Page 4 of 19
Posted: Thursday 01/11/2007 17:52
by El LLOP
sortrens wrote:El LLOP wrote:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.
perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.
Posted: Thursday 01/11/2007 17:58
by Túnels del Garraf
El LLOP wrote:sortrens wrote:El LLOP wrote:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.
perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.
El que en Sortrens diu no té res a veure amb la numeració actual de les estacions segons les línies, es refereix al nombre totals d'estacions que té la xarxa...
Home, la idea és original, això no es pot negar... Però no crec que als veïns els agradi que la seva estació tingui un nom tan impersonal... Jo segueixo defensant Sant Ramon, per ser el nom del barri i la parada del TRAM.
Posted: Thursday 01/11/2007 18:01
by sortrens
El LLOP wrote:sortrens wrote:El LLOP wrote:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.
perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.
Genial, pues li podriem posar com a nom 5XX el número que li pertoqui. Al igual que a Barcelona existeix el carrer núm 15 que precisament no està a la Zona Franca sinó que està per la zona d'Avinguda Tibidavo.
Endarreriments la construcció de la nova estació de la L5
Posted: Monday 14/04/2008 21:51
by uriol108
Endarreriments en la construcció de la nova estació de la L-5 del metro
El sector de la Porta Nord es beneficiarà de la
construcció d'una nova estació de metro de la línia 5 que s'ubicarà en un punt intermedi entre les actuals parades de Collblanc i de Pubilla Cases, davant l'antic Mercat Central de l'Hospitalet i l'avinguda del Cardenal Reig, a Barcelona. Malgrat que la nova estació
ja hauria d'estar acabada i en funcionament, una successió de problemes d'última hora n'han endarrerit l'estrena. L'últim contratemps és que també
s'acaba d'aprovar una modificació de la línia del Trambaix en aquest mateix punt, que suposarà el trasllat de la parada de l'avinguda de Xile (Barcelona). La idea
és aprofitar el canvi del traçat del tramvia per convertir l'estació en intermodal.
EL PERIÓDICO
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Sona a excusa
Posted: Monday 14/04/2008 22:41
by Guigui
Vejam si m'aclareixo: el canvi de traçat d'una línia en superfície afecta tant la construcció d'una estació soterrada que, a més, ja té el túnel foradat? És tot just abans d'ahir que les administracions responsables es van assabentar de la modificació de la línia del tram?
Conclusió: la causa dels endarreriments de l'obra pública (ferroviària) a Barcelona no cal buscar-la en cap fet concret, és que és quelcom endèmic.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Monday 14/04/2008 23:33
by iluro
Cert que la construció d' aquesta estació (com tot el que es fa) porta un bon endarreriment, pero la decisió de modificar el traçat del tram ja es va prendre molt abans d' estiu, i així s' evita un revolt força complicat.
Altra actuació no prevista inicalment, i que també ha endarrerit l' obra,es la modificació del traçat d' una linia d' alta tensió que es al costat de la nova estació.
Re: Sona a excusa
Posted: Tuesday 15/04/2008 17:52
by Danzig
Guigui wrote:Vejam si m'aclareixo: el canvi de traçat d'una línia en superfície afecta tant la construcció d'una estació soterrada que, a més, ja té el túnel foradat?
No, no és pas així. Copio del projecte de Gisa:
Anteriorment, per a l’execució de la nova estació de la L5 d’FMB es va redactar un projecte M0 (abril 2006), el qual es va adjudicar a mitjans de 2006, i que contemplava una solució “en galeria” de tot l’àmbit de les andanes. Durant la fase inicial d’execució va aparèixer una sèrie de conduccions i canonades soterrades de gran importància (aigua potable d’AGBAR, alta tensió d’REE, comunicacions, etc) que, lligat amb la presència en superfície del tramvia (TRAMBAIX), van generar un replantejament de la solució inicialment projectada (execució en mina de l’estació), davant les incerteces del comportament d’aquests serveis -per altra banda, vitals- i de la plataforma tramviària. Les noves dades del terreny que es varen obtenir al fer les primeres excavacions, demostraren una deformació esperada del sòl, molt diferent a la determinada en projecte.
