Page 4 of 95

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 17/04/2009 9:24
by Danzig
owned!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 26/04/2009 15:01
by metring
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=487458

Adif inverteix més de 23 MEUR en adaptar les instal·lacions de seguretat de la Sagrera i Sant Andreu Comtal

ACN // 26.04.2009 // 13.35 h

Barcelona (ACN).- Adif ha aprovat la licitació de les obres d'adaptació de les instal·lacions de seguretat i les comunicacions de les línies d'amplada convencional a l'entorn de les estacions de la Sagrera i Sant Andreu Comtal de Barcelona. En 4,7 quilòmetres de via, Adif hi invertirà 23,8 MEUR per garantir la seguretat i funcionalitat dels equips de les línies d'ample convencional durant la construcció del TGV que enllaçarà Barcelona amb la Catalunya del Nord. El projecte preveu actuacions als sistemes de senyalització i comunicacions, edificis tècnics i obra civil en el tram que hi ha entre el pont de Bac de Roda i el Nus de la Trinitat de la capital catalana.

Re: Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell

Posted: Friday 01/05/2009 13:27
by metring
http://www.lafura.cat/aldia/actualitat.asp

Renfe promet a l'Ajuntament del Vendrell millorar l'estació de trens l'any que ve

Responsables del govern espanyol han dit aquesta setmana a l'alcalde Benet Jané que arreglarà l'estació de trens del Vendrell al 2010. Les promeses inclouen allargar l'andana, posar tanques a tot el traçat ferroviari urbà, millorar l'accessibilitat i pavimentar l'esplanada de davant. També es faran millores a l'estació de Coma-ruga

Re: Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell

Posted: Saturday 02/05/2009 11:09
by Santfeliuenc
Hola,

¡Mira qué bien! iban a hacerlo para este invierno y ahora lo dejan para el "maravilloso plan de cercanías de Maleni", el gran legado de la "ministra doblá".

El Vendrell necesita una urgente remodelación e integración de su estación en el casco urbano, decidir necesitan toda esa extensión de terreno para algo o reintegrarla en la ciudad y urbanizarla adecuadamente.

Y Comarruga (Sant Vicenç de Calders) necesita una verdadera estación de ferrocarril como gran nudo de comunicaciones que es y como centro neurálgico en que se convierte en épocas estivales. Una estructura estilo Perafort es lo que mejor le vendría a este punto. No puede ser que el edificio principal esté al otro lado de las vías y que para pasar de la zona donde se ubica el mercadillo los sábados allí haya que dar el rodeo que hay que dar, pasar por el estrechísimo pasillo que hay que utilizar (da miedo) y que no haya una estructura o paseo que cubra la playa de vías haciendo las veces de vestíbulo y de posibilitar el acceso a los andenes desde arriba.

Saludos,
Sergio

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 27/05/2009 18:49
by metring
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=492689

Adif adjudica les obres de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders

ACN // 27.05.2009 // 13.40 h

El Vendrell (ACN).- Adif ha adjudicat els treballs de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders, al terme del Vendrell. Segons informa Adif, l'objectiu és mantenir en òptimes condicions l'estat de la via per tal d'augmentar la fiabilitat de la infraestructura i afavorir la regularitat del trànsit ferroviari. Els treballs, amb un pressupost de 123.700 euros i un termini d'execució d'un mes, s'emmarquen en el programa d'actuacions de conservació i millora de la seguretat a la xarxa convencional de ferrocarril incloses en el Fons Especial de l'Estat per a l'estímul de l'Economia i l'Ocupació. La millora de l'estació, per on hi circulen diàriament 260 trens, havia estat llargament reivindicada des del territori.

Festa!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 27/05/2009 20:54
by canalcole
metring wrote: Adif adjudica les obres de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders
:o Festa!!!!!!!!! :ok :ok :ok

Ja era hora. :amor
Ara només falta que guanyi el Barça la Champions. :D xD
De moment va guanyant per 1 gol. :plas :) :D

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 27/05/2009 21:39
by metring
:x :riure

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 28/05/2009 23:22
by metring
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60830.php

Blanco compta amb el capital privat per posar al dia Rodalies

La millora de les instal·lacions d'aquest servei requerirà inversions d'entre 4.000 i 6.000 milions d'euros

Benito Badrinas
Barcelona
Ult. Act. 28/05/2009 19:35
Icona mida text gran | petit Icona imprimir article Icona enviar article Icona enviï rectificació Icona afegeixi a la seva carpeta Icona opinions 11 opinions
El ministre de Foment, José Blanco, ha dit aquesta tarda de dijous al Cercle 'Economia que està estudiant fòrmules perquè la inversió privada participi en l'actualització de Rodalies de Renfe a Catalunya. La millora de les instal·lacions d'aquest servei requerirà inversions d'entre 4.000 i 6.000 milions d'euros. "La meva intenció és apostar per la participació público-privada pel desenvolupament de les infraestructures", va dir Blanco.

