Page 4 of 4
Campanya per a usar el carril dret
Posted: Wednesday 29/07/2009 20:41
by Guigui
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=281845 (extracte)
Trànsit demana als conductors que circulin pel carril de la dreta
Pérez-Moya anuncia que la velocitat variable s'estendrà fins a Martorell
EFE / LAMALLA.CAT
El Servei Català de Trànsit (SCT) impulsa una campanya per demanar els conductors que, quan vagin per vies de dos o més carrils i la circulació sigui fluida, utilitzin el carril de la dreta, ja que és el més segur. El director de l'SCT, Josep Pérez-Moya, ha explicat que la campanya pretén conscienciar els conductors de la importància d'anar per la dreta, ja que en molts controls els Mossos d'Esquadra han comprovat que molts usuaris desconeixien que és obligatori anar per aquest carril.
Segons Perez-Moya, les virtuts de circular per la dreta és que s'eviten maniobres brusques i es guanya en seguretat, ja que, sempre que hi hagi fluïdesa, el conductor tan sols ha d'operar per avançar els vehicles que circulin més lents i a més sempre va més concentrat en la circulació.
Si es va pel centre o per l'esquerra es poden provocar situacions de risc, ja que algun vehicle pot tenir la temptació d'avançar per la dreta -cosa que està prohibida-, i fer alguna maniobra brusca, segons que ha remarcat el sotsdirector de la divisió de Trànsit dels Mossos, Vicenç Gasulla.
La resta de la notícia es troba dividida entre els següents missatges:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 86#p140386
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 87#p140387
Re: Campanya per a usar el carril dret
Posted: Thursday 30/07/2009 9:05
by Trenscat
Guigui wrote:http://www.lamalla.cat/societat/article?id=281845 (extracte)
Trànsit demana als conductors que circulin pel carril de la dreta
Pérez-Moya anuncia que la velocitat variable s'estendrà fins a Martorell
EFE / LAMALLA.CAT
El Servei Català de Trànsit (SCT) impulsa una campanya per demanar els conductors que, quan vagin per vies de dos o més carrils i la circulació sigui fluida, utilitzin el carril de la dreta, ja que és el més segur. El director de l'SCT, Josep Pérez-Moya, ha explicat que la campanya pretén conscienciar els conductors de la importància d'anar per la dreta, ja que en molts controls els Mossos d'Esquadra han comprovat que molts usuaris desconeixien que és obligatori anar per aquest carril.
Segons Perez-Moya, les virtuts de circular per la dreta és que s'eviten maniobres brusques i es guanya en seguretat, ja que, sempre que hi hagi fluïdesa, el conductor tan sols ha d'operar per avançar els vehicles que circulin més lents i a més sempre va més concentrat en la circulació.
Si es va pel centre o per l'esquerra es poden provocar situacions de risc, ja que algun vehicle pot tenir la temptació d'avançar per la dreta -cosa que està prohibida-, i fer alguna maniobra brusca, segons que ha remarcat el sotsdirector de la divisió de Trànsit dels Mossos, Vicenç Gasulla.
La resta de la notícia es troba dividida entre els següents missatges:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 86#p140386
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 87#p140387
Per fi es comença a actuar amb aquestes actituds de la gent de quedar-se al carril del mig circulant a pas de tortuga, que al final et forcen a haver d'avançar-los per la dreta.
Desconeixement
Posted: Thursday 30/07/2009 9:39
by Guigui
Em sembla molt greu que molts conductors desconeguin l'obligatorietat d'utilitzar el carril més a la dreta possible. És com no saber que han d'anar amb cinturó cordat o que els vianants tenen preferència als passos (que també sembla que molts no ho sàpiguen).
Re: Abús dels carrils esquerres
Posted: Thursday 30/07/2009 18:58
by 593Dromedario
En el cas de les autovies (i si no ho creieu, passeu per l'A-2 Barcelona-Lleida), no és pas que no ho sàpiguen, sinó que hi ha sortides i entrades molt sovint, i per tant és probable que canviant al carril de la dreta facis frenar als que volen entrar, o algú que acaba d'entrar et faci frenar. I, si no són els vehicles que entren i surten, són els camions que simplement circulen a velocitat més baixa.
