Àrea Verda a Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------------------
Un 2% menys de trànsit.
Foto: ORIOL DURAN.
L'àrea verda, que havia de servir entre altres coses per alleugir el trànsit al centre de Barcelona, només ha suposat una reducció d'un 5% de desplaçaments en vehicle privat al centre i del 2% si parlem del trànsit en general, segons l'auditoria encarregada per l'Ajuntament de Barcelona a la Fundació RACC, feta pública fa 15 dies. Això sí, les infraccions d'aparcament s'han reduït a la meitat, el nombre d'estacionaments al centre ha baixat un 12% i la velocitat mitjana ha pujat un 2,5%.
Els aparcaments compartits no acaben d'arrencar
L'àrea verda també ha incentivat uns quants emprenedors per buscar noves oportunitats de negoci. Albert Guarro i Víctor Alarcón van posar en marxa BCN Park, una iniciativa d'aparcament compartit pionera a l'Estat amb la qual l'empresa esdevé intermediària entre el titular d'una plaça d'aparcament que vol llogar-la el temps que no la fa servir i el conductor que busca lloc on deixar el cotxe en una zona i en unes hores determinades, que aconsegueix així una plaça per 80 cèntims l'hora, un preu molt inferior al que pagaria si deixés el cotxe en un pàrguing. D'aquests 80 cèntims, 50 se'ls queda el titular, i els 30 restants són per a l'empresa. Ara per ara, però, amb els resultats tampoc n'hi ha per tirar coets. Segons Guarro, han aconseguit una borsa d'unes vuitanta places, disponibles en diversos horaris i zones de Barcelona, i han aconseguit donar servei a 16 usuaris, i en tenen 20 més en llista d'espera, perquè encara no han pogut oferir-los cap plaça que encaixi amb les seves necessitats. Guarro admet que l'adquisició de places «és un degoteig», i argumenta que la dificultat rau a aconseguir compatibilitzar horaris i llocs. «Podem tenir algú que ofereix la seva plaça cinc hores al matí al centre i algú altre que en necessita una en aquella zona però a la tarda. Cal encaixar les peces, i és complicat.» De moment, però, no llancen la tovallola.
-------------------------------
Un 2% menys de trànsit.
Foto: ORIOL DURAN.
L'àrea verda, que havia de servir entre altres coses per alleugir el trànsit al centre de Barcelona, només ha suposat una reducció d'un 5% de desplaçaments en vehicle privat al centre i del 2% si parlem del trànsit en general, segons l'auditoria encarregada per l'Ajuntament de Barcelona a la Fundació RACC, feta pública fa 15 dies. Això sí, les infraccions d'aparcament s'han reduït a la meitat, el nombre d'estacionaments al centre ha baixat un 12% i la velocitat mitjana ha pujat un 2,5%.
Els aparcaments compartits no acaben d'arrencar
L'àrea verda també ha incentivat uns quants emprenedors per buscar noves oportunitats de negoci. Albert Guarro i Víctor Alarcón van posar en marxa BCN Park, una iniciativa d'aparcament compartit pionera a l'Estat amb la qual l'empresa esdevé intermediària entre el titular d'una plaça d'aparcament que vol llogar-la el temps que no la fa servir i el conductor que busca lloc on deixar el cotxe en una zona i en unes hores determinades, que aconsegueix així una plaça per 80 cèntims l'hora, un preu molt inferior al que pagaria si deixés el cotxe en un pàrguing. D'aquests 80 cèntims, 50 se'ls queda el titular, i els 30 restants són per a l'empresa. Ara per ara, però, amb els resultats tampoc n'hi ha per tirar coets. Segons Guarro, han aconseguit una borsa d'unes vuitanta places, disponibles en diversos horaris i zones de Barcelona, i han aconseguit donar servei a 16 usuaris, i en tenen 20 més en llista d'espera, perquè encara no han pogut oferir-los cap plaça que encaixi amb les seves necessitats. Guarro admet que l'adquisició de places «és un degoteig», i argumenta que la dificultat rau a aconseguir compatibilitzar horaris i llocs. «Podem tenir algú que ofereix la seva plaça cinc hores al matí al centre i algú altre que en necessita una en aquella zona però a la tarda. Cal encaixar les peces, i és complicat.» De moment, però, no llancen la tovallola.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
Els veïns de la frontera de l'àrea verda aparcaran com a residents
• Barcelona donarà distintius als que viuen al límit perquè només paguin la tarifa barata
• Els afectats denuncien la falta d'aparcament des que funciona el sistema
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Els barcelonins que viuen als carrers que fan frontera amb l'àrea verda, el sistema d'aparcament de pagament implantat l'any passat en vuit dels 10 districtes de la ciutat, podran fer ús d'aquesta àrea com a residents. L'ajuntament ultima la distribució entre aquests veïns de distintius com els que tenen les persones empadronades a les zones de pagament obligatori, de manera que abonaran la tarifa barata.
