Page 4 of 8

Posted: Monday 05/06/2006 1:34
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:A veure un parell de coses...

- En primer lloc:
Mako448 wrote:Veig molt díficil incorporar un CEX a la línia de Puigcerdà, a veure quines unitats farien el servei?Segurament les de ara,440 de 2 vagons,veig molt díficil incorporar una 448R,o quasi impossible ja que de Ribes cap a amunt no pot anar cap unitat de 3 cotxes.
Jordi Freixas wrote:De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes.
aarongilp wrote:Xato, intenta pixar dins el test que ho mulles tot!!
Ja sé que tu ets molt intel·ligent, i a vegades una mica impertinent amb els teus comentaris. O sigui que d'ara endavant, les teves "pixades de test", te les guardes per algú altre.

- Dit això, al marge de que és curiós que havent-hi aquestes deficiències a la línia, s'hi ha pogut arribar a fer circular fins i tot algun TALGO o el mateix Pullman Cerdanya (que dic jo, que les seves respectives locomotores, no seran precísament de l'estil de les que ets pots trobar pel Cremallera de Nuria), doncs, s'arrecla i punt.
Lo dels Talgo i el Pullman Cerdanya, insisteixo per no-se-quina-èssima vegada que fa molt de temps d'això, les subestacions han empitjorat el seu estat i no sé si es podrien fer tornar a pujar...

...i d'altra banda, sembla mentida que no coneguis a la renfe...material convencional??? On???? I en una linia dolenta???? Si estan venent material "perquè els sobra"...tu vols que tornin a posar el Pullman?? Encara gracies que pugin les 440 que, d'altra banda, en comoditat és el millor material que té rodalies...(almenys tenen seients i no plaques de plàstic amb tela)

Posted: Monday 05/06/2006 2:04
by Jordi Freixas
Doncs que s'arrecli.

Posted: Monday 05/06/2006 8:44
by sequera
lo que dice aarongilp es verdad....

Pero en poco tiempo tendremos nuevas subestaciones, nuevos trenes, infraestructura reformada....

Y lo más importante: gestión de la Generalitat en la linea.
(si se aprueba el estatut, claro)

Posted: Monday 05/06/2006 8:47
by sequera
Jordi Freixas wrote:Ei, no em ralleu amb justificacions tècniques. Els combois que apareixen en cada una una de les fotos, que poden ser de dues unitats, fan un total de quatre cotxes i punt.

I el Pullman era de màquina més tres cotxes.
Un poquito de humildad no te vendria mal ;)

El aprender no ocupa lugar....y lo que ves en las fotos, si es que eres un aficionado al tren, son dos unidades UT440 circulando en doble.

Pero si te lo estamos diciendo todos ¡¡¡¡¡

Qué cabezota :)

Posted: Monday 05/06/2006 10:58
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Doncs que s'arrecli.
Va, anem a mitges? Poses tu 10€ i jo uns altres 10? Bé, així el que conseguiriem seria...comprar 1kg de balast nou? No, noi, no...com vaig dir ahir a l'altre fil de la discòrdia, no tot és tan fàcil com ens pensem. Jo puc exigir que arreclin el carrer de casa meva perquè "hi ha un clot", però val el seus calers i el seu temps...i arreglar una infraestructura com la que parlem...no és tan fàcil...

Posted: Monday 05/06/2006 15:37
by Mako448
Tornant al tema:Catalunya express per la línia de Puigcerdà?
Ara ens adone'm(i jo també)que la línia de Puigcerdà ès de Rodalies.
Un CEX per la una línia de rodalies.Un CEX operat per rodalies???
Això seria estrany.Excepte una,la taronjeta sense reformar,les altres estan pintats de colors de rodalies.Els CEX són operats per regionals i no per RODALIES!No si ara tindriem 448 pintat de rodalies.Ah!I els CEX de rodalies són CIVIS.

Posted: Monday 05/06/2006 19:12
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:Doncs que s'arrecli.
Va, anem a mitges? Poses tu 10€ i jo uns altres 10? Bé, així el que conseguiriem seria...comprar 1kg de balast nou? No, noi, no...com vaig dir ahir a l'altre fil de la discòrdia, no tot és tan fàcil com ens pensem. Jo puc exigir que arreclin el carrer de casa meva perquè "hi ha un clot", però val el seus calers i el seu temps...i arreglar una infraestructura com la que parlem...no és tan fàcil...
Doncs em sembla a mi, que amb les inversions que s'estan fent, si no acaben per reparar el tros que queda fins a Puigcerdà, serà perquè no voldran.

Posted: Monday 05/06/2006 20:07
by aarongilp
Impacient!!!!!!! És que jo flipo...si per tu fos es faria tot ja...i coi, que no t'hem dit ja 50 vegades que no es pot fer tot d'aquesta forma??? Tot al seu temps...i si vols que vagi més ràpid, ves a ajudar als paletes...

Posted: Monday 05/06/2006 21:48
by Duke
sequera wrote: Y lo más importante: gestión de la Generalitat en la linea.
(si se aprueba el estatut, claro)
Si Espanya vol es clar...

