Page 4 of 9

A punt per al 2013

Posted: Friday 18/03/2011 11:57
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -2013.html

Les obres per desdoblar l'eix s'acabaran a mitjan 2013

El conseller Lluís Recoder assegura que les obres no s'alentiran i que el tram entre Espinelves i Caldes ja està al 20%
Per a l'eix ferroviari no hi ha cap data prevista


18/03/11 02:00 - santa coloma de farners - Oriol Mas

El desdoblament de l'eix transversal s'acabarà quan estava previst, durant el primer semestre del 2013. Així ho va assegurar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que va visitar les obres al viaducte i el túnel de les Fosses, a Santa Coloma de Farners. En aquest punt ja s'ha acabat l'estructura del segon viaducte, que mantindrà l'estructura singular d'arc que té l'actual, i s'està foradant el túnel que anirà en paral·lel a la carretera actual.

Segons va explicar el conseller, les obres en el tram gironí entre Espinelves i Caldes estan ara mateix a un 20% de la seva execució. S'ha avançat sobretot en els moviments de terra i la construcció dels túnels i viaductes. En total es tracta d'un tram de 37 quilòmetres, que té un pressupost de 257 milions d'euros. De fet, la complexa orografia dels trams de la Selva i Osona fan que la part entre Vic i Caldes sigui la més cara i la que requereix un major volum d'obres. Entre Espinelves i Santa Coloma de Farners s'ha avançat ja un 25% en el túnel de Joanet i un 60% als túnels del Pigot. A més, s'estan fent els pilars dels viaductes del Sot del Pla de Perer i del Sot de l'Ullastre, i s'està començant a cimentar en la resta de ponts. Pel que fa al tram de Santa Coloma a Caldes, s'està treballant en totes les estructures, i la part de les Fosses és la que està més avançada.

Recoder va destacar que el finançament dels treballs es fa amb el sistema de peatge a l'ombra, amb una concessió a 33 anys a l'empresa Cedinsa, i que el finançament està garantit. El conseller va definir el desdoblament com “una obra molt important per al trànsit, sobretot per la gran circulació de vehicles pesants”, ja que actualment no s'arriba a un volum de circulació de 15.000 vehicles diaris, el límit a partir del qual es considera que cal desdoblar una carretera. A més, va destacar que es tracta d'una via que ha servit també per unir territoris: “S'ha demostrat que han aparegut nous vincles territorials des que s'ha obert l'eix, i amb el desdoblament es podran reforçar tots aquests vincles socials i econòmics”.

De la resta del projecte, en què es desdoblaran 142,8 quilòmetres, la tardor passada es van adjudicar les obres dels trams entre Cervera i Manresa i Manresa i Gurb, que van començar poc després i que ara estan en una fase encara molt inicial. El tram entre Gurb i Caldes es va començar a construir el setembre del 2009. En el seu tram final, l'eix passarà a desembocar en autovia amb l'N-II, mantenint però el ramal fins a l'aeroport i Riudellots.

Continuació de la notícia:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 47#p188147
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 45#p188145

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Tuesday 29/03/2011 0:28
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_o_0/17559/qu ... 2%80%99eix

Queixes per la mala senyalització de les obres de desdoblament de l’Eix

Image
Garbuix de línies a l’Eix, a l’altura de la sortida de Roda. De nit i amb pluja, les línies grogues i les blanques mal esborrades tendeixen a confondr

JORDI PUIG
última actualització: 28-03-2011 (17:00)

L’alcalde de Folgueroles ho ha denunciat a l’empresa, però se l’han mig tret de sobre. Tot i que hi ha pintades ratlles grogues per delimitar els carrils provisionals, les blanques no s'han esborrat i poden crear confusió, sobretot amb pluja i de nit.
Les ratlles de senyalització horitzontal de les obres de desdoblament de l’Eix són confuses i perilloses. Així ho ha fet saber a Cedinsa, l’empresa responsable de les obres, fins a dues vegades l’alcalde de Folgueroles, l’independent Carles Baronet.

L’empresa se l’ha mig tret de sobre demanant-li que conscienciï la població de la importància de no superar els límits de velocitat.

EL 9 NOU va comprovar dimecres al vespre i dijous al matí que la senyalització, en contra del que li va respondre l’empresa a l’alcalde, és confusa. Si bé s’han senyalitzat els carrils amb pintura groga, les ratlles blanques de la senyalització anterior no estan esborrades en tot el tram i en queden marques en la pràctica totalitat.

