Page 4 of 4

Re: Re

Posted: Monday 24/03/2008 12:47
by Mako448
Santfeliuenc wrote:Hola,

El otro día leía que el centro comercial cuyas obras están realizando en lo que fue la Plaza de Toros de Las Arenas, debido a su complejidad técnica (de la recuperación de la fachada con motivos árabes, se entiende) va a tardar un poquito más, ¡qué novedad! pero que a la finalización de los trabajos, el centro comercial tendrá un acceso directo tanto a un aparcamiento subterráneo que se habilitará, como también al intercambiador de transporte público de Pza. España.

Lo encuentro muy interesante el poder acceder directamente del centro comercial (el que vaya) al metro.

Saludos,
Sergio
El túnel que connectarà el complex de Les Arenes amb el metro serà un eix comercial

Els arquitectes i les administracions, però, no es posen d'acord sobre la fórmula per executar el projecte

FRANCESC ESPIGA. Barcelona
La connexió subterrània del flamant complex d'oci que s'està construint a Les Arenes amb el metro (L3 i L1) i els Ferrocarrils de la Generalitat no serà un projecte convencional. La intenció és que aquest túnel tingui caràcter, una personalitat marcada en consonància amb la que despendrà l'antiga plaça de braus un cop se n'acabi la transformació. Per aconseguir aquest objectiu, una de les propostes que es plantegen, a banda d'apostar per un disseny peculiar, és instal·lar-hi botigues. Quantes i de quin tipus? Dos detalls que encara estan per definir. Tampoc queda clar quan i com es construirà la connexió, ja que les administracions i els arquitectes de l'obra no es posen d'acord sobre el grau d'incidència que tindran altres actuacions previstes sobre la plaça Espanya.


+ Una imatge de l'aspecte de les obres de reconstrucció de la plaça de braus. Foto: EL PUNT

L'elaboració del projecte tècnic per enllaçar el nou centre d'oci amb la xarxa de metro ha anat a càrrec de l'equip format per Richard Rogers i Alonso i Balaguer Arquitectes Associats SL, el mateix que ha dissenyat la reconstrucció de la plaça. A dia d'avui encara hi ha aspectes substancials que estan pendents de concretar, però tot i així ja hi ha esbossats els grans trets distintius que hauria de tenir la connexió. D'entrada, i com a element conceptual, no es vol que sigui un simple túnel de pas, un punt inert que només compleixi una tasca funcional de trànsit de persones. No. Encara que sigui un indret subterrani –un handicap important– ha de tenir vida i personalitat pròpia. En termes arquitectònics ha de ser «un indret singular».

La millor opció –o almenys aquesta és la que s'ha plantejat–, per aconseguir-ho és que el passadís tingui botigues. Caldrà definir quantes i de quin tipus, ja que cal recordar que el complex també disposarà d'una generosa oferta comercial. A més, el túnel enllaçarà directament amb la planta -1 del complex, on també està previst que hi hagi botigues. A l'altre extrem comunicarà amb l'estació de Plaça Espanya de les línies 1 i 3 del metro, així com amb la dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Paral·lelament, el projecte també contempla la possibilitat que es pugui accedir directament des de qualsevol d'aquestes línies a la coberta de la plaça, on es construirà una gran cúpula que servirà per desenvolupar-hi activitats de caràcter bàsicament comercial. La solució per fer-ho és la construcció d'una torre a la part exterior de l'edifici, visualment molt impactant, amb ascensors.



VISIONS DIFERENTS
L'execució d'aquesta connexió amb el transport públic, però, s'entreveu complexa. I, fins i tot, polèmica. Els arquitectes asseguren que la definició final de l'actuació està supeditada «a la coordinació del nostre projecte amb altres que l'administració està elaborant per al subsòl» de la zona. Un dels quals, i sens dubte, el més important, és la remodelació de l'intercanviador de la plaça d'Espanya. Una obra que ha de dur a terme l'empresa pública GISA i que, ara per ara, no té calendari fixat. En relació amb això, fonts de la Generalitat han negat que una actuació supediti l'altra, encara que estiguin relacionades. «Ells –l'equip d'arquitectes– poden començar quan ho considerin oportú, i nosaltres, després, ja ens adaptarem al que hagin fet», diuen.

