Page 4 of 5

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Monday 07/12/2009 22:48
by taxista_xungo
En efecte, l'adhesiu de tarifes vigents ho diu clarament: "Maletes o similars amb dimensions superiors a 55x35x25 : 1,00 euro".

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 08/12/2009 1:25
by wefer
taxista_xungo wrote:En efecte, l'adhesiu de tarifes vigents ho diu clarament: "Maletes o similars amb dimensions superiors a 55x35x25 : 1,00 euro".
Posem que fem una carrera de 5 euros.
Si va 1 sol viatger, costa 5 euros.
Si van 2 viatgers, costa 5 euros.
Si van 4 viatgers, costa 5 euros.

Però si van una persona i un violí, costa 6 euros :?
I una persona amb tres violins, li costa 8 euros? :x
No vull ni pensar què costarà portar un contrabaix...

Quines tarifes més absurdes, on els violins paguen més que les persones per viatjar!!!!

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 08/12/2009 1:48
by megapauer
taxista_xungo wrote:En efecte, l'adhesiu de tarifes vigents ho diu clarament: "Maletes o similars amb dimensions superiors a 55x35x25 : 1,00 euro".
L'estoig de violí, amb forma de maletí allargat i amb uns 3-4 kilos de pes, és considerat arreu com a equipatge de mà. De fet fins i tot als avions està permès dur-lo a la cabina tot i sobrepassar les dimensions màximes establertes. Per tant per l'equipatge de mà no haurien de cobrar.

I és ben habitual que els taxistes cobrin per les maletes de cabina tot i no fer les mides màximes, sols pel fet d'anar al maleter. Diria que potser dos o tres cops de ¿200? taxis a Barcelona no m'han cobrat per la maleta de cabina.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 08/12/2009 1:55
by megapauer
wefer wrote:No vull ni pensar què costarà portar un contrabaix...

Quines tarifes més absurdes, on els violins paguen més que les persones per viatjar!!!!
Costarà molt dur-lo, perquè l'habitual és que no vulguin posar-lo al cotxe tot i que cap perfectament en qualsevol cotxe de cinc portes o simplement reclinant el seient de davant. De fet aquest estiu vam anar de Barcelona a Blanes amb el meu X3 i anàvem 4 persones, dos violins, un violoncel, una maleta , dues petites i un contrabaix. Tot capiculat pel contrabaixista, que va demostrar que té llarga experiència en dur el seu instrument en condicions extremes xD

I parlant de tarifes... un món realment absurd. Puc entendre que cobrin un suplement per una estació o aeroport en compensació de l'espera. Però per què no ho cobren per l'espera en una parada de carrer? Allí no esperen? I per què han de cobrar, com volen fer ara, per dur-te a Sants? Quina diferència hi ha entre dur-te a Sants i dur-te a Passeig de Gràcia o a Sarrià? I sobre les maletes... per què et cobren per una maleta de 20 kilos i no per una persona de 75? Crec que les tarifes de Madrid, on l'equipatge que cap al maleter va inclòs, em sembla més coherent. Sempre he cregut que el suplement d'equipatge és una extorsió encoberta per contentar al gremi.

Més absurditats de la tarifa

Posted: Tuesday 08/12/2009 11:58
by Guigui
A mi, el que em sembla absurd, és la tarificació per minuts. Vejam, el taxi, per a què s'agafa, per arribar ràpid a un lloc o per passar l'estona al vehicle? Així, si trigues 20 minuts en arribar a un lloc pagues tant, però si n'hi trigues 40, en pagues tant més.

El dia que es dediquin a repassar les tarifes (no sols les de taxi) així com la seva finalitat i transparència, a més d'un li cauran les :referee

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 08/12/2009 23:11
by taxista_xungo
Anem per parts:

TEMA SUPLEMENTS

- A tot arreu, l'equipatge de mà te les dimensions màximes de 55x35x25, centímetre amunt, centímetre avall. Per raons òbvies es tolera carregar amb un violó de 80 cm en un avió dins de la cabina de passatgers, pero si es tractés d'un paquet crec que les coses anirien d'una altra forma.

