Page 4 of 4
Re: Enllaç Catalunya-Gran Via
Posted: Thursday 28/01/2021 10:39
by França451
Guigui wrote: ↑Monday 25/01/2021 16:59
França451 wrote: ↑Monday 25/01/2021 15:56Una de las cosas, eso sí, que veo con la reapertura de esta salida en Catalunya es el adiós definitivo a conectar el vestíbulo de Catalunya con las estaciones de Gran Vía L2 y L4.
No, perquè els respectius passadissos de connexió sortirien dels extrems oposats del vestíbul. Una altra cosa és que l'enllaç amb l'estació Passeig de Gràcia (antiga Gran Via) s'arribi a fer mai.
A eso me refería, perdón por no haberme expresado bien. Con el nuevo acceso desde Catalunya Renfe accedemos a la línea 2 y esa será la excusa que usará ADIF para no conectar Catalunya con Paseo de Gràcia.
Y la línea de metro que sale ganando es la 2: enlaces con Renfe en Clot, PdG y Universitat, aparte del "enlace de Badalona". Y olvidaba la conexión con FGC aunque ésta es más factible desde Pepsi/Bergara desde la calle.
Re: Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Posted: Wednesday 14/07/2021 15:35
by Ecomobisostrans
Veient el que han fet a Madrid de connectar Sol i Gran Via se m'ha ocorregut que aqui podriem fer el mateix amb Catalunya i Urquinaona. La veritat es que es ben engorrós fer-ho per l'exterior amb voreres estretes i ben plenes i semàfors que triguen un munt, o agafar la L1 per 1 parada+ l'enllaç gens còmode d'Urquinaona. I potser es podria fer d'una manera fàcil: allargant l'andana de Catalunya Rodalies també per l'altre costat, ni que sigui més estreta i vallada pels 2 costats, fins a topar-se amb les proximitats d'Urquinaona L4 (uns 140m) i d'allà que surti una escala, no se si amunt o avall, que doni al vestibul de L4, o dues escales, una directa a cada andana de L4. Si no hi ha prou amplada, l'escala hauria de ser a on acaba ara l'andana, i el passadís que estigui a un altre nivell.
Re: Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Posted: Thursday 15/07/2021 12:09
by bigcoaster
No hi ha espai entre les vies entre Plaça Catalunya i Urquinaona per una andana/passadís.
Re: Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Posted: Friday 16/07/2021 10:38
by Platanito
Ecomobisostrans wrote:Veient el que han fet a Madrid de connectar Sol i Gran Via se m'ha ocorregut que aqui podriem fer el mateix amb Catalunya i Urquinaona.
No tindria més lògica fer-ho amb Passeig de Gràcia L2-L4? Dues línies d'una sentada, i la possibilitat d'arribar al baixador de Renfe (i obviament la L3, tot i que no hi aporta res) via el megapassadís de correspondència del metro...
Re: Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Posted: Friday 16/07/2021 13:23
by Ecomobisostrans
Dona la sensació de més senzill amb Urquinaona, i per a la L2 ja hi haurà amb Universitat, però també podria ser Passeig de Gràcia. Igualment pot ser una escala que baixi partint del final de l'andana de rodalies (facilitant al màxim l'enllaç Rodalies-L4, que seria el principal motiu de l'obra), però un cop avall enlloc de seguir recte, girar 90º a l'esquerra i acabar amb dues escales, una a cada andana de L4.
Re: Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Posted: Friday 16/07/2021 20:42
by wefer
Com pot ser que una obra tan senzilla costi tant? Quan se suposa que començaran les obres?
Re: Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Posted: Friday 16/07/2021 23:43
by Miquel
Ecomobisostrans wrote: ↑Friday 16/07/2021 13:23
Dona la sensació de més senzill amb Urquinaona, i per a la L2 ja hi haurà amb Universitat, però també podria ser Passeig de Gràcia. Igualment pot ser una escala que baixi partint del final de l'andana de rodalies (facilitant al màxim l'enllaç Rodalies-L4, que seria el principal motiu de l'obra), però un cop avall enlloc de seguir recte, girar 90º a l'esquerra i acabar amb dues escales, una a cada andana de L4.
Penso que el més pràctic seria Passeig de Gràcia ja que queda més aprop que Urquinaona. (Que recordem que l'andana de L4 és a Via Laietana i no a la plaça com a tal). Caldria veure si sota la Ronda de Sant Pere hi ha prou espai també.
En tot cas, això que proposes no se si es possible, ja que al final de l'andana hi ha el túnel de L3 que passa per sota. I més a la dreta (o més endavant segons com mirem) vas de cara al de la L4, que pugen en paral·lel fins la Gran Via, i el de la L4 a demés fa els canvis de cota.
El més senzill penso que seria obrir una galeria des de el vestíbul actual de Catalunya, just a la sortida de Passeig de Gràcia i anar cap amunt fins al vestíbul costat Llobregat de l'estació de Passeig de Gràcia de L2. Tot recte i amb tapissos rodants, podries fer el canvi d'estació força ràpid i sense sortir pel carrer.
També recordem que quan acabin la reforma, els trens direcció Sants faran la parada al sector Universitat per dir-ho d'alguna manera, i els trens direcció Arc de Triomf ho faran al sector de la Plaça Catalunya com a tal.