Page 4 of 11

Posted: Wednesday 18/10/2006 13:42
by Danzig
quan s'obri l'estació, la plaça Europa estarà molt avançada, no sé on és el problema...

Posted: Wednesday 18/10/2006 16:59
by sequera
De hecho la urbanización de la parte superior de la gran via, y en especial la plaza europa...estará acabado antes de las elecciones municipales de la primavera que viene.

Posted: Wednesday 18/10/2006 17:00
by sequera
Platanito wrote:En tot cas, Granvia-Fira, pero mai aquest neotopònim d'Europa. :roll:
hombre ...la estación está en la plaza europa....

Siguiendo tu razonamiento , podriamos llamar la estación de Catalunya de FGC, PELAYO.

:D :D :D :D

Posted: Wednesday 18/10/2006 17:15
by Platanito
sequera wrote:
Platanito wrote:En tot cas, Granvia-Fira, pero mai aquest neotopònim d'Europa. :roll:
hombre ...la estación está en la plaza europa....

Siguiendo tu razonamiento , podriamos llamar la estación de Catalunya de FGC, PELAYO.

:D :D :D :D
AAARA ens entenem! Doncs sí, s'hauria de dir Pelai, i la de Renfe s'hauria de dir Ronda Universitat, tenint en compte que l'andana continua per sota d'aquest vial fins a la mateixa plaça Universitat.

Posted: Wednesday 18/10/2006 18:38
by sequera
Platanito wrote:
sequera wrote:
Platanito wrote:En tot cas, Granvia-Fira, pero mai aquest neotopònim d'Europa. :roll:
hombre ...la estación está en la plaza europa....

Siguiendo tu razonamiento , podriamos llamar la estación de Catalunya de FGC, PELAYO.

:D :D :D :D
AAARA ens entenem! Doncs sí, s'hauria de dir Pelai, i la de Renfe s'hauria de dir Ronda Universitat, tenint en compte que l'andana continua per sota d'aquest vial fins a la mateixa plaça Universitat.
MOLT BE...

Però la casualitat fa ..que ara el criteri sigui diferent al que dius, i per tant si Catalunya es diu així perque està en Plaça Catalunya...Europa és dirà així perque està a la Plaça Europa.

El dia que canviin el nom de Catalunya per Pelai, doncs que canviin el de Europa per Granvia, Amadeu Torner o Ikea :D

Posted: Wednesday 18/10/2006 22:44
by UT596001
Ecomobisostrans wrote:
Pere wrote:Finalment i ja no hi ha cap prova que hi pugui dir el contrari, l'estació es dirà.......


EUROPA!!!!

Avui anant a la 211.03 algú se li ha acudit desenganxar l'enganxina que hi havia entre les estacions de Ildefons Cerdà i L'Hospitalet Av Carrilet 8) 8)
i el nom hi posava Europa

Per cert, els termometres de les 211 estan mes actualitzats que els de les 213!

Code: Select all

[img]http://i75.photobucket.com/albums/i290/peregarcia/europa.jpg[/img]
Pues jo l'altre dia vaig desenganxar l'etiqueta d'una 213 (La vaig tornar a enganxar, eh) i posava Amadeu Torner.
Però aquest nom el van ficar abans que es decidís el canvi de nom. Durant una bona temporada es podia veure sense obstacles el nom de l'estació fins que fan ficar l'etiqueta.

Posted: Thursday 19/10/2006 16:41
by Danzig
UT596001 wrote:Però aquest nom el van ficar abans que es decidís el canvi de nom. Durant una bona temporada es podia veure sense obstacles el nom de l'estació fins que fan ficar l'etiqueta.
no sabem si va ser una ficada de pota de FGC, les estacions, quan encara estan en obres no tenen un nom "oficial", passa el mateix amb la de la L5: "cardenal reig", "ernest lluch"... tot són idees que poden anar canviant fins la data de l'inauguració. Ara també em ve al cap el nom de les parades de la T5 del Trambesòs.