De nit iamb pluja, la confusió entre les ratlles grogues i les blanques és molt fàcil. A això cal afegir-hi que es tracta d’una carretera molt freqüentada per camions. De fet, Baronet, en el segon correu enviat a Cedinsa, ja els recorda que els que sobrepassen més els límits de velocitat –que en el tram d’obres és de 60 per hora– són els camions.

“Els passavolants, no els de la comarca”, especifica. Com és sabut de tothom, en l’estona que EL 9 NOU va estar observant el tram entre la sortida de Folgueroles i Calldetenes i la de Roda, no van parar de passar camions de gran tonatge, alguns d’ells efectivament a molt més de 60 per hora.

Una portaveu del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha reconegut aquest dijous a la tarda que a finals de desembre i principis de gener es va fer un “esforç” perquè és millorés la senyalització de les obres.

“Ara parlarem amb l’alcalde de Folgueroles i si considera que hi ha coses a millorar, ens ho mirarem bé sobre el terreny i ho farem”, ha afegit la portaveu. Des de Cedinsa es va detallar a Baronet un seguit de mesures que s’havien pres en la senyalització i en l’estat
del ferm. Entre altres, l’eliminació de línies antigues microfresant les zones de possible confusió, “malgrat el seu elevat cost”.

No se’n devien acabar de sortir. Sí que les línies de separació entre carrils són amb pintura rugosa, i la balisació amb cons és força evident. Baronet els va respondre que “malgrat que vostès pensin que fan el millor que es pot fer”, continua pensant que la via ara és “molt perillosa”.

Els recorda que a l’estiu, un veí de Taradell va morir en un punt on ell “mesos abans havia denunciat extrema perillositat”, verbalment als responsables de l’empresa i per escrit a la Generalitat. “Es podia haver evitat”, conclou. Baronet ha enviat còpia de tot a l’actual conseller Lluís Recoder.

Massa habitual

Posted: Tuesday 29/03/2011 11:57
by Guigui
Desgraciadament, no és un cas aïllat.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Tuesday 29/03/2011 14:55
by genissimon
Sóc usuari habitual de la C-25 en aquest tram.

Abans de Nadal, ja vaig avisar a través de via oberta de la fundació del RACC de la perillositat d'aquesta senyalització.

Al gener o febrer hi vaig tornar, ampliant el tram donat que les obres van augmentant la seva afectació a la via.

Des de PTOP (ara TiS) se'm van treure de sobre amb un "ja ho estudiarem". La segona vegada, ni em van contestar:
Senyor:

En resposta a la vostra consulta plantejada al servei compartit pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i la Fundació RACC, i segons les dades facilitades per la Direcció General de Carreteres, us informem que la zona que ens esmenteu està inclosa en l’àmbit de les obres de desdoblament de la C-25. Així mateix, us fem avinent que en qualsevol obra que afecta carreteres en servei la senyalització es trobaen constant reposició i renovació.

És en aquest sentit que us informem que tenin previst una campanya de millora de la senyalització i l’abalisament en diversos punts de la carretera, incloent el que ens indica. Aquestes actuacions s’executaran els dies previs a les festes de Nadal.

EL VOSTRE MISSATGE: Carretera C-25. Tram en obres comarca d'Osona. P.K. 184 (sortida Roda de Ter) al P.K. 190 (túnels de Sant Julià I i II). Defectes greus en la senyalització, sobretot horitzontal. Les línies blanques anul·lades no estan esborrades i les grogues que les substitueixen no es veuen bé, especialment de nit i/o amb pluja o boira. Els cons i barreres provisionals tampoc ajuden gaire a saber per on has de passar. Especialment greu és l'entorn de la sortida Sant Julià de Vilatorta - Calldetenes (P.K. 187).

Moltes gràcies per utilitzar aquest servei.

Atentament,

Secció d'Informació i Registre

Departament de Política Territorial i Obres Públiques

Barcelona, 21/12/2010
Trobo que és extremadament perillós, sobretot ara que han rascat el paviment com es veu a la fotografia, cosa que provoca que els relleus longitudinals de l'asfalt et dominin la direcció del vehicle.

Salut !!

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Wednesday 08/06/2011 12:34
by genissimon
Regió-7 wrote:
Les obres de desdoblament omplen l´eix de caravanes

Dels 84 quilòmetres de la C-25 que hi ha entre Manresa i Santa Coloma de Farners només es pot avançar en 12


JORDI ESCUDÉ | MANRESA Les obres de desdoblament que s'estan realitzant a l'eix transversal només deixen avançar en una dotzena de quilòmetres dels més de 80 que té aquesta via al llarg del seu recorregut entre Manresa i Santa Coloma de Farners, si bé també es permet a la part ja desdoblada que volta la ciutat de Vic pel nord.