D'altra banda, es fa aquesta recomanació recordant (L. Pérez Moya al debat d'avui a Els matins a TV3) que "s'ha de permetre que els vehicles que van més de pressa t'avancin". En el cas de la A-2, com dic, tampoc és possible ja que hi ha diversos trams limitats a 100 o a 80, i els que van pel mig, en general, ja van a la velocitat límit [a la C17, simple carretera desdoblada, encara és pitjor]. És, per tant, una recomanació absurda: deixar passar als que se salten els límits. Per recaptar més, no?
En altres vies amb més possibilitats per córrer i menys sortides (AP-7, AP-2), és més qüestió d'anar combinant, però tampoc em poden dir que m'aparti del carril esquerre si vaig a 120 (tema d'abans: recaptar més oi?). I, què carai, si la AP-7 té tres carrils és per utilitzar-los!
"Utilitzar" tres carrils
Posted: Thursday 30/07/2009 19:04
by Guigui
593Dromedario wrote:I, què carai, si la AP-7 té tres carrils és per utilitzar-los!
No. El Codi de Circulació és ben clar. S'ha de circular sempre pel carril de més a la dreta possible. I l'argument dels tres carrils no serveix, perquè els que van pel mig com uns bocois solen ser aquells conductors que no saben estar atents al trànsit. Quants ja m'he trobat al carril del mig, i jo havent d'anar darrere seu perquè m'avançaven per l'esquerre i ses excel·lències que no els donava la gana d'apartar-se a la dreta, quan ho podien fer sense cap problema!
Conduir és una mena d'acte social, perquè has d'estar molt atent als altres. I, en autopista, això inclou canviar de carril sempre que calgui. I si hi ha gent que té massa por, serà perquè no ha rebut una formació adequada.
Abús dels carrils esquerres i dels de la dreta
Posted: Thursday 30/07/2009 21:02
by UT440_132M
593Dromedario wrote:En el cas de les autovies (i si no ho creieu, passeu per l'A-2 Barcelona-Lleida), no és pas que no ho sàpiguen, sinó que hi ha sortides i entrades molt sovint, i per tant és probable que canviant al carril de la dreta facis frenar als que volen entrar, o algú que acaba d'entrar et faci frenar. I, si no són els vehicles que entren i surten, són els camions que simplement circulen a velocitat més baixa.
D'altra banda, es fa aquesta recomanació recordant (L. Pérez Moya al debat d'avui a Els matins a TV3) que "s'ha de permetre que els vehicles que van més de pressa t'avancin". En el cas de la A-2, com dic, tampoc és possible ja que hi ha diversos trams limitats a 100 o a 80, i els que van pel mig, en general, ja van a la velocitat límit [a la C17, simple carretera desdoblada, encara és pitjor]. És, per tant, una recomanació absurda: deixar passar als que se salten els límits. Per recaptar més, no?
En això que dius de la C-17 t'he de donar la raó, i que hi ha gent que abusa del carril dret, també. Us citaré un exemple: Fa 15 dies, jo sortia de Tona, per l'incorporació Tona Nord, cap a Vic i Ripoll, (diumenge, 1/4 de 9 del matí aprox.) resulta que a l'hora d'incorpora-me, hi havia un home que no s'apartava ni empenyent, i tenia el carril esquerra lliure. L'home no sé si per l'edat o què, (era un home de la 3ª edat) en comptes de passar al carril esquerre que tenia lliure, es queda al de la dreta i gairebé ens cedeix el pas a nosaltres! El codi de circulació diu que sempre que es pugui possible, s'ha de circular per la dreta, però també diu, que estàs obligat a facilitar la incorporació, en mesura del possible (i això també vol dir apartar-se al carril esquerre, quan toca, per deixar incorporar). També dir que al tram dels 3 carrils compartits amb l'Eix Transversal, t'avancen per la dreta, i això, tampoc és. Tot i que em sembla indignant, que de Centelles a Orís, estigui senyalitzat com una autovia, i el limit continui siguent 100, després de totes les millores que s'han fet, quan es pot anar perfectament, a 120.