Comentari:No em vull ni imaginar com serà quest túnel,espero que estigui gestionat pel centre comercial i no per TMB,perqué sinó,estarà massa brut.
Espero que el centre comercial las arenas a la façana hi surti el logo dels FGC i TMB :) ,aquest centre comercial tindrà botigues,oci,un posible fnac i posible supermercat(sembla que un mercadona),i també tindrà metro i ferrocarril :)
Em pregunto com serà el passadís i qui el gestionarà?El centre comercial o TMB?

Manera de fer de GISA

Posted: Monday 24/03/2008 13:03
by Guigui
L'execució d'aquesta connexió amb el transport públic, però, s'entreveu complexa. I, fins i tot, polèmica. Els arquitectes asseguren que la definició final de l'actuació està supeditada «a la coordinació del nostre projecte amb altres que l'administració està elaborant per al subsòl» de la zona. Un dels quals, i sens dubte, el més important, és la remodelació de l'intercanviador de la plaça d'Espanya. Una obra que ha de dur a terme l'empresa pública GISA i que, ara per ara, no té calendari fixat. En relació amb això, fonts de la Generalitat han negat que una actuació supediti l'altra, encara que estiguin relacionades. «Ells –l'equip d'arquitectes– poden començar quan ho considerin oportú, i nosaltres, després, ja ens adaptarem al que hagin fet», diuen.
És fenomenal. Donen a entendre que deixen fer, a veure què passa, i després ja faran un pegot qualsevol. Per si no quedava prou clar, ara GISA ha deixat pocs dubtes sobre la seva metodologia de treball.

Re: Re

Posted: Tuesday 25/03/2008 0:52
by wefer
Mako448 wrote:D'entrada, i com a element conceptual, no es vol que sigui un simple túnel de pas, un punt inert que només compleixi una tasca funcional de trànsit de persones. No. Encara que sigui un indret subterrani –un handicap important– ha de tenir vida i personalitat pròpia. En termes arquitectònics ha de ser «un indret singular».
La millor opció –o almenys aquesta és la que s'ha plantejat–, per aconseguir-ho és que el passadís tingui botigues.
Uiii, què originaaaaal, i què singulaaaar.
Posats a ser originals, que li posin un nom ben innovador, no sé... què tal "Avinguda de la llum"?

Entre els polítics que tenim, i els arquitectes que els acompanyen, anem ben servits :?

Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari Avui)

Posted: Tuesday 25/03/2008 23:23
by EUKibo
Pl Espanya. M'oblidava. Una de les centenars de promeses PSC que es fan 3 mesos abans de les eleccions i no es fan.
A Badalona està el rècord de promesses socialistes sense complir.
Darrere de casa meva ja s'ha podrit un cartell que diu: "aquí contruirem el nou estadi" que van posar 2 mesos abans de les municipals de fara dues eleccions. O una revista de propaganda socialista massiva de Badalona: la Bétulo que ja fa uns 8 anys publicaven la L9, la L1, la L2, la R1 i la L13 i encara avui dia no s'ha fet res. O el soterrament de l'autopista de fa 16 anys i fa 3 anys el projecte de lateral que idem. O el projecte de Coll i Pujol de reurbanització i El Corte Ingles...

Re: L'estació de tren d'Igualada

Posted: Wednesday 26/03/2008 14:29
by Ecomobisostrans
genissimon wrote:
UT596001 wrote:[...](*) A Igualada l'estació està a la trama urbana, però a 1,5 km del centre...
A Igualada l'estació ja estava al mig del mig, fins que FEVE va retallar la línia, deixant l'estació terme on està ara. La línia arribava uns 1500 metres més endins del casc urbà d'Igualada, seguint el passeig de Mossèn Jacint Verdaguer, fins on ara hi ha el Parc de l'Estació Vella.
Ara lo que s'hauria de fer es prolongar la linia soterrada, tornar a fer la parada al centre, mantenint tambe l'actual, i continuar fins a Calaf.