Re: Corredor Mediterrani
Posted: Wednesday 26/08/2009 14:53
El PSC s'hauria de fer mirar el seu catalanisme, recolzant a ZP en tot el que aquest diu, fins i tot en qüestions que van contra Catalunya i la seva economia...
No, no i no. Tots aquests suposats experts en infraestructures i esports, que vagin a fer unes vacancetes a Suïssa deixant-se el cotxe al garatge de casa, i ja em diran.metring wrote:El tren només és competitiu en relació amb el cotxe i el camió en distàncies llargues i per a grans volums i a més, quan l’actual eix transversal viari sigui desdoblat, encara tindrà menys sentit fer un tren entre Girona i Lleida.
Aval europeu al corredor ferroviari del Mediterrani Entitats i empreses dels principals Estats comunitaris presenten un estudi sobre els avantatges de la ruta que travessa Catalunya Ho diuen els llibres d’història i ho diu el sentit comú, el pas natural de la península Ibèrica a Europa és Catalunya. D’intents polítics i artificials per passar per altres llocs se’n poden fer molts, però cap té els avantatges econòmics, energètics i ecològics que té el Corredor del Mediterrani. Això és el que demostra un gran estudi europeu que situa el Corredor del Mediterrani en la ruta ferroviària que passa per les principals regions econòmiques europees des d’Algesires fins a Estocolm.
L’estudi l’ha realitzat Ferrmed, un lobby que compta amb el suport de més 130 empreses i entitats europees. Es tracta d’un estudi fet únicament amb criteris econòmics que demostra que el corredor que passa per Catalunya és el més ràpid, sostenible i lògic i que, per tant, cal que sigui una prioritat política. Només la redacció de l’estudi ja ha costat 3,2 milions, que han estat finançats per la Comissió Europea i els governs de Catalunya, França, Luxemburg, Brussel·les, Flandes i el País Valencià.
L’informe té el punt de mira posat en la comissió de transports del Parlament Europeu, que durant el 2010 decidirà els corredors de transport prioritaris. L’objectiu és que els parlamentaris que l’integren, entre els quals hi ha personatges tan poc partidaris d’aquesta infraestructura com Magdalena Álvarez, es rendeixin a l’evidència i apostin per invertir en aquesta infraestructura. De fet, bona part del corredor ja és una realitat. De Lió cap al nord, la infraestructura existent ja permet un gran trànsit de trens.
El problema és la part sud, que és on hi ha més deficiències i obstacles –com l’ample de via espanyol– i és on el corredor s’ha vist frenat fins ara per les baixes inversions dels governs espanyol i francès. El secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, però, es mostra confiat que l’estudi canviarà les coses. “Els francesos ja s’han adonat de la importància del corredor i comencen a invertir-hi”, explica Amorós, que té perfectament memoritzada la xarxa de trens europea i les deficiències que ara presenta.
Amb aquests anys d’experiència, Amorós és conscient que ha de fugir de la política i refugiar-se en els avantatges econòmics que suposaria la millora del corredor. “Els resultats de l’estudi demostren la viabilitat del projecte des del punt de vista econòmic”, assenyala Amorós. La inversió total que caldria fer –repartida entre la UE, els Estats i també empreses privades– és de 177.000 milions d’euros, aproximadament el doble del que costarà implantar l’alta velocitat a Espanya. De fet, gairebé un terç d’aquests diners s’haurien de gastar dins l’Estat espanyol. “A banda de la inversió d’alta velocitat és necessari que el govern es plantegi canviar l’ample de via de la línia convencional en tot el Corredor del Mediterrani”, reclama Amorós.
L’estudi de Ferrmed serà presentat avui a través de la Cambra de Comerç a la societat civil catalana. En aquest sentit, Amorós considera que el corredor és una oportunitat única perquè Catalunya pugui “entrar en una altra dimensió, en què el nostre mercat sigui l’europeu”. Com si Muret no hagués existit.
No company, res de preparar-se per lo que no es creu, el que passa és que els seus vots a Catalunya són amb contracte fix, com diuen alguns, vot caciquista, però a la resta necessita guanyar-se'ls. Aquí posarà cartells de "La Catalunya optimista" o "Si tu no hi vas...", mentre allà posaran "Hemos hecho... por ti"Sagrerenc wrote:Fa uns mesos va sortir la notícia que Zapatero volia fer un eix d'Alta Velocitat València-Saragossa-Canfranc-Pau. Jo no sé quin sentit té fer aquesta línia quan el corredor mediterrani per Catalunya (molt més necessari) encara no està fet. A mi em sembla una decisió política: potser Zapatero s'està preparant per a la independència de Catalunya? O potser és una de tantes mentides del president espanyol?
Llegint la notícia d'aquest link, veig que el periodista que ho escriu creu la cosa més normal del món que el fet d'estar a favor d'un traçat o d'altre depengui de la procedència geogràfica dels polítics que ho han de decidir.Guigui wrote:http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=142547#p142547
A més, cal afegir-hi la sempiterna dependència del totxo, que si fos per aquest sector, tot el continent seria un formatge d'Emmental.
Em temo que la cosa va per aquí, per intentar callar les crítiques que els hi venen des de l'Aragó.Sagrerenc wrote:O potser és una de tantes mentides del president espanyol?