Page 4 of 4

Pagaran les línies aèries

Posted: Saturday 13/03/2010 23:00
by Guigui
Segons sembla, el cost dels escànners corporals serà revertit en les companyies aèries, o sigui, en el preu dels bitllets. També hi ha idees perquè siguin els estats que paguin, però sembla que això va contra la transparència de costos.

Per a qui sàpiga alemany, més sobre el tema: http://www.zeit.de/reisen/2010-03/nackt ... -gebuehren

Re: Control als aeroports

Posted: Tuesday 11/05/2010 16:20
by megapauer
Incident avui a Barajas amb un treballador de Newco:

Estava fent fotos als avions quan ha començat a escridassar-me que estava prohibit i al veure que no li feia cas a començat a amenaçar-me en enviar-me la Guardia Civil i que em cauria el pèl per no fer cas a les seves ordres.
Cansat he anat jo a buscar al personal d'Aena i m'he trobat amb un que era spotter casualment i m'ha confirmat la total llibertat. La Guardia Civil que hi havia als controls m'ha dit el mateix, que llibertat arrreu menys als controls.

Aixi doncs he tornat a la porta i li he dit que la propera vegada s'informes millor i no em fes perdre el temps. La seva resposta ha sigut d'esperar: amb tu no tinc perque parlar.

Aixi doncs li ha caigut reclamacio a Spanair (el vol era seu) i a Aena. Per maleducat sino imbecil.

Per cert, els treballadors de handling tenen rang autoritat dins de l'aeroport? Potser l'A380 ens ho podria aclarar.

Gracies per endavant.

Re: Control als aeroports

Posted: Tuesday 11/05/2010 16:24
by metring
Quin individu més desagradable. Ben feta la queixa formal!

Prendre's la feina amb rigor

Posted: Tuesday 11/05/2010 17:55
by Guigui
Amb els temps que corren, i encara hi ha gent que es creu que el lloc de treball és una teràpia per a descarregar complexos d'inferioritat...

Re: Control als aeroports

Posted: Tuesday 11/05/2010 18:21
by buertu
megapauer wrote: Per cert, els treballadors de handling tenen rang autoritat dins de l'aeroport?
Gracies per endavant.
No tenim rang d'autoritat. De tota manera has tingut mala sort. Ja li està bé al treballador de Newco per anar de tan males maneres.

Re: Control als aeroports

Posted: Wednesday 12/05/2010 7:50
by megapauer
buertu wrote:
megapauer wrote: No tenim rang d'autoritat. De tota manera has tingut mala sort. Ja li està bé al treballador de Newco per anar de tan males maneres.
Això és el que crec, que m'ha tocat el xulo de torn (era l'únic home vers quatre dones) dels que els encanta que es compleixi el que ells diguin.

Queixa presentada també directament a Newco. Suposo que se la passaran pel forro, perquè aquestes coses ja se sap (corporativisme) pero bé.

Re: Control als aeroports

Posted: Friday 14/05/2010 7:16
by megapauer
Resposta d'Aena a l'altura de les circumstàncies:
Estimado Sr. Espina Dea:

Correspondemos a su e-mail remitido a esta Oficina el pasado día 12 de mayo de 2010, permítame, en primer lugar, comunicarle que lamento las molestias que haya podido sufrir, a su paso por nuestras instalaciones, además de agradecer sinceramente su queja, ya que nos ayuda a tratar de aumentar la calidad de nuestro servicio al cliente.

Respecto al contenido de su reclamación, debo informarle que la Compañía Aérea, o en su defecto el Agente Handling designado por la compañía, es responsable de las actuaciones del personal en cualquier situación que comporte una relación con sus usuarios en el Aeropuerto (malos modos, incidentes en el proceso de facturación, etc...), y corresponde a la misma corregir y tomar las medidas necesarias ante dichas incidencias.


