L'Institut d'Estudis Catalans wrote:METRO>Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers.
No m'agrada això de recorregut generalment subterrani. Llavors les línies elevades presents a moltes ciutats dels Estats Units no són metro?
Personalment, cal anar amb peus de plom a l'hora d'etiquetar el transport ferroviari. No oblideu aquestes coses tan curioses com els "tram-trens", els "pre-metros", etc.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
BCN Término wrote:Doncs encara que sembli una broma, el Mina-Grott va ser un ferrocarril metropolità.
Evidentment: era una línia de ferrocarril que transcorria íntegrament a dins de la metròpoli, tot i servir només per travessar un parc.
Mireu, per mi el metro és tot aquell ferrocarril que em permet fer un viatge per dins d'una ciutat amb un bitllet a l'abast de qualsevol butxaca (em pregunto quant costaria anar en un Llarga Distància de l'estació de França a la de Sants). Quan agafo la Renfe a Cornellà per baixar a Sants, jo estic fent servir el metro. Quan agafo el Tram per anar a l'Illa, també.
Last edited by Platanito on Thursday 05/10/2006 15:30, edited 1 time in total.
Jo he votat que SI. Per a mi (des del meu punt de vista), un metro és un mitjà de transport generalment ferroviari que et duu d'un lloc a un altre dins d'una mateixa ciutat i fins a tot en ciutats enganxades com en el cas de Cornellà, L'Hospitalet i Barcelona amb freqüencies altes, de menys de cinc minuts.
Hi ha gent que està confusa únicament perquè en el cas de les linies L6, L7 i L8 hi passin pel mateix lloc trens de Rodalia i Suburbans. Penso que no és excusa, perquè les L6, L7 i L8 circulent independentment de les altres linies, i el més important es comporten igual que un metro qualsevol i que les altres línies de TMB
Platanito wrote:Mireu, per mi el metro és tot aquell ferrocarril que em permet fer un viatge per dins d'una ciutat amb un bitllet a l'abast de qualsevol butxaca (em pregunto quant costaria anar en un Llarga Distància de l'estació de França a la de Sants). Quan agafo la Renfe a Cornellà per baixar a Sants, jo estic fent servir el metro. Quan agafo el Tram per anar a l'Illa, també.
Vejam, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) compleix les premisses:
-És un ferrocarril,
-Permet fer un viatge per dins d'una ciutat (en aquest cas, Sabadell),
i
-El bitllet és a l'abast de qualsevol butxaca (només 1'50 EURO),
Per tant, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) és un metro!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Per tant, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) és un metro!
Però no deu ser pas cocessionari, o si?
A mitjans del mes de juny de 1910 es va otorgar al ferrocarril del Mina-Grott la concesió d´un ferrocarril metropolità, FERROCARRIL METROPOLITANO DE VALLVIDRERA.
Com podeu veure, no sempre les coses son alló que semblen, y podem afirmar que el Mina-Grott, no només va ser un metro, si no que va ser el primer de l´estat espanyol.
Au, salutacions
BCN Término.
Alex Reyes.
Attachments
Mina Grott 23-06-10.jpg (30.64 KiB) Viewed 5029 times
Mina Grott 18-06-10.jpg (48.75 KiB) Viewed 5130 times
Last edited by BCN Término on Thursday 05/10/2006 16:44, edited 1 time in total.
De quin any era el Mina-Grott? Jo també el considero metro, però també es va considerar que el Ferrocarril de Sarrià era el 1er metro, ho dic perquè a la "Síntesis histórica del Metro de Barcelona" de l'any 1989, parla que aquests i el Metro de Londres van ser les primeres línies metropolitanes del món.
Last edited by metring on Thursday 05/10/2006 16:44, edited 1 time in total.
metring wrote:De quin any era el Mina-Grott? Jo també el considero metro, però també es va considerar que el Ferrocarril de Sarrià era el 1er metro, ho dic perquè a la "Síntesis histórica del Metro de Barcelona" de l'any 1989, parla que aquests i el Metro de Londres van ser les primeres línies metropolitanes del món.
Merci! A les hores, queda com el 1er el Ferrocarril de Sarrià. Estaria la mar de bé que tornessin a obrir el Mina-Grott com a tren turístic, amb l'estació del costat del pantà, ara que l'han tornat a omplir, seria un atractiu més.
BCN Término wrote:
A mitjans del mes de juny de 1910 es va otorgar al ferrocarril del Mina-Grott la concesió d´un ferrocarril metropolità, FERROCARRIL METROPOLITANO DE VALLVIDRERA.
Com podeu veure, no sempre les coses son alló que semblen, y podem afirmar que el Mina-Grott, no només va ser un metro, si no que va ser el primer de l´estat espanyol.
Estic d'acord. Loor a la primera línia de metro d'Espanya!
metring wrote:Merci! A les hores, queda com el 1er el Ferrocarril de Sarrià. Estaria la mar de bé que tornessin a obrir el Mina-Grott com a tren turístic, amb l'estació del costat del pantà, ara que l'han tornat a omplir, seria un atractiu més.
Home... això de "ple"... has de ser molt optimista!
Jo, que trist. Bueno, igualment, recordo que feien obres als voltants, i podrien re-inaugurar el trenet. Per cert, darrera la porta de ferro de l'estació del costat del pantà, havien "senyals de civilització" (bosses de plàstic, envasos de menjar...) perquè la gent vol que torni el Mina-Grott!!!!!
Guigui wrote:Serà el sistema d'ascensors exprés que instal·laran a les estacions més profundes de l'L9.
M'has fet immaginar, que darrera d'una escala de metro, hi ha una base, amb cadires i subjectabraços, oi que sería divertit baixar al metro a tota velocitat?, i veient passar les diferents plantes de les escales, miraré de fer un muntatge a veure com queda...
Quan arribes a l'andana tindría la cara groga de la adrenalina
Doncs tampoc no estaria malament veure tot l'espectacle des de l'escala i sentir un feix de crits pelats baixant a tota pastilla pel teu davant...
Evidentment les línies 6,7 i 8 son metro. Perquè estan dintre de la zona I de Barcelona. També s'haurien de comptar con a línies de metro les de Renfe R1,R2,R3,R4,R7 i R10 que passen per Barcelona ciutat i àrea metropolitana.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!