Page 4 of 163

Posted: Friday 28/04/2006 11:56
by aarongilp
Se suposa que tot i escriure el missatge a la 1 de la nit (avui), es referia a ahir ja que encara no havia anat a dormir... :roll

Posted: Friday 28/04/2006 13:39
by Trenscat
Exactament. Els viatges que vaig fer en CEX van ser ahir (dijous 27 d'abril) i vaig escriure el missatge la nit de dijous a divendres a la 1 de la nit :D Espero que s'hagi entès :roll:

Posted: Friday 28/04/2006 20:51
by abegot
Rebut, compres i demano escuses, ..... :'( :| ;) :) :D

Posted: Sunday 30/04/2006 11:54
by entfe001
Ja no és incidència sinó que es tracta de quelcom massa habitual: els regionals de la línia de Girona solen sortir ja amb uns 15 minuts de retard per sistema de Sants :| I si no, aleshores circulen enganxats a un rodalies i encara perden més temps >:(

Posted: Sunday 11/06/2006 19:36
by George85
Hola! Fa poc que us vaig descobrir però fins ara no he tingut la oportunitat de particiar.

El cas és que aquesta tarda he agafat un Catalunya Exprés de TRGNA a BCN i en una horeta i 15 min que ha durat el trajecte (tot un mèrit xq ultimament smpre dura més...) els llums i l'aire acondicionat s'han apagat com 5 cops :?

Sabeu a que pot ser degut? El tren era dels més moderns (U sento no domino lo dls models... :roll: ) i no anava pas ple...

Posted: Sunday 11/06/2006 19:52
by aarongilp
George85 wrote:Hola! Fa poc que us vaig descobrir però fins ara no he tingut la oportunitat de particiar.

El cas és que aquesta tarda he agafat un Catalunya Exprés de TRGNA a BCN i en una horeta i 15 min que ha durat el trajecte (tot un mèrit xq ultimament smpre dura més...) els llums i l'aire acondicionat s'han apagat com 5 cops :?

Sabeu a que pot ser degut? El tren era dels més moderns (U sento no domino lo dls models... :roll: ) i no anava pas ple...
Això era degut a que els convertidors d'aquests trens (els 448 Reformats) solen fallar, pel que cau la tensió a tot al tren. Si algun cop et passa en el cotxe on hi ha els motors (al que es poden posar les bicis), veuràs que a més se sent com es paren els ventiladors dels motors i com tornen a engegar-se quan torna la llum.

Posted: Monday 12/06/2006 9:52
by Inspecció Oficiosa
Circulació suspesa entre les 19:30 i la mitjanit d'ahir entre Girona i Figueres. Es preveu que avui la circulació es torni a interrompre a partir de les 10 del matí.

Causa: perill de caiguda d'una torre de mitjana tensió a la via.

Conseqüències encara vigents: el tren nocturn de Barcelona a París circula amb tres hores de retard.

Posted: Monday 12/06/2006 10:13
by Ecomobisostrans
Es que no s'ha sustituit amb autobusos? Per que sino no s'enten que el tren BCN-Paris porti 3 hores de retard:

Posted: Monday 12/06/2006 14:21
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:Es que no s'ha sustituit amb autobusos? Per que sino no s'enten que el tren BCN-Paris porti 3 hores de retard:
Substituir un Trenhotel per carretera???

Jo he fet Girona - París per carretera i segurament, d'haver-se fet servei substitutori, aquest hauria arribat amb més retard i amb unes condicions de confort inacceptables.

