Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Jo penso que la implantació que s'està fent a BCN del tramvia està limitant moltíssim aquest mitjà i no n'aprofita totes les seves possibilitats. Cal una freqüència més elevada, i això és indiscutible al Trambaix. No conec gaire la xarxa Trambesos, i no sé com està de saturada o infrautilitzada.
A la xarxa del Trambaix els tramvies van tan plens a les hores punta com hi va el metro. I als ramals, les esperes reals, que en ocasions sobrepassen els 10 minuts al tram T1-T2 en dies laboralbles, són excessivament grans. No sé quina era la previsió d'usuaris, però si no s'ha assolit ja, poc deu faltar. No es pot deixar morir d'èxit el tramvia.
Un increment de freqüències implica una prioritat semafòrica TOTAL i EN TOT EL TRAÇAT. Actualment ja veiem com, de vegades, un tramvia gairebé atrapa el següent. La prioritat semafòrica permetria un augment de freqüència, de capacitat i de velocitat comercial.
Cal començar a pensar en ampliar els tramvies. Tinc entés que els tramvies Citadis que tenim a BCN ténen un disseny modular que permet afegir-los , mòduls per a allargar-los- Va sent hora que ens ho plantegem això. Potser no cal que tots els tranvies s'allarguin, però si uns quants que circulin obligatòriament a les hores punta.
A la xarxa del Trambaix els tramvies van tan plens a les hores punta com hi va el metro. I als ramals, les esperes reals, que en ocasions sobrepassen els 10 minuts al tram T1-T2 en dies laboralbles, són excessivament grans. No sé quina era la previsió d'usuaris, però si no s'ha assolit ja, poc deu faltar. No es pot deixar morir d'èxit el tramvia.
Un increment de freqüències implica una prioritat semafòrica TOTAL i EN TOT EL TRAÇAT. Actualment ja veiem com, de vegades, un tramvia gairebé atrapa el següent. La prioritat semafòrica permetria un augment de freqüència, de capacitat i de velocitat comercial.
Cal començar a pensar en ampliar els tramvies. Tinc entés que els tramvies Citadis que tenim a BCN ténen un disseny modular que permet afegir-los , mòduls per a allargar-los- Va sent hora que ens ho plantegem això. Potser no cal que tots els tranvies s'allarguin, però si uns quants que circulin obligatòriament a les hores punta.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
També els TRAM's estan preparats per circular en composició doble i de fet a la Mercè de fa dos anys els van fer funcionar així i dins el caos de movilitat del Fòrum en aquell contexte (desenes de milers de persones volien agafar el transport públic a la vegada en una mateixa estació) la idea va ser banstant encertada els TRAM's dobles anaven totalment plens, potser n'haguessin calgut quadruples i fins i tot importar-ne del TRAMbaix i del TRAMmontpellier XDDD (¬¬ ja se que no es pot, ho dic en conya per si algú no ho capta XD)
Pues això que es podria implantar d'una manera més quotidiana els TRAM's dobles o allargar els TRAM's baixos, perque el besos no va gaire ple, l'unic els caps de setmana que hi ha molta gent que va als parcs del forum o la ciutadella o als centres comercials de glories i diagonal mar i com que baixen frequencies es saturen, pero al TRAMbesos el problema no es de capacitat dels combois sino de frequencia els caps de setmana.
Resum: Extensio dels TRAMbaix, Millorar fequencies del TRAMbesos en festiu i en cas d'esdeveniment al Forum composicions dobles!
Pues això que es podria implantar d'una manera més quotidiana els TRAM's dobles o allargar els TRAM's baixos, perque el besos no va gaire ple, l'unic els caps de setmana que hi ha molta gent que va als parcs del forum o la ciutadella o als centres comercials de glories i diagonal mar i com que baixen frequencies es saturen, pero al TRAMbesos el problema no es de capacitat dels combois sino de frequencia els caps de setmana.
Resum: Extensio dels TRAMbaix, Millorar fequencies del TRAMbesos en festiu i en cas d'esdeveniment al Forum composicions dobles!
Demanda TramBaix i TramBesòs
Exacte, es podria augmentar fàcilment la capacitat del TramBaix fent circular els tramvies en doble composició (totes les parades ja tenen la llargada suficient perquè hi cabin).EUKibo wrote:També els TRAM's estan preparats per circular en composició doble i de fet a la Mercè de fa dos anys els van fer funcionar així i dins el caos de movilitat del Fòrum en aquell contexte (desenes de milers de persones volien agafar el transport públic a la vegada en una mateixa estació) la idea va ser banstant encertada els TRAM's dobles anaven totalment plens, potser n'haguessin calgut quadruples i fins i tot importar-ne del TRAMbaix i del TRAMmontpellier XDDD (¬¬ ja se que no es pot, ho dic en conya per si algú no ho capta XD)
Pues això que es podria implantar d'una manera més quotidiana els TRAM's dobles o allargar els TRAM's baixos, perque el besos no va gaire ple, l'unic els caps de setmana que hi ha molta gent que va als parcs del forum o la ciutadella o als centres comercials de glories i diagonal mar i com que baixen frequencies es saturen, pero al TRAMbesos el problema no es de capacitat dels combois sino de frequencia els caps de setmana.