Amb aquesta mesura se'ls vol compensar pels problemes que pateixen per aparcar a prop de casa des que va entrar en vigor la iniciativa, a l'estar absorbint aquells vehicles de no residents que busquen espais gratuïts on estacionar.
El problema dels veïns frontera, com se'ls coneix en l'argot tècnic dels especialistes en mobilitat urbana, s'està vivint en diferents zones de la ciutat situades a prop de la línia imaginària del perímetre de l'àrea verda. Els habitants d'aquests llocs denuncien que s'han quedat sense espais per poder aparcar, ja que tots els cotxes que no volen pagar per estacionar es desplacen cap als seus carrers, perquè són els més pròxims.
"El pitjor és veure que no hi ha manera de deixar el cotxe al teu carrer, mentre el del costat és ple de places buides", afirma una veïna del carrer de Miquel i Badia, al sud del Guinardó. Un grup de veïns afectats d'aquesta zona estan recollint firmes per demanar que ampliïn l'àrea verda al seu tram. També hi ha hagut protestes similars als districtes de Sarrià-Sant Gervasi, Sants-Montjuïc i als voltants de la plaça de les Glòries.
ESTUDI DEL RACC
L'informe que, per encàrrec de l'ajuntament, va elaborar a inicis d'aquest any el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) per analitzar l'impacte del nou sistema parla també dels veïns frontera. En l'apartat de recomanacions, el document demana la "revisió de les condicions d'accés dels residents que no pertanyen a l'àrea verda, però viuen en zones limítrofes al llarg del seu perímetre". A més, aconsella "atendre les necessitats" dels habitants als centres dels barris que estan fora de la zona de pagament, i en què també s'està produint, segons el RACC, una "pressió especial" sobre l'aparcament dels veïns residents.
El govern municipal reconeix l'existència del problema, explica Ángel López, director de serveis de Mobilitat: "Vam marcar els límits buscant fronteres clares com la Ronda del Mig, la Gran Via i l'avinguda Meridiana, però no sempre va ser possible trobar-les".
El consistori s'ha decantat finalment per la solució de repartir distintius de residents entre els afectats. Gràcies a ells podran estacionar a l'àrea verda per 0,20 cèntims d'euro per dia (un euro a la setmana), tal com passa amb la resta d'empadronats.
AMPLIACIÓ DESCARTADA
L'alternativa d'ampliar la zona de pagament en aquests carrers es descarta, ja que suposaria crear "noves fronteres i traslladar el problema a altres ciutadans", segons el responsable municipal de Mobilitat. L'ajuntament està censant el nombre d'afectats amb l'objectiu de començar a distribuir els distintius en dos mesos.
"No hem decidit encara el nombre de beneficiaris, però el radi d'actuació no anirà més enllà de dues o tres illes de cases, i es farà en aquells llocs en què hi hagi una demanda real", conclou el director de serveis de Mobilitat.
----------------------------------
Els veïns de la frontera de l'àrea verda aparcaran com a residents
• Barcelona donarà distintius als que viuen al límit perquè només paguin la tarifa barata
• Els afectats denuncien la falta d'aparcament des que funciona el sistema
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Els barcelonins que viuen als carrers que fan frontera amb l'àrea verda, el sistema d'aparcament de pagament implantat l'any passat en vuit dels 10 districtes de la ciutat, podran fer ús d'aquesta àrea com a residents. L'ajuntament ultima la distribució entre aquests veïns de distintius com els que tenen les persones empadronades a les zones de pagament obligatori, de manera que abonaran la tarifa barata.