Posted: Saturday 21/10/2006 12:59
by entfe001
Ja posats, també podrien canviar el nom de l'estació d'ADIF i posar-li Girona - Europa, ja que la plaça amb aquest nom està ben a la vora, tot i que la plaça on realment està l'estació i la màquina de vaopr del SFG és la Plaça d'Espanya, nom gairebé tan desconegut pels gironins com la de Poeta Marquina (la del bar Núria) o la de Salvador Dalí (la de l'Hipercor), aquesta última a punt de desparèixer fagocitada pel centre comercial :evil:

Posted: Saturday 21/10/2006 13:26
by aarongilp
entfe001 wrote:Ja posats, també podrien canviar el nom de l'estació d'ADIF i posar-li Girona - Europa, ja que la plaça amb aquest nom està ben a la vora, tot i que la plaça on realment està l'estació i la màquina de vaopr del SFG és la Plaça d'Espanya, nom gairebé tan desconegut pels gironins com la de Poeta Marquina (la del bar Núria) o la de Salvador Dalí (la de l'Hipercor), aquesta última a punt de desparèixer fagocitada pel centre comercial :evil:
La Plaça del Hipercor es diu Salvador Dalí????? Les altres les coneixía, però la de l'Hipercor pensava que es deia "Plaça del Girocentre" xD xD xD

Posted: Monday 23/10/2006 1:51
by Mr. Baricentro
Yo proposaria:

Sagrera: Sacrilegi
Catalunya: El Corte Ingles
Liceu: Sacrilegi 2
Hospital de Bellvitge: Feixa Llarga
Besos: La Mina
El Maresme Forum: Diagonal Mar
Maria Cristina: El Corte Ingles 2

Posted: Monday 23/10/2006 9:22
by metring
Mr. Baricentro wrote:Yo proposaria:

Sagrera: Sacrilegi
Catalunya: El Corte Ingles
Liceu: Sacrilegi 2
Hospital de Bellvitge: Feixa Llarga
Besos: La Mina
El Maresme Forum: Diagonal Mar
Maria Cristina: El Corte Ingles 2
Tots d'acord :D , excepte el de Feixa Llarga, que la gent tornarà a fer-se un embolic!

I què tal:
Drassanes: Maremàgnum
Fabra i Puig: Hipercor Meridiana
Torras i Bages: Maquinista
I una nova estació de metro per la zona de Can Dragó, que porto temps reivindicant, que es digués Heron City-Corte Inglés 3? :twisted:

Posted: Monday 23/10/2006 10:29
by Danzig
A rodalies de Málaga hi ha una estació que es diu "Plaza Mayor", i no pas per què hi hagi cap plaça, sino que és el nom d'un centre comercial :?

Posted: Monday 23/10/2006 10:39
by Ferrovi
entfe001 wrote:Ja posats, també podrien canviar el nom de l'estació d'ADIF i posar-li Girona - Europa, ja que la plaça amb aquest nom està ben a la vora, tot i que la plaça on realment està l'estació i la màquina de vaopr del SFG és la Plaça d'Espanya, nom gairebé tan desconegut pels gironins com la de Poeta Marquina (la del bar Núria) o la de Salvador Dalí (la de l'Hipercor), aquesta última a punt de desparèixer fagocitada pel centre comercial :evil:
Casualitat? El carrer que passa pel costat de l'Hipercor (Cornellà) es diu Salvador Dalí.

----------------------------------------------------
Catalunya podría ser : El Corte Inglés | Fnac
Espanya: Hotel Plaça | Arenas

Posted: Monday 23/10/2006 18:07
by sequera
Això de poner el nom dels patrocinadors a una estació em sembla una molt bona idea.....Si la paguen be.

Serviria per finançar el transport public.....

per exemple:

Corte ingles Catalunya
Corte ingles Almeda
Corte ingles Maria Cristina
Ikea (en Europa)
Diagonal Mar (en Forum)

Posted: Tuesday 24/10/2006 21:07
by Mako448
Ildefons Cerdà FGC-Gran Vía 2
Les Aigües TRAM-Llobregat Centre
Sant Andreu Comtal RENFE-La Maquinista(i no només pel centre comercial)
Hi ha una estació,concretament al Trambaix,que ja té nom de centre comercial.
I a la T4,la parada que vé després de Glories direcció Sant Adrià,esta enfront del Gloriés centre comercial.
I ja posats,RENFE Sant Adrià-Alcampo Sant Adrià
FGC Sant Quirze-Alcampo Sant Quirze.