El ministre de Foment també ha dit que la seva prioritat és el desenvolupament del ferrocarril en detriment de les autovies. Finalment, Blanco ha assanyalat que en el consell de ministres de divendres s'aprovarà una nova estació de l'AVE a Tarragona amb un pressupost de 50 milions d'euros.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 03/06/2009 19:12
by metring
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=493942

L'Estat invertirà 2,9 milions d'euros en la remodelació integral de l'estació de tren de Sant Andreu de Llavaneres
Jordi Pujolar // ACN // 03.06.2009 // 16.53 h

Sant Andreu de Llavaneres (ACN).- El ministeri de Foment té en procés de licitació les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Sant Andreu de Llavaneres (Maresme). L'obra costarà uns 2,9 milions d'euros i el termini d'execució previst és d'un any. La remodelació serà integral, ja que es construirà una nova estació de 380 metres quadrats, s'instal·laran marquesines i s'eliminaran les barreres arquitectòniques amb la construcció d'un pas soterrat amb rampes i la instal·lació de dos ascensors. El projecte també inclou una plaça d'accés a l'estació, amb zona verda i aparcament per a bicicletes. L'Ajuntament agraeix la inversió, però demana que també s'eliminin les barreres arquitectòniques entre la platja, l'estació i el nucli urbà.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 04/06/2009 23:39
by metring
A Castelldefels ja funcionen els nous passos de vianants subterranis, només queden acabar alguns detalls, i ja han tapat els antics, i els ascensors estan instal·lats, tot i que encara no funcionen. les andanes, gairebé enllestides :ok

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 05/06/2009 9:31
by Danzig
foto? :D

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 05/06/2009 10:45
by metring
A veure si avui em puc passar un momentet ;)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 07/06/2009 16:04
by Mako448
Dimecres vaig ser-hi a l'estació de Castelldefels,i a l'interior de l'edifici posava "noves andanes disponibles desde l'1 de juny",suposo que és referiràn al nou pas superior.També remarcar que l'estació està totalment tancada,i ara per entrar i sortir és obligatori passar per l'edifici de l'estació,i per tant,passar la barrera de cancel.ladores.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 07/06/2009 22:08
by metring
Tal i com vaig prometre, aquí teniu fotos de Castelldefels, amb les andanes i passos subterranis nous. Les fotos estan fetes amb el mòbil i des del tren, així que la qualitat no és que sigui molt gran...

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 08/06/2009 9:51
by Danzig
van bé per fer-se una idea :ok

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 09/06/2009 14:12
by metring
Aquí teniu algunes fotos més de Castelldefels:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 10/06/2009 1:54
by Busman
Sí, el que han fet a Castelldefels és molt gran: jo creia que estaven obrint un altre pas subterrani per evitar els col.lapses que es formen quan arriven els trens de Barcelona que tenen el final allà. Aquests col.lapses sovint provoquen que la gent que vol agafar el tren no pugui pujar (i el perdi) perquè l' escala està tota ocupada, o que la gent gran, els nens petits, i les persones amb cotxet tinguin moltes dificultats, cosa que queda amplificada per l' estretissim espai d' andana existent entre la tanca de les escales i la via. I tot, sense mencionar l' al.licient que suposa per creuar les vies en una estació on és especialment perillós fer-ho.

Jo pensava "que bé, ara amb dos passos subterranis la gent es distribuirà millor i no es formaran taps a les estretes escales". Doncs bé, resulta que quan han acavat el nou, tapien l' antic! Tot un desplegament d' intel.ligència en mobilitat.

Així doncs, res ha canviat: col.lapse a la sortida, gent que perd el tren, gent que creua la via, etc. Ah, bé, una cosa sí ha canviat: ara se suposa que la gent no pot colar-se. Aquesta debia ser la única cosa important: atès a l' excel.lent servei que presta Rodalies Renfe era inconcebible que hi hagués gent viatjant sense pagar.

Si el que volíen era que la gent no es colés, només havien d' instal.lar unes cancel.ladores a l' entrada del pas subterrani. I així s' haguéssin estalviat els diners i la irritant dicotomia de "arriba el progrès a Rodalíes Renfe" gràcies a unes millores que, primer, són de sentit comú i, segon, arriben com 10 anys tard.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 10/06/2009 8:48
by Trenscat
Busman wrote:Sí, el que han fet a Castelldefels és molt gran: jo creia que estaven obrint un altre pas subterrani per evitar els col.lapses que es formen quan arriven els trens de Barcelona que tenen el final allà. Aquests col.lapses sovint provoquen que la gent que vol agafar el tren no pugui pujar (i el perdi) perquè l' escala està tota ocupada, o que la gent gran, els nens petits, i les persones amb cotxet tinguin moltes dificultats, cosa que queda amplificada per l' estretissim espai d' andana existent entre la tanca de les escales i la via. I tot, sense mencionar l' al.licient que suposa per creuar les vies en una estació on és especialment perillós fer-ho.

Jo pensava "que bé, ara amb dos passos subterranis la gent es distribuirà millor i no es formaran taps a les estretes escales". Doncs bé, resulta que quan han acavat el nou, tapien l' antic! Tot un desplegament d' intel.ligència en mobilitat.

Així doncs, res ha canviat: col.lapse a la sortida, gent que perd el tren, gent que creua la via, etc. Ah, bé, una cosa sí ha canviat: ara se suposa que la gent no pot colar-se. Aquesta debia ser la única cosa important: atès a l' excel.lent servei que presta Rodalies Renfe era inconcebible que hi hagués gent viatjant sense pagar.

Si el que volíen era que la gent no es colés, només havien d' instal.lar unes cancel.ladores a l' entrada del pas subterrani. I així s' haguéssin estalviat els diners i la irritant dicotomia de "arriba el progrès a Rodalíes Renfe" gràcies a unes millores que, primer, són de sentit comú i, segon, arriben com 10 anys tard.
Suposo que l'antic pas soterrat l'havien de mantenir com a pas lliure entre ambdós costats de la via per a la població de Castelldefels ja que sinó la gent ha de fer una volta de mil dimonis. No sé quines dimensions deu tenir el nou pas, espero que sigui prou ampli!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 10/06/2009 9:16
by metring
Realment, pel que vist, no és que sigui mooolt ample, no...

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 10/06/2009 13:16
by Busman
De fet, és més estret que l' anterior. Una pifia, vaja.