Por ello, damos traslado de su reclamación a la compañía aérea Spanair (Edificio Spanair - Aeropuerto de Palma de Mallorca - 07611-Palma de Mallorca – Teléfono: 971745020), para que tenga constancia del mismo.
En la página Web de Aena http://www.aena.es puede consultar los Derechos del Pasajero, donde se recoge la legislación vigente, tanto española como internacional, y se detallan, entre otros aspectos, las competencias de los distintos agentes del transporte aéreo, así como el tipo y cuantía de las indemnizaciones actualmente reguladas; no obstante, si desea recibir un ejemplar del folleto “Derechos del Pasajero”, no dude en indicárnoslo.

Finalmente, le informo que remitimos copia de su reclamación a nuestra División de Servicios Aeroportuarios para que tengan conocimiento de los hechos que se han producido, como responsables de las relaciones con las compañías en el Aeropuerto, y tomen las medidas que sean necesarias para evitar que se produzcan situaciones como la comentada en su reclamación.

Atentamente,

Servicio de Reclamaciones
Defensor del Pasajero
Aeropuerto Madrid/Barajas
:) :plas :plas :plas

Re: Control als aeroports

Posted: Saturday 20/11/2010 11:46
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 2450.shtml

El Prat alleujarà el control de cadires de rodes que violentava els viatgers

El Pont Aeri ha perdut tots els clients amb discapacitat que volaven amb certa regularitat
Passatgers amb mobilitat reduïda denuncien una inspecció «humiliant» que ataca al seva «autonomia»

Dissabte, 20 de novembre del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / El Prat de Llobregat


On és la frontera entre un inevitable control de seguretat i la innecessària humiliació d'un ésser humà? ¿Justifica un delicte puntual augmentar la vigilància de tot un col·lectiu fins a extrems arriscats? L'aeroport del Prat va decidir al setembre intensificar la revisió de les cadires de rodes després de trobar una fortuna entre els ferros d'una d'aquestes estructures. Des d'aleshores, diversos viatgers amb discapacitat han denunciat situacions «humiliants» que han atemptat contra la seva «autonomia i autoestima»; unes revisions que els han fet perdre avions, posar en risc la seva salut i, en definitiva, fer un irònic pas enrere en la seva batalla en favor de l'autosuficiència.

Bàrbara Vidal, informàtica de 34 anys i tennista paralímpica, viatja sovint per Europa per disputar tornejos. El 7 de setembre havia de volar a Itàlia, però al facturar la maleta la van informar que ja no podia seguir amb la seva cadira a partir d'aquell punt. «El noi de l'aerolínia em va dir que la Guàrdia Civil ja no volia que utilitzéssim la nostra pròpia cadira i que havia d'acceptar la que ofereix AENA, molt més vulnerable i cutre», detalla. En aquella ocasió, no sense molts nervis i tensió, va cedir a contracor i amb por que la cadira patís danys com ja li havia passat en altres ocasions. Unes setmanes després s'hi va negar i va haver d'anar al soterrani perquè passessin la seva cadira per un escàner.

Entre indignada i trista, Bàrbara va escriure a la direcció de l'aeroport explicant el seu cas i com se senten ella i la resta de persones amb mobilitat reduïda «encara més discapacitades amb decisions com aquesta». Als pocs dies va rebre una trucada carregada de disculpes que la invitava a mantenir una reunió amb el director del Prat, Fernando Echegaray. La trobada va ser tan cordial com fructífera. Segons el relat de la Bàrbara, el gestor de l'aeròdrom va admetre que la situació era «insostenible», que ja havien parlat amb la Guàrdia Civil i que abans de finalitzar l'any estaria «tot resolt».

COMPROMÍS OFICIAL / Dit i fet. Francesc Folch, cap de seguretat del Prat, confirma a aquest diari que l'aeroport disposarà al desembre de detectors de traces que permeten localitzar explosius sense necessitat que l'usuari abandoni la seva cadira. Folch insisteix que AENA té «una gran sensibilitat per aquest tipus de temes», però admet que hi ha «certs dubtes sobre l'autosuficiència d'arribar en cadira de rodes fins a la porta de l'avió». L'aeroport també s'ha compromès a col·locar escàners més amples als controls de seguretat perquè la cadira de rodes hi accedeixi sense problemes, una mesura que la Bàrbara aplaudeix «malgrat que s'hauria d'haver pensat quan es va dissenyar la terminal».