Posted: Wednesday 25/10/2006 0:24
by Mr. Baricentro
Yo a l'Alcampo de St Adrià sempre el seguirè anomenant el Pryca de Sta Adrià

Image

Posted: Sunday 29/10/2006 12:16
by entfe001
Mr. Baricentro wrote:Sta Adrià
Això de les operacions de canvi de sexe està arribant a límits insospitats :)

(ho heu endevinat: vaig a la caça del missatge 3000...)

Al maig, ja la tenim!

Posted: Friday 02/02/2007 8:41
by metring
De LV:

La nueva estación 'Europa Fira' de Ferrocarrils unirá los recintos de Montjuïc y l'Hospitalet en mayo

La previsión del Govern es que el enlace esté listo para Construmat, que atraerá a 260.000 visitantes

El metro ferial. El trazado de las nuevas líneas de metro y de Ferrocarrils de la Generalitat

La Vanguardia El metro ferial. El trazado de las nuevas líneas de metro y de Ferrocarrils de la Generalitat1
02/02/2007 | Actualizada a las 03:35h | Barcelona
Óscar Muñoz | Ni la línea 2, ni trenes elevados monorraíles. La primera conexión ferroviaria rápida que tendrán los dos recintos de la Fira de Barcelona se estrenará este mayo por medio de la línea 8 de de la Generalitat (FGC), además de otras suburbanas y regionales de esta compañía que transcurren por el corredor del Baix Llobregat.

Esto será posible gracias a la nueva estación de Europa Fira, situada en la Gran Via a la altura de la calle Amadeu Torner, a poca distancia de los pabellones feriales, en la zona en la que se está construyendo la plaza Europa.

Esta nueva parada, que en un futuro será un importante intercambiador de transporte por el que también pasará la línea 9, permitirá moverse entre las dos grandes áreas feriales en muy poco tiempo. El trayecto desde la estación de plaza Espanya, que da servicio a los históricos pabellones de la avenida Maria Cristina, podrá hacerse en unos cinco minutos.

Según ha podido saber La Vanguardia, la previsión de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques es que la nueva estación esté lista para el salón Construmat, que en la edición de este año tendrá lugar entre el 14 y el 19 de mayo.

FGC y Fira de Barcelona estudian la posibilidad de fletar trenes especiales para que los visitantes de este salón, que es de carácter profesional, puedan moverse entre los dos recintos con rapidez y comodidad. Todavía no se han decidido los horarios y las frecuencias de estos convoyes. Técnicos de ambas instituciones trabajan en el plan de explotación de este servicio.

Asimismo, se prevé unir la nueva estación de FGC con los pabellones feriales de l´Hospitalet mediante autobuses lanzadera que acerquen todavía más la nueva estación al recinto de exposición.

La puesta en marcha de este enlace se quiere hacer coincidir con Construmat porque se trata del salón más importante de Fira de Barcelona. Contará con unos 4.500 expositores que ocuparán más de 160.000 metros cuadrados de los dos recintos. La previsión de esta edición es que lo visiten más de 260.000 personas. Buena parte de estos profesionales se moverá entre los pabellones de plaza Espanya y de l´Hospitalet.

Las obras de construcción de la estación Europa Fira de FGC, en la que se han invertido más de doce millones de euros, están en su última fase y continúan a toda máquina para cumplir con este calendario. El proyecto ha acumulado varios retrasos debido a la complejidad de su ejecución, que obligó a suspender el servicio ferroviario en ese tramo durante dos meses a mediados del 2005.

La parada dará servicio, además de al recinto ferial -las dos torres que proyecta el arquitecto japonés Toyo Ito estarán muy cerca de la estación-, a la zona comercial de la Gran Via, que recibe miles de visitantes, y, en el futuro, a la zona residencial y de oficinas que se alzará alrededor de la plaza Europa, que contará con una veintena de edificios de gran altura.