-Si puja un viatger amb un contrabaix enorme li cobrarà 1 euro, és el que diu a les tarifes vigents, està clar, no?

-Hi han taxistes que NO cobren suplements per diverses raons: 1) per AMABILITAT (així, en majúscules, perquè quedi clar), 2) per evitar disputes i discussions estúpides per un maleït euro o uns centímetres de més o menys.

- Per què hi ha suplements?? Resposta: amb els suplements es tracta de gravar un tipus de carreres que són esporàdiques i que no representen una despesa habitual per l'usuari. Exemple: el que agafa dos o tres taxis el cap de setmana a la nit, el que va de vacances dos o tres cops a l'any passant per l'aeroport o l'estació de Sants. Si es decidís suprimir els suplements, els taxistes haurien de forçar una compensació de la pèrdua de guanys apujant la tarifa normal. Els suplements a més a més fan d'imant de taxis cap a uns punts que les autoritats volen tenir ben atesos per qüestió d'imatge. Aprofito per recordar-vos que el suplement de l'estació de Sants no el van demanar els taxistes, el van imposar directament des de l'IMT.

TEMA TAXÍMETRES

Els taxímetres - de tota la vida i a tot arreu - marquen el kilometratge quan estan en marxa i un tant per minut quan estan aturats o per sota de la velocitat de tall. Ho entenc perfectament: una carrera X uns dies amb poc trànsit pot costar 4 euros i altres amb més trànsit pot pujar 6 euros, però compte! no siguis egoïsta, el preu lògic no és 4 euros! El preu lògic és la mitja de tots els dies, és a dir el preu mitjà, 5 euros. Podriem arribar al tracte de 5 euros, però és molt possible que els dies de molt trànsit no em trobessis, i és que jo tampoc vull perdre. En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.

Salut!

Tarifes justes per a qui?

Posted: Tuesday 08/12/2009 23:23
by Guigui
taxista_xungo wrote:En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.
Sense ànims de tractar ningú de pesseter o bandoler, estarem d'acord en una cosa: el que marca el taxímetre és el més just per al taxista. Per al passatger... què vols que et digui.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 08/12/2009 23:31
by Lluita1714
Jo el què penso és molt diferent. Més enllà del famós salari elevat que solen tenir molts taxistes, i del preu que a mi em sembla car, el taxi és un transport un pèl elitista. Qui l'agafa cada dia és perquè vol. És (ara no em digueu exagerat) com contractar una Limusina, és car perquè no és un transport de masses, i tens un xofer a disposició. Altra cosa és que en alguns moments de la nostra vida sigui estrictament necessari agafar-lo, per exemple de nit quan el gran transport públic és tancat, quan no passarà un Nitbus en una hora, on no arriben ni els autobusos, o quan és una situació d'urgència màxima, com un naixement. És car, però no és imprescindible, per sort, i els qui l'agafen cada dia, s'ho poden pagar.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Wednesday 09/12/2009 1:48
by 437.001
taxista_xungo wrote:
TEMA TAXÍMETRES

Els taxímetres - de tota la vida i a tot arreu - marquen el kilometratge quan estan en marxa i un tant per minut quan estan aturats o per sota de la velocitat de tall. Ho entenc perfectament: una carrera X uns dies amb poc trànsit pot costar 4 euros i altres amb més trànsit pot pujar 6 euros, però compte! no siguis egoïsta, el preu lògic no és 4 euros! El preu lògic és la mitja de tots els dies, és a dir el preu mitjà, 5 euros. Podriem arribar al tracte de 5 euros, però és molt possible que els dies de molt trànsit no em trobessis, i és que jo tampoc vull perdre. En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.

Salut!
De Torredembarra a Tarragona hi ha 12km. Per què un dilluns a les 17h30 em cobren 19€ i un altre dilluns qualsevol me n´han arribat a cobrar 37,50€? En condicions idèntiques de tràfic, velocitat... però amb taxistes diferents?

