Page 4 of 6
Posted: Monday 12/02/2007 0:08
by Trenscat
Mako448 wrote:11 de febrer;
hauria de ser per mitjans de febrer.
I sóm a 11,ara diran,que és per la primavera.
Perfecte,primer pel març ,desprès per la tardor,després per febrer i ara dirán per la primavera,aquests de FGC
I tampoc és que obres estiguin acabades del tot,que hi falten coses,quan estarà oficialent,i és tracta d'una obra fonamental que si s'hagués seguit el ritme fa 4 mesos podria estar oberta perfectament.
Al maig ja tindrem Europa,o sigui que a finals de mes ja hem de tindre Martorell Central,costi el que costi.
Potser m'equivoqui però té tota la pinta de que s'obriran les dues estacions per les mateixes dates, tan Europa com Martorell Central i que serà pel maig.
Posted: Monday 12/02/2007 15:28
by sanlucar-playa
Aparte de otros posibles motivos para que se pueda o no abrir Martorell-Central, pienso que uno de los condicionantes más fuertes es el estado en que se encuentra el barrio de Can Carreras, en pleno proceso de adecuación urbanística. El sábado estuve por allí y el caos es tremendo. Una vez avancen las obras en curso y se normalicen los accesos, sería el momento de abrir al público la estación.
Posted: Monday 12/02/2007 16:04
by Platanito
Trenscat wrote:
Potser m'equivoqui però té tota la pinta de que s'obriran les dues estacions per les mateixes dates, tan Europa com Martorell Central i que serà pel maig.
Sembla el més lògic, ja que cada nova obertura representa un canvi d'horaris amb una despesa considerable en l'edició i publicació d'aquests, a més del trasbals de recalcular-los per només un parell de mesos.
Això sigui dit des del punt de vista d'un operador ferroviari estàndar d'avui dia. Ja sabem tots que és indignant, que si ja està llesta s'hauria d'obrir ja i que de fet s'hauria d'haver fet fa mesos o anys i amb l'estació de Renfe ja reformada i ambdues xarxes reconvertides a ample UIC i amb trens en comptes d'aquestes caixes de sabates anomenades 213 per una banda i 447 per l'altra. Com dic, des del punt de vista empresarial, no crec que calgui esperar la inauguració de Martorell Central abans que la d'Europa-Fira.
Posted: Monday 12/02/2007 18:13
by Albert
sanlucar-playa wrote:Aparte de otros posibles motivos para que se pueda o no abrir Martorell-Central, pienso que uno de los condicionantes más fuertes es el estado en que se encuentra el barrio de Can Carreras, en pleno proceso de adecuación urbanística. El sábado estuve por allí y el caos es tremendo. Una vez avancen las obras en curso y se normalicen los accesos, sería el momento de abrir al público la estación.
Que es un caos está claro. Lo que también está claro es que han tenido años para hacerlo. Y más teniendo en cuenta que las obras de lo que es propiamente la estación se pararon durante muchos meses, con lo que la urbanización del entorno no hubiese molestado para nada... De todos modos, me intriga saber cómo quedará finalmente el tema de carretera/aceras para acceder a la estación ...
Posted: Monday 12/02/2007 18:37
by sanlucar-playa
Cómo quedarán finalmente... no lo sé. Posiblemente este documento de GISA te diga algo:
http://www.gisa.es/gisa/documentos/espe ... 120116.pdf
Posted: Monday 12/02/2007 18:58
by EUKibo
Ultimamente poneis muchos mapas de GISA que yo no encuentro, sorry por el desvio de tema, pero solo es una cosa concreta y es para no estar abriendo un hilo nuevo, teneis planos de Badalona Centre y de la extensión de la L1 Fondo - Badalona? aunque de esta ultima... poco habra malauradamente....
Posted: Tuesday 06/03/2007 10:59
by sanlucar-playa
La semana anterior pasé por allí y no se ve una clara muestra de querer ponerla en servicio de manera inminente. Lo de hacerlo coincidir con la de vía ancha, no lo creo. Renfomentadif tiene previsto que su intervención dure un año, hasta Diciembre de 2007. Encuentro si cabe más inexplicable que Ferrogenegisa alargue la terminación de su parte, que en realidad está muy avanzada.
Posted: Tuesday 06/03/2007 16:37
by reutlingen
Hi ha una llei matemàtica que segueixen els polítics d'aquest pais que diu: el nombre d'inauguracions és inversament proporcional al nombre de dies que queden per les properes eleccions municipals .O sigui tots, i quan dic tots, sigui del partit que siguin, s'ho han fet venir bé endarrerint per aqui, parant obres per allà, per tal de que tot estigui enllestit entre 2 i 4 setmanes abans del 27 de maig, per tal de poder-se apuntar el tanto.Una cosa que podria estar acabada potser fa un any,( el carrilet ja fa 2 anys que passa per allà, ho han fet més lent amb premeditació,alevosía i nocturnitat. I mentrestant el sofert personal perjudicat sense poder gaudir d'aquesta important millora.-Es quelcom semblant el que va passar per completar la N-II, ara A-II, que van passar anys per acabar de fer el trajecte entre Cervera i Igualada.Una ma negre, va fer tot el possible per tal de que trigues el màxim de temps en fer-se els ridículs 30 km que faltaven. Les raon són evidents. La A-II és gratuïta i la altre via no, i el negoci podria ser menys negoci.I així estem. Pais!!!
