Page 4 of 8

Posted: Sunday 05/08/2007 16:29
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Obren per primer cop les barreres dels peatges per les llargues cues de trànsit cap a Tarragona
El Servei Català de Trànsit (SCT) i la concessionària Acesa han decidit obrir, per primera vegada, les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona a causa de les retencions històriques de fins a 70 quilòmetres

El Servei Català de Trànsit (SCT) i la concessionària Acesa han decidit obrir, per primera vegada, les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona a causa de les retencions històriques que hi ha hagut durant el matí, que han arribat fins als 70 quilòmetres cap al sud. També s'han acumulat fins a 57 quilòmetres en el tram comprès entre Avinyonet del Penedès (Alt Penedès) i Tarragona.

El conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Saura, preveu que l'aixecament de les barreres dels peatges d'El Vendrell i Tarragona, mesura que s'ha adoptat durant unes sis hores i que, segons Acesa, s'ha fer de forma "selectiva i intermitent".

Mesura pactada

En declaracions a Efe, Saura ha informat que aquesta mesura "excepcional" per una situació "excepcional" s'ha adoptat d'acord amb el departament de Política Territorial i Obres Públiques i el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, que han negociat amb la concessionària Acesa l'aixecament de les barreres "per intentar pal·liar el col·lapse circulatori", amb retencions de fins a 70 quilòmetres en diversos trams de l'autopista AP-7.

Saura ha explicat que el SCT tenia previst que avui es registrés un trànsit intens i alguna retenció en aquesta via -tradicionalment, la més conflictiva durant els caps de setmana i les operacions de sortida i retorn de les vacances-, però que la situació "s'ha agreujat per la gran afluència de vehicles procedents de França".

El conseller espera que les obres previstes en aquesta autopista, que consistiran en la construcció d'un tercer carril en el tram comprès entre la confluència d'aquesta via i l'AP-2, i Vila-seca i Salou (Tarragona), "evitin en un futur que es repeteixin retencions d'aquesta magnitud".

La resta de carreteres

En la mateixa autopista també es registraven retencions de 13 quilòmetres entre Sant Cugat del Vallès i Martorell (Baix Llobregat) en direcció a Tarragona i de 7 quilòmetres a la Jonquera (Alt Empordà), segons que ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT).

També a l'AP-7, a La Roca del Vallès (Vallès Oriental) en direcció a Girona, s'acumulaven cues de 4 quilòmetres, mentre que a la carretera N-340 a Vilafranca del Penedès i al Vendrell les cues arribaven fins als 12 quilòmetres en sentit sud.

Pel que fa a les vies que van cap a la costa, l'autovia C-32 a Gavà i Sitges, i la carretera C-35 a Vidreres (Selva) són les altres dues vies de Catalunya en què també s'acumulen retencions d'un màxim de 6 quilòmetres.

Posted: Sunday 12/08/2007 13:09
by entfe001
Diari de Girona wrote:El tram gironí de l´AP-7 registra més de 26 quilòmetres de cues en diferents punts

DAVID JIMÉNEZ, GIRONA

Un cop més, les carreteres catalanes han tornat a patir greus problemes de retencions que han provocat més de 50 quilòmetres de cues en diverses traams de les carreteres. Aquest cop, a les comarques gironines, diversos accidents i punts d´aglomeracions han afectat el trànsit en la xarxa viària.

L´autopista AP-7 va ser ahir la més afectada amb lentitut i circulació intensa en un total de 26 quilòmetres al conjunt de la província. A la demarcació de Girona, els principals problemes s´han centrat a les dotze del migdia entre la Jonquera i Biure d´Empordà on un accident múltiple sense ferits, que ha obligat a tallar un carril, ha arribat a provocar 7 quilòmetres de retencions en direcció cap a Girona i 2 quilòmetres més en direcció Nord. A partir del migdia, a la demarcació de Girona, a l´AP-7 hi havia 4 quilòmetres de cua a l´altura de Girona en direcció Figueres i dos més entre la Jonquera i l´aduana francesa. Per altra banda, a la N-II, un accident múltiple en el què s´han vist afectats quatre coches, ha obligat a donar pas alternatiu a l´altura de Figueres provocant lentitud de cicruclació en els dos sentits de la marcha.