Amb aquesta mesura se'ls vol compensar pels problemes que pateixen per aparcar a prop de casa des que va entrar en vigor la iniciativa, a l'estar absorbint aquells vehicles de no residents que busquen espais gratuïts on estacionar.
El problema dels veïns frontera, com se'ls coneix en l'argot tècnic dels especialistes en mobilitat urbana, s'està vivint en diferents zones de la ciutat situades a prop de la línia imaginària del perímetre de l'àrea verda. Els habitants d'aquests llocs denuncien que s'han quedat sense espais per poder aparcar, ja que tots els cotxes que no volen pagar per estacionar es desplacen cap als seus carrers, perquè són els més pròxims.
"El pitjor és veure que no hi ha manera de deixar el cotxe al teu carrer, mentre el del costat és ple de places buides", afirma una veïna del carrer de Miquel i Badia, al sud del Guinardó. Un grup de veïns afectats d'aquesta zona estan recollint firmes per demanar que ampliïn l'àrea verda al seu tram. També hi ha hagut protestes similars als districtes de Sarrià-Sant Gervasi, Sants-Montjuïc i als voltants de la plaça de les Glòries.
ESTUDI DEL RACC
L'informe que, per encàrrec de l'ajuntament, va elaborar a inicis d'aquest any el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) per analitzar l'impacte del nou sistema parla també dels veïns frontera. En l'apartat de recomanacions, el document demana la "revisió de les condicions d'accés dels residents que no pertanyen a l'àrea verda, però viuen en zones limítrofes al llarg del seu perímetre". A més, aconsella "atendre les necessitats" dels habitants als centres dels barris que estan fora de la zona de pagament, i en què també s'està produint, segons el RACC, una "pressió especial" sobre l'aparcament dels veïns residents.
El govern municipal reconeix l'existència del problema, explica Ángel López, director de serveis de Mobilitat: "Vam marcar els límits buscant fronteres clares com la Ronda del Mig, la Gran Via i l'avinguda Meridiana, però no sempre va ser possible trobar-les".
El consistori s'ha decantat finalment per la solució de repartir distintius de residents entre els afectats. Gràcies a ells podran estacionar a l'àrea verda per 0,20 cèntims d'euro per dia (un euro a la setmana), tal com passa amb la resta d'empadronats.
AMPLIACIÓ DESCARTADA
L'alternativa d'ampliar la zona de pagament en aquests carrers es descarta, ja que suposaria crear "noves fronteres i traslladar el problema a altres ciutadans", segons el responsable municipal de Mobilitat. L'ajuntament està censant el nombre d'afectats amb l'objectiu de començar a distribuir els distintius en dos mesos.
"No hem decidit encara el nombre de beneficiaris, però el radi d'actuació no anirà més enllà de dues o tres illes de cases, i es farà en aquells llocs en què hi hagi una demanda real", conclou el director de serveis de Mobilitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------------
Els residents de Ciutat Vella podran aparcar a l’àrea verda del Poble Sec
R.D.. Barcelona.
Els veïns acreditats com a residents del districte de Ciutat Vella, excepte els del barri de la Barceloneta, que configuren una zonificació diferent de la resta del districte, podran aparcar a les places d’àrea verda del barri limítrof del Poble Sec. L’Ajuntament de Barcelona ha pres aquesta decisió en detectar que a Ciutat Vella, on només es van poder habilitar prop d’un miler d’aparcaments en zona verda, hi ha un dèficit de places sobretot a la zona del Raval, mentre que al barri del Poble Sec hi ha superàvit i sovint es veuen aparcaments buits. Els veïns de Ciutat Vella, doncs, podran estacionar el seu vehicle a l’àrea verda del Poble Sec amb les mateixes condicions de resident, pagant un euro a la setmana o vint cèntims al dia, i utilitzaran el mateix distintiu que fins ara, que els acredita com a veïns de Ciutat Vella.
