Page 4 of 19

Resumen

Posted: Friday 22/07/2005 20:57
by Santfeliuenc
Hola,

Lo que acabo de escuchar en la radio a modo de resumen:

Distancia total: unos 360 km de vías
Ancho de vía: mixto
Trazado: Lleida-Girona y ramal a Barcelona por Martorell y Castellbisbal
Túneles: 83
Coste total: sobre unos 6.500 M€

Y yo, como cada Santfeliuenc va con su tema, insisto en el mío, jejejejeje, ¿de verdad que lo de Diagonal y Gra Vía cuesta tanto y ha de ser postergado?

Por cierto, este eje transversal que no pasa por Olot es otro de esos proyectos que se alrgan una cantidad de tiempo bestial y que comprometen fondos de un montón de legislaturas, ¿de verdad se hará?

Saludos,
Sergio

Posted: Friday 22/07/2005 22:18
by Duke
javi82 wrote:
Duke wrote:EDITO: He vist l'estació de Girona, al mig d'enlloc, a les afores de Salt, anirà de p*t* mare en un lloc tan cèntric, amb el que es tardi a arribar-hi ja seràs a Vic amb cotxe o bus :x
No hi haurà estació de Girona a l'ETF, ja que com a Lleida s'aprofita la de la LAV Madrid-Barcelona-França. La connexió ETF-LAV MBF es fa a l'aeroport de Girona-Costa Brava ;)
Segons el mapa hi ha estació a Girona. Si per poder utilitzar l'eix transversal ferroviari, un gironi s'ha de desplaçar fins a l'Aeroport, de l'Aeroport a Vic passant per l'eix és un moment ( sobretot si es desdobla, com sembla que passará ). Que l'estació de Girona sigui a l'Aeroport es una gran bestiesa ja que no servirà ni per anar a l'aeroport des de Girona ni quan s'arribi a l'aeroport no es podrà anar enlloc ( excepte a Vic ). Una errada bestial, espero que no es dugui a terme... a menys, es clar, que es vulgui especular amb el terreny, com a Guadalajara :D

Posted: Friday 22/07/2005 22:26
by Sky
Suposo que les icones dels mapes són orientatives. Al cap i a la fi no hi ha res definitiu (de fet, la línia sencera encara no ha passat de ser un projecte).

Posted: Friday 22/07/2005 23:20
by UT596001
El que jo no em crec és que hi hagi Tram-tren entre Manresa, Calaf i Cervera. El que farà la Gene és dir "com és un tram de altíssim dèficit i hi viuen 4 gats..." (i bla, bla, bla i més bla, bla, bla...) és tancar-lo i gaudir maltratant als habitants de:
-Sant Guim de Freixenet
-Sant Martí de Sesguioles
-Calaf (hipotètica futura capital comarcal de l'Alta Segarra o Alta Anoia)
-Seguers
-Sant Pere Savallinera
-Aguilar de Segarra
-Rajadell

Generalitat: els pobles també tenim dret a un transport públic digne!

Posted: Friday 22/07/2005 23:52
by javi82
Duke wrote:Segons el mapa hi ha estació a Girona.
Al igual que segons el mapa hi ha estació a Lleida...
I clar que hi haurà estació a Lleida, la de Lleida-Pirineus; i a Girona el mateix, la nova estació soterrada de la LAV Madrid-Barcelona-França al centre de Girona.

El text ho diu molt clar:
Tram Vic-Aeroport de Girona
Aquest tram entre Vic i l’aeroport de Girona té un recorregut de 51km
A l’aeroport de Girona hi haurà una estació de viatgers i un intercanviador amb la línia d’alta velocitat
Els trens arribaran per la línia d’alta velocitat cap a Girona i Montpeller

Recordeu que estem parlant mínim l'any 2020, i per tant seria absurd que construissin noves estacions a Lleida i Girona pq qualsevol operador podrà utilitzar les ja existents.