L´autopista AP-7 va ser ahir la més castigada en el seu recorregut, provocant retencions a les demarcacions de Girona, Barcelona i Tarragona, segons va informar ahir el Servei Català de Trànsit. Les primeres retencions van afectar a primer hora del matí les comarques del Tar-ragonès i al migdia van començar les complicacions a la demarcació de Girona. Segons Trànsit, en direcció Nord, es van arribar a formar 8 quilòmetres de cua a l´altura de Riudellots de la Selva i 2 quilòmetres més de retencions a Maçanet de la Selva.

Però les dues principals complicacions es van produir entre Pont de Molins i Biure de l´Empordà, i entre la Jonquera i l´aduana Francesa. Pel que fa a Biure, un accident va causar 7 qilòmetres de cues en sentit Sud cap a Girona i 2 quilòmetres més en sentit Nord. Al final del matí, es van formar 5 quilòmetres en sentit Nord. També entre la Jonquera i l´aduana es van produir complicacions durant tot el dia.

Al matí, amb 6,5 quilòmetres de cua i a la tarda amb 2 quilòmetres. A la carretera C-35, a l´altura de Vidreres es van formar fins a 4 quilòmetres de retencions per anar en direcció Llagostera.
P.S: Amb el Mozilla SeaMonkey hi ha un corrector ortogràfic, disponible també en català, que em subratlla en vermell les paraules mal escrites a formularis de pàgines web. Amb aquesta notícia que enganxo ha tingut mooolta feina :roll:

Posted: Monday 13/08/2007 17:46
by entfe001
Nacional II tallada entre Figueres i la Jonquera per risc d'esfondrament d'un pont a l'alçada de Biure (al nord de Pont de Molins). Trànsit desviat a l'AP-7.

Posted: Tuesday 14/08/2007 12:32
by genissimon
entfe001 wrote:Nacional II tallada entre Figueres i la Jonquera per risc d'esfondrament d'un pont a l'alçada de Biure (al nord de Pont de Molins). Trànsit desviat a l'AP-7.
Doncs com no facin algun apaño abans del cap de setmana que ve (25-26 d'agost), les cues per entrar a França coincidint amb el final de vacances d'agost arribaran a l'Hospitalet de l'Infant.

Salut !!

Posted: Tuesday 14/08/2007 19:48
by entfe001
L'autopista serà gratuïta entre les sortides 2 i 3 mentre durin els treballs de reparació del pont. Ara només queda esperar que dos camions es fumin una castanya en aquell tram, cosa bastant habitual, per paralitzar el principal accés a França per carretera des de Catalunya.
Diari de Girona wrote:Tallen la N-II a l´altura de Biure davant el possible perill que s´esfondri un pont

DDEG, BIURE.

La N-II es troba tallada en els dos sentits a l´altura del municipi de Biure d´Empordà pel perill d'esfondrament del pont sobre el riu Llobregat d´Empordà. L'estructura del pont s'hauria vist debilitada per les últimes pluges, fet que va obligar a tallar la carretera en un tram de 13 quilòmetres i mig; en concret, del punt quilomètric 759 al 772,5, segons informa el Servei Català de Trànsit (SCT), el qual especificava que es fan desviaments per l'AP-7 entre Figueres Nord i la Jonquera. D'altra banda, els Bombers de la Generalitat van explicar que no van estar requerits per aquest fet i per tant no van actuar.

Segons concretava ahir a la tarda el Servei Català de Trànsit, des de les cinc de la tarda d´ahir dilluns, la N-II va quedat tallada, a l'altura de Biure, al quilòmetre 767, pel perill d'esfondrament del pont, situat en aquest tram, que comunica els municipis de Pont de Molins i Capmany. El trànsit de la carretera va quedar restringit i només hi van poder accedir veïns de les poblacions afectades.

Mentre aquesta incidència afecti la normalitat de la N-II, els automòbils es desviaran obligatòriament per l'AP-7, per la sortida 2, a la Jonquera, a l'altura del quilòmetre 772, i també per la sortida 3, la de Figueres Nord, al punt quilomètric 759.