Tots aquests trams on encara es pot avançar es troben a la comarca del Bages, i són comptats aproximadament entre l'enllaç Santpedor-Navarcles amb l'eix, d'una banda, i l'àrea de Gurb, de l'altra.

L'estat més avançat en què es troben els treballs entre Vic i Girona impedeix l'avançament quan se circula per l'eix al llarg d'aquest recorregut, i més concretament en els 22 quilòmetres que van des de la zona de coll de Romagats (a l'alçada de Sant Sadurní d'Osormort) fins a Santa Coloma de Farners, on fàcilment es formen cues i on la marxa s'alenteix per l'abundància del trànsit pesat i per una orografia accidentada i amb contínues pujades i baixades. En canvi, les obres al tram bagenc tot just van començar fa cosa de mig any, i les afectacions són menors, tot i que es van complicant a mesura que avancen els treballs. El trànsit també és abundant, però el terreny no és tan abrupte.

L'àrea que presenta més problemes és el recorregut que es troba a cavall entre el Bages i Osona, amb el túnel de Fontfreda pel mig, on hi ha uns 15 quilòmetres seguits de carretera on no es pot avançar en cap dels dos sentits de la marxa, des de l'àrea de Gurb (a Osona) fins aproximadament el trencall que comunica amb Santa Maria d'Oló (al Bages).

Es tracta d'un recorregut completament afectat per les obres, amb la senyalització provisional pintada de groc, i en què el límit de velocitat s'ha reduït dels 100 permesos abans als 80, 60, o fins i tot 40, depenent dels trams. A més, en tota aquesta àrea l'alentiment de la marxa s'ha deixat notar d'una manera especial, tenint en compte que s'han suprimit els aproximadament tres quilòmetres de carrils destinats a l'avançament de vehicles lents que el conductor trobava de pujada, tant en un sentit com en l'altre de la circulació, fins al capdamunt del túnel de Fontfreda.

D'aquest punt cap a l'oest, les condicions per les obres a l'eix transversal al seu pas pel Bages i l'Anoia no han variat més enllà de la precaució que cal prendre en determinats trams on s'han instal·lat estructures de formigó als marges de la carretera per separar-la de les obres que es fan al costat. Tanmateix, per ara no s'obliga a reduir la velocitat (que en general es manté als 100 km) ni s'hi ha suprimit la possibilitat d'avançar, tret de l'àrea de Joncadella on es preveu l'enllaç dels eixos transversal i diagonal (que unirà Manresa amb Igualada, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú).

En aquests moments, entre Santa Maria d'Oló i Calaf hi ha aproximadament uns 25 quilòmetres de trams on encara es pot avançar en sentit oest, i un parell més en direcció cap a Vic. Aquests trams inclouen tant la simple discontínua que separa els dos sentits de la marxa (en bona part concentrats a la recta d'Artés), com el tram ja desdoblat que hi ha a l'alçada de Manresa i Sant Joan, o alguns trams per a l'avançament de vehicles lents situats bàsicament al Bages oest i entre Sant Pere Sallavinera i Calaf.

Obres en trams intermitents

Les diferents fases en què es troben les obres de desdoblament de l'eix deixen un panorama molt divers al llarg del seu recorregut, amb un moviment continuat entre Girona i Vic, i amb treballs intermitents i en zones més concretes com més a l'oest, si bé s'han començat a moure terres pràcticament a tot arreu. El desdoblament transcorre en paral·lel a la carretera actual al llarg de tot el seu recorregut (ja sigui pel marge dret o per l'esquerre), tret de la variant de Sant Amanç, al terme de Rajadell, que tindrà un quilòmetre, i que s'allunyarà de l'itinerari actual per esquivar un conjunt arqueològic integrat per les restes d'una vil·la romana que hi ha en aquest indret.

El tram més avançat en l'àmbit de les comarques centrals correspon a l'àrea d'uns quinze quilòmetres entre Gurb i Oló, que té la dificultat afegida d'haver de desdoblar el túnel de Fontfreda. A hores d'ara ja s'ha foradat la boca del túnel pel vessant oest de la muntanya, mentre que a l'altra banda s'ha dibuixat la forma però no s'hi ha perforat.

Els treballs també han aixecat una gran esplanada de terreny a un parell de quilòmetres a l'oest de Sant Joan de Vilatorrada, on es preveu l'enllaç entre els eixos transversal i diagonal (en què també ja es treballa). Serà d'una extensió considerable, atès que els ramals de connexió permetran fer quatre moviments entre les dues vies; per continuar en direcció a Igualada sortint de l'eix transversal en els dos sentits de la marxa, i perquè els vehicles que vinguin de l'eix diagonal es puguin incorporar al transversal tant en sentit Girona com en sentit Lleida.

