Page 4 of 14
Posted: Sunday 17/06/2007 21:14
by entfe001
Bé, l'amenaça de la Generalitat només haurà causat atacs de riure perquè a mig termini no veig a ningú capaç d'encarregar-se del servei de Rodalies Renfe.
O és que FGC ja té encarregats 200 trens de tracció elèctrica i ample ibèric?
Posted: Sunday 17/06/2007 21:20
by George85
entfe001 wrote:Bé, l'amenaça de la Generalitat només haurà causat atacs de riure perquè a mig termini no veig a ningú capaç d'encarregar-se del servei de Rodalies Renfe.
O és que FGC ja té encarregats 200 trens de tracció elèctrica i ample ibèric?
Com ja vaig comentar en un altre fil, al perdre una conseció, l'antic concesionari ha de vendre/traspassar el material i treballadors al nou.
No n'estic del tot segur, però la cosa aniria més o menys així.
Posted: Sunday 17/06/2007 22:01
by Jordi Freixas
Doncs és que potser la Generalitat també els hi hauria de fotre una mica canya a FGC.
Posted: Sunday 17/06/2007 22:41
by Jordi Freixas
Doncs la Generalitat s'hauria d'encarregar de que fós així.
Posted: Monday 18/06/2007 1:14
by Proastiakos
fantito wrote:entfe001 wrote:Bé, l'amenaça de la Generalitat només haurà causat atacs de riure perquè a mig termini no veig a ningú capaç d'encarregar-se del servei de Rodalies Renfe.
O és que FGC ja té encarregats 200 trens de tracció elèctrica i ample ibèric?
I, entre altres coses, de les rodalies de Barcelona sols se'n pot fer càrrec una Operadora Ferroviària com cal, i per ara els FGC no són operadora ferroviària doncs no compelixen ni el més mínim punt de la legislació ferroviària europea.
I només per curiositat, ens podria fer 5 cèntims dels aspectes més importants de la legislació ferroviària europea si no li és molèstia qualsevol??
Posted: Monday 18/06/2007 21:07
by Jordi Freixas
Però la liberalització és a partir del 2010.
Posted: Monday 18/06/2007 21:20
by UT596001
Jordi Freixas wrote:Però la liberalització és a partir del 2010.
Però la xarxa pròpia de FGC no està obligada a complir-la.
Posted: Monday 18/06/2007 21:27
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Però la liberalització és a partir del 2010.
No exactament. La liberalització és obligatòria a partir del 2010 i, de moment, només per al trànsit internacional. En la seva totalitat, és voluntària ara mateix.
Posted: Sunday 29/07/2007 19:46
by victorcasta
Posted: Sunday 29/07/2007 22:57
by Jordilar
Molt impresionants les dues fotos, tant el talgo IIIRD com l'ultim tren francés que va arribar a puigcerdà
Salut,
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 05/03/2008 0:09
by UT440_132M
Aixi antigament havien circulat Talgo's per el transpirinenc? Mira que fa anys que visc a osona pero mai he vist un Talgo des que tinc raó d'us per aqui. Curiositats de la vida.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 05/03/2008 10:09
by jordidr
Diria que van durar poquisim
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 05/03/2008 13:11
by genissimon
Només van ser en dues ocasions: un TIIIRD i un Pendular. Van ser fletats (tipus xàrter) per diverses associacions (sindicats, ajuntaments de la zona...) precisament per a reivindicar la posada en servei d'un tren de veritat tot demostrant que es podia fer. Després renfe no va permètre aquest tipus d'actes (fer servir els seus trens per picar la cresta a l'empresa).
Salut !!
UT440_132M wrote:Aixi antigament havien circulat Talgo's per el transpirinenc? Mira que fa anys que visc a osona pero mai he vist un Talgo des que tinc raó d'us per aqui. Curiositats de la vida.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 05/03/2008 15:02
by UT440_132M
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 19/03/2008 12:03
by marcel
Aprofito aquest tema per dir un rumor que m'ha arribat, no se si ja s'ha dit en un altre tema, i es que sembla ser que el 1 d'abril es tancarà el tram Ribes Puigcerdà per les obres de renovació. Es diu que durant 2 anys...
ull amb l'alternativa per carretera que pot ser de cine!
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 19/03/2008 12:42
by davida
Que l'1 d'abril es tanqui de Ribes a Puigcerdà es molt probable i que les obres durin 2 anys, pero l'adjudicació de la obra deia que la linia te que estar oberta, les dates les dic de memoria i son aproximades, juliol-agost, semana santa i del pont de la purissima a Reis. Per tant tindrem talls de 3-4 meses i obertura 1-2 mesos durant 2 anys.
Obres, tancament?
Posted: Wednesday 19/03/2008 13:03
by Guigui
Per molt que cerqui a Internet, no hi ha manera de trobar cap notícia al respecte. I això que estem a quinze dies de la suposada tancada.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 19/03/2008 17:10
by victorcasta
davida wrote:Que l'1 d'abril es tanqui de Ribes a Puigcerdà es molt probable i que les obres durin 2 anys, pero l'adjudicació de la obra deia que la linia te que estar oberta, les dates les dic de memoria i son aproximades, juliol-agost, semana santa i del pont de la purissima a Reis. Per tant tindrem talls de 3-4 meses i obertura 1-2 mesos durant 2 anys.
O que es facin les obres per trams per poder renovar completament el tram a temps per a l'obertura establerta.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 19/03/2008 17:25
by fubang
Bona tarda.
Aquesta tarda, vora les quatre, ha passat per Vic, direcció Ripoll, una locomotora 269 amb un tren de vagons, crec que carregats de carrils (no he pogut veure'ls bé)
Imagino que es tracta de material per continuar la renovació del tram Ribes-Puigcerdà.
Ignoro si és primer tren del any, o si ja han pujat altres trens de material.
Re: Obres, tancament?
Posted: Wednesday 19/03/2008 22:56
by entfe001
Guigui wrote:Per molt que cerqui a Internet, no hi ha manera de trobar cap notícia al respecte. I això que estem a quinze dies de la suposada tancada.
Tampoc et sorprengui tant: el tall de línies de Rodalies de l'estiu passat es va anunciar a menys d'una setmana de fer-se efectiu (si bé aquí ens assabentàrem abans), i en d'altres casos, com el el passat dia del tren a vapor de Valls, a menys de 24 hores d'un pla alternatiu al Clot no sabien encara si els regionals cap al sud passarien per aquesta estació o no.