Esta nueva conexión ferroviaria se prevé que pueda resolver en gran parte los problemas de comunicación que hay entre los dos recintos feriales, puesto que se trata de una línea directa con tan sólo dos estaciones intermedias (Magòria-La Campana e Ildefons Cerdà). Hasta ahora, este enlace se hacía con autobuses por la Gran Via o a través de Montjuïc, o mediante autocares particulares de las empresas expositoras.

Esta solución no satisfacía por completo a los organizadores de los certámenes, porque estaba a expensas del tráfico, que suele ser denso en esa zona. El taxi suele ser reacio a acudir a los pabellones de l´Hospitalet.

Para incentivar a los taxistas, este año aplicarán un suplemento de dos euros para las carreras que partan de este recinto. La conexión por metro se completará en el futuro con la línea 2, que se prolongará desde Sant Antoni y unirá las dos áreas feriales, y que por el momento no tiene calendario.

Posted: Friday 02/02/2007 10:42
by faristol
Mr. Baricentro wrote:Yo a l'Alcampo de St Adrià sempre el seguirè anomenant el Pryca de Sta Adrià

Image

PRYCA = PRecio Y CAlidad, si en va fer de mal el PRYCA que ens ha quedat al subconscient de tots, quantes vegades referint-nos a un producte de "determinada" qualitat em dit alló es del PRYCA, els qui van cambiar el nom, iluminats del Marketing no sabien el que el anterior nom representava i com estava arrelat entre la gent.

Aquells temps del "Hiper radar meridiana" a on hi ha el hipercor o els coneguts i ara desperaguts SEARS, curiosament els antics PRYCAS els hi han posat el nom primigeni es a dir Carrefour, fins i tot quant van inaugurar el primer al Prat, al colegi vem fer alla un viatge de fi de curs a EGB!!!!!! si, efectivament ha plogut molt.....


Tornant al tema del fil, el nom adequat deuria ser algo que identifiques l'Hospitalet i sens dubte la FIRA, Europa em sembla molt "Europeu" i cosmopolita pero no em diu res i a la gent de L'hospitalet crec que tampoc.

Despres del que ha escrit metring sobre el tema taxi etc.. etc.. BUSOS que apropin a la gent a la fIRA :x tant lluny queda la estació o s'ha de portar la gent porta a porta? la posibilitat de anar a la FIRA 2 amb transport public hi sera pero l'inercia de la gent,( molta gent s'ha acostumat a anar alla en cotxe perque no hi habia transport public decent) juntament amb el fet que moltes empreses quan hi han fires paguen les despeses de taxi als empleats que estan a la fira fan que la estació crec que tindra mes exit per la gent del barri que per la fira amb si.

Despres tambe crec que fer un "metro" que hi faltava, sens dubte, pero "camuflant-ho" en una linia ja existent i que porta a ser un tren que va fins uns quants kilometres mes enlla, nomes pot crear un autentic escanyament, que si metro de l'Anoia, que si metro del Lobregat, que si metro a la Fira, nomes cal veure els termometres de la linia un autentic garbuix, de tant clars que volen ser, acaben per fer un "lio" a qualsevol.

Posted: Friday 02/02/2007 10:56
by Platanito
Hola,

per mi, el Carrefour sempre ho va ser i sempre ho serà. Efectivament, el d'El Prat es deia Carrefour quan el van inaugurar, i de fet crec que no hi he anat des que li van canviar el nom a Pryca.

Pel que fa a l'estació, efectivament, li sobra l'Europa i li falta un 2 darrera "Fira". Potser Pl.Espanya s'hauria de dir "Fira Montjuic" o alguna cosa així...

Pe que fa a l'acumulació de parades, jo suprimiria la parada dels R5 i R6 a Ildefons Cerdà, que no pinta res, així com també li treuria a Almeda. Que consti que ho diu un que abans vivia a 10 minuts a peu d'Ildefons Cerdà i ara a 20 d'Almeda, i que mai ha agafat un altre tipus de transport per enllaçar amb FGC, sempre caminant. Els rodalies han d'anar més directes i fer una parada per municipi (a l'Hospitalet dues, per la importància económica de la fira i per la situació estratègica del metro i autobusos a Av. Carrilet).