També comença a prendre forma la construcció dels viaductes de Sant Bartomeu, el Pla del Roure i de Pere Riera (a prop de Gurb), així com el que passa per sobre de la riera de Rajadell, al nucli de Castellar, on ja s'han instal·lat algunes pilones. També s'ha allargat el pont de la Renfe per sobre de l'eix a Rajadell.

Regió-7

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Wednesday 15/06/2011 14:22
by genissimon
Atenció als usuaris de la C-25 (tram Vic-Girona)

Degut a les obres per desdoblar la via, a l'altura d'Espinelves prop de Coll de Revell (PK 201-202) hi ha un desviament per obres del tronc de la C-25. Aquest desviament comporta unes corbes molt tancades, limitades a 40 Km/h.

Per obligar a reduir la velocitat dels vehicles s'han instal·lat unes rugositats al paviment (bandes sonores). Les darreres d'aquestes bandes sonores consisteixen en uns forats transversals al paviment d'uns 15-20 cm d'amplada que ocupen tot el carril de circulació. L'enorme fondària d'aquests forats, malgrat circular a una velocitat inferior als 30 Km/h, pot provocar danys al vehicle que hi circula.

Ja he denunciat el cas al servei Via Directa de la fundació RACC.

Dilluns passat (operació tornada de la segona pasqua) cap a les 19:30 del vespre la cua en sentit Vic (Lleida) arribava des d'aquest punt fins al túnel de Joanet (més de 10 Km).

Els camions de gran tonatge gairebé s'han d'aturar del tot per sortejar aquests obstacles a la via i no envair el carril contrari als tancats revolts del desviament provisional per obres.

Salut !!

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Monday 20/06/2011 13:42
by UT440_132M
genissimon wrote:Atenció als usuaris de la C-25 (tram Vic-Girona)

Degut a les obres per desdoblar la via, a l'altura d'Espinelves prop de Coll de Revell (PK 201-202) hi ha un desviament per obres del tronc de la C-25. Aquest desviament comporta unes corbes molt tancades, limitades a 40 Km/h.

Per obligar a reduir la velocitat dels vehicles s'han instal·lat unes rugositats al paviment (bandes sonores). Les darreres d'aquestes bandes sonores consisteixen en uns forats transversals al paviment d'uns 15-20 cm d'amplada que ocupen tot el carril de circulació. L'enorme fondària d'aquests forats, malgrat circular a una velocitat inferior als 30 Km/h, pot provocar danys al vehicle que hi circula.

Ja he denunciat el cas al servei Via Directa de la fundació RACC.

Dilluns passat (operació tornada de la segona pasqua) cap a les 19:30 del vespre la cua en sentit Vic (Lleida) arribava des d'aquest punt fins al túnel de Joanet (més de 10 Km).

Els camions de gran tonatge gairebé s'han d'aturar del tot per sortejar aquests obstacles a la via i no envair el carril contrari als tancats revolts del desviament provisional per obres.

Salut !!
Ja ha sortit a la premsa el cas de les bandes il·legals en aquest punt de la C-25.



http://el9nou.cat/noticies_o_0/18836/cu ... bres_l_eix

Cues i queixes d’usuaris per un nyap a les obres de l'Eix Transversal

Image
Un camió passa, pràcticament parat, per sobre de les rases, provocant una cua considerable en molt poca estona
JORDI PUIG


última actualització: 20-06-2011 (11:07)

J.C. La Generalitat revisarà les rases, fetes amb l’objectiu de moderar la velocitat a l'alçada d'Espinelves. Les mesures aplicades fins a aquell moment no havien funcionat. I la solució va ser dràstica: els vehicles han de parar-se literalment per superar l'obstacle.

La Generalitat revisarà el sistema de rases profundes que ha fet a l’Eix Transversal, a l’altura d’Espinelves. El motiu inicial de les rases era reduir la velocitat. Els operaris que les van fer, però, es van passar de profunditat i la velocitat es redueix tant que els vehicles fins i tot han de parar.

I ni així eviten que l’amortidor del cotxe en pateixi les conseqüències, fins i tot passant per sobre de la rasa en primera i pràcticament parat. Això ha provocat les queixes de diversos conductors.

El fet que els vehicles pràcticament es parin per sortejar les quatre rases, en una baixada passada la sortida de coll de Ravell, a més, ha provocat llargues cues, especialment la tarda de dilluns passat, coincidint amb l’operació tornada del cap de setmana llarg.