-------------------------
Els residents de Ciutat Vella podran aparcar a l’àrea verda del Poble Sec
R.D.. Barcelona.
Els veïns acreditats com a residents del districte de Ciutat Vella, excepte els del barri de la Barceloneta, que configuren una zonificació diferent de la resta del districte, podran aparcar a les places d’àrea verda del barri limítrof del Poble Sec. L’Ajuntament de Barcelona ha pres aquesta decisió en detectar que a Ciutat Vella, on només es van poder habilitar prop d’un miler d’aparcaments en zona verda, hi ha un dèficit de places sobretot a la zona del Raval, mentre que al barri del Poble Sec hi ha superàvit i sovint es veuen aparcaments buits. Els veïns de Ciutat Vella, doncs, podran estacionar el seu vehicle a l’àrea verda del Poble Sec amb les mateixes condicions de resident, pagant un euro a la setmana o vint cèntims al dia, i utilitzaran el mateix distintiu que fins ara, que els acredita com a veïns de Ciutat Vella.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Com a usuari de l'àrea verda penso que el que s'hauria d'haver fet és mantenir la gratuïtat per als residents i deixar la tarifa actual per als no-residents (2,75€/hora).
Digueu-me caradura, pero és el que crec. Era el que hi havia fins a l'arribada de l'àrea verda, amb la diferència que existint la tarifa de no-resident els vehicles de "fora" no circularien fins al centre per no haver de pagar...
Els (pocs) dies que agafo el cotxe a la tornada no baixo dels 20 minuts en buscar lloc. Un dia fins i tot m'hi vaig passar una hora de rellotge donant voltes com un tonto. Per no parlar dels que aparquen sense allò que diu el codi de deixar el vehicle de tal manera que s'aprofiti millor l'espai que queda , però això es un altre tema...
Digueu-me caradura, pero és el que crec. Era el que hi havia fins a l'arribada de l'àrea verda, amb la diferència que existint la tarifa de no-resident els vehicles de "fora" no circularien fins al centre per no haver de pagar...
Els (pocs) dies que agafo el cotxe a la tornada no baixo dels 20 minuts en buscar lloc. Un dia fins i tot m'hi vaig passar una hora de rellotge donant voltes com un tonto. Per no parlar dels que aparquen sense allò que diu el codi de deixar el vehicle de tal manera que s'aprofiti millor l'espai que queda , però això es un altre tema...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt
-----------------------------------------
La meitat dels barcelonins reduirien o eliminarien l'àrea verda d'aparcament
I un 85% no ha canviat els seus hàbits de desplaçament segons una enquesta del govern de la ciutat
DAVID MARÍN. Barcelona
Ni els mateixos residents de les zones d'àrea verda, que són teòricament els més beneficiats, aplaudeixen la implantació de places d'aparcament reservades als que hi viuen. Una enquesta feta per l'Ajuntament entre residents d'aquestes zones retrata un cert descontentament: la meitat dels enquestats reduiria les àrees verdes només a les zones amb més problemes d'aparcament o directament les eliminaria totalment (30,9% i 20,8%). A l'altre extrem, un 22,3% voldrien que s'implantés en altres llocs on encara no ha arribat. Només a un 18,7% ja els va bé tal com està. La gran majoria reconeixen que no els ha fet canviar d'hàbits.
L'Ajuntament de Barcelona va fer aquesta enquesta a finals d'abril, gairebé un any després que es comencés a implantar l'àrea verda a la ciutat, i la percepció dels ciutadans és que la mesura no els ha fet canviar la seva manera de moure's per la ciutat. Un 85% dels residents diu que continuen movent-se exactament igual que un any abans. La majoria (un 81,9%) tenen plaça de pàrquing i és allà on continuen deixant el cotxe. Un 4,2% fins i tot diuen que ara l'agafen més per moure's per la ciutat, ja que hi poden aparcar millor. Un 10% sí que afirma que agafa menys el cotxe.
Aquestes xifres confirmen les dades municipals del desembre passat, quan es va quantificar en només un 5% la reducció del trànsit a l'Eixample i Ciutat Vella des que s'havia implantat l'àrea verda.
