Page 4 of 36
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Friday 30/01/2009 23:47
by iluro
Si no estic equivocat, esta previst perllongar la linia actual per sota de les pistes fins a la palanta subterrania de la nova terminal, que sera un doble cul de sac, per rodalies d' una banda i metro d' un altra. La estació actual desapareix, i s' ubicarà sota la terminal actual, (amb la cual cosa l' estació de metro que s' esta fen allà quedarà al mig del no res, com ara la de rodalies. Tot això es la previsiò d' Aena, que es qui diu on va tot a l' ambit aeroportuari.
Altra cosa es que la resta d' administracions no fan cap senyal de voler integrar l' aeroport com estació passant a la C2 ni res, crec que no hi ha res definit. Tampoc no s' ha tornat a sentir parlar de la llançadera que havia d' unir l' estació intermodal de El Prat amb les terminals.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 31/01/2009 3:35
by Vox
L'idea era fer un túnel fins sota l'actual Intermodal (on ja hi ha l'espai fet) i continuar fins la T1 fent el gir sota l'actual 07L-25R. Allà coincidiria en el doble cul de sac que comentava el compnay iluro. La L9 vindria de l'altre banda (pel sud).
I l'estació de la T2 s'està fent sota l'actual de Renfe si, però amb tapissos rodants serà un tres i no res arribar a la T2! Exactament com quan deixes el cotxe als parkings de les actuals A (a la qual estan afegint una planta més) i C. I com l'estació Terminales 1-2-3 de la L8 de Madrid, uns minuts de res pels tapissos i a facturar.
En Javi82 us podrà donar més dades però vaja, tot això s'ha de fer encara que em sona que fa no gaire va sorgir algun inconvenient.
Vox
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 31/01/2009 13:32
by EUKibo
Pel que sembla AENA no es refia d'ADIF tot i sent del mateix Ministerio de Fomento. Sembla que amb els mètodes constructius bellvitgians d'ADIF no es poden garantir els requisits de seguretat necessaris per foradar sota una pista de l'aeroport.
Aquest problema (creuar amb tuneladora per sota una pista) sembla ser el que està endarrerint el projecte del tren a l'aeroport. En canvi se li ha donat prioritat al metro degut a que aquest no té aquest problema a l'accedir per on accedeixen els vials convencionals a la nova terminal sense creuar cap pista.
Hi ha dues alternatives, o bé ADIF presenta una obra amb uns nivells de seguretat extremadament alts i el pressupost que suposa i tots sabem que ADIF malgasta els diners en beneficis per les seves empreses (OHL, Sacyr...) i en canvi aquestes s'hi gasten el mínim mínim possible fent les xapusses, perquè no hi ha altres paraules XAPUSSES que fan últimament a les seves noves construccions (esfondraments de dues línies ferroviaries afectant, Regionals Sud, R2 R6 R7 R10 L8 i Suburbans... goteres a Sants, abandonament de les obres de cobriment de vies a Sants ja fa molts mesos amb els problemes de salubritat, delincuència, comoditat etc que comporta... accés AVE a 80Kmh, inacabament de les obres de l'estació AVE del prat...).
L'altra alternativa seria tallar temporalment una de les pistes de l'aeroport de Barcelona. Aquesta opció és pràcticament impossible i jo crec que suposaria més mal econòmic que no el sobrecost excepcional d'ADIF, no només directament cap al Ministerio de Fomento sinó cap a la competitivitat de Barcelona i la qualitat de vida dels passatgers.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 28/02/2009 1:30
by wefer
EUKibo wrote:Aquest problema (creuar amb tuneladora per sota una pista) sembla ser el que està endarrerint el projecte del tren a l'aeroport.
Doncs jo diria que és molt més fàcil passar per sota una simple pista asfaltada enmig d'un descampat d'un aeroport, que no pas fer qualsevol túnel en una zona urbana... i ja no diguem passar per sota d'edificis!!