Les rases s’han hagut de fer després que no fossin efectives altres mesures per reduir la velocitat. En haver de fer el drenatge d’una part de la carretera, en el marc de les obres de desdoblament, es va haver de desviar el traçat original de l’Eix, fent una giragonsa.

Si bé el límit genèric de velocitat en el tram amb obres és de 60km/h i 80km/h, en aquell punt concret és de 40km/h. Com que no es respectava el límit de velocitat, es va aplicar una primera mesura, col·locant uns tacs. No es reduïa la velocitat, però. Després es va fresar lleugerament el ferm. Però tampoc. Finalment es va optar per les rases, algunes d’elles fetes de forma molt matussera.

La velocitat, ara sí, s’ha reduït. Amb tot, conscients dels efectes col·laterals sobre els vehicles i en la circulació, la Generalitat ja ha anunciat que també revisarà el sistema de rases.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Monday 20/06/2011 13:59
by genissimon
Ahir vaig tornar a passar pel desviament provisional per obres conflictiu de la C-25 a Espinelves.

Han reomplert les "rases" parcialment. Tot i així no deixa de ser perillós tant per a la seguretat del trànsit com per a la integritat del vehicle.

Salut !!

Potineria

Posted: Monday 20/06/2011 14:32
by Guigui
La potineria, força generalitzada al nostre país, arriba tanmateix a límits insospitats. En un país com Alemanya, el govern ja tindria sobre la taula els primers judicis per danys, i amb tots els números per a perdre'ls.

Re: Potineria

Posted: Monday 20/06/2011 14:45
by genissimon
Discrepo. En l'exemple que poses (Alemanya), el nyap hauria durat hores, com el responsable del nyap, ja sigui l'enginyer, l'encarregat o l'operari. No hauria fet falta cap denúncia.

Salut !!
Guigui wrote:La potineria, força generalitzada al nostre país, arriba tanmateix a límits insospitats. En un país com Alemanya, el govern ja tindria sobre la taula els primers judicis per danys, i amb tots els números per a perdre'ls.

Restriccions de trànsit nocturnes a l'Eix Transversal

Posted: Thursday 23/06/2011 18:11
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1891 ... ir_dilluns

Restriccions de trànsit a l'Eix a partir de dilluns

última actualització: 23-06-2011 (17:17)

Afectaran la circulació de vehicles de les 9 del vespre a les 7 del matí entre Vic i Santa Maria d'Oló, per obres el túnel de Fontfreda. S'allargaran durant dos mesos.
Nota de premsa de la Generalitat

"En el marc de les obres a l'Eix Transversal (C-25), els treballs de millora que es duran a terme al túnel de la Fontfreda, entre Vic i Santa Maria d'Oló comportaran restriccions de trànsit en horari nocturn, a partir de dilluns vinent, 27 de juny.

Les tasques de rehabilitació que es duran a terme al túnel de la Fontfreda (C-25), entre Vic i Santa Maria d'Oló, comportaran restriccions de trànsit en horari nocturn, a partir de dilluns vinent, 27 de juny, i durant un període de dos mesos.

Aquesta actuació s'emmarca en les obres de desdoblament i millora de l'Eix Transversal que està executant el Departament de Territori i Sostenibilitat.

Els treballs es desenvoluparan de dilluns a dijous, entre les 21 hores i les 7 hores. Les afectacions consistiran en l'ocupació, segons les necessitats de l'obra, d'un dels dos carrils del túnel, de manera que es donarà pas alternatiu als vehicles pel carril que quedi lliure. Aquest túnel té una longitud de 734 metres.

En moments puntuals, els treballs podran comportar el tancament total del túnel al trànsit, en l'horari indicat, durant períodes màxims de 20 minuts."

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Wednesday 20/07/2011 13:22
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_o_0/19237/un ... ia_fullaca

Una trentena de camions col·lapsats a la carretera de Sant Julià a la Fullaca
Video

última actualització: 20-07-2011 (11:09)
A. Danés / V. Palomar Dimarts al vespre s'ha tallat l'Eix per les obres i s'ha desviat el trànsit cap a la carretera que va de Sant Julià a la Fullaca, una via estreta i plena de revolts. Això ha provocat el caos. Uns trentena camions han quedat atrapats durant hores. La indignació era evident. Vegeu video d'EL 9 TV.
A la vista del caos que s'havia format, els Mossos van tallar la carretera a la rotonda de can Jubany. Als camions que hi arribaven se'ls informava que no podien passar cap a Sant Julià i se'ls obligava a tornar a l'Eix en sentit Vic. Mentrestant, a Sant Julià, s'intentava resoldre l'embolic fent recular els tràilers encallats, un a un, perquè poguessin girar i marxar, també, cap a l'Eix. Un cop van haver sortit tots, va quedar el pas lliure pels que venien de cara i la carretera va quedar desembussada. Era al voltant de la 1 de la nit.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Thursday 21/07/2011 0:38
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... octurn/eix

Redacció osona.com | Actualitzat el 20/07/2011 a les 17:38h

Restriccions de trànsit nocturn a l’Eix

Entre Calldetenes i Roda de Ter, aquest dijous a la nit.