Resum: Extensio dels TRAMbaix, Millorar fequencies del TRAMbesos en festiu i en cas d'esdeveniment al Forum composicions dobles!
Hi com has dit al TramBesòs el què hauria de fer és augmentar la freqüència els caps de setmana.
Segons dades de tramvia.org els feiners té una demanda de 10.000 viatgers i els festius 9.000 (en canvi el TramBaix 45.000 en feiners i només 18.000 en festius). És a dir, que en el TramBesòs quasi no hi ha diferència de viatgers entre feiners i festius. En canvi la freqüència en laborables (de 7 a 22h vaira entre 8 i 12 minuts) en canvi als festius en la mateix franja horària varia entre els 13 i els 16 minuts).
Em sembla que no és tan fàcil que a la xarxa Trambaix els tramvies circulin en doble composició. Tot i que les parades estan pensades per a que hi parin tramvies tan llargs, el sistema de semàfors i encreuaments amb els carrers no ho està, em sembla. Per exemple, molts cops els tramvies s'aturen a Maria Cristina (sentit F.Macià) després de la parada, just davant El Corte Inglés. Allà no hi cap un tramvia en doble, per exemple.
Bones,
vejam, les composicions dobles no són una solució a l'alta demanda quan la frqüència que s'està donant és lamentable (un quart d'hora en una línia de metro com és o hauria de ser el Tram). Estan bé en ocasions especials com La Mercè, quan hi ha una demanda considerable durant la matinada i no és factible tenir prou conductors com per mantenir un servei similar al diurn.
Mentre els trens no vagin a rebentar donant la màxima freqüència possible, no caldrà fer composicions dobles en servei normal. Evidentment, el dia que calgui fer-ho s'haurà de modificar la prioritat semafòrica perquè un comboi extrallarg no es quedi tallant la intersecció a Maria Cristina, Pius XII o a qualsevol altre punt.
Moltes vegades s'aplaudeixen les composicions dobles, quan la millor opció per a l'usuari, si hi ha prou cantons disponibles, és augmentar freqüències. Doblar les composicions permet donar més servei sense contractar més conductors, o mantenir-lo prescindint-ne d'alguns.
vejam, les composicions dobles no són una solució a l'alta demanda quan la frqüència que s'està donant és lamentable (un quart d'hora en una línia de metro com és o hauria de ser el Tram). Estan bé en ocasions especials com La Mercè, quan hi ha una demanda considerable durant la matinada i no és factible tenir prou conductors com per mantenir un servei similar al diurn.
Mentre els trens no vagin a rebentar donant la màxima freqüència possible, no caldrà fer composicions dobles en servei normal. Evidentment, el dia que calgui fer-ho s'haurà de modificar la prioritat semafòrica perquè un comboi extrallarg no es quedi tallant la intersecció a Maria Cristina, Pius XII o a qualsevol altre punt.
Moltes vegades s'aplaudeixen les composicions dobles, quan la millor opció per a l'usuari, si hi ha prou cantons disponibles, és augmentar freqüències. Doblar les composicions permet donar més servei sense contractar més conductors, o mantenir-lo prescindint-ne d'alguns.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Cert platanito, si han de circular dos TRAMs millor que ho facin dos cada 3 minuts que un cada 6, les aglomeracions seran les mateixes pero dones millor servei a l'esperarte menys a la parada i d'aquesta manera es mes atractiu el servei i s'utilitza mes, mes demanda, mes frequencies... es com un bucle que a Barcelona el tenen molt encallat amb poques estacions de metro, tramvia i renfe i lentitud i problemes dels serveis com aglomeracions.
A veure si acaben ja d'una vegada el PDI 2001-2010 d'una vegada! Que allo son uns minims i que encara anem molt endarrerits!
A veure si acaben ja d'una vegada el PDI 2001-2010 d'una vegada! Que allo son uns minims i que encara anem molt endarrerits!
No confonem! El que serà el mateix és el percentatge d'ocupació del vehicle, però l'aglomeració a la parada serà la meitat, tot i que potser la gent estarà igual de junta perquè només s'utilitza un tros de l'andana.EUKibo wrote:les aglomeracions seran les mateixes
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Sigui com sigui, la percepció de millor servei es dóna amb una freqüència doble amb tranvies simples. Com heu dit, l'aglomeració dins el tranvia ha de ser la meteixa, i a l'andana hi haurà la meitat de gent, que a més 'esperaran la meitat de temps.
Com que el tema semafòric (i per tant freqüències) no depèn només de l'empresa TRAM, jo crec que el que sí es pot anar fent és ampliar els tranvies.
