Page 4 of 7
Posted: Thursday 24/05/2007 11:58
by Ecomobisostrans
I daaale, que parlo de validar dins el tren. Això ve d'aquest missatge:
Ecomobisostrans wrote:Jo crec que no hauria d'haver barreres a cap transport, sino que l'acces a les andanes hauria de ser lliure. Era molt practc que abans a l'estacio de Sants, per exemple, podia baixar algun familiar ajudan-te amb les maletes i ara resulta que un se les ha de carregar ell solet per que si no aquest familiar te que pagar billet. I a mes, s'hauria de poder validar dins el tren. Si es possessin les frecuencies que s'han de posar no hi hauria aglomeracions i es podria fer perfectament. A més, amb l'ajuda de cameres normalment es podria veure si algu no ha validat i fer venir el revisor.
Posted: Thursday 24/05/2007 11:59
by Platanito
Controls exhaustius, sense cap mena de dubte. Evitarem situacions perilloses degudes all'alta afluència de passatge en hora punta, i tindrem uns quants llocs de treball més. M'agradaria que els meus impostos donessin de menjar a aquesta gent i no a la multinacional que hagi patentat la BT de sortida.
Posted: Thursday 24/05/2007 12:09
by marcel
Platanito wrote:Controls exhaustius, sense cap mena de dubte. Evitarem situacions perilloses degudes all'alta afluència de passatge en hora punta, i tindrem uns quants llocs de treball més. M'agradaria que els meus impostos donessin de menjar a aquesta gent i no a la multinacional que hagi patentat la BT de sortida.
a nivell empresarial es molt més barat una màquina que una persona que vol cobrar cada mes. Els que dirigeixen l'empresa segur que no pensen com tu... quan els politics de torn els hi exigeixen que redueixin despeses...
Posted: Thursday 24/05/2007 23:10
by josep_serre
Tot i que és un tema que ja ha sortit molts cops i ja s'ha explicat degudament crec que convé tornar-ho a explicar i potser aportar alguna cosa nova.
En primer lloc que ningú es preocupi per la seguretat a causa de validar a la sortida, si fos un problema no us preocupeu que ja s'ocuparà protecció civil de que no es faci.
En segon lloc jo trobo que la clau per poder-se fer aquests controls no és una altra que hi hagi una persona per resoldre les situacions generades per viatgers que pel motiu que sigui arriben, sense bitllet o amb un bitllet no validable.
Posted: Friday 25/05/2007 23:06
by davidbarna
La màquina blava de la Pl. Espanya a la que feu referència fa unes setmanes que és instal·lada. De fet ja s'estan fent controls de validació a la sortida des de fa unes setmanes, sempre en hores vall (les 11 del matí o les 4 de la tarda). El control és similar al que fan servir a estacions com Pl. Catalunya (posen l'indicador, i hi ha uns quants empleats per resoldre dubtes o per sancionar als infractors).
Posted: Friday 25/05/2007 23:20
by Mako448
davidbarna wrote:La màquina blava de la Pl. Espanya a la que feu referència fa unes setmanes que és instal·lada. De fet ja s'estan fent controls de validació a la sortida des de fa unes setmanes, sempre en hores vall (les 11 del matí o les 4 de la tarda). El control és similar al que fan servir a estacions com Pl. Catalunya (posen l'indicador, i hi ha uns quants empleats per resoldre dubtes o per sancionar als infractors).
Jo mateix vaig validar el bitller per sortir a Plaça Espanya,i a les hores a que fas refèrencia,concretament cap a les 11h,i amb presència d'interventors(com hauria de ser).
Passa que aquesta nova maquineta encara li falta mooooooolt i mooooooolt per qué funcioni.Primer totes les estacions de la LL-A(i si dic totes vol dir totes)han de tenir MAE'S,i això succeirà com a mínim l'any que vé.
Posted: Sunday 09/12/2007 19:48
by Mako448
Ahir mateix a l'estació de Can Ros vaig veure una MAE blava instal.lada.
Pel que sembla,ja hi han MAES Blaves a Plaça Espanya i Can Ros(i possiblement a Sant Boi,encara que no ho sé,peró allà com tenen els torniquets de sortida instal.lats)
Quan començaran a col.locar torniquets de sortida en altres estacions,i sobretot,a les estacions de Magòria i Sant Andreu de la Barca,Les MAE'S Blaves aniran instal.lades a la mateixa andana?A Sant Cugat crec que vaig veure una a l'andana mateixa.
