Renovació de via fins a Puigcerdà
Un ferroviari de la zona em comentava:
- El tram francès entre Puigcerdà i La Tor esta en pitjor estat que l'espanyol, pero els francesos son qui decideixen que en aquell tram la velocitat és 60 i els espanyols que en el seu tram es 30km/h
- Esta previst que la linia estara tallada durant 18 mesos, i que les obres es faran en 2 fases: Ripoll - Ribes i Ribes- Puigcerdà.
- El tram francès entre Puigcerdà i La Tor esta en pitjor estat que l'espanyol, pero els francesos son qui decideixen que en aquell tram la velocitat és 60 i els espanyols que en el seu tram es 30km/h
- Esta previst que la linia estara tallada durant 18 mesos, i que les obres es faran en 2 fases: Ripoll - Ribes i Ribes- Puigcerdà.
Ho colo en aquest fil per no obrir-ne un altre.
Tot i això, estic d'acord amb un dels apunts exposats en l'article: el problema no rau en l'antiguitat del parc mòbil sinó en el pèssim manteniment d'aquest (i que consti que no va contra el personal de tallers sinó pels minsos recursos de què disposen).
Una perla del Diari de Girona. Si s'arriben a assabentar que els trens que pugen a Portbou són de la mateixa sèrie riurem una bona estona. Per no parlar si descobreixen l'origen dels electrotrens reformats!Diari de Girona wrote:Els trens més vells de l´Estat circulen per la línia de Ripoll
Un tren a l´estació de la capital ripollesa.
Malgrat les millores aplicades al tram Vic-Ripoll, la línia Barcelona-Puigcerdà és de les més deteriorades. És l´única línia de Rodalies de via única i assumeix els combois més vells, alguns d´ells amb més de 30 anys de servei.
DdeG, Vic.
L´incident de dissabte passat a Centelles, quan uns 300 passatgers van haver de ser evacuats després que un tren trenqués una catenària ha tornat a posar de manifest l´estat deficient de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà. Ni les inversions anunciades pels governs del PP i del PSOE, que han permès aplicar millores en el tram Vic-Puigcerdà així com projectar el desdoblament del traçat fins a la capital d´Osona, han estat suficients per maquillar les carències de la línia, l´unica del servei de Rodalies de Renfe que té via única. Fins i tot la maquinària és obsoleta. Renfe utilitza els seus trens més vells per cobrir la línia de Vic i Ripoll. Alguns d´aquests combois, que en l´argot es coneixen com a unitats de tren, són autopropulsats i sense locomotora, han complert fins a 30 anys de servei. Renfe no té cap més remei que utilitzar les seves unitats més antigues.
El traçat del tram del Ripollès, en concret el segment que puja fins a Toses, impedeix la utilització d´altres combois que no siguin els de la sèrie 440 amb models en servei des de 1974. L´orografia del territori exigix un tipus de frens i una potència de la maquinària que només poden aportar els trens amb més anys d´activitat.
El desnivell de la part alta del traçat del Ripollès se situa en el 4,8%, fregant el límit ferroviari. Si fos una mica més pronunciat s´hauria de cobrir amb un cremallera. Aquest fet explica la utilització dels combois més antics. Són els únics que poden afrontar, per exemple el tram del túnel del Cargol.
Fonts de Renfe que treballen diàriament a la línia de Vic i Ripoll puntualitzen, però, que l´antiguitat dels trens no és tan denunciable com la manca d´interès per fer un manteniment adequat de la maquinària. En els darrers anys s´han modernitzat els combois, però els usuaris més habituals que es desplacen pel Ripollès continuen denunciant l´estat precari de molts dels vagons. En el segment de la línia de Vic a Barcelona les queixes són menors perquè molts dels trens que circulen per aquest tram ja formen part de la nova fornada de màquines.
Si la maquinària que utilitza Renfe no satisfà els viatgers, el temps que necessita per cobrir els trajectes també és un motiu de queixa. La línia està condicionada pel traçat, però també per l´estat de les vies. Tanmateix, fonts de Renfe admeten que és complicat poder incrementar la velocitat dels combois que circulen per la línia a les comarques del Ripollès i d´Osona. Encara que s´apliquin inversions a la línia, les mateixes característiques del recorregut fan molt difícil que els trens puguin escurçar la durada dels trajectes.