Posted: Saturday 23/07/2005 11:10
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------
El tren transversal, el 2020

- El projecte té un pressupost de 6.500 milions que es finançarien amb diners de l'Estat i fons europeus
- L'eix ferroviari connectarà per primer cop Lleida i Girona sense passar per Barcelona en un recorregut de tan sols 90 minuts


Amb la mirada posada en el 2020, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, acompanyat del president del govern, Pasqual Maragall, va presentar ahir el traçat del que serà el futur Eix Transversal Ferroviari (ETF), que connectarà Lleida amb Girona en 90 minuts a través d'una via d'ample internacional per al transport de passatgers i mercaderies.
L'inici de les obres d'aquesta gran infraestructura no es preveu per abans del 2010 i la posada en marxa haurà d'esperar almenys fins al 2020. D'altra banda, la dimensió del pressupost, de 6.500 milions d'euros, fa que sigui del tot necessari el finançament de l'Estat i de la Unió Europea per tirar endavant el projecte. La construcció de l'ETF va ser inclosa al Pacte del Tinell que van firmar els partits d'esquerres i va ser acceptada per l'Estat com una al·legació del govern català al Pla Especial d'Infrastructures i Transports (PEIT), cosa que fa pressuposar la participació estatal.
El traçat que, segons Nadal, "està pràcticament triat", després d'analitzar 49 alternatives diferents, té una longitud total de 360 quilòmetres. Parteix de Lleida i creua la plana connectant amb Mollerussa, Tàrrega i Cervera en paral·lel al corredor ferroviari ja existent. Des de Cervera, continua cap a Manresa seguint el corredor definit per l'autovia A-2 i, posteriorment, s'encamina per una banda cap a Vic, en paral·lel a l'Eix Transversal viari. L'últim tram, de Vic a Girona, també segueix en bona part aquesta carretera i connecta finalment amb l'aeroport de Girona. En total, són 233 quilòmetres de recorregut als quals s'han de sumar 127 quilòmetres més corresponents als accessos a les ciutats -la via transcorrerà pels afores dels nuclis urbans- i al ramal de connexió cap a Barcelona per a mercaderies.
Segons va explicar el conseller Nadal, les obres de l'ETF s'aprofitaran per remodelar la línia fèrria convencional actual, que servirà com a accés a les ciutats amb un nou servei de trens intermunicipals batejats com a trens-tramvies. Es tracta d'un model de transport assajat a altres països europeus que es comporta com a tren per fora de les poblacions i com a tramvia pel seu centre.
Entre Lleida i Girona s'han projectat 7 estacions de passatgers (Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i aeroport de Girona), amb diversos intercanviadors amb línies de Rodalies i Regionals de Renfe i dels FGC. A l'aeroport de Girona, es preveu la construcció d'una estació itermodal per connectar amb el TGV.

Túnels i viaductes
Les dificultats orogràfiques obligaran a salvar el 32% del traçat de l'ETF -114,5 quilòmetres- amb túnels i viaductes. La velocitat prevista un cop entri en funcionament és d'entre 160 i 250 quilòmetres per hora per al transport de viatgers i d'entre 100 i 120 en el cas de les mercaderies. Això permetrà assolir temps de recorregut de 50 minuts entre Lleida i Manresa, 20 minuts entre Manresa i Vic i entre Vic i Girona i de 40 minuts entre Igualada i Barcelona.
La Comissió d'Urbanisme de Catalunya va aprovar dijous el document que té com a objectiu garantir les reserves de sòl per poder tirar endavant aquest projecte. A partir del setembre, s'obrirà un període de consultes amb els ajuntaments afectats. Paral·lelament s'iniciaran els tràmits per fer els estudis geotècnics i d'impacte ambiental.

-----------------------------------------

Unió de comarques en expansió demogràfica
L'Eix Transversal Ferroviari (ETF) donarà servei a tota una zona que aplega un seguit de ciutats mitjanes amb gran projecció demogràfica. Les previsions apunten que l'any 2026 aquestes capitals comarcals i les seves àrees d'influència sumaran 1,5 milions d'habitants. Segons va reconèixer el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, es tracta d'una àrea que fins ara està poc connectada, ja que "no queda coberta pel corredor mediterrani del ferrocarril".
El president del govern, Pasqual Maragall, va qualificar l'ETF com "el primer gran ferrocarril del segle XXI" i va assegurar que el traçat de la línia "dibuixa una idea de país": la d'una Catalunya integrada per "una constel·lació de ciutats accessibles i generadores d'oportunitats i de riquesa".