Ja posats, retalls de notícies del festival de la torre de mitjana tensió: El Punt i Diari de Girona
El Punt wrote:El risc de caiguda d’una torre elèctrica fa tallar al vespre la C-66 i els trens a Celrà

Es va haver de suspendre el subministrament i es van deixar 127 abonats de Sant Julià de Ramis i Girona sense llum

LAURA JUANOLA ORIOL MAS. Celrà Sant Julià de Ramis

El risc de caiguda d’una torre d’una línia de mitjana tensió d’Endesa a Sant Julià de Ramis va obligar ahir al vespre a tallar la carretera C-66 a la zona del Congost, a la sortida de Celrà en direcció a Girona, en un tram de dos quilòmetres. Això va fer desviar el trànsit per vies alternatives i va provocar cues de fins a tres quilòmetres. A més, Renfe també va haver de tallar la circulació de trens entre Girona i Figueres, i va transportar els viatgers en autocars. L’operatiu va obligar a suspendre el subministrament de dues línies, i es va deixar 127 abonats de Sant Julià de Ramis i Girona sense llum. El motiu del risc de caiguda va ser un canal de reg que descalçava el suport de la torre. Els tècnics d’Endesa van haver d’estabilitzar la torre.

Eren cap a les set de la tarda quan es va detectar el que semblava una fuita en el rec del Ter que proveeix Sant Julià, Medinyà, Cervià, Sant Jordi Desvalls, Colomers i Jafre. De seguida, però, es va veure que la situació era més greu i que s’havia trencat el rec, que aquests últims dies havia dut molta aigua. El trencament va afectar una torre que aguanta tres línies de mitjana tensió i la va començar a descalçar. Tot plegat va fer mobilitzar operaris d’Endesa, de Renfe, bombers, l’alcalde de Sant Julià de Ramis, Narcís Casassa, i la mateixa delegada del govern, Pia Bosch. A Celrà, es va avisar l’alcalde i una residència geriàtrica que hi havia la possibilitat de talls de llum. De seguida es va tallar l’aigua del rec i cap a quarts d’onze de la nit una grua d’Endesa va començar la reparació. Per fer-la van tallar el subministrament elèctric de la torre, com a mesura preventiva de seguretat. Com a conseqüència d’això es va deixar sense llum 127 abonats de Sant Julià de Ramis i 10 de Girona, i estava previst que recuperessin el subministrament elèctric pels volts de les dues de la matinada. A quarts d’una, la torre es va poder estabilitzar, però tot i això avui està previst que continuïn els treballs per acabar d’assegurar-ne la base.

L’alcalde de Sant Julià va demanar ahir a la delegada del govern diligència a l’hora de reparar el canal de reg, construït fa 35 anys, perquè ara és un moment en què els pagesos reguen molt. Pia Bosch, però, va avançar que avui mateix el Departament d’Agricultura de la Generalitat començarà a fer els treballs.

Del tren en autocar

Renfe també va tallar la circulació de trens entre Girona i Figueres a petició dels bombers, ja que si la torre queia podia danyar la catenària de la via. Això es va fer efectiu a dos quarts de nou del vespre, i va afectar deu trens, quatre de llarga distància i sis de recorregut mitjà. Finalment, però, cap a tres quarts de dotze de la nit es va permetre la circulació per la via durant 45 minuts, perquè poguessin passar els trens internacionals: un que feia el recorregut entre Montpeller i Barcelona i un altre entre Barcelona, Zuric i Milà. Pel que fa als regionals, Renfe va fer el servei entre Girona i Figueres en autocar, si bé la companyia no va poder concretar quants viatgers en total havia afectat el tall. A l’estació de Girona havien quedat aturades entre 250 i 300 persones, a les quals la companyia va preparar entrepans. Es preveu que avui al matí els trens ja puguin funcionar amb normalitat.
Diari de Girona wrote:GREU AvAria elèctrica

Tallen la carretera i la via del tren a Celrà pel perill de caiguda d´una torre elèctrica

La ruptura d´un canal de regadiu que es troba al costat d´una torre de mitjana tensió a Sant Julià de Ramis va provocar que l´aigua, que sortia a molta pressió, causés el descalçament de la instal·lació elèctrica. El risc que es precipités la torre i n´arrosegués d´altres de la mateixa línia era alt, per la qual cosa es va tallar la carretera i la via del tren a l´altura de Celrà. Centenars de conductors i viatgers es van veure afectats pel tall i a mitjanit es desconeixia si s´obriria la C-66.

J.B.L./C.T.B., Sant Julià de Ramis.

