Page 4 of 4

Tot indica que ampliaran andanes

Posted: Friday 19/02/2010 10:51
by Guigui
Avui al matí hi he passat, i encara hi ha el rètol d'obres i les lones que tapen els barracons. Tots dos diuen, entre d'altres, "obres d'ampliació d'andanes a Sant Gervasi".

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Friday 19/02/2010 13:58
by Mortadel·lo
al túnel costat gràcia sí que s'hi ha treballat, no se si ho segueixen fent...

per cert que ja han posat les validadores de sortida, fet que junt amb la deficient programació dels ascensors (cada un va per la seva banda no com abans que estaven unificats més intel·ligentment) fa que es trigui de l'ordre de dos minuts més en sortir de l'estació que abans de les fantàstiques obres

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Friday 19/02/2010 14:11
by Trenscat
Al costat Muntaner de l'estació estan treballant en la demolició de part de la volta del túnel per prolongar l'andana. De fet, ara hi ha uns fluorescents encesos sempre per aquella zona que il·luminen molt bé el túnel.

Obres d'ampliació finalitzades

Posted: Wednesday 16/06/2010 11:10
by Guigui
A tot això, el dilluns vaig passar per primer cop en molt temps per l'estació de St. Gervasi, i les obres d'ampliació de les andanes ja estan enllestides. Cadascuna ha sigut allargada pel seu respectiu extrem davanter, de manera que no coincideixen plenament.

Andanes estretes

Posted: Saturday 18/09/2010 18:19
by Guigui
El nou tram d'andanes és força estret, més que les antigues (que tampoc no són per a llançar coets). Algú sap quina és l'amplada mínima prevista per la normativa?

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Sunday 19/09/2010 12:11
by 122-042-132
En el cas de Sant Gervasi, i fa uns anys de Les Tres Torres, aquest criteris s'han adaptat al pressupost restrigit, a la utilització (nº de passatgers), i a la problemàtica de les obres. Faria falta un pressupost molt generòs i valentia per afrontar una remodelació i ampliació fins a sis cotxes, qué és el que demanda actualment la línia. Salut!



Resum extret de la Normativa de La Generalitat:

Les directrius bàsiques adoptades per al disseny de les estacions s'exposen a continuació i estan
basades en el document "Criteris Bàsics per al Disseny de la Infraestructura de Noves Línies o
Perllongament de Línies Existents".

Disposició d'andanes
Atesa la ubicació de les andanes respecte de les vies es poden donar les següents configuracions:
• andanes laterals
• andana central
Les andanes laterals permeten una millor distribució del trànsit de persones, donat que estan assignades a
un únic sentit de circulació i, al mateix temps, permeten una més fàcil evacuació dels passatgers
provinents d'un tren situat dins del túnel, si es disposa de passarel·les laterals, essent la solució
recomanada per a les estacions passants normals, a les quals no existeixen canvis de freqüència
d'explotació.
L'estació d'andana central és especialment interessant en el cas de les estacions terminals o de canvi de
freqüència d'explotació, amb l'avantatge de que sigui quin sigui el sentit de la circulació, l'andana és la
mateixa.

Es pot considerar que l'andana consta de 4 zones:
• Zona d'espera
• Zona de circulació, d'1,50 m (pas sense molestar de 2 persones)
• Zona de seguretat, de 0,60 m
• Zona d'equipaments, d'1,00 m

zona d'espera es pot dimensionar en funció del nombre màxim de persones que poden esperar un tren,
nombre que diferencia a cada estació, però que, a efectes generals, s'estima com la meitat de la capacitat
teòrica màxima d'un tren, que és de 474 persones (tren 5.400).
Considerant que els viatgers s'acumulen al tram d'andana de la longitud del tren, 86 m, amb una densitat
de 3 persones/m2, l'amplada de la zona d'espera resulta ser:
A = 474 / 86 x 3 = 1,84 m.
L'amplada teòrica de l'andana resulta, per tant:
AT = 1,84 + 1,5 + 0,6 + 1,00 ≈ 5 m
Es considera que aquesta amplada permet acollir totes les persones que abandonen un tren
per anomalia, situació en què resulta acceptable una disminució de les condicions de confort.
En situacions singulars i excepcionals que ho justifiquin, es pot reduir fins a 4,00 m l'amplada
de l'andana, a costa de la zona d'equipaments.
En el cas d'una única andana central, l'amplària pot ser menor que la suma de dues andanes i
es considera suficient 9,00 m.
Tanmateix, amb una reducció addicional de la zona de circulació, es pot acceptar, en
condicions singulars, una amplada mínima de fins a 7 m.
La longitud de les andanes ha de ser superior a la longitud dels trens, actualment 86 m,
havent-se fixat en 100 m. Aixó pel que fà la xarxa de metro.

Amplada

Posted: Sunday 19/09/2010 13:21
by Guigui
Doncs diria que les noves andanes de St. Gervasi amb prou feines arriben als 2 metres d'amplada. No sé si hi ha excepcions en la normativa pel que fa al perllongament d'andanes ja existents, però en tot cas, sobta que el tram perllongat sigui encara més estret que l'andana que hi havia abans.