El nou sistema, tot i que afavoreix el resident enfront del visitant que va a Barcelona per oci o per feina, no acaba d'agradar als seus beneficiats. La meitat dels residents enquestats reduirien les àrees verdes o directament les eliminarien. Un 20% creuen que cal ampliar les àrees verdes i només un 18% creuen que estan bé tal com estan. Un 26,6% dels enquestats consideren «excessiu» el preu d'un euro a la setmana per poder aparcar al carrer.
Malgrat tot, la valoració majoritària de l'àrea verda entre els residents és la de «bastant positiva», amb un 41% de les respostes.
El grup del PP, que ha difós l'enquesta després que el govern municipal l'entrés al registre d'estudis d'opinió sense donar-hi publicitat, ha criticat en una nota de premsa que el govern «hagi convertit els parquímetres en màquines escurabutxaques» sense aconseguir l'efecte desitjat. El PP destaca que un 46,6% dels residents que han demanat el distintiu de resident encara no l'han fet servir mai.
-----------------------------------------
La meitat dels barcelonins reduirien o eliminarien l'àrea verda d'aparcament
I un 85% no ha canviat els seus hàbits de desplaçament segons una enquesta del govern de la ciutat
DAVID MARÍN. Barcelona
Ni els mateixos residents de les zones d'àrea verda, que són teòricament els més beneficiats, aplaudeixen la implantació de places d'aparcament reservades als que hi viuen. Una enquesta feta per l'Ajuntament entre residents d'aquestes zones retrata un cert descontentament: la meitat dels enquestats reduiria les àrees verdes només a les zones amb més problemes d'aparcament o directament les eliminaria totalment (30,9% i 20,8%). A l'altre extrem, un 22,3% voldrien que s'implantés en altres llocs on encara no ha arribat. Només a un 18,7% ja els va bé tal com està. La gran majoria reconeixen que no els ha fet canviar d'hàbits.
L'Ajuntament de Barcelona va fer aquesta enquesta a finals d'abril, gairebé un any després que es comencés a implantar l'àrea verda a la ciutat, i la percepció dels ciutadans és que la mesura no els ha fet canviar la seva manera de moure's per la ciutat. Un 85% dels residents diu que continuen movent-se exactament igual que un any abans. La majoria (un 81,9%) tenen plaça de pàrquing i és allà on continuen deixant el cotxe. Un 4,2% fins i tot diuen que ara l'agafen més per moure's per la ciutat, ja que hi poden aparcar millor. Un 10% sí que afirma que agafa menys el cotxe.
Aquestes xifres confirmen les dades municipals del desembre passat, quan es va quantificar en només un 5% la reducció del trànsit a l'Eixample i Ciutat Vella des que s'havia implantat l'àrea verda.
El nou sistema, tot i que afavoreix el resident enfront del visitant que va a Barcelona per oci o per feina, no acaba d'agradar als seus beneficiats. La meitat dels residents enquestats reduirien les àrees verdes o directament les eliminarien. Un 20% creuen que cal ampliar les àrees verdes i només un 18% creuen que estan bé tal com estan. Un 26,6% dels enquestats consideren «excessiu» el preu d'un euro a la setmana per poder aparcar al carrer.
Malgrat tot, la valoració majoritària de l'àrea verda entre els residents és la de «bastant positiva», amb un 41% de les respostes.
El grup del PP, que ha difós l'enquesta després que el govern municipal l'entrés al registre d'estudis d'opinió sense donar-hi publicitat, ha criticat en una nota de premsa que el govern «hagi convertit els parquímetres en màquines escurabutxaques» sense aconseguir l'efecte desitjat. El PP destaca que un 46,6% dels residents que han demanat el distintiu de resident encara no l'han fet servir mai.
Last edited by wefer on Thursday 17/08/2006 22:44, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Del Punt.entfe001 wrote:De quin diari és la notícia?