Una torre de mitjana tensió perillava de caure ahir a la nit a Sant Julià de Ramis, prop del veïnat del Pla. La instal·lació va quedar desfalcada per culpa de l´aigua i va obligar a tallar a Celrà la carretera C-66 que porta a la Bisbal a tres quart de nou del vespre i la via del tren. Així, l´incident va provocar que s´hagués de tallar la C-66 entre Celrà i l´entrada a la N-II. A més, prop de 137 usuaris dels municipis de Sant Julià i de Girona es van quedar sense llum, segons va informar la companyia Fecsa-Endesa.

La delegada de la Generalitat, Pia Bosch, va informar a última hora d´ahir que l´avís inicial informava d´una fuita d´aigua al canal de reg que abasta el marge esquerre del Ter de Sant Julià fins a Colomers. Per la seva part, la companyia elèctrica va dir que el canal havia estat desviat i que passava per sota de la base que l´hauria descalçat. Tanmateix, el que realment s´havia produït, segons Bosch, era la ruptura total del canal en un tram d´uns deu metres.

Així, i en estar en època de regadiu, el cabal d´aigua era considerable. A partir de la zona trencada del canal, l´aigua va començar a sortir amb força, colpejant una part de la base de la torre que va acabar desfalcant-se. Aleshores, va ser quan es va prendre la decisió de tallar el trànsit ferroviari i viari per la C-66 ja que existia el risc que si la torre hagués caigut, n´hagués arrossegat d´altres de la connexió elèctrica i que s´haurien pogut precipitar sobre la via del tren o la carretera al seu pas entre Campdorà i Celrà.

Els operaris de la companyia Fecsa-Endesa van estar treballant durant hores per estabilitzar la torre, almenys de manera provisional. Al voltant de la mitjanit, Pia Bosch va calcular que a les dues o les tres de la matinada la torre estaria falcada, moment en el qual s´estudiaria la possibilitat de reobrir la C-66 i el trànsit ferroviari. No obstant això, Bosch va assegurar que l´única solució definitiva és col·locar una nova torre.

Per la seva part, l´alcalde de Sant Julià de Ramis, Narcís Cassassa, va explicar que els agricultors de la comunitat de regans afectats van expressar ahir el seu malestar perquè, en cas de no poder regar durant els propers dies, perdrien les collites, ja que el subministrament d´aigua es va tallar. L´alcalde va informar que avui començaran les gestions per assegurar que els pagesos puguin regar al més aviat possible. «És una qüestió de dies i no de setmanes», va advertir Cassassa. En aquest sentit, Bosch va informar que s´havien fet gestions des del Departament d´Agricultura per començar a arreglar el canal, però va matisar que «serà una feina d´un o dos dies perquè no es tracta d´una reparació puntual».

Posted: Thursday 15/06/2006 10:13
by Ecomobisostrans
Home, jo crec que lo llogic hauria sigut sustituir per carretera fins a Portbou o Cerbere i alla continuar amb un altre tren. O es que potser no deuen tenir cap tren de reserva per alla a la vora per incidencies?

Posted: Saturday 17/06/2006 19:35
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:Home, jo crec que lo llogic hauria sigut sustituir per carretera fins a Portbou o Cerbere i alla continuar amb un altre tren. O es que potser no deuen tenir cap tren de reserva per alla a la vora per incidencies?
En primer lloc, l'accés per carretera tant a Cervera de la Marenda com a Portbou és bastant horrorós, posats a transbordar s'hauria de fer anar la gent fins a Perpinyà.

Per altra banda, per tal de fletar un tren especial per incidència necessitaràs tenir material mòbil, que aquest estigui preparat (llits fets, bar i/o restaurant amb menjar i begudes, personal de bord...). En molts casos una incidència a mig camí d'un tren nocturn esdevé irresoluble (avui mateix un tren nocturn d'Itàlia a Portbou ha arribat amb cinc hores de retard, segons he llegit a Infolignes).

Posted: Sunday 18/06/2006 1:10
by aarongilp
Farà cosa d'un any, pel que m'han explicat, va haver un descarrilament d'un mercant a Ourense i el Estrella Galicia es va transbordar per carretera des d'allà fins a Sants...així que qualsevol cosa es pot esperar...

