Re: Re
Posted: Monday 24/03/2008 12:47
El túnel que connectarà el complex de Les Arenes amb el metro serà un eix comercialSantfeliuenc wrote:Hola,
El otro día leía que el centro comercial cuyas obras están realizando en lo que fue la Plaza de Toros de Las Arenas, debido a su complejidad técnica (de la recuperación de la fachada con motivos árabes, se entiende) va a tardar un poquito más, ¡qué novedad! pero que a la finalización de los trabajos, el centro comercial tendrá un acceso directo tanto a un aparcamiento subterráneo que se habilitará, como también al intercambiador de transporte público de Pza. España.
Lo encuentro muy interesante el poder acceder directamente del centro comercial (el que vaya) al metro.
Saludos,
Sergio
Els arquitectes i les administracions, però, no es posen d'acord sobre la fórmula per executar el projecte
FRANCESC ESPIGA. Barcelona
La connexió subterrània del flamant complex d'oci que s'està construint a Les Arenes amb el metro (L3 i L1) i els Ferrocarrils de la Generalitat no serà un projecte convencional. La intenció és que aquest túnel tingui caràcter, una personalitat marcada en consonància amb la que despendrà l'antiga plaça de braus un cop se n'acabi la transformació. Per aconseguir aquest objectiu, una de les propostes que es plantegen, a banda d'apostar per un disseny peculiar, és instal·lar-hi botigues. Quantes i de quin tipus? Dos detalls que encara estan per definir. Tampoc queda clar quan i com es construirà la connexió, ja que les administracions i els arquitectes de l'obra no es posen d'acord sobre el grau d'incidència que tindran altres actuacions previstes sobre la plaça Espanya.
+ Una imatge de l'aspecte de les obres de reconstrucció de la plaça de braus. Foto: EL PUNT
L'elaboració del projecte tècnic per enllaçar el nou centre d'oci amb la xarxa de metro ha anat a càrrec de l'equip format per Richard Rogers i Alonso i Balaguer Arquitectes Associats SL, el mateix que ha dissenyat la reconstrucció de la plaça. A dia d'avui encara hi ha aspectes substancials que estan pendents de concretar, però tot i així ja hi ha esbossats els grans trets distintius que hauria de tenir la connexió. D'entrada, i com a element conceptual, no es vol que sigui un simple túnel de pas, un punt inert que només compleixi una tasca funcional de trànsit de persones. No. Encara que sigui un indret subterrani –un handicap important– ha de tenir vida i personalitat pròpia. En termes arquitectònics ha de ser «un indret singular».
La millor opció –o almenys aquesta és la que s'ha plantejat–, per aconseguir-ho és que el passadís tingui botigues. Caldrà definir quantes i de quin tipus, ja que cal recordar que el complex també disposarà d'una generosa oferta comercial. A més, el túnel enllaçarà directament amb la planta -1 del complex, on també està previst que hi hagi botigues. A l'altre extrem comunicarà amb l'estació de Plaça Espanya de les línies 1 i 3 del metro, així com amb la dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
Paral·lelament, el projecte també contempla la possibilitat que es pugui accedir directament des de qualsevol d'aquestes línies a la coberta de la plaça, on es construirà una gran cúpula que servirà per desenvolupar-hi activitats de caràcter bàsicament comercial. La solució per fer-ho és la construcció d'una torre a la part exterior de l'edifici, visualment molt impactant, amb ascensors.
VISIONS DIFERENTS
L'execució d'aquesta connexió amb el transport públic, però, s'entreveu complexa. I, fins i tot, polèmica. Els arquitectes asseguren que la definició final de l'actuació està supeditada «a la coordinació del nostre projecte amb altres que l'administració està elaborant per al subsòl» de la zona. Un dels quals, i sens dubte, el més important, és la remodelació de l'intercanviador de la plaça d'Espanya. Una obra que ha de dur a terme l'empresa pública GISA i que, ara per ara, no té calendari fixat. En relació amb això, fonts de la Generalitat han negat que una actuació supediti l'altra, encara que estiguin relacionades. «Ells –l'equip d'arquitectes– poden començar quan ho considerin oportú, i nosaltres, després, ja ens adaptarem al que hagin fet», diuen.
Comentari:No em vull ni imaginar com serà quest túnel,espero que estigui gestionat pel centre comercial i no per TMB,perqué sinó,estarà massa brut.
Espero que el centre comercial las arenas a la façana hi surti el logo dels FGC i TMB ,aquest centre comercial tindrà botigues,oci,un posible fnac i posible supermercat(sembla que un mercadona),i també tindrà metro i ferrocarril
Em pregunto com serà el passadís i qui el gestionarà?El centre comercial o TMB?