Pla de rodalia
Posted: Saturday 28/02/2009 1:35
by Guigui
Amb el nou pla de rodalia anunciat, sembla que Renfomentadif arribarà finalment a la T-1. Però algú en sap detalls? Hi haurà dues estacions a l'aeroport? Serà en bucle o un ramal en cul de sac? També hi arribarà la LAV?
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 28/02/2009 13:40
by EUKibo
Metro-> Barcelona - ... - Aeroport T2 - Ciutat Aeroportuària - Aeroport T1 (accés oest) [estació terminal]
Rodalies-> Barcelona - ... - Aeroport T2 - Aeroport T1 (accés est) [estació terminal]
LAV-> Madrid - ... - Aeroport T1 - ... - Barcelona
En el cas de fer túnel sota cases no estan obligats a complir certs requisits de seguretat pel que sembla (exemple: Carmel, Bellvitge, Zona Franca ...)
En el cas de foradar sota una pista operativa on hi aterren aeronaus la cosa és molt més delicada i restringida.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 28/02/2009 13:48
by Miquel
Acabo de trobar un article de l'any 2000 molt interesant
:
http://people.reed.edu/~reyn/Linia9.pdf
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 28/02/2009 13:55
by EUKibo
"El projecte preveu que en només
quatre o cinc anys es construeixin
tants quilòmetres de
metro com en els últims 20 anys."
"L’ATM aprova el traçat de la futura
línia 9, que costarà 215.000 milions"
"L’aeroport tindrà metro el 2004"
Fum en venda
Posted: Saturday 28/02/2009 15:40
by Guigui
Això és més eloqüent que qualsevol programa electoral. A promesa que ens llencin, hemeroteca que caldria clavar-los als nassos.
El metro arribarà a l’aeroport del Prat el 2004, passi el que passi.
I ha passat el que ha passat.
I els 215.000 milions de peles (1.290 milions d'euros) s'han triplicat, quadruplicat...?
Orientació de l'estació T-2
Posted: Saturday 28/02/2009 16:08
by Guigui
L'actual estació de rodalia de l'aeroport es mantindrà com ara, és a dir, amb la mateixa orientació? En cas afirmatiu, i si realment se'n construirà una altra a la T-1, el traçat serà d'allò més temabegísic...
Re: Fum en venda
Posted: Saturday 28/02/2009 19:25
by metring
Guigui wrote:Això és més eloqüent que qualsevol programa electoral. A promesa que ens llencin, hemeroteca que caldria clavar-los als nassos.
El metro arribarà a l’aeroport del Prat el 2004, passi el que passi.
I ha passat el que ha passat.
I els 215.000 milions de peles (1.290 milions d'euros) s'han triplicat, quadruplicat...?
Com no tinguin el cotxe de
Regreso al futuro...
Re: Orientació de l'estació T-2
Posted: Sunday 01/03/2009 0:01
by EUKibo
Guigui wrote:L'actual estació de rodalia de l'aeroport es mantindrà com ara, és a dir, amb la mateixa orientació? En cas afirmatiu, i si realment se'n construirà una altra a la T-1, el traçat serà d'allò més temabegísic...
L'estació de Rodalies serà soterrada i en orientació perpendicular a l'actual.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Monday 02/03/2009 14:04
by metring
http://www.20minutos.es/noticia/453899/ ... lona/prat/
Las obras para ir en tren a la T1 del Prat arrancarán en 2010
N. B. /A. Z.. 02.03.2009
* Las catas del subsuelo de las pistas se alargarán todo el año.
* Se inaugurará con un acceso directo desde la C-31.
Las obras para comunicar por transporte subterráneo la nueva terminal T1 del aeropuerto del Prat con las actuales terminales A, B y C (puente aéreo) empezarán el año que viene. Mientras tanto, ya está a punto la conexión por carretera (C-31) y se habilitará un servicio de buses entre terminales.
Así lo explicó el delegado del Gobierno en Catalunya, Joan Rangel, en el transcurso de la 10ª Trobada Ciutadana de 20 minutos, celebrada, precisamente, en la nueva T1. «Este mismo año se podrán licitar las obras y su ejecución será inmediata», anunció.