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Thursday 10/12/2009 0:44
by wefer
Lluita1714 wrote:Jo el què penso és molt diferent. Més enllà del famós salari elevat que solen tenir molts taxistes, i del preu que a mi em sembla car, el taxi és un transport un pèl elitista
I tant elitista... a poc que facis números, en la majoria d'ocasions surt més a compte anar amb el cotxe particular que no pas agafar un taxi. I a sobre t'estalvies problemes de no trobar taxis.
I si et mous en transport públic, aleshores la diferència és abismal. Amb el que costa una sola carrera, jo vaig i torno de la feina gairebé durant quatre dies!!!

El resultat és que jo, per exemple, deu fer anys que no pujo a un taxi. Si fossin més barats els agafaria, però amb les tarifes actuals, els continuaré evitant tant com puguin. No crec que la política comercial actual sigui la millor, la veritat, però en fi... ells sabran. Jo el que sí sé, és que no m'ho puc permetre.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Thursday 10/12/2009 1:06
by josep_serre
A Tarragona on el taxi té el trist honor de ser el més car d'Espanya un preu competitiu faria incrementar notablement la demanda, en detriment de l'EMT és clar, a moltes ciutats espanyoles un taxi entre 4 persones acaba sortint al preu de 4 persones en autobús (a preu de bitllet senzill és clar).

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Thursday 10/12/2009 14:50
by Lluita1714
Mira, jo farà 5 anys que no n'agafo cap, tampoc. Un cop que tornant del cinema, La Maquinista, vam arribar en metro a L'H però FGC ja era tancat. El remei va ser el Taxi, i també va sortir molt car. Això no treu que els preus hagin de baixar, han de baixar, és injust per als clients, amb el que cobren ja poden convidar a una copa de Champagne. Després no ens estranya que es formin màfies al voltant del món de les llicències.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Friday 11/12/2009 22:42
by taxista_xungo
Màfies al voltant del món de les llicències??...El famós salari elevat que solen tenir molts taxistes??
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?

I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Friday 11/12/2009 23:08
by Lluita1714
taxista_xungo wrote:Màfies al voltant del món de les llicències??...El famós salari elevat que solen tenir molts taxistes??
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?

I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...
Aquí encara sembla que no ha arribat, però no trigarà. Són una mena de petites organitzacions que es fan passar per taxistes, amb cotxes falsos i llicències falses (de vegades no), que solen enganyar als turistes i a alguns conciutadans disparant els preus, arribant a triplicar-los. D'això n'és sabut a Argentina, o Praga. I si tenim grues pirates no trigarem a tenir-ne, de taxis.
És sabut que els taxistes tenen un salari mitjà força elevat, cosa que els permet amortitzar el cost de la llicència. Del contrari, no les vendrien per preus tan elevats. Per exemple, he buscat i el primer que he trobat:
Vendo licencia taxi barcelona martes impar 150000 euros con coche skoda octavia ii con 3 aÑos y medio, taximetro taxitroni, 112 y emisora
El preu d'un Skoda Octavia II amb tres anys, (en el benentès que sent un taxi té molt de rodatge) no supera els 5.000 €. 145.000 euros val doncs aquesta llicència, per tant, ha de ser un bon negoci per estar tan sol·licitada aquesta feina.
Que jo no te la critico, molt bé per tu, però no treu que sigui un transport car i elitista

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Saturday 12/12/2009 18:33
by taxista_xungo
Em desconcerta, ara resulta que les màfies estan per arribar... Deixem-ho estar!
Doncs miri, si realment creu que queda tant, compri una llicència, posi dos empleats a treballar (en el cas de que es consideri massa digne per treballar-la vostè) i m'ho explica, que riurem (millor dit, riuré) junts. Apunti's a la bona vida, endavant!

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Saturday 12/12/2009 18:45
by Lluita1714
taxista_xungo wrote:Em desconcerta, ara resulta que les màfies estan per arribar... Deixem-ho estar!
Doncs miri, si realment creu que queda tant, compri una llicència, posi dos empleats a treballar (en el cas de que es consideri massa digne per treballar-la vostè) i m'ho explica, que riurem (millor dit, riuré) junts. Apunti's a la bona vida, endavant!
... no penso respondre, tot està dit, jo poso dades i arguments.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Monday 14/12/2009 20:21
by taxista_xungo
Si s'hi fixa estem tornant a una discussió que vam tenir ara fa un any. Els meus arguments es troben en aquest mateix fil.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 15/12/2009 18:43
by oriolp13
Lluita1714 wrote:
taxista_xungo wrote:Màfies al voltant del món de les llicències??...El famós salari elevat que solen tenir molts taxistes??
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?