Circulació interrompuda entre Reus i Lleida

Posted: Saturday 08/07/2006 19:18
by George85
Pel descarrilament d'un Talgo a l'alçada d'Alcover la circulació de trens resta interrompuda entre Reus i Lleida.

El Regional Exprés (sortida BCN-Est. de França 16:48 ) destinació Lleida via Reus ha sigut desviat per Valls. Als passatgers que anavem a Torredembarra, Altafulla i Tarragona a St. vicencs de Calders ens han fer transbordar el Cat. Exprés (sortida BCN- Estació de frança 17:17) que venia darrere amb destinació Casp via Reus, Mora la nova i Flix. Només un passatger anava a La Selva del Camp al que l'interventor ha dit que anés a Tarragona i un cop allà es dirigís al Punt d'Atenció al client.

Talgos i Altarias estacionaven a St. Vicens de Calders.

:roll:

Posted: Saturday 08/07/2006 22:16
by aarongilp
Per avaria del Regional nº5839 (Barcelona Sants - Portbou), els següents trens s'han vist afectats:

- REG nº 05839 (Barcelona Sants - Portbou) -> Tren suprimit a St. Celoni, per avaria de la unitat de cap 440R-160M. Viatgers traslladats al CEX 05083.

- CEX nº 05083 (Barcelona Sants - Figueres) -> Endarreriment de 45 minuts a Figueres, prol·longació fins a Portbou. De St. Celoni a Portbou té parada a totes les estacions.

Re: Circulació interrompuda entre Reus i Lleida

Posted: Monday 10/07/2006 17:47
by Ecomobisostrans
George85 wrote:Pel descarrilament d'un Talgo a l'alçada d'Alcover la circulació de trens resta interrompuda entre Reus i Lleida.

El Regional Exprés (sortida BCN-Est. de França 16:48 ) destinació Lleida via Reus ha sigut desviat per Valls. Als passatgers que anavem a Torredembarra, Altafulla i Tarragona a St. vicencs de Calders ens han fer transbordar el Cat. Exprés (sortida BCN- Estació de frança 17:17) que venia darrere amb destinació Casp via Reus, Mora la nova i Flix. Només un passatger anava a La Selva del Camp al que l'interventor ha dit que anés a Tarragona i un cop allà es dirigís al Punt d'Atenció al client.

Talgos i Altarias estacionaven a St. Vicens de Calders.

:roll:
Que li hauran dit a Tarragona? Li hauran pagat un taxi?

Una altra cosa: I els passatgers que pot haver-hi a Selva del Camp, Alcover, etc. esperant el tren? Deu haver passat algun autobus o algo a buscarlos, no?

Re: Circulació interrompuda entre Reus i Lleida

Posted: Monday 10/07/2006 19:42
by George85
Ecomobisostrans wrote:
Que li hauran dit a Tarragona? Li hauran pagat un taxi?

Una altra cosa: I els passatgers que pot haver-hi a Selva del Camp, Alcover, etc. esperant el tren? Deu haver passat algun autobus o algo a buscarlos, no?
Doncs suposo que li deuen haber pagat un taxi o algo aixi... Això li va dir l'interventor després de trucar amb un mòbil a algun superior ja que al trucar va dir: 'només he trobat un cliente amb un bono picat per la selva' i la resta de la conversa ja no la vaig escoltar... :roll:

Incendi d'una 448 en servei Ca2

Posted: Monday 24/07/2006 11:51
by Watermark
Incendi d'una 448 en servei Ca2
El Periódico de Catalunya wrote:
SUCCESSOS
Un incendi obliga a desallotjar els passatgers d'un tren a Girona

Agències

Barcelona. -- Una avaria al motor d'un tren Catalunya Exprés de Renfe va causar ahir al vespre un incendi que va afectar la instal·lació elèctrica de la màquina a l'altura de Girona, sense que es produïssin danys personals. No obstant, es va haver de procedir a l'evacuació dels passatgers d'aquest comboi.