Antes de que se dé inicio a todos los trabajos, se tiene que «resolver un problema técnico grave», ya que el pasadizo subterráneo entre terminales «requiere de unos estudios muy minuciosos», ya que éste se ubica debajo de la pista de aterrizaje principal, que soporta a diario toneladas de peso con las operaciones de aterrizaje de los aviones. Y, en este caso, no hay lugar para ningún fallo.
La nueva terminal incluye una estación. De hecho, según explicó Rangel, en el proyecto de ramal ferroviario se invierten 120 millones de euros. Y la conexión por carretera ha costado 21 millones de euros más.
El servicio de buses que unirá las dos terminales en verano será de alta frecuencia. Aún así, Rangel explicó que la mayoría de compañías aéreas se trasladarán a la nueva terminal T1, con lo que en los actuales edificios de la A, B y C sólo se quedarán aquellas aerolíneas que han solicitado mantener su actual ubicación porque consideran que les es más favorable para su línea de negocio. Con lo cual el tráfico de pasajeros entre terminales no será muy importante, ya que la nueva terminal T1 será punto de origen y llegada de la mayoría de los viajeros.
El delegado del Gobierno destacó que la puesta en marcha de la terminal T1 supondrá la creación de 3.000 nuevos empleos en 2009, que se irán ampliando hasta los 10.000 en los próximos años. Los participantes en la 10a Trobada Ciutadana pudieron comprobar que ya hay decenas de maletas preparadas para las pruebas de funcionamiento con figurantes que se harán próximamente.
Cúmul de despropòsits
Posted: Monday 02/03/2009 14:27
by Guigui
Quina moto ens volen vendre? Que els estudis tècnics per foradar sota la pista, per molt minuciosos que fossin, no podien començar fins ara? I, a sobre, ens venen a dir que, si volem arribar en tren a l'aeroport, tenim la gimcana assegurada, ja que la immensa majoria de vols sortiran de la T-1, mentre l'estació és a...? Premi!
Si fossin mercenaris a sou de les automobilístiques i dels constructors de carreteres, no podrien fer-ho "millor".
:andaya
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Monday 02/03/2009 15:12
by cristian26
Fins que no s'implantin tots els transports terrestres com cal a la T1, i a la T2, també, tot plegat tindrem un aeroport molt modern però amb unes connexions per arribar-hi de pa sucat amb oli.
Re: Orientació de l'estació T-2
Posted: Tuesday 03/03/2009 1:06
by Vox
Guigui wrote:L'actual estació de rodalia de l'aeroport es mantindrà com ara, és a dir, amb la mateixa orientació? En cas afirmatiu, i si realment se'n construirà una altra a la T-1, el traçat serà d'allò més temabegísic...
El que ja s'havia planejat abans. Rodalies arribarà sota l'actual intermodal i en perpendicular a les terminals, passant just per sota (on estarà l'estació, que ja te el forat fet) per després girar cap la dreta i acabar sota la T1.
La L9 arribarà en pararlel a les terminals actuals, parant sota l'actual estació de rodalies, seguint cap el sud (2a parada) per finalment arribar a la pat sud de la T1 girant cap l'esquerre.
L'actual estació de la R10, a terra, clar.
Vox
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Friday 06/03/2009 20:23
by joarló88
wefer wrote:EUKibo wrote:Aquest problema (creuar amb tuneladora per sota una pista) sembla ser el que està endarrerint el projecte del tren a l'aeroport.
Doncs jo diria que és molt més fàcil passar per sota una simple pista asfaltada enmig d'un descampat d'un aeroport, que no pas fer qualsevol túnel en una zona urbana... i ja no diguem passar per sota d'edificis!!
Vivint al país dels ensorraments, els retards i l'absurd, jo no n'estaria taaaan segur.