Posted: Wednesday 07/03/2007 16:56
by Mako448
Crec que ens haurem d'esperar a l'inaguració de Martorell Central.
Em sembla que FGC pretèn inagurar Martorell Central i Europa al mateix temps,i Europa en un principi* hauria d'estar llesta per maig,doncs ens haurem d'esperar encara.
*En un principi al maig,peró no crec que estigui feta,icom quasi tot és retrassa,el podiem tindre a finals d'any per mala sort
Posted: Thursday 08/03/2007 15:33
by UT596001
Mako448 wrote:Crec que ens haurem d'esperar a l'inaguració de Martorell Central.
Em sembla que FGC pretèn inagurar Martorell Central i Europa al mateix temps,i Europa en un principi* hauria d'estar llesta per maig,doncs ens haurem d'esperar encara.
*En un principi al maig,peró no crec que estigui feta,icom quasi tot és retrassa,el podiem tindre a finals d'any per mala sort
Tranquil, hi han eleccions municipals al maig, intentaran inaugurar-ho pocs dies abans de les mateixes per tal de fer-se la foto i... la resta de la història ja la sabeu.
Posted: Thursday 08/03/2007 20:07
by Izo
Amb el senzill que seria acabar l'obra amb el termini previst, sense allargaments artificials... I si el polític es vol fer la foto de torn per les eleccions doncs s'inaugura una miqueta abans de les mateixes; tant se val si per això la inauguració té lloc tres mesos després de l'entrada en funcionament: el polític tindrà de totes maneres la seva desitjada foto. Total, pel que serveix... poca gent dóna importància a les fotos que es fan els polítics en precampanya electoral. I cada vegada n'és menys a causa del descontentament generalitzat.
Només veient el temps que tarden en acabar Martorell Central haurien tingut més que suficient per enllestir-la, enderrocar-la i tornar-la a aixecar tot reformant l'estació de la renfe.
Posted: Monday 19/03/2007 17:42
by Mako448
Al final l'estació será pel maig?
I crec que pel metro comarcal queda molt encara,jo l'altre dia vaig passar per Castellbell i el Vilar(estació on està previst construir-li una via desviada),i tot i que ja havien deixat espai,ni andana ni res.
M'agradaria saber quines estacions dels dos ramals estàn en obres per construir-hi una via desviada?Cerc recordar que una d'elles era Montserrat-Aeri,peró a part de que ho veig díficil,no s'està fent res.
El que si va molt avançat és el tros de via doble que estàn fent d'Olesa cap a una mica mès amunt(abans del 1r túnel de la zona de Montserrat).
A Capellades i Vilanova del Camí crec recordar haver llegit que ja s'estàn fent obres per tal de col.locar la nova via.
Posted: Monday 19/03/2007 19:07
by UT596001
Mako448 wrote:Al final l'estació será pel maig?
I crec que pel metro comarcal queda molt encara,jo l'altre dia vaig passar per Castellbell i el Vilar(estació on està previst construir-li una via desviada),i tot i que ja havien deixat espai,ni andana ni res.
M'agradaria saber quines estacions dels dos ramals estàn en obres per construir-hi una via desviada?Cerc recordar que una d'elles era Montserrat-Aeri,peró a part de que ho veig díficil,no s'està fent res.
El que si va molt avançat és el tros de via doble que estàn fent d'Olesa cap a una mica mès amunt(abans del 1r túnel de la zona de Montserrat).
A Capellades i Vilanova del Camí crec recordar haver llegit que ja s'estàn fent obres per tal de col.locar la nova via.
El que et puc dir és que, tant a Sant Vicenç com a Manresa Alta s'han acondicionat les andanes que no es fan servir així com s'han fet 2 passos inferiors. Això, a més, ha comportat la supressió de l'antiga via 3 de Manresa-Alta obligant a un canvi de l'enclavament de l'estació.
Posted: Monday 19/03/2007 20:41
by Trenscat
Mako448 wrote:Al final l'estació será pel maig?
I crec que pel metro comarcal queda molt encara,jo l'altre dia vaig passar per Castellbell i el Vilar(estació on està previst construir-li una via desviada),i tot i que ja havien deixat espai,ni andana ni res.
M'agradaria saber quines estacions dels dos ramals estàn en obres per construir-hi una via desviada?Cerc recordar que una d'elles era Montserrat-Aeri,peró a part de que ho veig díficil,no s'està fent res.
El que si va molt avançat és el tros de via doble que estàn fent d'Olesa cap a una mica mès amunt(abans del 1r túnel de la zona de Montserrat).
