Canfranc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Jordi Freixas

Re: Canfranc

Post by Jordi Freixas »

Per cert, com estan actualment les obres?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Canfranc

Post by metring »

El sostre de l'estació està renovat, està tota vallada, i no s'hi pot accedir, i els trens continuen caient a trossos. Aixo si, senyalització Adif.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Identitat corporativa

Post by Guigui »

metring wrote:El sostre de l'estació està renovat, està tota vallada, i no s'hi pot accedir, i els trens continuen caient a trossos. Aixo si, senyalització Adif.
Lògic. Manteniment zero, interès pel ferrocarril convencional zero, però pretensió corporativa omnipresent. Així és Renfomentadif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Canfranc

Post by automotorserie 436 »

Guigui wrote:
Lògic. Manteniment zero, interès pel ferrocarril convencional zero, però pretensió corporativa omnipresent. Així és Renfomentadif.
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
Propongo la creación de los FCA ( ferrocarril de la comunidad de Aragón) para sufragar los gastos que ocasiona mencionada línea.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Renfomentadif

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe
De iure, no; de facto, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Canfranc

Post by metring »

automotorserie 436 wrote:
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Renfomentadif
Jordi Freixas

Re: Canfranc

Post by Jordi Freixas »

automotorserie 436 wrote:Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
Tant de bo que fós tipo La Pobla de Segur... tant de bo...
xD
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Canfranc

Post by davida »

Ahir a la France 3 van fer un reportatge sobre el ferrocarril Oloron Canfranc.
Val la pena veure'l amb moltes imatges de trens circulan per la via
Video France3
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Canfranc

Post by automotorserie 436 »

metring wrote:
automotorserie 436 wrote:
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Renfomentadif
por inventarnos "palabros" que no que quede... :x
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Canfranc

Post by Ferry1ac1 »

Hola, adjunto un video que he trobat del tren de Canfranc!

http://www.canfranc.ch/index.php?lang=e ... 7&info=105

és d'una tesi d'un geograf suís.
tren250

Re: Canfranc

Post by tren250 »

Els tren principals ara pel costat francès són X2200, algun X73500 i ocasionalment X72500 de 2 caixes. Mercants no acostumen a passar, i els treballs de reobertura a Bedous van passant a bon ritme per inaugurar dintre de poc temps. Pel costat espanyol, usualment 596, TRD ocasionalment, usualment 592.2.
Canfranc tindria molt bona acollida si la línia ofrís temps de viatge competitius, enllaçés amb Tarbes, Pau, Toulouse... i el costat espanyol sigués d'ample europeu (no importa que no estigui electrificat). Llavors, el costat francès obrís el tram Bedous-Canfranc i renfe cotractés material Talgo BT dièsel (unes 10 unitats) per la línia, de ample variable per permetre fer, per exemple, recorreguts Toulouse-València. Amb algunes rectificacions de recorregut en el tram Osca-Canfranc, hi hauria suficient, després del canvi d'ample. I aprofitar l'actual estació de Canfranc, sense costruïr una de nova. Un servei Saragossa-Osca-Jaca-Canfranc-Olorón-Pau-Toulouse seria una de les moltes opcions per fer el servei.
Jordi Freixas

Re: Canfranc

Post by Jordi Freixas »

Per fer això que dius ja existeixen els TRD's de bogies Brava que, ara per ara, es deuen estar morint de fàstic (els bogies, i l'intercanviador de Huesca, vull dir).
tren250

Re: Canfranc

Post by tren250 »

Per velocitat, prestacions, fiabilitat, comoditat, places... S'ajunten massa problemes. Millor el que un dia va ser el talgo XXI. Crec que seria una bona connexió de cara al extranjer i a la gent de la zona, amb una comunicació ràpida Atlàntic-Mediterrani. No com es fa actualment, des de Bayona-Burdeos fins a Perpignan, passant per Toulouse, com eix principal. Per l'estil de servei que donaria, el podria donar, de cara a la lliberització el 2010 una companyia privada com Arriva o DB.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pensar més enllà

Post by Guigui »

No ens enganyem. Una relació Tolosa-Saragossa no passaria de l'àmbit regional, i segur que tindria molta menys afluència que una connexió Girona-Perpinyà, per exemple. Però això no vol dir que sigui una opció molt vàlida, especialment per a connectar amb la resta de la xarxa, tant pel costat espanyol com pel francès.

Senzillament, es tracta de posar-hi voluntat per ambdues parts i acabar amb aquest aïllacionisme prenapoleònic, tant per part de Renfomentadif com de SNCF/RFF.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
tren250

Re: Canfranc

Post by tren250 »

També deia una relació mediterrània-atlàntica València-Tolosa o València-Bordeaux, Terol-Tarbes, Saragossa-Tolosa... un múltiple de comunicacions. Falta acord entre Espanya i França, i voluntat sobretot espanyola, perquè precisament la francesa no li falta actualment. En els últims anys li ha faltat, i molta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Voluntat francesa

Post by Guigui »

tren250 wrote:Falta acord entre Espanya i França, i voluntat sobretot espanyola, perquè precisament la francesa no li falta actualment.
Doncs amb tanta voluntat que sembla haver-hi a França, encara em pregunto què esperen per a homologar determinats trens, renovar la via UIC entre La Tor i Puigcerdà, etc.

En resum, en el tema de la vida mútua d'esquenes amb Espanya, els francesos no són els bons de la pel·lícula, però tampoc els únics dolents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Canfranc, portem el cava?

Post by liniadelRipollés »

Segons informacions fotogràfiques rebudes des de França, l'edifici de l'estació de Canfranc ja no té bastides al davant.

I està guapíssim !!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Canfranc, portem el cava?

Post by metring »

liniadelRipollés wrote:Segons informacions fotogràfiques rebudes des de França, l'edifici de l'estació de Canfranc ja no té bastides al davant.

I està guapíssim !!!!
Però ja s'hi pot accedir?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Canfranc

Post by liniadelRipollés »

No, encara està vallat i falta per restaurar la marquesina, s'estan rehabilitant les portes, etc...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Re: Canfranc

Post by Jordi Freixas »

I a on es poden veure aquestes fotos?
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”