Com que el tema semafòric (i per tant freqüències) no depèn només de l'empresa TRAM, jo crec que el que sí es pot anar fent és ampliar els tranvies.
Pues si... buf!! Aveure si s'acaba el PDI 2001-2010 perquè molt parlar per fòrums i aportant a qui tothom ideas i ningú acaba res.EUKibo wrote:Cert platanito, si han de circular dos TRAMs millor que ho facin dos cada 3 minuts que un cada 6, les aglomeracions seran les mateixes pero dones millor servei a l'esperarte menys a la parada i d'aquesta manera es mes atractiu el servei i s'utilitza mes, mes demanda, mes frequencies... es com un bucle que a Barcelona el tenen molt encallat amb poques estacions de metro, tramvia i renfe i lentitud i problemes dels serveis com aglomeracions.
A veure si acaben ja d'una vegada el PDI 2001-2010 d'una vegada! Que allo son uns minims i que encara anem molt endarrerits!
:festa :festa
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
jo diria que, ara per ara, seria impossible augmentar freqüències al Trambaix per problemes de tramvies. Sempre que hi passo (diariament) per les cotxeres de St Joan, veig que com a màxim hi ha un tramvia allà esperant com de reserva. Així que m'imagino que primer haurem d'invertir en tramvies per augmentar freqüències.
I és ben cert que, sobretot al matí van molt plens, sobretot en sentit Barcelona. En general, un T1/T2 a l'alçada de Cornellà Centre ja va més que carregat (i això són només 4-7 parades).
I és ben cert que, sobretot al matí van molt plens, sobretot en sentit Barcelona. En general, un T1/T2 a l'alçada de Cornellà Centre ja va més que carregat (i això són només 4-7 parades).
No és avaria ni deficiència, són obras al Trambaix
Nois, he llegit a La Vanguardia que properament hi hauran obras al Trambaix. El problema és que en l'edició web, no apareix la notícia, i sense èsser subscriptor, no te la baixa sense "afluixar la mosca", i per picar-la, no veieu!!. Algú d'aquí ho és i la pot adjuntar? Merci!
(Per cert, que a la web del Tram, no diu res, ni d'aquesta obra, ni de cap, l'únic, que "deixarà passar la rua". Molt interessant...)
(Per cert, que a la web del Tram, no diu res, ni d'aquesta obra, ni de cap, l'únic, que "deixarà passar la rua". Molt interessant...)
Re: No és avaria ni deficiència, són obras al Trambaix
A l'InfoTRAM número 5 (el podeu trobar llençat al terra a qualsevol carrer d'Esplugues ) diuen que la nova parada Torreblanca està gairebé a punt d'inauguració, prevista per l'abril. No sé si es referirà a això.metring wrote:Nois, he llegit a La Vanguardia que properament hi hauran obras al Trambaix.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: No és avaria ni deficiència, són obras al Trambaix
No, la notícia es refereix a la modificació de la corva existent entre Sant Ramon i Can Rigal.Platanito wrote:A l'InfoTRAM número 5 (el podeu trobar llençat al terra a qualsevol carrer d'Esplugues ) diuen que la nova parada Torreblanca està gairebé a punt d'inauguració, prevista per l'abril. No sé si es referirà a això.metring wrote:Nois, he llegit a La Vanguardia que properament hi hauran obras al Trambaix.
Exacte, aquesta és la notícia a la que em referia. I no l'he tornat a llegir enlloc, només a L:V: en paper de dissabte. També feien referència a l'estació intermitja que s'ha de fer a la línia 5 del metro, que trigaria un any més en inaugurar-se, si no recordo malament.UT596001 wrote:No, la notícia es refereix a la modificació de la corva existent entre Sant Ramon i Can Rigal.
És indignant el tema d'aquesta corba, els que coneixem la història ja vam dir que aquell traçat ni era logic , ni era competitiu ni era ... és una corba de fals radi 20 i aquest nyap que fan ara ja el vam projectar l'any 2003. Gràcies als de l'ATM no es va fer aquest projecte, però de nou no te res. I ara que fem amb el Camí de Torre Melina, fem un jardí i llavors l'Ajuntament el fica en les seves estadístiques de Noves Zones Verdes ??? Ho sento però aquest tema em va tocar molt de prop i aquesta solució era la lógica al seu moment i no hagués costat gairebé més del que es va fer i no ara altre cop obres ¡¡¡¡
Us adjunto el retall de LA VANGUARDIA.
(No puc pujar-lo, he acabat la meva quota )
Us adjunto el retall de LA VANGUARDIA.
(No puc pujar-lo, he acabat la meva quota )
Es un pdf. Intento enviar-t'ho en un privat però em diu que l'usuari metring te la bústia plenametring wrote:Coi, quina mala pata que tenim amb l'article
No pots reduir-lo de píxels?
Re-Edito: ENTFE ja el tens
Last edited by mikado on Monday 19/02/2007 22:50, edited 2 times in total.