Aquestes mesures, no obstant, potser arribaran massa tard. Concepción Vinagre, coordinadora del Pont Aeri del Prat, comenta amb rabiosa resignació que Iberia «ha perdut la desena de clients discapacitats que volaven amb regularitat a Madrid» i atribueix aquesta dada al «procediment absurd d'obligar a facturar la cadira de rodes». Situacions com aquesta, afegeix, «fan molt de mal a les aerolínies» i reconeix que a la Guàrdia Civil «no hi ha qui li planti cara» i que serà «molt difícil» recuperar aquests viatgers.

El capità de la Guàrdia Civil Lorenzo Martínez, responsable de seguretat de l'aeroport, assegura que els agents «són els primers a sentir-se malament i incòmodes davant de segons quines situacions», i explica que l'únic que fan és «complir amb la normativa europea de seguretat». Admet que ara «són més exigents que temps enrere» i confirma que el detector de traces «evitarà que el discapacitat s'hagi d'aixecar de la cadira», una maniobra que, segons el cas i si la persona no està ben col·locada, pot provocar una llaga que trigarà setmanes a curar-se. «Amb aquest aparell només podrem detectar explosius, no diners, però aquí el més important és enxampar els terroristes, no els lladres», afegeix.

José María Ballesteros, president a Catalunya de la Confederació Estatal de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica i damnificat per la norma de seguretat, viatja molt per tot Espanya i apunta que en cap altre aeroport ha experimentat els «mals moments que ha viscut al Prat». «Ha sigut un retrocés bastant important, un atac contra l'autonomia personal per la qual fa més de 30 anys que lluitem», conclou.

Protesta als EUA contra els escànners corporals

Posted: Thursday 25/11/2010 18:52
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/noticia/3815715/ ... orals.html

Dijous 25.11.2010 06:00

Protestes als aeroports nord-americans contra els escànners corporals

Coincidint amb el pont d'Acció de Gràcies dels EUA

Avui se celebra als Estats Units el Dia d'Acció de Gràcies, una de les principals celebracions familiars del país. Per això aquests dies, fins diumenge, es desplaçaran amb avió vint-i-quatre milions de nord-americans. Aprofitant aquest important trànsit aeri intern, unes quantes associacions han organitzat una protesta contra el sistema d'escànners corporals, ja instal·lats en una setantena d'aeroports del país, perquè 'despullen' els passatgers. La protesta, sota el lema National Opt Out Day, consisteix a demanar als passatgers que es neguin a passar per l'escànner. En aquest cas, són sotmesos a escorcolls a mà molt exhaustius (com aquest), que demanen més temps i, per tant, poden arribar a col·lapsar l'activitat d'alguns aeroports durant les hores punta.

A més de multiplicar les cues, els impulsors de la campanya volen pressionar l'Administració de la Seguretat Aèria nord-americana (TSA) per les molèsties i vexacions que causen els escorcolls corporals alternatius als escànners. Són moltes les veus que critiquen el tracte rebut dels agents de seguretat.

A banda, la campanya de l'Opt Out Day, We won't fly ('nosaltres no volarem') fa una crida als passatgers a no volar aquests dies. 'El 24 de novembre feu valer els vostres drets de ciutadans, defenseu la llibertat i contesteu els desigs del govern federal de despullar-nos virtualment o de sotmetre'ns a escorcolls que inclouen tocaments agressius dels pits i dels genitals.'

El control obligatori mitjançant escànners corporals als principals aeroports dels EUA es va introduir arran de l'intent d'atemptat, el dia de Nadal del 2009, i es va reforçar l'octubre passat, arran de l'onada de paquets bomba descoberts en uns quants avions comercials i de càrrega.

