perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.sortrens wrote:I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.El LLOP wrote:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
El que en Sortrens diu no té res a veure amb la numeració actual de les estacions segons les línies, es refereix al nombre totals d'estacions que té la xarxa...El LLOP wrote:perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.sortrens wrote:I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.El LLOP wrote:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
Home, la idea és original, això no es pot negar... Però no crec que als veïns els agradi que la seva estació tingui un nom tan impersonal... Jo segueixo defensant Sant Ramon, per ser el nom del barri i la parada del TRAM.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Genial, pues li podriem posar com a nom 5XX el número que li pertoqui. Al igual que a Barcelona existeix el carrer núm 15 que precisament no està a la Zona Franca sinó que està per la zona d'Avinguda Tibidavo.El LLOP wrote:perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.sortrens wrote:I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.El LLOP wrote:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Endarreriments la construcció de la nova estació de la L5
Endarreriments en la construcció de la nova estació de la L-5 del metro
El sector de la Porta Nord es beneficiarà de la construcció d'una nova estació de metro de la línia 5 que s'ubicarà en un punt intermedi entre les actuals parades de Collblanc i de Pubilla Cases, davant l'antic Mercat Central de l'Hospitalet i l'avinguda del Cardenal Reig, a Barcelona. Malgrat que la nova estació ja hauria d'estar acabada i en funcionament, una successió de problemes d'última hora n'han endarrerit l'estrena. L'últim contratemps és que també s'acaba d'aprovar una modificació de la línia del Trambaix en aquest mateix punt, que suposarà el trasllat de la parada de l'avinguda de Xile (Barcelona). La idea és aprofitar el canvi del traçat del tramvia per convertir l'estació en intermodal.
EL PERIÓDICO
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
El sector de la Porta Nord es beneficiarà de la construcció d'una nova estació de metro de la línia 5 que s'ubicarà en un punt intermedi entre les actuals parades de Collblanc i de Pubilla Cases, davant l'antic Mercat Central de l'Hospitalet i l'avinguda del Cardenal Reig, a Barcelona. Malgrat que la nova estació ja hauria d'estar acabada i en funcionament, una successió de problemes d'última hora n'han endarrerit l'estrena. L'últim contratemps és que també s'acaba d'aprovar una modificació de la línia del Trambaix en aquest mateix punt, que suposarà el trasllat de la parada de l'avinguda de Xile (Barcelona). La idea és aprofitar el canvi del traçat del tramvia per convertir l'estació en intermodal.
EL PERIÓDICO
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sona a excusa
Vejam si m'aclareixo: el canvi de traçat d'una línia en superfície afecta tant la construcció d'una estació soterrada que, a més, ja té el túnel foradat? És tot just abans d'ahir que les administracions responsables es van assabentar de la modificació de la línia del tram?
Conclusió: la causa dels endarreriments de l'obra pública (ferroviària) a Barcelona no cal buscar-la en cap fet concret, és que és quelcom endèmic.
Conclusió: la causa dels endarreriments de l'obra pública (ferroviària) a Barcelona no cal buscar-la en cap fet concret, és que és quelcom endèmic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Cert que la construció d' aquesta estació (com tot el que es fa) porta un bon endarreriment, pero la decisió de modificar el traçat del tram ja es va prendre molt abans d' estiu, i així s' evita un revolt força complicat.
Altra actuació no prevista inicalment, i que també ha endarrerit l' obra,es la modificació del traçat d' una linia d' alta tensió que es al costat de la nova estació.
Altra actuació no prevista inicalment, i que també ha endarrerit l' obra,es la modificació del traçat d' una linia d' alta tensió que es al costat de la nova estació.
Re: Sona a excusa
No, no és pas així. Copio del projecte de Gisa:Guigui wrote:Vejam si m'aclareixo: el canvi de traçat d'una línia en superfície afecta tant la construcció d'una estació soterrada que, a més, ja té el túnel foradat?
Anteriorment, per a l’execució de la nova estació de la L5 d’FMB es va redactar un projecte M0 (abril 2006), el qual es va adjudicar a mitjans de 2006, i que contemplava una solució “en galeria” de tot l’àmbit de les andanes. Durant la fase inicial d’execució va aparèixer una sèrie de conduccions i canonades soterrades de gran importància (aigua potable d’AGBAR, alta tensió d’REE, comunicacions, etc) que, lligat amb la presència en superfície del tramvia (TRAMBAIX), van generar un replantejament de la solució inicialment projectada (execució en mina de l’estació), davant les incerteces del comportament d’aquests serveis -per altra banda, vitals- i de la plataforma tramviària. Les noves dades del terreny que es varen obtenir al fer les primeres excavacions, demostraren una deformació esperada del sòl, molt diferent a la determinada en projecte.
