren.

La maqueta representa un dels cinc cotxes que tindran els trens 7000 i servirà també de referència per al disseny dels seus cosins (Cosins? No seran germans?) de la sèrie 8000, d’ample ibèric, destinats a la línia 1. Les pròximes setmanes la visitaran els tècnics de les entitats de persones amb discapacitat per revisar-la.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 14/05/2021 16:47
by Vox
Potser diuen cosins per la diferencia d'amplada.

Per cert que sempre em van molar més les 3000 sobre les 4000 (esteticament eh) mentre que prefereixo les 6000 a les 5000. Vejam en aquest cas si em molen més les normals o les amples :)

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Friday 14/05/2021 19:29
by Renfe445
Es una chorrada el que diré però em fa la sensació que TMB encara viu a l’any 1992, bàsicament perquè últimament amb el canvi del disseny als trens (es fa palès als 2100) s’estan posant molt insistents amb posar pictogrames de cadira de rodes per tots els costats, com si això fos una gran novetat en lloc de donar-ho per suposat i deixar aquest concepte com una cosa ben interioritzada.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Saturday 15/05/2021 11:04
by Fran-Ikarus
metring wrote: Friday 14/05/2021 15:44tant el compartiment del passatge com la cabina de conducció, en què s’han analitzat i validat l’ergonomia i la seguretat des del punt de vista laboral. En aquest sentit, una novetat serà l’habilitació d’una porta independent per a l’entrada i sortida de l’empleat responsable del tren.
Vaja, les portes d'accés a la cabina des de l'exterior que eren normals des dels 1000 fins als 2100, inclosos, i l'el·liminació de les quals, algú, ara farà 15 anys amb els 5000, devia vendre com que "una novetat serà la desaparició de les portes independents per a l'entrada i sortida de l'empleat responsable del tren, ja que vivim en un món de flors i coloraines i tots som iguals i amics" (igual que l'intent efímer d'altra transparència del tabic de vidre entre cabina de conducció i passatge)

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Posted: Saturday 15/05/2021 11:05
by Fran-Ikarus
metring wrote: Friday 14/05/2021 15:44També compten amb un avisador lluminós i acústic, que emetrà un so recognoscible diferenciat del so d’avís d’obertura i tancament de les portes, per facilitar-ne la localització a les persones amb discapacitat visual.
Si us plau, que per millor l' "experiència de viatge" (sic) algú els digui que l'avís acústic d'obertura de portes dels 5000 nous és massa estrident :( i no l'implantin a dojo per la resta de la nostra vida.