Dos o tres dies per arreglar-ho

Ahir a la tarda, moment en què es va donar a conèixer la incidència tècnics del titular de la carretera, el Ministeri de Foment, van estar analitzant l'estructura que va quedar afectada. Per a la seguretat dels usuaris de la N-II i a l'espera d'un estudi més exhaustiu, s'estima un període de com a mínim «dos o tres» dies per solucionar la incidència, segons el Servei Català de Trànsit. Aquesta incidència va generar retencions i llargues cues en el moment en que es va registrar. Més tard les retencions es van dil·luir una vegada és va facilitar l´accés a l´autopista per tots els conductors. A aquest fet també s´hi han d´afegir les retencions que van patir ahir al matí els conductors que circulaven per la N-260 per accedir a Figueres.

«No hi ha perill»

El subdelegat del Govern a Girona, Francesc-Franciso Busquets, va apuntar ahir a la Cadena SER que no hi ha cap perill que el pont s´esfondri. «No hi ha cap perill, el sentit la Jonquera-Figueres és encara practicable i per tant s´establirà pas alternatiu. També s´ha decidit donar pas gratuït per l´autopista», va dir.

Posted: Wednesday 15/08/2007 10:16
by entfe001
Diari de Girona wrote:Les obres per reparar el pont de la N-II a Biure es poden allargar fins a finals d´agost

MARC ESTARRIOLA, BIURE.

Les obres per reparar el pont de la N-II a Biure d´Emprodà es podrien allargar més del previst. Encara que els treballs ja han començat, la millora podria no estar finalitzada fins a finals d´agost. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va demanar ahir al Ministeri de Foment que asseguri el pont de Biure per permetre que la circulació de la N-II es recuperi en menys d'una setmana. La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va recordar, en la seva compareixença al Congrés, que el tall de trànsit es va portar a terme per motius de seguretat, després de veure que una part del voral havia cedit. Álvarez també va informar que les obres de reparació s'han iniciat de manera immediata, i va recordar un precedent similar al de Biure i que va tenir lloc a Aranjuez, afectant la circulació ferroviària. «El Ministeri de Foment ha de proveir el reforçament dels talussos que han cedit en part, per assegurar que en menys d'una setmana es recupera la capacitat de trànsit de la N-II», va declarar Nadal.

L´alcalde de Biure, Joan Juan, va apuntar ahir que les pluges dels darrers dies podrien no ser les autèntiques causants de l´esfondrament del pont de la N-II a l´altura del seu municipi i que, en canvi, aquest fet es podria haver produit degut a la corrosió que ha patit l´estructura d´elements líquids provinents de zones més elevades del curs del riu. «Malgrat jo no sóc tècnic no crec que les pluges siguin la causa de l´esfondrament. Si per aquest riu hi passés només aigua aleshores el tub d´acer potser hauria aguantat molts més anys», va dir el batlle que afegia que «la meva intenció no és culpar l´Ajuntament de la Jonquera, aquest és un problema de civisme del qual tots ens hauríem de fer responsables», va dir Juan.

El batlle va comentar ahir que alguns dels veïns del municipi havien advertit dies enrere que el pont mostrava irregularitats, «més d´un m´ha explicat que trobaven que la calçada s´havia enfonsat una mica», va dir l´alcalde que ràpidament afegia que «des de sobre, pràcticament era impossible veure que alguna cosa anava malament». Tècnics van informar Juan que el descalçament del tub d´acer es va detectar el passat divendres i que, en aquest sentit, el batlle es mostrava satisfet per la ràpida actuació dels operaris de Foment.

Juan també es mostrava disgustat davant la política del ministeri a l´hora d´atendre a les seves peticions. El batlle considera que el fet de ser un conjunt de petits municipis els afecta de manera considerable. «El problema és que som muncipis de 300 habitants i amb això la carretera no està tan bé com si fóssim municipis amb 300.000 habitants. Ara només tenim el dret a la "pataleta"», apuntava l´alcalde de Biure molest.

D´altra banda propietaris de negocis a la zona temen que aquest suposat tall a la carretera els pugui fer perdre clients i critiquen la falta d'inversió de l'Estat a la N-II. Diuen els restauradors que avui és el dia més fort pel que fa a visitants però que els problemes de trànsit per accedir fins als seus negocis poden fer reduir el nombre de clients. Així ho creu el propietari del restaurant el Molí de les Escaules, Pere Lladó; «Per començar patirem retencions, tota aquesta gent ja no podrà ni travessar la frontera perquè la cua arribarà a dalt. Ara ja hi arribava sense haver-hi problemes al pont, imagina ara», va dir a Cadena Ser. Els restauradors i alguns alcaldes critiquen amb duresa l'estat de la N-II en aquest tram que soporta el pas continuat de camions de gran tonatge. L'alcalde de Cantallops, Josep Maria Molas, lamenta la falta d'inversió de l'Estat en una carretera que, assegura, ja hauria de ser una autovia.