L’execució de les obres de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) comportarà restriccions de trànsit nocturn entre l’enllaç de Roda de Ter (pk 184) i l’enllaç de Calldetenes (pk 187), a partir d’aquest dijous 21 de juliol i fins al divendres 22 de juliol. Les afectacions consistiran en un tall de trànsit entre les 22h del dijous fins a les 6 h del divendres, amb un desviament de trànsit.

En concret, les tasques que es duran a terme són la substitució dels passos superiors.

Re: Potineria

Posted: Thursday 21/07/2011 8:58
by Santfeliuenc
Hola,
genissimon wrote:Discrepo. En l'exemple que poses (Alemanya), el nyap hauria durat hores, com el responsable del nyap, ja sigui l'enginyer, l'encarregat o l'operari. No hauria fet falta cap denúncia.

Salut !!
Guigui wrote:La potineria, força generalitzada al nostre país, arriba tanmateix a límits insospitats. En un país com Alemanya, el govern ja tindria sobre la taula els primers judicis per danys, i amb tots els números per a perdre'ls.
Si estuviésemos en un país como Alemania, el eje transversal ó C-25 se habría construido desde el principio como una autopista, ya desdobada, con arcenes y medianas como Dios manda y se podría circular a velocidades acordes a este tipo de vía rápida.

Saludos,
Sergio

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Sunday 31/07/2011 19:33
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1935 ... eix_mentre

La Generalitat pren mesures per millorar la seguretat a l'Eix mentre durin les obres

última actualització: 31-07-2011 (18:55)

Entre altres, s'informarà als camions de llarg recorregut de l'existència d'obres en tot l'Eix.

També s'hi intensificarà el control policial. El Govern, amb tot, descarta les obres com a causant dels últims accidents importants a la carretera.

Nota de Premsa de la Generalitat

El Govern pren mesures per millorar la seguretat de l'Eix Transversal mentre durin les obres

La Direcció General de Carreteres (DGC) juntament amb Mossos d’Esquadra, el Servei Català de Trànsit (SCT) i Cedinsa han acordat implementar diferents actuacions a l’Eix Transversal amb l’objectiu de millorar-ne la seguretat viària mentre durin les obres.

Les últimes anàlisis comparatives del trànsit viari en aquest eix determinen que el nivell d’accidentalitat des de l’inici de les obres de desdoblament no ha augmentat i no existeix una relació directa entre els accidents i els treballs que s’hi executen.

Tot i això, però, el Govern treballa per continuar millorant les condicions de fluïdesa i seguretat d’aquesta via, especialment concorreguda.

Tenint en compte la complexitat de les actuals obres de desdoblament de l'Eix Transversal, el Govern treballa especialment per mantenir l'esforç de millora contínua de la seguretat viària en aquesta carretera. Precisament, això es traduirà properament en un seguit d'actuacions que es posaran en marxa:

- Creació d'una comissió estable de seguiment de la seguretat viària: integrat per la DGC, Mossos, el SCT i Cedinsa per tal d'impulsar i avaluar de manera contínua mesures de millora de la seguretat viària en aquesta carretera.

- Millora de l'abalisament i senyalització d'obres minimitzant-ne les restriccions puntuals de velocitat.

- Campanyes específiques de control policial per la detecció d'incompliments de la normativa en trams en obres.

- Prohibició dels avançaments de camions en tots els trams de carrils lents existents.

- Senyalització específica d'informació als usuaris de llarg recorregut de l'existència d'obres en tot l'Eix Transversal.