I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...
Aquí encara sembla que no ha arribat, però no trigarà. Són una mena de petites organitzacions que es fan passar per taxistes, amb cotxes falsos i llicències falses (de vegades no), que solen enganyar als turistes i a alguns conciutadans disparant els preus, arribant a triplicar-los. D'això n'és sabut a Argentina, o Praga. I si tenim grues pirates no trigarem a tenir-ne, de taxis.
És sabut que els taxistes tenen un salari mitjà força elevat, cosa que els permet amortitzar el cost de la llicència. Del contrari, no les vendrien per preus tan elevats. Per exemple, he buscat i el primer que he trobat:
Vendo licencia taxi barcelona martes impar 150000 euros con coche skoda octavia ii con 3 aÑos y medio, taximetro taxitroni, 112 y emisora
El preu d'un Skoda Octavia II amb tres anys, (en el benentès que sent un taxi té molt de rodatge) no supera els 5.000 €. 145.000 euros val doncs aquesta llicència, per tant, ha de ser un bon negoci per estar tan sol·licitada aquesta feina.
Que jo no te la critico, molt bé per tu, però no treu que sigui un transport car i elitista
Sense ser-ne un gran entès, al bar de sota casa és punt de reunió de taxistes, i una vegada els vaig preguntar, i es veu, que el preu de les llicències és tant elevat perquè l'ajuntament / IMT no vol expedir-ne més, i això fa que vagin buscades, per tant, que es venguin a preus superiors.

Re: Tarifes de Taxi

Posted: Tuesday 15/12/2009 21:45
by megapauer
oriolp13 wrote:Sense ser-ne un gran entès, al bar de sota casa és punt de reunió de taxistes, i una vegada els vaig preguntar, i es veu, que el preu de les llicències és tant elevat perquè l'ajuntament / IMT no vol expedir-ne més, i això fa que vagin buscades, per tant, que es venguin a preus superiors.
Si hi ha demanda elevada és perquè és una feina, al menys, rentable i relativament garantitzada. Si no fos així ningú les voldria.

I no, taxista_xungo, no m'interessa a mi com tampoc altres centenars de professions, ja que no m'agrada conduir per ciutat.

Tarifes 2011, des d'avui

Posted: Saturday 18/12/2010 19:14
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... davui.html

Els taxis a Barcelona i l'àrea metropolitana són un 3,2% més cars des d'avui

L'increment repercuteix únicament en el preu del quilòmetre recorregut i en l'hora d'espera, no en la baixada de bandera
Els nous preus també estableixen que les nits de Nadal i de Cap d'Any s'aplicarà un suplement especial de 3,10 euros


18/12/10 17:00 - Barcelona - Europa Press

El preu del quilòmetre recorregut i l'hora d'espera dels taxis de l'àrea metropolitana de Barcelona s'ha incrementat des d'aquest dissabte un 3,2% respecte a l'any 2010.

La nova tarifa per al 2011, aprovada l'octubre per l'Entitat Metropolitana de Transports (EMT) i ratificada per la Generalitat de Catalunya, no afecta el preu de la baixada de bandera ni els suplements.

Segons ha informat l'Institut Metropolità del Taxi, els taxímetres han actualitzat aquesta mitjanit només en tallers autoritzats.

Alhora han informat que la nit de Nadal no hi haurà liberalització horària i, per tant, l'horari serà el que impera habitualment durant tot l'any. Es manté el suplement de ‘nit especial' de 3,10 euros, previst a la tarifa.

La liberalització horària sí que s'aplicarà, però, la nit de cap d'any, i els taxistes que tinguin festa el dia 31 podran sortir a treballar des de les 22.00 hores d'aquell dia, en lloc de a les 06.00 hores de la matinada de l'1 de gener.