Accedir fins al pont amb cotxe

Molts conductors que ahir volien accedir en aquest punt ho podien fer sense cap mena d´impediment malgrat el seu pas estava restringit solament per als veïns de les poblacions afectades de Pont de Molins, Biure, Capmany, Darnius i Maçanet de Cabrenys. Foment va col·locar un cartell a l´altura d´Hostalets de Llers per tal de desviar tots els vehicles i demanar que utilitzin l´autopista en el tram comprés entre les sortides dos i tres, amb peatge gratuït. Malgrat tot els conductors fan cas omís d´aquest cartell i segueixen per la N-II fins arribar al pont afectat, on un semafor dóna pas alternatiu als vehicles a través del carril que no ha resultat afectat per l´esfondrament.

Posted: Thursday 16/08/2007 11:00
by entfe001
Diari de Girona wrote:Obres, calor i cues a la carretera

MARC ROVIRA, GIRONA.

Les obres per reparar l´esvoranc al pont de Biure d´Empordà i la consegüent restricció al pas de vehicles per aquell tram de la N-II va sumar complicacions de trànsit ahir en una jornada que, en ser festa laboral generalitzada, ja era de per si especialment conflictiva a les carreteres gironines. El desviament forçós per l´autopista de tot el gruix de trànsit que circula per la Nacional II entre la Jonquera i Hostalets de Llers va portar un volum extra de vehicles a l´AP-7 que va ser impossible d´engolir. La situació va derivar, sobretot durant el matí, en cues de fins a deu quilòmetres. Aquestes retencions van sumar-se a les ja habituals de Vidreres o Llagostera de camí cap a la costa.

L´avaria de Biure amenaça de convertir-se en un autèntica rèmora per la fluïdesa del trànsit a la xarxa viària. I és que les previsions apunten que les obres de reparació del pont de la N-II, que té l´estructura malmesa i hi ha perill que s´esfondri, podrien allargar-se fins a finals d´agost. Mentrestant -les restriccions s´hi apliquen des del dilluns que és quan va revelar-se l´existència dels danys- els vehicles són desviats per l´autopista i les retencions pel trànsit intens són inevitables.

Ahir, a més, pels volts del migdia va haver-hi una altra trava per al trànsit de l´AP-7 a l´Alt Empordà quan una autocaravana va accidentar-se i va quedar bolcada a l´autopista al seu pas pel terme de Pont de Molins. A l´autocaravana, que circulava en sentit França, viatjaven quatre persones que van quedar ferides de diversa consideració.

Sobre la situació a Biure la diputada del PP al Congrés, Alicia Sánchez-Camacho, va acusar el conseller d'Interior, Joan Saura, de «temerari» per no fer complir les restriccions de circulació pel pont en perill de despreniment. Les acusacions de la diputada gironina del PP deriven del fet que hi ha usuaris -sobretot aquells que surten o es dirigeixen a pobles que estan entre el tram afectat- que hi segueixen passant per evitar prendre el desviament per l'autopista.

Sánchez-Camacho va assenyalar que Saura, com a màxim responsable del Servei Català de Trànsit (SCT) és «el culpable que, malgrat les restriccions, vehicles i camions de gran tonatge segueixin circulant per aquesta via, tot i la seva perillositat». Segons la diputada, «el que és inconcebible és que mentre està en perill la seguretat dels vehicles que circulen, el SCT es dediqui a remetre tota la responsabilitat al Ministeri de Foment i a rentar-se les mans sobre aquest tema, en lloc d'actuar de manera ferma amb el govern amic del PSOE». Igualment Sánchez-Camacho va denunciar que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, restés importància a la situació del pont de la N-II i no volgués donar dades sobre això, «menyspreant les necessitats de Girona».

A banda dels problemes registrats a la N-II ahir també va haver-hi complicacions en les principals carreteres d´accés a la Costa Brava, sobretot a la C-35 a Vidreres i la C-31 a Mont-ras -totes dues en obres- i també a la carretera C-65 al seu pas per Llagostera.