A Alemanya volen classificar els passatgers per grups de ris

Posted: Wednesday 29/12/2010 13:15
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... trols.html

Els aeroports alemanys volen classificar els passatgers en grups de risc per accedir als controls

12:59 29.12.2010

Berlín (ACN).- Els aeroports alemanys han proposat dividir els passatgers en grups de risc per fer-los passar per diferents sistemes de seguretat de més o menys intensitat. D'aquesta manera els controls es podran dur a terme amb més 'efectivitat' i serà més 'beneficiós' per a tothom, segons declaracions de Christoph Blume, president de l'Associació Alemanya d'Aeroports (ADV), al diari 'Rheinische Post'. La divisió en grups de risc es duria a terme segons l'origen, l'edat o el sexe dels passatgers. La ministra de Justícia alemanya, Sabine Leutheusser-Schnarrenberger, s'ha posicionat contrària a aquesta mesura i ha advertit que la separació per l'origen provocaria una 'estigmatització'.

La CE obre la veda dels escàners corporals

Posted: Tuesday 15/11/2011 8:54
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/CE-aprova-d ... 41060.html

La CE aprova l'ús d'escàners corporals als aeroports

Ha inclòs exigències per protegir la privacitat, com que qui analitzi les imatges estigui en una sala separada

EFE
Brussel·les | Actualitzada el 14/11/2011 21:02


La Comissió Europea (CE) ha aprovat aquest dilluns una normativa que permet l'ús dels escàners corporals als aeroports, encara que amb diverses exigències per protegir la privacitat dels passatgers, com ara l'obligació que qui visualitzi les imatges estigui en una sala separada de control de seguretat.

Els estats membres o aeroports que decideixin fer ús d'aquesta tecnologia, que ofereix una imatge molt detallada dels cossos dels passatgers i permeten controlar els objectes no metàl·lics que portin, s'han d'ajustar als "estrictes" estàndards comunitaris, segons ha anunciat en roda de premsa la portaveu de Transport de la CE, Helen Kearns.

Fins ara, l'ús dels escàners corporals es regia per les normatives nacionals dels 27, encara que només el Regne Unit i Holanda han introduït el seu ús habitual, i altres països, com França, Finlàndia o Itàlia, els han provat de manera puntual.

"Els escàners de seguretat no són la panacea, però ofereixen una possibilitat real de reforçar la seguretat dels passatgers", ha dit el comissari de Transport, Siim Kallas, en un comunicat en què es destaca el "valor afegit" d'aquest mètode, que permetria reduir els escorcolls i guanyar temps en els controls.

Sobre les preocupació respecte al fet que aquests escàners resultin intrusius, la CE recalca que les imatges produïdes pels escàners no podran ser emmagatzemades, copiades, impreses, conservades o recuperades i que "qualsevol accés no autoritzat de la imatge està prohibit i ha de ser evitat" .

La nova normativa no introdueix limitacions sobre si la imatge mostrada per l'escàner ha de ser de cos sencer o no, perquè de moment només hi ha una empresa que comercialitza màquines, que desdibuixen la cara dels passatgers analitzats, segons ha explicat la CE.

Una mostra més de la seriositat dels controls

Posted: Sunday 11/12/2011 13:25
by Guigui
http://www.ara.cat/esports/polisso-avio ... 39383.html

Una polissona es cola a l'avió del Barça mentre els agents de seguretat es feien fotos amb els jugadors

La noia no tenia targeta d'embarcament i va aconseguir entrar a l'avió i tancar-se al bany. El vol s'ha retardat mitja hora per l'incident

ARA
Barcelona | Actualitzada el 11/12/2011 11:34


Si la boira va fer retardar el vol d'anada dels jugadors del Barça cap a Madrid, a la tornada va ser una polissona qui va fer acumular mitja hora la sortida del vol cap al Japó per disputar el mundial de clubs després de vèncer el Madrid per 1 a 3 en el clàssic. El vol va sortir de Barajas cap a les dues de la matinada. El cas és que una polissona es va colar a l'avió dels blaugrana, segons explicava el periodista de la SER Eduard Polo al seu Twitter, aprofitant que els agents de seguretat es feien fotografies amb els jugadors. La noia es va tancar al bany de l'avió, però la van expulsar així que la van localitzar. Els blaugrana aixequen passions. I més després de derrotar els blancs a Madrid.