Posted: Saturday 17/02/2007 9:46
Això és més o menys el que volia dir jo, una manera molt fàcil i ràpida d'identificar un autobús. I en el cas dels continus urbans, exactament el mateix, ja que molts cops els urbans d'alguns pobles toquen d'altres...Fugint un moment de BCN, només per posar l'exemple, ens trobem que l'urbà de Salt toca Girona (i hi té una parada), pel que seria més apropiat posar-li com a id. "12" que "LC", amb el qual dius que és un Circular però no d'on.Albert wrote:Per mi, cal aplicar algun criteri de nomenclatura a la llarga llista de línies interurbanes que surten de l'EMT. Actualment les diverses empreses que tenen la concessió de les línies que fan les relacions entre ciutats de la segona i tercera corona cap a BCN, i les relacions entre municipis que no són a la corona central no ténen cap mena de nomenclatura estructurada. Tenim els clàssics cartells estil "De tal a qual per tal puesto" o bé algo tipus "C2", on la C no vol dir res i el 2 tampoc. El més senzill: números a seques. Col·locar una lletra segons comarques, per exemple, ens provocaria problemes per escollir-les: Alt Penedès/Baix Penedès, Vallès Occidental/Oriental, ... Amb els números en tenim prou, però hauran de ser totes ells de 3 xifres.
A l'interior de l'EMT ja hi ha, més o menys, una nomenclatura que es segueix. Tenim els Lxx o Bxx, que si els treiem les lletres, llavors passarien a tenir 3 xifres com els interurbans de fora l'EMT.
Els autobusos locals no es confonen entre ells precisament pel fet de ser locals. Al continu urbà de BCN, això no és tan fàcil, i el millor seria incloure'ls a la nomenclatura general de l'ETM. Al cap i a la fi, suposo que tots ells estan integrats i no cal diferenciar-los més que pel número.