A banda de la connexió entre persones i l'aposta per la descentralització territorial, un altre dels grans motius que justifiquen aquest ambiciós projecte és, segons va recordar Nadal, "trencar l'actual tendència" en què el transport privat -tant de persones com de mercaderies- creix a un ritme imparable en detriment del transport públic. El futur pla d'infraestructures de transports de Catalunya, que es presentarà a la tardor, té com a objectiu augmentar l'ús del transport públic un 120%, i fer tot el possible perquè el vehicle privat no creixi més del 60%.
Nadal va recordar que pels tres passos fronterers catalans diàriament hi passen 18.000 camions de mercaderies i tan sols 43 trens. El conseller va afegir que, d'aquí al 2026, el transport ferroviari hauria de representar el 20% del transport de mercaderies que travessen els Pirineus, tenint en compte que la projecció és que en aquesta data passin la frontera 42.000 camions i 312 trens diaris.
Tant Nadal com Maragall van insistir que l'ETF no només potenciarà Catalunya sinó que també beneficiarà l'Aragó, l'Estat i l'Euroregió. "Tot el que passa per Catalunya va en interès d'Espanya", va afirmar Nadal. "Si no, per on sortiran les taronges de València i els tomàquets d'El Ejido?".

El Periódico

Posted: Saturday 23/07/2005 11:29
by Santfeliuenc
Hola,
INFRAESTRUCTURAS
El futuro tren transversal prevé unir Lleida y Girona en 80 minutos

• El anteproyecto del eje ferroviario fija que la construcción tardará al menos 15 años
• Maragall califica la infraestructura de "primer gran ferrocarril del siglo XXI"

XAVIER HOSTE
BARCELONA

El anteproyecto del futuro tren transversal, que prevé conectar Lleida y Girona en unos 80 minutos, sin atravesar Barcelona, vio ayer la luz, con un acto al que la Generalitat trató de dar relevancia al ubicarlo en el palacio de Pedralbes. La construcción del futuro eje ferroviario, previsto para un plazo mínimo de 15 años, mereció el entusiasmo del president de la Generalitat, Pasqual Maragall, que lo presentó como un objetivo "prioritario" del Govern.

De la necesidad de planificar el futuro para garantizar la competitividad de la economía catalana, nace esta nueva infraestructura ferroviaria, que la Generalitat vincula también a la Eurorregión, ya que necesita la financiación europea para hacerlo realidad. El proyecto supone una apuesta clara por la vertebración de la Catalunya central a través del tren y prevé unir ocho ciudades del interior, desde Lleida a Girona, con un doble ancho de vía europeo, para pasajeros y mercancías. A partir de Girona, el tren conectará con la línea del AVE hacia Figueres y la frontera francesa.

Con la conexión de red ferroviaria de toda la Catalunya interior, el Govern pretende mejorar el reequilibrio territorial y dar auténticas soluciones al déficit de infraestructuras que sufre Catalunya. El nuevo eje ferroviario conectará, en 233 kilómetros de recorrido, Lleida, Tàrrega, Mollerussa, Cervera, Igualada, Manresa, Vic y Girona, sin atravesar Barcelona, y su trazado se conectará desde el aeropuerto de Girona con la línea de alta velocidad.

RAPIDEZ Y RENOVACIÓN

Con una inversión prevista de 6.500 millones de euros (1,08 billones de pesetas), el eje prevé velocidades para pasajeros de un mínimo de 160 kilómetros por hora y máximo de 250 kilómetros por hora, y para mercancías de 100 y 120 kilómetros por hora. Contempla siete nuevas estaciones de pasajeros y varias terminales de carga, además de la renovación de las líneas férreas ya existentes. Con la red actual de tren, entre Lleida y Barcelona se tarda tres horas, por la línea de la costa, y cinco, si se toma la de Manresa. En Sants, hay que cambiar de tren e invertir una hora y 10 minutos hasta Girona.