El que és pot liar el dia que instal.lin els torniquets de sortida a Sant Andreu per la tarda quan arriba un tren R procedent de Barcelona.
Posted: Sunday 09/12/2007 20:37
by U-Bahn
A St. Boi sí que hi ha MAE blava.
Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Thursday 26/03/2009 10:03
by Mortadel·lo
feia dies que de tant en tant s'havia de fer, però ara ja s'ha de fer sempre
Re: Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Friday 27/03/2009 12:33
by liniadelRipollés
Està previst que sigui a tot hora i als dos vestíbuls el dia 1 d'abril. De moment, hi ha una bona cacera; així sí et posen la multa amb un somriure.
Mortadel·lo wrote:feia dies que de tant en tant s'havia de fer, però ara ja s'ha de fer sempre
Re: Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Friday 27/03/2009 13:35
by Mortadel·lo
avui ja havien posat un cartell força gran al peu de les escales banda muntanya de la via direcció barcelona indicant la necessitat de validar
Re: Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Friday 27/03/2009 15:02
by victorcasta
Doncs ahir a la nit no em va caler validar el bitllet al sortir.
Re: Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Friday 27/03/2009 15:28
by josep_serre
El control de sortida de Provença és intermitent.
Re: Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Tuesday 14/04/2009 19:20
by metring
I aviat, a d'altres estacions:
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
14/4/2009 17:53 h CONTROL EXHAUSTIVO
Ferrocarrils instala máquinas canceladoras a la salida de las estaciones para evitar los fraudes
EFE
BARCELONA
Los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) instalarán máquinas canceladoras a la salida de las estaciones para pedir el billete, como una medida "más eficaz" para combatir el fraude, que el pasado año ascendió a 2.114.100 viajeros (el 2,61% del total de pasajeros).
Fuentes de FGC han confirmado que a lo largo del año cerrarán las salidas de las estaciones de Sant Joan, Plaça de Espanya y Plaça de Catalunya, aunque ésta última podría retrasarse ya que requiere una modificación del vestíbulo de la Rambla para evitar "problemas de aglomeraciones".
Validación de entrada
El cierre permite tener un control "más permanente y exhaustivo" sobre el número de personas que cometen fraude, aunque también se aplican otras medidas como la validación de entrada con barreras tarifarias en casi todas las estaciones.
El 25,29% de los pasajeros que cometieron fraude en el 2008 viajaban sin billete, mientras que el 74,71% no viajaban con el billete adecuado y hacían el llamado salto de zona --la compra de billete de importe y zona inferior al desplazamiento real--.
Re: Ja s'ha de validar per sortir a Provença
Posted: Tuesday 14/04/2009 19:41
by Mako448
La veritat que estic totalment d'acord amb aquesta mesura d'FGC per combatre el frau,el problema són les algomeracions de gent,i la majoria d'estacions no tenen vestíbuls preparats per acollir una aglomeració de gent penso jo.
A les estacions on està implantat la cancel.lació de sortida són a estacions amb vestíbuls amplis i moltes cancel.ladores, cosa que provoca poques aglomeracions.
A mès un altre problema del sistema de frau és que algunes estacions d'FGC,i exclusivament de la Llobregat-Anoia,és que algunes estacions com ara Castellbell i el Vilar,no disposen de venda de bitllets,i com sembla que els revisors als R5 i R6 cada cop passa menys,que passa aquell que puja a Castellbell i el Vilar i baixa a Sant boi i és troba que no pot sortir i a sobre no hi ha ningú?I si haguès algú,i resulta que l'agent no s'ho creu el que li diu el viatger(que ha passat aquestes coses!)?.Aquí trobem un altre greu problema que pot ser és solucionarien en la instal.lació de MAE'S(cosa que s'està fent peró encara hi ha baixadors sense MAE'S i sense cap mena de comprar el bitllet,com Castellbell,Montserrat Aeri,La Beguda Baixa i Can Parellada).Penso que per aquests dos motius la insal.lació del frau de sortida s'hauria d'endarrerir fins o bé s'asegurin revisors a tots els R5 i R6(siguin els llargs o siguin els curts de Martorell),o implantació de MAE'S al 100% de les estacions i baixadors de la Llobregat-Anoia,tot i que estic d'acord en que s'implantin.