T-1 del Prat sense trens 3 anys més
Posted: Monday 13/04/2009 0:56
by metring
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... /tren.html
La T-1 de l’aeroport estarà un mínim de 3 anys sense tren
Foment i Aena acumulen retards injustificats en la redacció del projecte per fer arribar Rodalies i TGV a la nova terminal del Prat
Quim Torrent
Aeroport del Prat
Ult. Act. 12.04.2009 - 23:47 hs
Sense notícies de l’arribada del tren a la nova terminal de l’aeroport del Prat. Tres anys després de decidir que la línia de Rodalies i el TGV arribarien a la T-1 del Prat, encara no hi ha data perquè comencin les obres. La nova terminal, que està a punt de posar-se en funcionament –s’obrirà abans de l’octubre–, no tindrà tren almenys fins d’aquí tres o quatre anys.
A diferència de la T-4 de Barajas, que es va estrenar amb un metro ben connectat amb la xarxa de Rodalies, a la nova terminal del Prat només s’hi podrà accedir amb cotxe, taxi o bus. La desídia del ministeri de Foment i les seves dues empreses públiques que participen del projecte, Adif i Aena, faran que una infraestructura per on poden arribar a passar 400.000 persones al dia i on treballaran 3.000 persones hagi de sobreviure sense transport públic d’alta capacitat.
L’excusa de la seguretat
Fa només uns dies el número dos de Foment, Víctor Morlán, assegurava que “Aena encara no ha donat el permís per poder construir el túnel”. Per la seva banda, fonts de l’empresa pública que gestiona l’aeroport asseguren que encara no s’han fet els estudis necessaris per garantir la seguretat de les pistes, que aguanten pesos de fins a 300 tones quan aterren i s’enlairen els avions.
El problema, però, no és que els estudis hagin de ser exhaustius i complexos, sinó la voluntat política de completar l’obra del Prat. Al retard que ja acumula la nova terminal –la primera estimació era obrir-la a finals del 2007 o principis del 2008– s’hi sumarà ara l’absència d’un transport públic adequat per garantir els accessos a la nova infraestructura.
L’arribada del tren a l’aeroport –també hi ha una parada prevista a la terminal actual– ha estat motiu de polèmica entre l’administració de l’Estat, d’una banda, i el govern i els ajuntaments, de l’altra. Després d’anys d’estira-i-arronsa amb Álvarez-Cascos, l’arribada de Magdalena Álvarez a Foment va complicar encara més les coses. L’últim acord a què es va arribar era construir un únic túnel a l’aeroport que passaria per sota les pistes i que seria d’ample mixt.
El problema no és la complexitat dels estudis, sinó la voluntat política
D’aquesta manera, el bucle entre l’estació intermodal del Prat i l’aeroport seria compartit per trens de Rodalies i d’alta velocitat, una solució que no va deixar content ningú, ja que es penalitzava la velocitat dels TGV i també la freqüència de pas dels trens de Rodalies.
Així, a l’espera que la línia 9 del metro hi arribi entre el 2011 i el 2012, els accessos a la nova terminal seran força precaris. Si no es volen desplaçar amb taxi o cotxe particular, els viatgers hauran d’optar pels busos gratuïts que oferirà Aena des de les terminals actuals i des de l’actual estació de Rodalies
Re: T-1 del Prat sense trens 3 anys més
Posted: Monday 13/04/2009 3:29
by victorcasta
L'Avui wrote:A diferència de la T-4 de Barajas, que es va estrenar amb un metro ben connectat amb la xarxa de Rodalies, a la nova terminal del Prat només s’hi podrà accedir amb cotxe, taxi o bus. La desídia del ministeri de Foment i les seves dues empreses públiques que participen del projecte, Adif i Aena, faran que una infraestructura per on poden arribar a passar 400.000 persones al dia i on treballaran 3.000 persones hagi de sobreviure sense transport públic d’alta capacitat.
Quines ganes d'abocar odi que té el periodista. La T-4 de Barajas no va tenir metro fins un any i dos mesos després i va ser perquè el govern autonòmic va construir-hi el metro amb previsió. Perquè en quant a Foment, no sé si ja s'ha iniciat la construcció de la nova línia de rodalia des de Chamartín fins a Barajas, o la cosa encara està verda.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Tuesday 14/04/2009 9:43
by Danzig
^^ cert
el rodalies està encara en obres, encara que prou avançades