ENLACE CON EL PUERTO

La futura línea también prevé el enlace desde Manresa, hacia Martorell, con la región metropolitana de Barcelona y el puerto, que por su constante crecimiento reclama una mejora urgente de la conexión transeuropea de mercancías.

El eje ferroviario se concibe también como alternativa para remediar la asfixia que sufre todo el transporte de mercancías en Catalunya, limitado por falta de capacidad de la red y los tramos de vía única, además de la deficiente conexión con la infraestructura portuaria. En línea con las consignas del Libro Blanco de los Transportes de la Unión Europea, uno de los objetivos que plantea el eje transversal es que el ferrocarril transporte un 18% más de mercancías por los Pirineos.

Según un estudio de la Cámara de Comercio de Barcelona, la importancia de "redefinir" el papel del ferrocarril en las próximas décadas viene determinada porque Catalunya "es lugar de paso entre España y el resto de Europa". El 35% del volumen de mercancías que se transportan por carretera entre el resto de la península y Europa atraviesa Catalunya, y el 41%, por ferrocarril.
Aunque el eje transversal ferroviario no será una realidad como mínimo hasta el 2020, y con una financiación aún en el aire --depende de fondos estatales y europeos--, Pasqual Maragall dio gran importancia al proyecto que calificó de "primer gran ferrocarril del siglo XXI". Maragall quiere enmarcar la nueva infraestructura en el ámbito de la Eurorregión, creando una red de ciudades de la que también se beneficien Aragón y el sur de Francia.
Fuente: El Periódico

Saludos,
Sergio

Interesante

Posted: Saturday 23/07/2005 11:34
by Santfeliuenc
Hola,

Es interesante que se opte por este trazado completamente nuevo de ferrocarril transversal, en lugar de aprovechar y mejorar parte de la actual línea de Manresa a Lleida, la que pasa por Calaf.

Personalmente, el trazado actual lo encuentro mucho mejor, ya que con él, unimos Manresa con Igualada y por el ramal de Martorell las conectamos al área metropolitana de Bacelona, ahora bien, ¿qué ocurrirá entonces con las cercanías de FGC de Igualada y Manresa (R6 y R5 respectivamente) del eje del Llobregat si se ejecuta este nuevo eje transversal, ¿sufrirían algín cambio? ¿colocaríamos por este ramal de Martorell y Castellbisbal los regionales y semidirectos? ¿a qué vía se uniría esta línea transversal de ancho mixto en el Llobregat, a la del AVE, a la de RENFE, a ambas?

Y por supuesto, llevar por estas nuevas vías tanto a Lleida como a Girona y la Cataluña central, al recinto portuario de Barcelona, además de ser muy positivo y acertado para los productos del interior, facilitándoles una salida, es algo que nos indica el eminente rol de la citada línea transversal como de largo recorrido y mercancías, regionales, alta velocidad "suave", etc.

Saludos,
Sergio

Posted: Saturday 23/07/2005 11:50
by wefer
De El Punt:
----------------------------
El nou eix ferroviari unirà Lleida i Girona en 90 minuts sense passar per Barcelona

La línia, de 233 km, costarà 6.500 milions i el govern preveu tenir-la acabada el 2020

Dos-cents trenta-tres quilòmetres de via travessaran les comarques centrals de Catalunya i permetran anar en tren de Lleida a Girona en 90 minuts, sense haver de passar per Barcelona. El futur eix transversal ferroviari, que ahir va presentar el govern, és una obra de 6.500 milions d'euros que el president, Pasqual Maragall, va qualificar com «el primer gran ferrocarril del segle XXI». L'eix, serà d'ample europeu i doble via, per passatgers i mercaderies. Enllaçarà amb el tren d'alta velocitat a Lleida i a l'aeroport de Girona, i tindrà un ramal de connexió amb Martorell i l'àrea metropolitana. La Generalitat no preveu començar les obres fins d'aquí uns cinc anys i preveu que la nova línia de tren estigui acabada el 2020.