Posted: Wednesday 12/09/2007 11:58
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
-------------------------------
El inicio del curso escolar causa numerosas retenciones en el área de Barcelona
Entre otros puntos problemáticos, destaca la C-58, en la que se han registrado diversos tramos de colas

Barcelona. (EFE).- El inicio del curso escolar, tras el puente de la Diada Nacional de Catalunya, ha causado esta mañana numerosas retenciones en las principales vías de acceso y salida a la ciudad de Barcelona, según ha informado el Servei Català del Trànsit (SCT).

Un portavoz del SCT ha explicado que el inicio del curso escolar "se ha notado" y que, en relación a la semana pasada, la densidad de tráfico es "mucho mayor", con las "retenciones habituales de cualquier día laborable del año".

Entre otros puntos problemáticos, destaca la C-58, en la que se han registrado diversos tramos de retención en el área metropolitana de Barcelona, como un kilómetro y medio a la altura de Sant Quirze del Vallès, uno más en Badia del Vallès y cuatro más entre Montcada i Reixac y el Nus de la Trinitat, todos ellos en sentido Barcelona.

Además, la C-58 también ha presentado problemas en sentido norte, concretamente dos kilómetros de retenciones entre el Nus de la Trinitat y Montcada i Reixac, y entre dos y tres entre Montcada y Ripollet.

La A-2 ha registrado también complicaciones, tanto a causa de un accidente como por el volumen de tráfico, llegando a formarse hasta seis kilómetros de retenciones en Sant Andreu de la Barca y entre dos y tres entre Pallejà y Sant Feliu de Llobregat, en ambos casos en sentido a la capital catalana.

La autopista del Garraf, la C-32, ha presentado hasta seis kilómetros de colas entre Gavà y Esplugues de Llobregat, mientras que en la C-31 han sido cerca de nueve los kilómetros de retención entre Gavà y el Prat de Llobregat, también de entrada a Barcelona.

Más largas aún han sido las retenciones en la B-23, también en sentido Barcelona, llegando hasta los diez u once kilómetros entre Molins de Rei y la Avenida Diagonal; mientras que la B-20 ha presentado cinco kilómetros entre Montigalà y la Vía Júlia.

Las autopistas de pago tampoco se han salvado de este primer día de vuelta a la normalidad, con dos kilómetros de colas en la AP-7 en el Papiol, para enlazar con la AP-2 en sentido Barcelona.

Además también ha habido retenciones en Barberà de Vallès, en este caso en sentido norte, causadas tanto por el volumen de tráfico como por un accidente -que a estas horas mantiene a dos vehículos en el arcén de la vía-.

Por último, también se han registrado dos kilómetros de colas en la AP-2, también en el Papiol, en este caso para enlazar con la AP-7 en sentido Girona.

Impressionant

Posted: Sunday 07/10/2007 21:17
by JaMiRo!
Hola!

En aquests moments hi ha una retenció de collons en sentit Barcelona a l'autopista del Maresme per una accident a Badalona que deixa un carril anul·lat. :|

L'accident l'he sentit en directe :| , ja que em trobava passejant amb la JaMiRa! al costat de l'autopista. Hem anat a veure què ha passat i hem vist que un Seat Córdoba blau tunejat li ha fotut una ai carai! a un Mercedes Classe E per darrere >:( i ha fet que aquest donès voltes de campana fins pujar a la mitjana orientat en sentit contrari a la marxa; el Seat Córdoba l'ha acompanyat i s'ha acabat fotent frontalment contra el Mercedes Classe E.

Pel que hem pogut veure, no hi ha hagut víctimes mortals i els ferits són lleus. Això sí, el Córdoba s'ha quedat sense frontal i el Mercedes idem, els bombers fa pocs minuts es trobaven desenganxant els cotxes, que havien quedat units per la ferralla. :o

Salut!

Posted: Monday 08/10/2007 19:06
by Alfredo_21
Aención para los que tengais que circular por la C-33. A estas horas hay problemas de suministro electrico en el peaje de Mollet. Así que si veís que las vías laterales estan todas en verde y de repente os encontrais con esto:

Image


Que nadie se asuste.
De momento las VIAS excusivas VIAT estaban fuera de servicio. Por lo que el pago con VIA T se debía de hacer manualmente. Es posible que se haya debido a la gran tormenta electrica que ha habido por los alrededores. De hecho he visto como más de 30 rayos que seguro que han tocado suelo. Y es más, es posible que alguno haya dañado la catenaria de la línea C2 de cercanías.