D'altra banda, les últimes anàlisis d'accidentalitat a l'Eix Transversal indiquen que des de l'inici de les obres de desdoblament, el nivell d'accidents registrat a la via, en relació al volum general de trànsit que suporta, no és elevat. A més, les distraccions i incompliments de la normativa han estat les causes principals dels darrers accidents ocorreguts i no s'ha observat un vincle directe amb els treballs que es duen a terme.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Tuesday 09/08/2011 19:35
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... amions/eix

Q.S./Redacció | Actualitzat el 09/08/2011 a les 18:08h

SI demana suspendre el pas de camions per l'Eix

Dirigirà una carta al conseller de Territori perquè es prohibeixin mentre durin les obres
Image
Camions fent cua a l'Eix aquesta setmana després d'un accident a la zona de les obres de Sant Bartomeu. Foto: Q.S./ND

L’alta sinistralitat que s’hi està produint mentre s’hi realitzen les obres de desdoblament i les grans cues que s’hi formen darrere els camions degut al fet que una gran proporció de l’Eix en obres és de carril únic". Aquest són els motius que han portat a Solidaritat Catalana per a la Independència a demanar per escrit a la conselleria de Territori i Sostenibilitat que es prohibeixi el trànsit de camions mentre durin les obres del desdoblament de la C-25, l'Eix Transversal.

Segons un comunicat de la formació independentista, en concret demanden que "se suprimeixi el pas de camions de trajectòria llarga pel l’eix i que es millori substancialment la senyalització i l’enllumenat".

La petició coincideix en plena espiral de retencions i d'accidents que fins i tot ha obligat als alcaldes de ciutats com Vic i Manresa a plantejar-se una petició comuna per millorar la seguretat de la via mentre es construeix el desdoblament. De fet, l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, la setmana passada estava disposat a liderar un "lobby" comarcal per proposar l'eliminació, si fos necessari, del trànsit de camions.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:13
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ent/guitza

Redacció osona.com | Actualitzat el 14/09/2011 a les 13:53h

El trànsit a l’Eix continua fent la guitza

A partir d’avui i a causa de les obres, restriccions a Sant Sadurní d’Osormort, en els dos sentits de la marxa.

Les obres de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) comporten, des d’avui i mentre durin els treballs, restriccions de trànsit a l’enllaç de Sant Sadurní d’Osormort (quilòmetre 195). Així, es tancarà l’accés a la circulació, en tots dos sentits de la marxa.

Com alternativa, s’ha condicionat la carretera BV-5201 per enllaçar amb la sortida de la Fullaca de l’Eix Transversal.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Thursday 29/09/2011 16:50
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2007 ... punt_negre

Els alcaldes tornen a queixar-se d'un altre punt negre a les obres de desdoblament de l'Eix a Gurb

última actualització: 27-09-2011 (14:30)

Josep Comajoan
video
El desviament d'un tram de la carretera pot provocar confusió i que els cotxes canviïn de carril sense voler.
L’alcalde de Gurb, Joan Roca (CiU), i especialment el de Folgueroles, l’independent Carles Baronet, han tornat a queixar-se del risc que representa per al trànsit un dels punts on s’estan fent obres de desdoblament de l’Eix Transversal. El punt és a l’accés i la sortida de l’Eix a l’altura del Chocovic i de Llet Pascual. Carles Baronet va arribar a dir en l’últim ple de Folgueroles que Jordi Follia, director general de Carreteres, “em va reconèixer que és perillosíssim”. Follia ja era el director general de Carreteres en l’anterior mandat, quan van adjudicar-se les obres de desdoblament de l’Eix.

Per una banda, en aquell punt els cotxes que circulen en direcció Lleida es troben de cop i volta que la carretera els fa una S. Si el conductor circula distret o no és de la zona, hi ha el perill que se segueixi la traça de la senyalització horitzontal antiga, en línia recta, i que vagi a parar al carril de direcció contrària. El nou traçat està suficientment senyalitzat just abans d’arribar-hi i en el punt mateix, amb una gruixuda línia groga al terra. A les tardes, però, quan ve el sol de cara, o a la nit, amb una il·luminació més escassa, la possibilitat de confusió és més gran.

Per altra part, l’accés a l’Eix en aquell punt, en direcció Girona, també té el seu risc. Hi ha desaparegut el carril d’acceleració i la incorporació a l’Eix es fa a través d’un stop i no d’un cediu el pas, més habitual en aquests casos. Per mirar si ve algun vehicle de la banda de Lleida, la visibilitat és força reduïda. A això cal afegir-hi la velocitat a què en aquell tram, en línia recta, van alguns vehicles, especialment camions, tot i que el límit que hi va marcar la Generalitat mentre duressin les obres és de 60km/h.

Joan Roca, alcalde de Gurb i, a més, president del Consell Comarcal d’Osona, també reconeix que és “un punt realment perillós” i que la S que forma la carretera a l’altura de la Llet Pascual és “molt estranya”. Amb tot, es mostra un pèl més mesurat que Baronet en les seves paraules: “Tampoc voldria ser més papista que el papa; desconec si hi havia altres alternatives”. Roca espera plantejar el tema en un dinar al qual Cedinsa, la concessionària de les obres, ha convocat els alcaldes de la zona.