A Capellades i Vilanova del Camí crec recordar haver llegit que ja s'estàn fent obres per tal de col.locar la nova via.
No t'ho puc assegurar al 100% però crec que no està previst almenys de moment posar una via d'apartador a Castellbell i El Vilar.
Posted: Monday 19/03/2007 20:47
by EUKibo
Martorell
R1 R4(o reconversió R2)R7 R9(orbital)
R5 R6 S8
Martorell per situació tant de poblacions importants properes com per connexio de tantes linies de ferrocarril, pot ser "la tercera" estació distribuidora del sistema dipol de Barcelona(Sants-Sagreres), Martorell donaria facilitats de movilitat al Vallès (Terrassa, Sabadell) Baix LLobregat (Molins, San Boi, Cornellà) i al Penedès (Vilafranca) comarques que sumen un molt important nombre de població. Trencant el sistema central afavorint a les comarques esmentades i al propi Barcelonès on hi hauria descongestions i noves possibilitats de transport public més eficaç per a tothom!
Esperem que igual que fa poc ADIF va acceptar a construir l'estació de Sagrera Meridiana, tot i que massa tard ara que ja estaven les obres acabades, esperem que adapti l'actual pocilga d'estació que hi ha actualment, fenthi arribar la linia de Cerdanyola R7, Vilafranca R4, Mataró R1 i la orbital de Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Vilafranca, Vilanova R8 o R9.
Go go go Martorell!
Posted: Monday 19/03/2007 22:28
by Mako448
Trenscat wrote:
No t'ho puc assegurar al 100% però crec que no està previst almenys de moment posar una via d'apartador a Castellbell i El Vilar.
ai carai!,jo em pensava que sí,deuria ser un malentès
Peró tot s'ha de dir que l'altre dia vaig passar per un R5 per l'estació i vaig veure unes obres(sense màquines ni res),al costat Barcelona,pel que veia,semblava que havien deixar espai per una nova via.Tot i això,dubto que aquestes obres no siguin de la nova via i sigui una altra cosa.
I a Montserrat Aeri segur que hi faràn nova via apartada?Jo vaig llegir quem sí peró jo crec que no,peró esque sí no es fa una via apartada a Montserrat Aeri tindriem un tram força llarg de via ùnica,i haurien problemes a l'hora de circular els metros comarcals.
Posted: Monday 19/03/2007 22:36
by entfe001
Montserrat Aeri està molt a la vora de Monistrol, per la qual cosa habilitar-la com a punt de creuament amb cadència de 20 minuts és inútil.
En realitat el que s'ha de fer (i crec que s'està fent) és un apartador entre Olesa i l'estació de l'Aeri.
Posted: Monday 19/03/2007 22:49
by Mako448
entfe001 wrote:Montserrat Aeri està molt a la vora de Monistrol, per la qual cosa habilitar-la com a punt de creuament amb cadència de 20 minuts és inútil.
En realitat el que s'ha de fer (i crec que s'està fent) és un apartador entre Olesa i l'estació de l'Aeri.
Cal recordar que s'està desdoblant i ja esta a punt d'acabar un tram desdoblat entre l'estació d'Olesa i una mica abans del 1r túnel,ja estan les vies i els pals de la catenària posats.
És veu perfectament si passeu per la C-55 o aneu a bord d'un R5.
Jo crec que FGC ha pensat en desdoblar aquest petit tram pensant en el tram llarg de via única entre Monistrol i Olesa,i que realitzar encreuaments en aquest tram està molt malament.
Posted: Monday 19/03/2007 23:28
by Trenscat
Exacte, aquest apartador a Olesa arriba fins l'anomenada corba de la KAO. De fet, es podria dir que un cop s'acabin totes les obres hi haurà doble via de Barcelona Pl.Espanya fins a la corba que he citat.
Posted: Tuesday 20/03/2007 9:06
by genissimon
No és que hi hagin fet espai, és que l'espai ja estava fet de fa molts anys. Castellbell i el Vilar, si la memòria no em falla, crec que havia arribat a tenir tres vies. Una d'elles en cul-de-sac i que era utilitzada per a rebre mercaderies des de camions que estaven a la carretera. Hi ha una foto d'això als llibres del Salmerón.
Crec que es va aixecar la via desviada quan es va electrificar o poc després (~1983). La subestació ocupa part de l'antiga esplanació de la tercera via.
Salut !!
Mako448 wrote:
ai carai!,jo em pensava que sí,deuria ser un malentès
Peró tot s'ha de dir que l'altre dia vaig passar per un R5 per l'estació i vaig veure unes obres(sense màquines ni res),al costat Barcelona,pel que veia,semblava que havien deixar espai per una nova via.Tot i això,dubto que aquestes obres no siguin de la nova via i sigui una altra cosa.
I a Montserrat Aeri segur que hi faràn nova via apartada?Jo vaig llegir quem sí peró jo crec que no,peró esque sí no es fa una via apartada a Montserrat Aeri tindriem un tram força llarg de via ùnica,i haurien problemes a l'hora de circular els metros comarcals.