Posted: Saturday 10/11/2007 11:56
by Sr.Horn
Image

está pasando algo esta mañana que hay más tránsito que incluso un día normal en Aragón? es horrible asomarse y ver la calle petada de coches en sábado.

Re: Retencions a les carreteres

Posted: Wednesday 09/07/2008 15:43
by oriolp13
Avui cua de 20 km a la AP-7/B-23
A molins estan fent reasfaltat durant la nit, una màquina s'ha espatllat i s'han demorat les obres unes 2h.
Total, la gent que volia entrar a Barcelona ho tenia xungo, ja que dels tres carrils només es podia circular per un.
per el TN han dit que les cues arribaven fins a Barberà del Vallès.

Dic jo: no era més fàcil parar les obres i continuar-les l'endemà?

Re: Retencions a les carreteres

Posted: Wednesday 09/07/2008 19:37
by orique
oriolp13 wrote:Avui cua de 20 km a la AP-7/B-23
A molins estan fent reasfaltat durant la nit, una màquina s'ha espatllat i s'han demorat les obres unes 2h.
Total, la gent que volia entrar a Barcelona ho tenia xungo, ja que dels tres carrils només es podia circular per un.
per el TN han dit que les cues arribaven fins a Barberà del Vallès.

Dic jo: no era més fàcil parar les obres i continuar-les l'endemà?
Barberà del Vallès, B-23?

Re: Retencions a les carreteres

Posted: Wednesday 09/07/2008 20:40
by oriolp13
La cua començava a Molins de Rei, que sinó m'equivoco és B-23, i a causa de només haver-hi un carril de circulació i la densitat de vehicles a aquella hora és considerable, s'ha estes la cua en uns 20 km cap a Barberà (diria que és AP-7). Encanvi al TN migdia de si s'ha fet cua a la part de Martorell no se n'ha dit res.

Re: Retencions a les carreteres

Posted: Friday 11/07/2008 13:33
by cristian26
La cua va arribar fins a Mollet del Vallès, i fins el pont sobre el Tenes a Parets del Vallès a causa de l'enllaç amb la C17, ja que me la vaig haver de menjar sencera :riure

Optimista

Posted: Friday 11/07/2008 15:05
by Guigui
cristian26 wrote: :riure
Encara sort que ho vas trobar divertit...

Re: Optimista

Posted: Friday 11/07/2008 22:23
by cristian26
Guigui wrote:
cristian26 wrote: :riure
Encara sort que ho vas trobar divertit...
Al mal tiempo, buena cara

Re: Retencions a les carreteres

Posted: Thursday 12/03/2009 9:29
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Bancos de niebla dificultan el tráfico en las principales vías acceso a Barcelona


EFE
BARCELONA

La presencia de espesos bancos de niebla en puntos no habituales de las principales vías de acceso a Barcelona están dificultando la circulación al reducir la visibilidad de los conductores.

Según ha informado el Servei Català de Trànsit, los bancos de niebla se encuentran en la C-58, entre Terrassa y Badia del Vallès; en la AP-7, entre Montmeló y Barberà del Vallès, y en la A-2, entre Esparraguera y Jorba.

Ante esta situación tan poco habitual en estas vías, desde el Servei Català de Trànsit se pide a los conductores circular con mucha prudencia, que se modere la velocidad y que se aumente la distancia de seguridad para evitar accidentes.

Han recordado que normalmente los banco de niebla se producen en la carreteras de Lleida, pero que hoy, y de forma excepcional, se han producido en los accesos principales de la red viaria a la capital catalana.