Ja he editat el missatge per reflexar-ho.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
Àrea verda gratis durant 12 setmanes per als veïns cívics
L'Ajuntament regalarà 12 euros als residents que no hagin estat multats
Carles Sabaté
Els veïns de Barcelona que resideixen dins del perímetre de l'àrea verda d'aparcament i no arrosseguin multes pendents, ni hagin estat sancionats durant aquest any, rebran 12 euros per aparcar al carrer gratuïtament durant 12 setmanes del 2007. Les bonificacions en l'àrea verda per als barcelonins sense sancions formen part del paquet de mesures per afavorir els residents que prepara l'Ajuntament per a l'any que ve, coincidint amb les eleccions municipals. L'àrea verda d'aparcament de pagament abasta set dels deu districtes de la ciutat, bàsicament els barris que delimiten la ronda del Mig i la del Guinardó.
La regidora d'Hisenda, Montserrat Ballarín, va explicar ahir que els ajuts als residents s'ampliarien fins quasi un 50% en dos anys: "Els conductors que acreditin dos anys sense que els posin multes podran rebre fins a 24 euros l'any 2008". Els residents dins de l'àrea verda paguen un euro setmanal per deixar el cotxe al carrer a la setmana. Les bonificacions permetrien als conductors cívics estalviar-se el cost de quasi mig any del total de 54 setmanes.
L'Ajuntament repartirà les targetes de prepagament a finals d'any. L'àrea verda no ha reduït el trànsit, però sí que beneficia els residents en detriment dels qui encara entren a Barcelona amb vehicle privat, i que han d'abonar 2,70 euros/hora. Tot i les demandes reiterades de l'oposició municipal, l'equip de govern es nega a exposar els guanys que l'aparcament de pagament en superfície ha generat a l'Ajuntament.
Botons
-----------------------------------------
Àrea verda gratis durant 12 setmanes per als veïns cívics
L'Ajuntament regalarà 12 euros als residents que no hagin estat multats
Carles Sabaté
Els veïns de Barcelona que resideixen dins del perímetre de l'àrea verda d'aparcament i no arrosseguin multes pendents, ni hagin estat sancionats durant aquest any, rebran 12 euros per aparcar al carrer gratuïtament durant 12 setmanes del 2007. Les bonificacions en l'àrea verda per als barcelonins sense sancions formen part del paquet de mesures per afavorir els residents que prepara l'Ajuntament per a l'any que ve, coincidint amb les eleccions municipals. L'àrea verda d'aparcament de pagament abasta set dels deu districtes de la ciutat, bàsicament els barris que delimiten la ronda del Mig i la del Guinardó.
La regidora d'Hisenda, Montserrat Ballarín, va explicar ahir que els ajuts als residents s'ampliarien fins quasi un 50% en dos anys: "Els conductors que acreditin dos anys sense que els posin multes podran rebre fins a 24 euros l'any 2008". Els residents dins de l'àrea verda paguen un euro setmanal per deixar el cotxe al carrer a la setmana. Les bonificacions permetrien als conductors cívics estalviar-se el cost de quasi mig any del total de 54 setmanes.
L'Ajuntament repartirà les targetes de prepagament a finals d'any. L'àrea verda no ha reduït el trànsit, però sí que beneficia els residents en detriment dels qui encara entren a Barcelona amb vehicle privat, i que han d'abonar 2,70 euros/hora. Tot i les demandes reiterades de l'oposició municipal, l'equip de govern es nega a exposar els guanys que l'aparcament de pagament en superfície ha generat a l'Ajuntament.
Botons
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
El TSJC avala les tarifes per aparcar a l'àrea verda
C.S.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha avalat les tarifes per aparcar a l'àrea verda de pagament de Barcelona. La Cambra de Comerç havia interposat un recurs contra les taxes de l'any 2006. Aquesta entitat les considerava discriminatòries per als professionals que treballen i tenen el seu negoci instal·lat dins l'àrea de pagament, que estan obligats a pagar les tarifes de no residents perquè no viuen a la zona.
