Page 4 of 13

Re: Canfranc

Posted: Saturday 04/04/2009 21:21
by Jordi Freixas
Per cert, com estan actualment les obres?

Re: Canfranc

Posted: Sunday 05/04/2009 11:58
by metring
El sostre de l'estació està renovat, està tota vallada, i no s'hi pot accedir, i els trens continuen caient a trossos. Aixo si, senyalització Adif.

Identitat corporativa

Posted: Sunday 05/04/2009 23:12
by Guigui
metring wrote:El sostre de l'estació està renovat, està tota vallada, i no s'hi pot accedir, i els trens continuen caient a trossos. Aixo si, senyalització Adif.
Lògic. Manteniment zero, interès pel ferrocarril convencional zero, però pretensió corporativa omnipresent. Així és Renfomentadif.

Re: Canfranc

Posted: Monday 06/04/2009 0:04
by automotorserie 436
Guigui wrote:
Lògic. Manteniment zero, interès pel ferrocarril convencional zero, però pretensió corporativa omnipresent. Així és Renfomentadif.
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
Propongo la creación de los FCA ( ferrocarril de la comunidad de Aragón) para sufragar los gastos que ocasiona mencionada línea.

Renfomentadif

Posted: Monday 06/04/2009 0:48
by Guigui
automotorserie 436 wrote:Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe
De iure, no; de facto, sí.

Re: Canfranc

Posted: Monday 06/04/2009 8:38
by metring
automotorserie 436 wrote:
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Renfomentadif

Re: Canfranc

Posted: Saturday 11/04/2009 5:54
by Jordi Freixas
automotorserie 436 wrote:Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
Tant de bo que fós tipo La Pobla de Segur... tant de bo...
xD

Re: Canfranc

Posted: Sunday 19/04/2009 19:42
by davida
Ahir a la France 3 van fer un reportatge sobre el ferrocarril Oloron Canfranc.
Val la pena veure'l amb moltes imatges de trens circulan per la via
Video France3

Re: Canfranc

Posted: Sunday 19/04/2009 20:53
by automotorserie 436
metring wrote:
automotorserie 436 wrote:
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Renfomentadif
por inventarnos "palabros" que no que quede... :x

Re: Canfranc

Posted: Wednesday 22/04/2009 13:13
by Ferry1ac1
Hola, adjunto un video que he trobat del tren de Canfranc!

http://www.canfranc.ch/index.php?lang=e ... 7&info=105

és d'una tesi d'un geograf suís.

Re: Canfranc

Posted: Thursday 23/04/2009 18:21
by tren250
Els tren principals ara pel costat francès són X2200, algun X73500 i ocasionalment X72500 de 2 caixes. Mercants no acostumen a passar, i els treballs de reobertura a Bedous van passant a bon ritme per inaugurar dintre de poc temps. Pel costat espanyol, usualment 596, TRD ocasionalment, usualment 592.2.
Canfranc tindria molt bona acollida si la línia ofrís temps de viatge competitius, enllaçés amb Tarbes, Pau, Toulouse... i el costat espanyol sigués d'ample europeu (no importa que no estigui electrificat). Llavors, el costat francès obrís el tram Bedous-Canfranc i renfe cotractés material Talgo BT dièsel (unes 10 unitats) per la línia, de ample variable per permetre fer, per exemple, recorreguts Toulouse-València. Amb algunes rectificacions de recorregut en el tram Osca-Canfranc, hi hauria suficient, després del canvi d'ample. I aprofitar l'actual estació de Canfranc, sense costruïr una de nova. Un servei Saragossa-Osca-Jaca-Canfranc-Olorón-Pau-Toulouse seria una de les moltes opcions per fer el servei.

Re: Canfranc

Posted: Friday 24/04/2009 3:53
by Jordi Freixas
Per fer això que dius ja existeixen els TRD's de bogies Brava que, ara per ara, es deuen estar morint de fàstic (els bogies, i l'intercanviador de Huesca, vull dir).

Re: Canfranc

Posted: Friday 24/04/2009 16:47
by tren250
Per velocitat, prestacions, fiabilitat, comoditat, places... S'ajunten massa problemes. Millor el que un dia va ser el talgo XXI. Crec que seria una bona connexió de cara al extranjer i a la gent de la zona, amb una comunicació ràpida Atlàntic-Mediterrani. No com es fa actualment, des de Bayona-Burdeos fins a Perpignan, passant per Toulouse, com eix principal. Per l'estil de servei que donaria, el podria donar, de cara a la lliberització el 2010 una companyia privada com Arriva o DB.

Pensar més enllà

Posted: Friday 24/04/2009 17:33
by Guigui
No ens enganyem. Una relació Tolosa-Saragossa no passaria de l'àmbit regional, i segur que tindria molta menys afluència que una connexió Girona-Perpinyà, per exemple. Però això no vol dir que sigui una opció molt vàlida, especialment per a connectar amb la resta de la xarxa, tant pel costat espanyol com pel francès.

Senzillament, es tracta de posar-hi voluntat per ambdues parts i acabar amb aquest aïllacionisme prenapoleònic, tant per part de Renfomentadif com de SNCF/RFF.

Re: Canfranc

Posted: Friday 24/04/2009 17:39
by tren250
També deia una relació mediterrània-atlàntica València-Tolosa o València-Bordeaux, Terol-Tarbes, Saragossa-Tolosa... un múltiple de comunicacions. Falta acord entre Espanya i França, i voluntat sobretot espanyola, perquè precisament la francesa no li falta actualment. En els últims anys li ha faltat, i molta.

Voluntat francesa

Posted: Friday 24/04/2009 18:07
by Guigui
tren250 wrote:Falta acord entre Espanya i França, i voluntat sobretot espanyola, perquè precisament la francesa no li falta actualment.
Doncs amb tanta voluntat que sembla haver-hi a França, encara em pregunto què esperen per a homologar determinats trens, renovar la via UIC entre La Tor i Puigcerdà, etc.

En resum, en el tema de la vida mútua d'esquenes amb Espanya, els francesos no són els bons de la pel·lícula, però tampoc els únics dolents.

Canfranc, portem el cava?

Posted: Monday 27/04/2009 12:33
by liniadelRipollés
Segons informacions fotogràfiques rebudes des de França, l'edifici de l'estació de Canfranc ja no té bastides al davant.

I està guapíssim !!!!

Re: Canfranc, portem el cava?

Posted: Monday 27/04/2009 13:18
by metring
liniadelRipollés wrote:Segons informacions fotogràfiques rebudes des de França, l'edifici de l'estació de Canfranc ja no té bastides al davant.

I està guapíssim !!!!
Però ja s'hi pot accedir?

Re: Canfranc

Posted: Monday 27/04/2009 14:26
by liniadelRipollés
No, encara està vallat i falta per restaurar la marquesina, s'estan rehabilitant les portes, etc...

Re: Canfranc

Posted: Monday 27/04/2009 14:43
by Jordi Freixas
I a on es poden veure aquestes fotos?