Tot i això, estic d'acord amb un dels apunts exposats en l'article: el problema no rau en l'antiguitat del parc mòbil sinó en el pèssim manteniment d'aquest (i que consti que no va contra el personal de tallers sinó pels minsos recursos de què disposen).
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Sí, ja... però oi que no arribaran pas a l'any que ve? Oi que de fet... estarà si més no a punt d'acabar-se la connexió amb França, que amb prou feines tindrem sobre paper el tren aquest? Perquè noi... sembla que ni el més freak del fòrum sap encara com seran exactament aquests trens (bé... sí... seran Civies, alguna cosa més?).
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Acabo de trobar a la web de foment la licitació de la renovació de la linia de Puigcerdà
Apart de moltes pagines de burocràcia, us recomano llegir apartir de la pàgina 39.
La renovació es fara en 2 fases:
- Ripoll - Ribes (les 2 estacions excloses): El tall durarà 5,5 mesos. Durant aquest temps continuaran circulant trens entre Ribes i la frontera. Es farà un espai a Puigcerdà per poder fer el manteniment dels trens.
- Ribes - La Frontera: Hi hauran diferents periodes de talls, perque durant nadal, semana santa i juliol-agost han de poder circular els trens normalment. Serien uns 4 periodes discontinus amb una durada efectiva de 16 mesos, apartir de la finalització del tram fins Ribes.
En tot el tram es te que garantir un velocitat de circulació d'almeny 50km/h. Aquest limitació desapareixera on la infraestructura ho permeti.
Degut a les fortes pendents la tracció del material rodant sempre s'haura de fer fent que el material motor empenti el material rodant cap amunt.
S'instalara travessa polivalent tipus PR-01 i subjecció Wossloh, en el tunels travessa de fusta.
L'import de la licitació son 51M€ i un plaç de 40 mesos. El limit per presentarse va caducar el 18/9/2006.
Apart de moltes pagines de burocràcia, us recomano llegir apartir de la pàgina 39.
La renovació es fara en 2 fases:
- Ripoll - Ribes (les 2 estacions excloses): El tall durarà 5,5 mesos. Durant aquest temps continuaran circulant trens entre Ribes i la frontera. Es farà un espai a Puigcerdà per poder fer el manteniment dels trens.
- Ribes - La Frontera: Hi hauran diferents periodes de talls, perque durant nadal, semana santa i juliol-agost han de poder circular els trens normalment. Serien uns 4 periodes discontinus amb una durada efectiva de 16 mesos, apartir de la finalització del tram fins Ribes.
En tot el tram es te que garantir un velocitat de circulació d'almeny 50km/h. Aquest limitació desapareixera on la infraestructura ho permeti.
Degut a les fortes pendents la tracció del material rodant sempre s'haura de fer fent que el material motor empenti el material rodant cap amunt.
S'instalara travessa polivalent tipus PR-01 i subjecció Wossloh, en el tunels travessa de fusta.
L'import de la licitació son 51M€ i un plaç de 40 mesos. El limit per presentarse va caducar el 18/9/2006.
Mana?
davida wrote:Degut a les fortes pendents la tracció del material rodant sempre s'haura de fer fent que el material motor empenti el material rodant cap amunt.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Mana?
Potser no m'explico bé, aixi que et deixo amb el text original.JaMiRo! wrote:davida wrote:Degut a les fortes pendents la tracció del material rodant sempre s'haura de fer fent que el material motor empenti el material rodant cap amunt.
"Las tracciones deberán ir siempre por el lado del declive, empujando el material hacia la rampa"
PS: Si no ho entens, pregunta a Fomento
Realment...
Gràcies a tots, realment no ho acabava d'entendre...
Encara que no sé si això és cert del tot. Vejam demà per l'Alstom preguntarem...
Encara que no sé si això és cert del tot. Vejam demà per l'Alstom preguntarem...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2