Tot això ha obligat a redactar un nou Estudi Informatiu en el que es planteja l’execució de tota l’estació a cel obert, on cal desviar el traçat del tramvia entre l’avinguda Xile i el carrer de Collblanc, inclosa l’estació de Sant Ramon, i que la seva definició i valoració també és objecte de l’esmentat Estudi Informatiu Modificat, ara en redacció, i que s’ha de concretar en el present projecte. El desenvolupament constructiu de la nova estació d’FMB és objecte d’un projecte modificat, a redactar a la vegada que el present.
El desviament del tramvia és també adient per l’actuació prevista per l’Ajuntament de Barcelona (a través dl’empresa pública BAGURSA), que es concreta en un projecte de reparcel·lació i un projecte d’urbanització de la illa compresa entre la carretera de Collblanc, camí de Torre Melina i carrer de Josep Sunyol i Garriga (UA-S1), segons un document previ redactat a l’abril de 2007, i que es pot consultar a les oficines de GISA (Gerència de Projectes de Transports). La reordenació d’aquesta illa permet un traçat del Trambaix més directe de la línia, eliminant la forta corba existent (de radi 20 m) entre els carrers de
Collblanc i Torre Melina.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Friday 27/06/2008 11:13
by sergi
Con motivo del inicio de obras de la "variante" de Collblanc del Trambaix (ver hilo correspondiente),"resucito" este hilo para ver si alguien sabe algo sobre la futura estación de "Cardenal Reig" (o cómo se acabe llamando).
¿ Se sabe cuándo van a cortar la línea 5 para construir los andenes ?
Saludos.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Friday 27/06/2008 18:56
by alexbn
Pues no deberían tardar, supuestamente las obras deberían hacerse en dos veranos (hay que cortar la circulación de trenes).
Posted: Friday 04/07/2008 10:29
by Ecomobisostrans
Deben querer evitar que coincidan con las de Diagonal.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Friday 04/07/2008 14:47
by sergi
¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
El otro día leí en el periódico la lista de obras que obligarán a cortar tramos de metro este verano,y nada decían de la línea 5 entre Collblanc y Pubilla Cases.
¿ Tendremos que esperar al año que viene ?
Més difícil treballar sobre obra feta
Posted: Friday 04/07/2008 15:29
by Guigui
sergi wrote:¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
Precisament, fer obres addicionals en un tram en servei, sense pretendre tallar-lo, costa més que fer-ho tot de zero. Cal tenir en compte l'estructura que pot suportar la volta del túnel, que es va fer sense considerar obres posteriors, així com les canonades diverses que hi ha per la zona.
Una altra cosa és que, malgrat ser tan complicades, les obres s'hagin d'allargar tant. Tinc la impressió de que anys enrere eren capaços de fer les coses més de pressa, i tampoc se'ls enfonsava res.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Friday 04/07/2008 16:44
by Danzig
sergi wrote:¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
El problema no es el que triguen en fer les obres, sino quan comencen efectivament.
Aquesta obra mai s'ha començat seriosament, es van fer les primeres prospeccions i desviaments de serveis i ja van veure que no anaven enlloc i es va aturar.
Tram del Trambaix fora de servei
Posted: Friday 22/08/2008 10:30
by metring
Avui hi ha un anunci a la pàgina 24 de La Vanguardia en paper que diu que, amb motiu de les obres de construcció duna nova estació entre Collblanc i Pubilla Cases, des dels dies 25 i 31 d'agost, quedarà interromput el servei de les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, entre les parades de Can Rigalt i Francesc Macià, i que a partir del dia 1 de setembre, la parada de Sant Ramón del Trambaix, actualment ubicada en el tram que deixarà de ser operatiu, ja estarà situada en un nou emplaçament.
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Friday 22/08/2008 10:55
by mikado
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Monday 25/08/2008 9:59
by Trenscat
Han anat prou ràpid a fer el canvi no? Vull dir que pensava que trigarien més temps a tenir les vies a punt, fer els canvis, etc
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Monday 25/08/2008 10:27
by trainman
¿Los autobuses sustitutorios serán de Sarbus?
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Monday 25/08/2008 15:30
by mikado
trainman wrote:¿Los autobuses sustitutorios serán de Sarbus?
En TV3 he visto un CITARO standard de SARBUS 216X y un articulado al que no he podido ver la calca
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Monday 25/08/2008 15:47
by EUKibo
Sembla que els CITARO substituiran als CITADIS jejeje
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
Posted: Monday 25/08/2008 16:12
by trainman
Por la tele he podido ver al 1406 de Casas (Mercedes Integro) y al 1705 de Casas (Volvo Sunsundegui Astral articulado)