Page 4 of 4
Per seguretat
Posted: Monday 30/11/2009 18:25
by Guigui
Pel que han dit, millorarà la seguretat.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Posted: Monday 30/11/2009 18:28
by liniadelRipollés
Es podria pensar també en una nova estació entre Provença i Plaça Catalunya, amb quatre vies per suposat.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Thursday 25/08/2011 3:51
by Lluita1714
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -fara.html
La cua de maniobres de FGC a plaça Catalunya no es farà
El govern busca una alternativa provisional per garantir una freqüència més alta dels trens que van cap al Vallès
L'Ajuntament no es vol arriscar a tenir dos anys empantanegat amb obres el cor de la ciutat
El govern estudia alternatives tècniques per poder garantir més freqüències de trens de Ferrocarrils (FGC) cap al Vallès sense haver de construir una nova cua de maniobres a plaça de Catalunya tal com va projectar el tripartit. La nova cua de maniobres suposava prolongar amb un túnel dues de les vies de l'estació al llarg del carrer Fontanella fins a l'altura de Portal de l'Àngel. Això suposaria una obra de construcció que duraria dos anys i que tindria empantanegat el carrer Fontanella entre Pelai, les Rambles i Portal de l'Àngel, el centre de la ciutat i lloc de pas obligat dels milers de visitants.
El nou govern municipal de Trias no veu de bon ull hipotecar durant tant de temps aquest punt central de la ciutat per un motiu afegit al turístic. Aquest any els organitzadors del Congrés Mundial del Mòbil han decidit continuar a Barcelona fins al 2018 i això vol dir mantenir a la capital catalana les pròximes set edicions. L'edifici de Telefònica situat al davant mateix de la plaça serà una de les seus del congrés. “És una obra molt sensible per a la ciutat de Barcelona que, en cas de tirar endavant, representaria tenir oberta la plaça de Catalunya durant dos anys. Cal que afinem molt amb l'Ajuntament de Barcelona”, admet Damià Calvet, secretari de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. Amb l'objectiu d'evitar l'obra, el seu departament estudia alternatives tècniques que permetin igualment guanyar freqüències de pas per als trens que uneixen Barcelona amb Sant Cugat, Bellaterra, Rubí, la Universitat Autònoma, Terrassa i Sabadell. L'alternativa és fer una obra de menys impacte a les estacions de Provença i Gràcia que permeti separar línies tenint en compte que per les dues úniques vies, una per sentit, entre plaça de Catalunya i Gràcia, circulen les línies interurbanes de Terrassa i Sabadell, però també les urbanes de Reina Elisenda i Avinguda del Tibidabo.
S'analitza amb l'Ajuntament si és possible que les línies del Vallès tinguin lliure el corredor fins a plaça de Catalunya perquè la línia d'Avinguda del Tibidabo es podria operar com una llançadora des de l'estació de Gràcia. Ara bé, això obligaria els usuaris de les estacions de la plaça Molina, Pàdua, el Putxet i l'Avinguda Tibidabo a fer transbordament a Gràcia per anar i tornar de plaça de Catalunya.
Dos traçats descartats
En l'estudi de la prolongació de la cua de maniobres es dibuixaven dos traçats, un pel carrer Fontanella fins a la plaça Urquinaona i l'altre que allargava la cua fent la volta a la plaça Catalunya per sota del passeig de Gràcia i fins al davant d'El Corte Inglés. El govern anterior va triar finalment l'opció de Fontanella i va acabar escurçant-la fins al Portal de l'Àngel. La cua de dues vies fins al Portal hauria permès guanyar una freqüència de pas d'un tren cada 1,30 minuts en hora punta en comparació amb els 2 minuts actuals. El projecte no es desestima per sempre però es busca una alternativa provisional pels pròxims anys, també per estalviar diners de moment.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Thursday 25/08/2011 10:12
by Platanito
A mi ja em perdonareu, però un tren cada dos minuts em sembla una freqüència prou alta. Potser la millor solució seria fer trens al Vallès que s'alternin amb els actuals i que surtin directament de Sarrià (enllaç amb L9 un any d'aquests) o de Gràcia, i oblidar-se de retallar la L7.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Thursday 25/08/2011 10:22
by metrobares
Platanito wrote:A mi ja em perdonareu, però un tren cada dos minuts em sembla una freqüència prou alta. Potser la millor solució seria fer trens al Vallès que s'alternin amb els actuals i que surtin directament de Sarrià (enllaç amb L9 un any d'aquests) o de Gràcia, i oblidar-se de retallar la L7.
Com a usuari del "Metro" del Vallés, em sembla bé aquesta opció.
Nou enfocament
Posted: Thursday 25/08/2011 12:18
by Guigui
A la llarga, caldrà pensar en fer un nou túnel per als serveis suburbans a partir de Sarrià, que passi per Francesc Macià i vagi Urgell avall. Podria tenir enllaç directe amb totes les línies de metro excepte la 4, que ara igualment tampoc no té. El túnel de Via Augusta es mantindria per a l'L6.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Thursday 25/08/2011 23:51
by iluro
Hola, Les linies del Vallès porten molts mes viatgers que la L7, per tant, si em d' escurçar una linia ha de ser la L7.