Tallada la Collada de Toses als camions i estudi RACC

Posted: Sunday 29/03/2009 20:25
by UT440_132M
http://www.3cat24.cat/noticia/373632/ca ... -de-Tosses

Puigcerdà

La neu obliga a prohibir la circulació de camions per la Collada de Tosses
Actualitzat a les 18:11 h 29/03/2009

Les nevades del cap de setmana han obligat a prohibir el pas de camions per la Collada de Tosses. Segons informa el Servei Català de Trànsit, s'ha restringit l'accés de vehicles pesants a la carretera N-260 en un tram d'uns 40 quilòmetres entre Puigcerdà, a la Cerdanya, i Planoles, al Ripollès. En el mateix punt, els cotxes estan obligats a circular-hi amb cadenes
http://www.3cat24.cat/noticia/373618/ca ... s-cada-any

Barcelona

Els ciutadans de l'àrea metropolitana es passen dos dies dins el cotxe en retencions cada any
Actualitzat a les 18:16 h 29/03/2009
Dos dies atrapats al cotxe. Aquest és el temps que perd de mitjana un ciutadà de l'àrea metropolitana de Barcelona en un embús. Segons un estudi del RACC, les retencions fan perdre cada dia uns 12 minuts als treballadors que es desplacen per la ciutat. Tot sumat, puja a 49 hores dins el cotxe, que traduïdes en dies laborables serien sis dies de vacances extres l'any. Aquestes retencions, a més, tenen un cost econòmic. Segons el RACC, cada treballador perd 460 euros en embussos per any. A nivell global, les retencions provoquen uns costos de 384 milions d'euros, un 0,3% de tot el PIB català. A Madrid, les xifres encara són més altes, però pels que cada dia es troben atrapats en un embús, això no és cap consol.

Els barcelonins i els habitants de l'àrea metropolitana perden, només per la congestió del trànsit, 49 hores anuals. Són hores que es queden atrapats sense remei en el seu vehicle. Es tracta de xifres que publica l'Anuari de la Mobilitat 2008 del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC).

Segons l'estudi de la companyia, les retencions suposen una pèrdua mitjana diària per a l'usuari d'11,9 minuts a la regió metropolitana de Barcelona, i en hora punta, sobretot per motius laborals, la pèrdua s'enfila fins als 18 minuts diaris a Barcelona. L'informe també fa un càlcul econòmic i resulta que les congestions a l'àrea metropolitana Barcelona costen 384 milions en total i 460 a cada ciutadà.

El nombre total de ciutadans afectats no és pas petit. En xifres absolutes 515.000 catalans perden el seu temps en els embussos només a l'àrea metropolitana, inclosos els que pugen a autobusos interurbans. Això significa tenir 285.000 vehicles aturats en una congestió al llarg de l'any.

Madrid més que Barcelona

En aquest estudi, la capital de l'estat també supera les xifres de Barcelona. A Madrid, els ciutadans perden 55 hores i 583 euros anuals. La mitjana d'espera és de 14 minuts i de 33 en hora punta. El cost total d'aquest embussos puja a 800 milions d'euros, un 0,6% del PIB de la Comunitat. El nombre de vehicles afectats, 531.944, pràcticament dobla el de Barcelona igual que el nombre de persones, 919.171.

El RACC assegura que comparar les xifres té "una significació relativa", ja que els àmbits espacials i demogràfics són diferents a les dues ciutats. Tot i això, si es compara el cost de la congestió per quilòmetre, a l'àrea metropolitana de Madrid les retencions castiguen un 28% més que en el cas de Barcelona.

Embussos pel tall de l'A-2 a Montmaneu

Posted: Friday 01/05/2009 22:15
by Guigui
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=259883

Embussos als desviaments habilitats pel tall de la A-2 a Montmaneu

També s'han produït retencions a l'AP-7 a l'altura de Sant Celoni i a la C-31

EFE / LAMALLA.CAT

El pont festiu del Primer de Maig ha provocat importants retencions a diversos punts de les carreteres catalanes, com al terme de Montmaneu (Anoia), on la A-2 està tallada des del 12 d'abril per risc d'esllavissaments, i s'han produït embussos de fins a 15 quilòmetres als desviaments per l'N-II i la N-IIa.

Al llarg del matí, s'han registrat importants retencions en aquest tram a l'altura de La Panadella, on els vehicles que viatjaven en direcció cap a Lleida han circulat amb detencions constants, i fins i tot en molts moments la circulació ha estat parada durant molt de temps per a desesperació de conductors i acompanyants.

Altres embussos, encara que de menor magnitud, s'han produït a l'AP-7, a l'altura de Sant Celoni (Vallès Oriental) o a la C-31, a Castell-Platja d'Aro, per part dels vehicles que es dirigien cap a les platges.

Publicat 01/05/2009 17:21h