Ecomobisostrans wrote: ↑Friday 16/07/2021 13:23
Dona la sensació de més senzill amb Urquinaona, i per a la L2 ja hi haurà amb Universitat, però també podria ser Passeig de Gràcia. Igualment pot ser una escala que baixi partint del final de l'andana de rodalies (facilitant al màxim l'enllaç Rodalies-L4, que seria el principal motiu de l'obra), però un cop avall enlloc de seguir recte, girar 90º a l'esquerra i acabar amb dues escales, una a cada andana de L4.
Penso que el més pràctic seria Passeig de Gràcia ja que queda més aprop que Urquinaona. (Que recordem que l'andana de L4 és a Via Laietana i no a la plaça com a tal). Caldria veure si sota la Ronda de Sant Pere hi ha prou espai també.
En tot cas, això que proposes no se si es possible, ja que al final de l'andana hi ha el túnel de L3 que passa per sota. I més a la dreta (o més endavant segons com mirem) vas de cara al de la L4, que pugen en paral·lel fins la Gran Via, i el de la L4 a demés fa els canvis de cota.
El més senzill penso que seria obrir una galeria des de el vestíbul actual de Catalunya, just a la sortida de Passeig de Gràcia i anar cap amunt fins al vestíbul costat Llobregat de l'estació de Passeig de Gràcia de L2. Tot recte i amb tapissos rodants, podries fer el canvi d'estació força ràpid i sense sortir pel carrer.
També recordem que quan acabin la reforma, els trens direcció Sants faran la parada al sector Universitat per dir-ho d'alguna manera, i els trens direcció Arc de Triomf ho faran al sector de la Plaça Catalunya com a tal.