La via principal de l'eix transversal ferroviari sortirà de Lleida i tindrà set estacions de viatgers: Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i l'aeroport de Girona, a més de diverses terminals de càrrega. Sumant-hi ramals i accessos a ciutats, tot el traçat fa 360 quilòmetres -amb un cost de construcció de 18 milions d'euros per quilòmetre-, 83,8 dels quals seran de túnel i 30,6 de viaducte. El tren de passatgers circularà entre 160 i 250 km/h, i el de mercaderies, entre 100 i 120 km/h. El trajecte per a viatgers de Lleida a Girona serà d'hora i mitja, de 40 minuts per Igualada-Manresa i Barcelona, i de 20 per Vic-Girona.

Tren-tramvia
L'eix es completarà amb la millora de la línia ferroviària existent entre Lleida i Mollerussa, que es convertirà en el que el govern ha batejat com a tren-tramvia, perquè enllaçarà les poblacions d'aquest tram, com un tren de rodalies, i dins dels trajectes urbans tindrà parades dins els municipis i funcionarà com un tramvia.
En la presentació de l'eix transversal ferroviari -el projecte d'obra pública més important, en volum i inversió, que encararà el govern-, Maragall va situar la iniciativa en la tradició «del millor noucentisme». El President va posar èmfasi en tres punts: la descentralització que suposa una gran línia de tren que estalvia el pas, obligat fins ara, per la capital; la potenciació del transport ferroviari de les mercaderies, i l'interès del projecte més enllà de Catalunya, perquè beneficiarà «a tota l'Euroregió».

País en xarxa
«Un país no pot ser la capital i tota la resta», va defensar el President, i va definir el nou eix ferroviari com «una infraestructura que dibuixa una idea de país, una concepció en xarxa». L'eix transversal ferroviari és un projecte que es va incloure al pacte del Tinell, i el seu finançament l'assumirà la Generalitat. Tot i això, el govern preveu rebre diners de la Unió Europea i també n'espera del govern estatal. Per això, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va recordar que el Ministeri de Foment ha inclòs aquesta obra en el pla d'infraestructures de l'Estat, i va insistir en els avantatges de l'eix per a la resta de la península, sobretot perquè obrirà una via de transport de mercaderies en tren cap a Europa, i enllaçarà amb corredors d'abast estatal i internacional. «És per on sortiran les taronges de València, els fruits i productes d'Elejido, Múrcia i Aragó», va concloure el conseller. De moment, però, del finançament de l'eix ferroviari només està definit el cost que el govern calcula per tot el projecte: 6.500 milions d'euros.

Un tren pel 2020
A l'hora de marcar terminis, el govern ha preferit dissenyar un calendari poc arriscat, amb la previsió de començar les obres el 2005 i acabar-les el 2020. La projecció a «massa llarg termini» és gairebé l'única crítica que es va sentir ahir en la presentació del projecte, que es va fer davant d'alcaldes, representants dels consells comarcals, empreses constructores i col·legis professionals de Catalunya. Nadal va reconèixer que el procés serà «llarg i costós», però va fer notar que «només si es comença les coses es fan» i, segons va dir, ara l'eix fa el primer pas del projecte a la realitat. El govern obrirà, a partir del mes de setembre, un procés de consulta amb els ajuntaments afectats, i començarà a fer les reserves de sòl necessàries.

--------------------------------------

Menys camions i més trens travessant els Pirineus
L'eix transversal ferroviari hauria de servir per capgirar la tendència actual del transport de mercaderies, que es basa sobretot en les carreteres. El govern espera que amb la nova línia de mercaderies de l'eix, que serà d'ample europeu i connectarà amb la via del TGV, el tren comenci a guanyar pes i les mercaderies transportades per aquest sistema passin del 7% actual al 20% d'aquí a vint anys. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va insistir en la necessitat d'evitar el col·lapse de les carreteres potenciant els ferrocarrils. Un objectiu que també ha marcat la Unió Europea. Actualment travessen els Pirineus 18.000 camions al dia, i només ho fan 43 trens de càrrega. L'objectiu és frenar el ritme de creixement del trànsit de camions (que és del 4,7% anual) i, en canvi, aconseguir que l'ús del ferrocarril augmenti un 6% cada any. D'aquesta manera, el 2026 la proporció de camions i trens que travessen la frontera pels Pirineus seria de 42.000 vehicles pesants i 312 trens diaris.