Exactitud sorprenent
Posted: Tuesday 14/04/2009 23:32
by Guigui
Los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) instalarán máquinas canceladoras a la salida de las estaciones para pedir el billete, como una medida "más eficaz" para combatir el fraude, que el pasado año ascendió a 2.114.100 viajeros (el 2,61% del total de pasajeros).
[...]
El 25,29% de los pasajeros que cometieron fraude en el 2008 viajaban sin billete, mientras que el 74,71% no viajaban con el billete adecuado y hacían el llamado salto de zona --la compra de billete de importe y zona inferior al desplazamiento real--.
Com coneixen aquestes dades tan exactes, si no n'enxampen la immensa majoria?
Re: Exactitud sorprenent
Posted: Wednesday 15/04/2009 8:44
by metring
Guigui wrote:Los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) instalarán máquinas canceladoras a la salida de las estaciones para pedir el billete, como una medida "más eficaz" para combatir el fraude, que el pasado año ascendió a 2.114.100 viajeros (el 2,61% del total de pasajeros).
[...]
El 25,29% de los pasajeros que cometieron fraude en el 2008 viajaban sin billete, mientras que el 74,71% no viajaban con el billete adecuado y hacían el llamado salto de zona --la compra de billete de importe y zona inferior al desplazamiento real--.
Com coneixen aquestes dades tan exactes, si no n'enxampen la immensa majoria?
Potser amb enquestes anònimes, tot i així, de vegades no es diu la veritat...
Re: Batudes també als FGC
Posted: Monday 25/01/2010 17:49
by oscar440
oscar440 wrote:Fa temps que no es veuen "batudes" d´interventors a Renfe.
Avui, a FGC, a l´estació de Gràcia, cap a les 14.30, "batuda" d´interventors i segurates. És mal lloc per fer aquestes batudes, ja que els agents estaven als torns de sortida, i les escales per sortir, desde les andanes fins amunt al vestíbul estaven colapsades, i més en hora punta de tornada, segons s´anava pujant ja es sabia que alguna cosa pasava. A més aquesta estació no disposa de validadores per sortir, amb la qual cosa els agents feien aquest control manualment, miraven els bitllets manualment sense l´ajuda de cap màquina. Jo portava una T50/30 d´1 zona, i havia pujat a Plaça Catalunya, el que em marcava era això: 180300 24, la qual cosa vol dir:
18: dia 18 de gener
03: operador FGC
00: codi d´estació Plaça Catalunya
24: em queden 24 viatges a la targeta
El que no entenc és perquè no tenen màquines per mirar els bitllets, ara imagineu-vos per mirar els bitllets manualment un a un...¿i si, per suposar, has marcat el bitllet però no es veu perquè la validadora no té tinta? Cosa d´altra banda, molt habitual a Renfe...
Salutacions.
Avui, a la mateixa hora, una altra batuda de segurates i revisors a Gràcia. A més han fet una modificació a l´estació: les màquines ara tenen ranures per validar les targetes per sortir, no sé si a partir d´ara s´haurà de validar sempre per sortir, o només avui que han fet aquest control, però això la setmana pasada no estaba, ja que miraven les targetes manualment.
A més han posat una nova màquina de color blau, on posa "bitllets de sortida". Què és el que ven aquesta màquina, bitllets de sortida per la gent que arriba sense bitllet, o "curt de zona" amb multa inclosa?
Salutacions.
Re: Validacions a la sortida de FGC
Posted: Tuesday 26/01/2010 0:18
by UT596001
oscar440 wrote:Què és el que ven aquesta màquina, bitllets de sortida per la gent que arriba sense bitllet, o "curt de zona" amb multa inclosa?
Salutacions.
Sí, només ven multes.
Re: Validacions a la sortida de FGC
Posted: Thursday 28/01/2010 18:56
by oscar440
Us confirmo que a partir d´ara, i com a novetat des de fa una setmana, s´haurà de validar sempre per sortir a l´estació de Gràcia, hagi o no controls d´interventors o segurates. Han posat també unes pegatines de color blau a les columnes que hi ha a les andanes, amb aquesta advertència, per portar el bitllet preparat a la mà per sortir.
Salutacions.