Fonts dels Bombers de la Generalitat han informat avui que el succés es va registrar ahir cap a les 22.30 hores i que l'incendi es va sufocar en una hora. Les flames van afectar principalment el condensador i la instal·lació elèctrica del tren.

Arran d'aquest succés, s'havia activat el protocol d'emergències de Renfe i els passatgers havien estat desallotjats del tren a l'estació de Girona i posteriorment traslladats fins a la ciutat de Figueres, destí final del tren avariat, en un altre comboi.

El nombre de viatgers afectats per aquest incendi es desconeix de moment, segons han informat fonts de la companyia ferroviària.

Re: Incendi d'una 448 en servei Ca2

Posted: Monday 24/07/2006 14:30
by orique
Watermark wrote:Incendi d'una 448 en servei Ca2
El Periódico de Catalunya wrote:
SUCCESSOS
Un incendi obliga a desallotjar els passatgers d'un tren a Girona

Agències

Barcelona. -- Una avaria al motor d'un tren Catalunya Exprés de Renfe va causar ahir al vespre un incendi que va afectar la instal·lació elèctrica de la màquina a l'altura de Girona, sense que es produïssin danys personals. No obstant, es va haver de procedir a l'evacuació dels passatgers d'aquest comboi.

Fonts dels Bombers de la Generalitat han informat avui que el succés es va registrar ahir cap a les 22.30 hores i que l'incendi es va sufocar en una hora. Les flames van afectar principalment el condensador i la instal·lació elèctrica del tren.

Arran d'aquest succés, s'havia activat el protocol d'emergències de Renfe i els passatgers havien estat desallotjats del tren a l'estació de Girona i posteriorment traslladats fins a la ciutat de Figueres, destí final del tren avariat, en un altre comboi.

El nombre de viatgers afectats per aquest incendi es desconeix de moment, segons han informat fonts de la companyia ferroviària.
:?:

Image

:roll:

Posted: Monday 24/07/2006 15:33
by aarongilp
Si home...ni la mateixa renfe sap què ha passat...El tren afectat era, com no, el meu 448R preferit, el 017 (força propens a espatllar-se), i no crec que sigui el convertidor (suposo que és al que es referien) ja que el tren estava sortint quan es va incendiar. N'he fet fotos, aquí en teniu una...

Image

La foto l'he pres cap a les 10.40 (el CEX de les 10.26 anava amb 30 minuts d'endarreriment), i a les 13.07 ja no hi era...

Posted: Monday 24/07/2006 17:01
by trainman
Es crema el motor d'un tren a l'estació de Girona i n'evacuen els passatgers



CARMINA SOLANO. Girona

+ Un bomber, remullant el vagó afectat pel foc. Foto: C.S.
El motor d'un tren Catalunya Exprés es va cremar ahir a la nit, just quan va arribar a l'estació de Girona provinent de Barcelona. Ningú va prendre mal en l'incident, que va provocar molta fumera. Els passatgers que continuaven el trajecte van ser evacuats a un altre comboi de mitjana distància, que els va dur amb una hora de retard a les estacions previstes (Flaçà i Figueres).

Quan passaven cinc minuts d'1/4 d'11 de la nit, un Catalunya Exprés provinent de Barcelona feia parada a l'andana 1. De sobte, es va sentir molta pudor de cremat i van començar a sortir flames de la part inferior d'un dels vagons, on hi ha el motor. Fonts de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) van explicar que, de seguida, es van evacuar tots els passatgers del comboi, i personal de l'estació va ruixar amb extintors el motor. Paral·lelament, es van avisar els bombers, que van anar a l'estació, juntament amb policies municipals. A aquella hora l'estació estava tancada, per la qual cosa no es va haver de desallotjar el recinte.

Segons van informar les mateixes fonts d'ADIF, més que el foc, el més espectacular va ser la gran fumera que es va originar. A l'hora de tancar aquesta edició, Renfe desconeixia les causes de l'avaria.

Els passatgers que continuaven el trajecte van ser evacuats a un altre comboi regional, que a 2/4 de 12 va sortir de l'andana 4 en direcció a Figueres.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2001713