6.500 milions d'euros
És el que costarà construir tot l'eix transveral ferroviari, segons les previsions del govern. La inversió és el doble de la de la línia 9 del metro de Barcelona, el projecte més car dels que actualment té en marxa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat. El conjunt de la xarxa, de 360 km, té un 32% de via en túnels i viaductes, i el cost és de 18 milions el km.

250 km/h
És la velocitat màxima que agafarà el tren de passatgers quan l'eix estigui en funcionament. La mitjana es calcula que serà de 180 km/h, el que permetrà anar de Lleida a Girona en 90 minuts. El trajecte entre Lleida i Manresa es farà en 50 minuts i el de Manresa a Vic en 20. De Vic a Girona també es trigarà 20 minuts i el tram entre Igualada, Manresa i Barcelona es farà en 40 minuts.

Trayecto Lleida - Girona

Posted: Saturday 23/07/2005 13:30
by Santfeliuenc
Hola,

Según estas fuentes el trayecto entre Lleida y Girona estaría entre 80 y 90 minutos... ¿cuánto se tardaría en el AVE para realizar este mismo recorrido pero pasando por Barcelona aunque a mayor velocidad?

Y una pregunta más... si se construye el aeropuerto de Alguaire en Lleida, ¿se conectaría tanto el AVE como esta infraestructura a dicho aeródromo?

Saludos,
Sergio

Re: Trayecto Lleida - Girona

Posted: Saturday 23/07/2005 14:06
by Sky
Santfeliuenc wrote: ¿se conectaría tanto el AVE como esta infraestructura a dicho aeródromo?
No he leído nada acerca de conectar el futuro aeropuerto por vía férrea. Se ve que para los promotores del proyecto la proximidad a la autovía A-14 ya es suficiente. :|

Conectar el aeropuerto con el ETF supondría unos 15 km más de trazado.

Posted: Saturday 23/07/2005 14:10
by aarongilp
javi82 wrote:
Duke wrote:Segons el mapa hi ha estació a Girona.
Al igual que segons el mapa hi ha estació a Lleida...
I clar que hi haurà estació a Lleida, la de Lleida-Pirineus; i a Girona el mateix, la nova estació soterrada de la LAV Madrid-Barcelona-França al centre de Girona.

El text ho diu molt clar:
Tram Vic-Aeroport de Girona
Aquest tram entre Vic i l’aeroport de Girona té un recorregut de 51km
A l’aeroport de Girona hi haurà una estació de viatgers i un intercanviador amb la línia d’alta velocitat
Els trens arribaran per la línia d’alta velocitat cap a Girona i Montpeller

Recordeu que estem parlant mínim l'any 2020, i per tant seria absurd que construissin noves estacions a Lleida i Girona pq qualsevol operador podrà utilitzar les ja existents.
Ho tenen clarissim...Si volen que a l'estació de Girona-Centre hi hagi l'eix transversal, l'AVE, els regionals i un futurible nucli de rodalies, van MOLT CLARS...amb només 4 vies d'andana (2 per cada ample de via). Ja vorem si ho arriben a fer, com ho faran...serà divertit com organitzaran les circulacions des de Barcelona (Circulació Girona desapareixerà amb la nova estació, passant a ser controlada des de Barcelona - Sagrera o EdF -> :'( ). 4 vies, més de 100 circulacions diàries...serà per veure-ho!

Re: Trayecto Lleida - Girona

Posted: Saturday 23/07/2005 14:17
by Santfeliuenc
Hola,
Sky wrote:Conectar el aeropuerto con el ETF supondría unos 15 km más de trazado.
Gran estupidez sería el no hacer ya de paso esos 15 kilómetros y conectar a la red el aeropuerto que dicen será de carga de Alguaire, además de que también podría acocger a compañias de bajo coste.