Els veïns abonen un euro setmanal per aparcar a la seva zona. Els de fora de la zona o que vénen de fora de Barcelona han de pagar un màxim de 2,75 l'hora en alguns barris. El Tribunal Superior reconeix que residents i no residents han de tenir un tractament diferenciat, malgrat la concentració d'activitat econòmica. La regidora d'Hisenda, Montserrat Ballarín, va valorar positivament la sentència del TSJC, perquè "valida un dels aspectes més importants de l'àrea verda, facilitar l'estacionament prop de casa als veïns de les zones de Barcelona més congestionades". Els autònoms i representants es poden beneficiar de descomptes en els aparcaments municipals i disposen de preus més assequibles en els abonaments de diversos serveis.
El tribunal ha anat donant la raó al consistori en diversos aspectes de regulació i tarifes de trànsit, com l'àrea verda i el preu de la grua. Diversos col·lectius i l'oposició política havien recorregut aquestes taxes els últims anys.
-------------------------------------
El TSJC avala les tarifes per aparcar a l'àrea verda
C.S.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha avalat les tarifes per aparcar a l'àrea verda de pagament de Barcelona. La Cambra de Comerç havia interposat un recurs contra les taxes de l'any 2006. Aquesta entitat les considerava discriminatòries per als professionals que treballen i tenen el seu negoci instal·lat dins l'àrea de pagament, que estan obligats a pagar les tarifes de no residents perquè no viuen a la zona.
Els veïns abonen un euro setmanal per aparcar a la seva zona. Els de fora de la zona o que vénen de fora de Barcelona han de pagar un màxim de 2,75 l'hora en alguns barris. El Tribunal Superior reconeix que residents i no residents han de tenir un tractament diferenciat, malgrat la concentració d'activitat econòmica. La regidora d'Hisenda, Montserrat Ballarín, va valorar positivament la sentència del TSJC, perquè "valida un dels aspectes més importants de l'àrea verda, facilitar l'estacionament prop de casa als veïns de les zones de Barcelona més congestionades". Els autònoms i representants es poden beneficiar de descomptes en els aparcaments municipals i disposen de preus més assequibles en els abonaments de diversos serveis.
El tribunal ha anat donant la raó al consistori en diversos aspectes de regulació i tarifes de trànsit, com l'àrea verda i el preu de la grua. Diversos col·lectius i l'oposició política havien recorregut aquestes taxes els últims anys.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Cal dir que des de l'1 de gener jo pago 0,75 € setmanals en comptes de l'euro "nominal" per no haver estat sancionat l'any passat.
Tot i això, no considero correcte que aparcar a l'Eixample sigui de pagament i en canvi a altres barris on el nivell econòmic és més alt (i.e. Sarrià) sigui gratuït (exceptuant algunes zones blaves)... precisament a Sarrià és on menys necessitat hi ha d'aparcar al carrer (que n'hi ha), ja que moltes cases ténen aparcament propi.
Tot i això, no considero correcte que aparcar a l'Eixample sigui de pagament i en canvi a altres barris on el nivell econòmic és més alt (i.e. Sarrià) sigui gratuït (exceptuant algunes zones blaves)... precisament a Sarrià és on menys necessitat hi ha d'aparcar al carrer (que n'hi ha), ja que moltes cases ténen aparcament propi.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si seguim el principi bàsic de que ocupar l'espai públic amb béns privats (i el cotxe n'és un) ha de ser gravat, em sembla justificat fer-ho, especialment allí on hi ha problemes a causa la seva utilització massiva. I des d'aquest punt de vista, hi ha més demanda al carrer Aragó que a l'Av. Pearson, per molt mal que faci a alguns i per antisocial que sembli.orique wrote:Tot i això, no considero correcte que aparcar a l'Eixample sigui de pagament i en canvi a altres barris on el nivell econòmic és més alt (i.e. Sarrià) sigui gratuït (exceptuant algunes zones blaves)... precisament a Sarrià és on menys necessitat hi ha d'aparcar al carrer (que n'hi ha), ja que moltes cases ténen aparcament propi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quan dic utilització massiva no em refereixo a la freqüència d'ús d'un vehicle sinó a l'ocupació de la via pública per un gran nombre de vehicles, independentment del model i els trajectes realitzats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Des d'una perspectiva de la intensitat d'ús, et dono la raó. Ara, a Sarrià mateix hi ha diferències entre Major de Sarrià (zona blava) i Can Caralleu, per posar dos exemples.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.