Tot això ha obligat a redactar un nou Estudi Informatiu en el que es planteja l’execució de tota l’estació a cel obert, on cal desviar el traçat del tramvia entre l’avinguda Xile i el carrer de Collblanc, inclosa l’estació de Sant Ramon, i que la seva definició i valoració també és objecte de l’esmentat Estudi Informatiu Modificat, ara en redacció, i que s’ha de concretar en el present projecte. El desenvolupament constructiu de la nova estació d’FMB és objecte d’un projecte modificat, a redactar a la vegada que el present.
El desviament del tramvia és també adient per l’actuació prevista per l’Ajuntament de Barcelona (a través dl’empresa pública BAGURSA), que es concreta en un projecte de reparcel·lació i un projecte d’urbanització de la illa compresa entre la carretera de Collblanc, camí de Torre Melina i carrer de Josep Sunyol i Garriga (UA-S1), segons un document previ redactat a l’abril de 2007, i que es pot consultar a les oficines de GISA (Gerència de Projectes de Transports). La reordenació d’aquesta illa permet un traçat del Trambaix més directe de la línia, eliminant la forta corba existent (de radi 20 m) entre els carrers de
Collblanc i Torre Melina.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Con motivo del inicio de obras de la "variante" de Collblanc del Trambaix (ver hilo correspondiente),"resucito" este hilo para ver si alguien sabe algo sobre la futura estación de "Cardenal Reig" (o cómo se acabe llamando).
¿ Se sabe cuándo van a cortar la línea 5 para construir los andenes ?
Saludos.
¿ Se sabe cuándo van a cortar la línea 5 para construir los andenes ?
Saludos.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Pues no deberían tardar, supuestamente las obras deberían hacerse en dos veranos (hay que cortar la circulación de trenes).
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Deben querer evitar que coincidan con las de Diagonal.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
El otro día leí en el periódico la lista de obras que obligarán a cortar tramos de metro este verano,y nada decían de la línea 5 entre Collblanc y Pubilla Cases.
¿ Tendremos que esperar al año que viene ?
El otro día leí en el periódico la lista de obras que obligarán a cortar tramos de metro este verano,y nada decían de la línea 5 entre Collblanc y Pubilla Cases.
¿ Tendremos que esperar al año que viene ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més difícil treballar sobre obra feta
Precisament, fer obres addicionals en un tram en servei, sense pretendre tallar-lo, costa més que fer-ho tot de zero. Cal tenir en compte l'estructura que pot suportar la volta del túnel, que es va fer sense considerar obres posteriors, així com les canonades diverses que hi ha per la zona.sergi wrote:¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
Una altra cosa és que, malgrat ser tan complicades, les obres s'hagin d'allargar tant. Tinc la impressió de que anys enrere eren capaços de fer les coses més de pressa, i tampoc se'ls enfonsava res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
El problema no es el que triguen en fer les obres, sino quan comencen efectivament.sergi wrote:¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
Aquesta obra mai s'ha començat seriosament, es van fer les primeres prospeccions i desviaments de serveis i ja van veure que no anaven enlloc i es va aturar.
Tram del Trambaix fora de servei
Avui hi ha un anunci a la pàgina 24 de La Vanguardia en paper que diu que, amb motiu de les obres de construcció duna nova estació entre Collblanc i Pubilla Cases, des dels dies 25 i 31 d'agost, quedarà interromput el servei de les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, entre les parades de Can Rigalt i Francesc Macià, i que a partir del dia 1 de setembre, la parada de Sant Ramón del Trambaix, actualment ubicada en el tram que deixarà de ser operatiu, ja estarà situada en un nou emplaçament.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Han anat prou ràpid a fer el canvi no? Vull dir que pensava que trigarien més temps a tenir les vies a punt, fer els canvis, etc
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
¿Los autobuses sustitutorios serán de Sarbus?
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
En TV3 he visto un CITARO standard de SARBUS 216X y un articulado al que no he podido ver la calcatrainman wrote:¿Los autobuses sustitutorios serán de Sarbus?
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Sembla que els CITARO substituiran als CITADIS jejeje
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Por la tele he podido ver al 1406 de Casas (Mercedes Integro) y al 1705 de Casas (Volvo Sunsundegui Astral articulado)