Eso no es dinero... 15 kilómetros más bien valen el esfuerzo donde ya se tendrían 360.

Saludos,
Sergio

Posted: Saturday 23/07/2005 14:22
by Sky
Totalmente de acuerdo. Y parece que ni se lo han llegado a plantear:

Image

:?

Posted: Saturday 23/07/2005 14:53
by Denekcalb
Yo estoy estudiando Ing. de Caminos en Barcelona, y en la asignatura de Transport i Territori tuvimos que redactar un informe sobre como variaría la entrada en servicio del AVE y del ETF la red actual de ferrocarril en Cataluña.

El trazado que nuestro profesor dijo que era ETF era ligeramente diferente al de ahora. Era una via central:
LLEIDA - MOLLERUSSA - TARREGA - CERVERA - CALAF - MANRESA - VIC - TORELLÓ - OLOT - FIGUERES.

Y luego otros ramales:
CERVERA - MONTBLANC - REUS - AEROPORT - TARRAGONA
CERVERA - IGUALADA - MARTORELL - BCN
MANRESA - MARTORELL - BCN (línia segregada)
TORELLÓ - RIPOLL - PUIGCERDÀ (mejora de las vías)


Este trazado creo que lo sacó de uno provisional del DPTOP.

Weno, así y todo, muy parecido al "aprobado" por la Gene.

PD: Si alguien tiene curiosidad por el trabajo, que me lo pida, me puso un 7,5, jejeeje

Posted: Saturday 23/07/2005 15:01
by aarongilp
I Girona????? Si sacais Girona del ETF, es para suspenderos a todos!!!! Como vais a dejar Girona sin conexión con Lleida???

Posted: Saturday 23/07/2005 15:09
by Denekcalb
Yo también flipé. Le dije al profesor que si podriamos hacer un ramal Besalú - Banyoles - Girona, pero me dijo que no me complicara la vida (es decir, que no se la complicara pq así no tendría que corregir algo diferente, en fin...)

Lo siento por herir tus sentimientos aaron, jeje, pero los de la CIUDAD CONDAL nos tienen abandonados a ti (GRN), a mi (TGN), a los Leridanos y los de la 5a província ya no salen ni en el mapa, jeje.

Por cierto, aunque me vaya de las ramas, para cuando la C-12 una autovía, o un eje ferroviario de Tortosa a Lleida????

Posted: Saturday 23/07/2005 15:20
by aarongilp
Madre mia...y esto te lo dice un profesor en Caminos????Joder, pues vamos bien...suerte que pasé de hacer Caminos (aparte que la nota no me llegaba), porque sino, le monto un pollo al profesor ese cuando me tocase que flipaba el y toda la clase...

Posted: Saturday 23/07/2005 15:29
by wefer
Denekcalb wrote: los de la CIUDAD CONDAL nos tienen abandonados a ti (GRN), a mi (TGN), a los Leridanos y los de la 5a província ya no salen ni en el mapa, jeje.
Sort d'això, quan resulta que la majoria de les grans inversions dels propers anys es faran a Tarragona, Lleida i Girona, malgrat que el 75% de la població viu a la província de Barcelona :roll:

Posted: Saturday 23/07/2005 15:41
by aarongilp
wefer wrote:
Denekcalb wrote: los de la CIUDAD CONDAL nos tienen abandonados a ti (GRN), a mi (TGN), a los Leridanos y los de la 5a província ya no salen ni en el mapa, jeje.
Sort d'això, quan resulta que la majoria de les grans inversions dels propers anys es faran a Tarragona, Lleida i Girona, malgrat que el 75% de la població viu a la província de Barcelona :roll:
Si, es clar, si contem que aquestes inversions seran per fer un tren que només serà apte per a rics...a mi, aquestes inversions no em serveixen per absolutament res. Si fessin un ferrocarril a la Costa Brava, o milloressin MOLT els busos de Girona, encara, però com que no ho faran, aquestes inversions per a mi no signifiquen RES.