Posted: Monday 05/06/2006 22:38
by sequera
Duke wrote:
sequera wrote: Y lo más importante: gestión de la Generalitat en la linea.
(si se aprueba el estatut, claro)
Si Espanya vol es clar...
No. Te equivocas.

El Parlamento Español ya lo ha aprobado.

Falta solo el trámite del Referendum. En cuanto le demos el SI, tendremos las competencias.

Así de sencillo.

Posted: Wednesday 07/06/2006 20:01
by lithops
Hola a tothom,

Tot i que ja fa temps que segueixo aquest fòrum, fins avui no m'he decidit a escriure res. Em dic Josep Maria Puig i alguns em coneixeu de trensim.
Jordi Freixas wrote:AQUESTA COSA HAVIA ANAT PER LA LÍNIA DE PUIGCERDÀ????

Mare de Déu... qui ho havia de dir???

I em podeu dir quin itinerari feia aquest tren, i per què el van treure?
La pregunta d'en Jordi feia referència al Pullman Cerdanya, i l'horari i l'itinerari es troben en aquest enllaç:

http://www.wefer.com/forum/viewtopic.ph ... n+cerdanya

Deia en aarongilp, mostrant molta sorpresa, que els horaris estaven al revés, i segons la lògica sí, però no pas per a la Renfe. Aquest tren estava adreçat a executius, gent de negocis, que haguéssin de baixar a Barcelona per feina, d'aqui la inversió d'horaris.

L'awe s'estranyava que el temps invertit pel Pullman fós de tres hores, ho trobava lent, però pel 91 les suïsses trigaven unes 4 hores.

Recordo està a Puigcerdà esperen la suïssa de baixada i veure arribar el Pullman buit, una dotzena de persones era tot un èxit, mentre que la suïssa a La Molina ja omplia.

Evidenment, el Pullman va deixar de fer aquest recorregut, i malauradament no li van donar servei per cobrir uns horaris més lògics, on segur que hagués anat ple tan de pujada com de baixada.

Salutacions
Josep Maria

Posted: Wednesday 07/06/2006 21:12
by sequera
Benvingut Lithops ¡¡¡¡

Posted: Wednesday 07/06/2006 22:45
by aarongilp
Benvingut Josep Maria! Un altre forumaire d'altres fòrums que vé per aqui!

Respecte del Pullman Cerdanya, segueixo pensant que és ilògic, i de fet, posar un tren pensat per als empresaris amb horaris encarats a ells menyspreant el potencial públic és extrany, sobretot tractant-se d'una linia com aquesta, en la que l'eminent públic no és el que ha de baixar a BCN cada dia, almenys des de Puigcerdà... Algú amb seny haguera intentat compatibilitzar ambdos públics., però bé...ja sabem com és la renfe...

Posted: Thursday 08/06/2006 0:29
by Jordi Freixas
Qui ho hauria de dir...

Posted: Saturday 01/07/2006 20:58
by orique
Hola!

Això podria pujar per la línia de Puigcerdà?

Tamagotxi Exprés :P

Per a qui no ho sàpiga es tracta del 448R de l'accident de Torredembarra després de perdre el remolc del mig

:D :D :D

Posted: Saturday 01/07/2006 21:24
by aarongilp
orique wrote:Hola!

Això podria pujar per la línia de Puigcerdà?

Tamagotxi Exprés :P

Per a qui no ho sàpiga es tracta del 448R de l'accident de Torredembarra després de perdre el remolc del mig

:D :D :D
Podria, però no té el reostàtic reforçat (com les 440) pel que algun problema tindria...

Posted: Friday 07/07/2006 2:19
by Jordi Freixas
Apa!! Un de dos cotxes xD

Posted: Saturday 12/08/2006 14:19
by Jordi Freixas
Bé... ara que s'està reparant finalment el tram Ribes - Puigcerdà, suposo que això com a mínim, permetrà fer-hi pujar unitats de més de tres vagons, oi?

Ah, i d'altra banda... quan ha pujat un Talgo XXI per aquesta línia? Hi ha fotos del dia en qüestió?

Posted: Saturday 12/08/2006 14:35
by victorcasta
No és l'estat de la via el que influeix en dur 2 o 3 vagons, sinó les rampes i la potència de les subestacions elèctriques. Si es vol posar un vagó de més, caldrà dotar-lo d'un sistema de frenat adequat a la línia, i per això caldrà millorar les subestacions i augmentar la potència d'aquestes, cosa que està contemplada en el pla de millora.

Cal a dir que els nous trens per aquesta línia seran de 4 cotxes.

El Talgo XXI va pujar a Puigcerdà en el seu període de proves i això potser és anterior a l'exposició dels 150 anys. Recordo haver vist una foto del tren sortint de la boca sud del túnel de Toses a la revista HobbyTren.

Posted: Saturday 12/08/2006 16:02
by Jordi Freixas
Però no s'en sap res dels Alpino encara?