Des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat admeten que per disposar d’espai per les obres de desdoblament “el ramal s’ha hagut de moure” i s’ha hagut de suprimir el carril d’acceleració. Amb tot, reiteren que s’ha senyalitzat correctament i, especialment, que en aquell tram la velocitat hi està limitada. “Estem accelerant el màxim perquè en aquest punt s’acabi l’obra el més immediatament possible”, ha explicat un portaveu de Territori i Sostenibilitat, que malgrat tot no ha pogut concretar quan està previst acabar.

Senyalització i límit de velocitat

Posted: Friday 30/09/2011 0:06
by Guigui
Amb tot, reiteren que s’ha senyalitzat correctament i, especialment, que en aquell tram la velocitat hi està limitada.
Si la senyalització és tan "correcta" com en molts casos en què m'he trobat, on costava distingir la senyalització d'obres de la regular, anem bé. Quant a la limitació de velocitat, el dia que es dediquin a posar limitacions reals (no del tipus 80 perquè fan obres al voral d'una autopista de tres carrils) en lloc de semblar que treguin l'estoc de discs de límits de velocitat disponibles en el moment en qüesió, potser els conductors en faran més cas.

Progressió de les obres

Posted: Monday 03/10/2011 10:05
by Guigui
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... forat.html

Més de la meitat dels túnels de l'Eix ja s'han perforat

Les obres d'ampliació de la carretera avancen a bon ritme i el govern manté la data de finalització el juny del 2013
A la part gironina els treballs es concentren en moviments de terres i en les estructures


03/10/11 02:00 - santa coloma de farners - Oriol Mas

Les obres de l'eix transversal són ara mateix de les poques ampliacions d'infraestructures en marxa a les comarques gironines. Amb l'aturada de la gran majoria de projectes pendents a causa de la crisi econòmica, el desdoblament de la C-25 forma amb l'autopista i el TAV les grans obres en marxa de la demarcació.

A hores d'ara, manquen encara no dos anys perquè s'acabi l'ampliació de la calçada a quatre i cinc carrils. El departament de Territori i Sostenibilitat ha confirmat que es manté la data del primer semestre del 2013 com a calendari per acabar totes les obres. Així, el juny d'aquell any ja s'haurà de poder anar de Caldes de Malavella a Lleida per carretera desdoblada. Pel que fa als trams gironins, tots continuen amb el ritme previst de les obres. Un cop desviats bona part dels serveis i fet el desbrossament, els treballs es concentren ara mateix en els moviments de terres i en l'acabament de les estructures. Ja s'han perforat més de la meitat dels túnels i, pel que fa als viaductes, n' hi ha que estan finalitzats, altres, en fase inicial i alguns, amb les piles ja fetes.

Entre Caldes i Santa Coloma és on ara mateix els treballs semblen més avançats, i fins i tot es podria donar el cas que les obres puguessin estar a punt a finals de l'any que ve. Ja s'han començat els moviments de terres en el tram on la carretera es desviarà del traçat actual per anar a desembocar directament a l'A-2. I els viaductes de Castanyet, Canadell i les Fosses ja estan acabats, igual que els túnels de Begís i de les Fosses. Aquest últim es va acabar ara fa deu dies i només falta instal·lar-hi els serveis abans de començar l'asfaltatge. Els viaductes de Sant Miquel de Cladells, Tres Camins i Begís encara estan en fase de construcció.

Resta de trams

En els 18 quilòmetres entre Santa Coloma de Farners i Espinelves hi ha els túnels més llargs. Al de les Comes s'ha començat l'embocament, mentre que s'han acabat el de Pigot i el de Joanet, que fa 1.420 metres i és el més llarg de tot el tram gironí. Els nou viaductes que hi ha estan en fases d'execució diferents i s'han acabat els d'Empedrats i d'Espinelves. Finalment, al tram de Gurb a Espinelves s'està treballant en les diverses estructures, però cap està acabada. Aquí hi ha el pont de Sant Sadurní d'Osormort, el més llarg, amb 503 metres. El tram més proper a Vic és més senzill perquè és més planer.

LA DATA
06.2013
Data de finalització en què està previst que s'acabin totes les obres de la C-25 entre Caldes i Lleida.

257 milions d'euros
és el que costarà el desdoblament a la part gironina, entre Caldes i Espinelves.

56,3 quilòmetres
d'eix hi ha entre Caldes i Gurb. Les obres s'han dividit en tres trams, de 18 a 19 quilòmetres.