O be triar una solució intermitja, dos de cada tres trens de L7 acaven a Gracia i l' altre continua fins Plaça Catalunya.
També podríem fer el servei Sarrià - Reina Elisenda amb llançadores i integrar tots els serveis L6 amb les linies del Vallès. Així tenim la menor afectacio de pasatgers i incrementem el servei cap al Vallès sense haver de gastar res en obres.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Friday 26/08/2011 2:17
by Lluita1714
iluro wrote:
També podríem fer el servei Sarrià - Reina Elisenda amb llançadores i integrar tots els serveis L6 amb les linies del Vallès. Així tenim la menor afectacio de pasatgers i incrementem el servei cap al Vallès sense haver de gastar res en obres.
El problema no és la despesa, són les obres, i tard o d'hora haurem d'allargar la línia.
A mi em sembla que es pot fer un túnel alternatiu pel carrer Bergara, de forma que només s'hagi de tallar aquest per obrir un pou. El cas és que si es fa un tram curt com el que estava planificat, s'hauria d'obrir tot al seu pas, per fer un calaix com es feia antic, però si des de Glòries encetem una tuneladora que no s'aturi fins arribat a un pou obert a l'encreuament del Carrer Bergara amb Pelai i Balmes, el pitjor que pot passar és fer acabar tots els trens del Vallès a Provença durant un mes, i desviar els autobusos i tot el trànsit del carrer Pelai per la Gran Via, i d'aquesta forma, apartat una mica del centre neuràlgic, aconseguirem no afectar la plaça, fins-i-tot, s'aconseguiria reduir el trànsit i fer-la més agradable al turista telefònic. I els trens? Desviant-los a Glòries, fent parada en una estació passant sota la Plaça Catalunya, més propera a l'L1 i a Renfe, i una altra estació a Glòries, aquesta sí, amb cua de maniobres. L'estació terminal ho podria seguir sent per a alguns dels serveis d'FGC, depenent d'un estudi de mercat que determini quines línies serien més útils a Glòries.
Túnel nou on no n'hi hagi
Posted: Friday 26/08/2011 12:19
by Guigui
Fer un tercer túnel Pl. Catalunya-Glòries em sembla del tot superflu, havent-hi ja metro i rodalia. Si de cas, que hi obrin una nova estació de rodalia, on enllaçaria amb metro, tram i autobús.
Per a fer un túnel nou, més val per Francesc Macià i Urgell, que cobriria zones on no hi arriba el ferrocarril i obriria un nou eix interessant, tant per al trànsit urbà intern com metropolità.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Friday 26/08/2011 23:32
by 437.001
D´acord amb el que dius (de fet ja ho vaig comentar fa temps), però crec que hauria de tenir poques parades: Pl.Catalunya, Hospital Clínic, Francesc Macià i Sarrià únicament.
Així millorariem la connectivitat de la xarxa (enllaç amb L5 a Hospital Clínic i amb el tramvia a Francesc Macià) sense perjudicar (de fet escurçant) el temps de trajecte Pl.Catalunya-Sabadell/Terrassa i podriem separar fluxos d´una vegada, la xarxa del Vallès/L6/L7 s´ha quedat petita i més que saturada pel potencial de passatgers que hauria de tenir. Ni la S1 i S2 fan de rodalies (van a pas de tortuga amb totes les parades sota Via Augusta i Balmes), ni la L6 i L7 tenen un horari de metro pur com el que haurien de tenir.
I a més les estacions s´han quedat petites admetent trens de només 4 cotxes.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combo
Posted: Saturday 27/08/2011 14:28
by Lluita1714
La variant de l'hospital Clínic es va plantejar al fil de propostes fa temps, però hem de recordar que part de la importància del flux de passatgers de les línies és Plaça Catalunya, i una solució complementària a la que dieu ha de ser fer passant l'estació. A Glòries és cert que es plantejava per un gran intercanviador que no es farà, però tard o d'hora s'haurà de dur al túnel d'Horta, no?
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=175769#p175769
Perllongar només té sentit en una direcció
Posted: Saturday 27/08/2011 23:46
by Guigui
Fer de Pl. Catalunya una estació passant no té cap sentit si no és per a seguir Via Laietana avall, per l'actual traçat de l'L4 fins a Barceloneta. De la resta de l'L4, el tram Barceloneta-La Pau el connectaria amb l'L3 Drassanes-Zona Universitària en una nova línia semicircular (diguem-li L12), deixant morir l'L3 a Drassanes. L'altre tros (Trinitat Nova-Pg. de Gràcia), el faria seguir per Consell de Cent fins a Urgell, des d'on baixaria fins a Paral·lel, agafant el tram actual de l'L2 que quedarà en desús quan es perllongui fins a l'aeroport.
L'únic dubte per a aquest traçat perllongat d'FGC és enfilar Via Laietana, ja que la cantonada amb Fontanella és força tancada i els fonaments a Ciutat Vella poden presentar dificultats tècniques.
Dur la xarxa d'FGC fins a Glòries seria mimetitzar dos túnels ja existents (L1 i rodalia). Per al túnel d'Horta, hi ha altres opcions, com rodalia des de la Sagrera.